Prime Directive

И да будемо начисто. Вређање мене овде још и може да прође, задаћете коју рану мојој сујети, зарашће, нема везе, али вређање неког другог, на мом блогу, мојој авлији, не дозвољавам. Ово сматрам разбибригом и малом можданом гимнастиком а не огласним простором те ако неко жели некога да прозива, нек` лепо отвори свој налог па удри брате, сестро или шта си већ. Свађа и те клиначке глупости не долазе ни под који обзир! Није цензура већ немање разумевања за приземна срања. Ако ме нешто нервира и диже ми притисак је препирање ради препирања! Двоје не може да разговара ако имају исти став, то је јасно ко летњи дан у подне, али контрирање зарад самозадовољавања личне малограђанштине заиста нема шансу. Аргументовани ставови долазе у обзир, то волим и много ценим и надам се истима. Унапред хвала на разумевању.

Понешто о мени

Моја слика
Половина људи има константну жељу да другима прича приче и објашњава очигледно. Ја спадам у другу половину. Ако имам шта да кажем рећи ћу/откуцаћу овде па кога интересује, интересује. А кога не интересује... изгубио је 10 секунди живота док је и ово читао. Нек` тражи бољу кафану!

... а кога интересује више података о мени:

понедељак, 3. октобар 2011.

IAA илити Internationale Automobil Ausstellung für Personenkraftwagen in Frankfurt am Main


            Волим аутомобиле. То већ и врапци знају па кад год неко спомене ову тему, они коментаришу: „Јаој, мајко мила... неће ваљда опет?“ Ипак, посета великом и светски значајном сајму аутомобила у Франкфурту на „мајци“ је ипак посебно искуство. А тек ако си тамо први пут у животу, то је посебна прича.
            Ја сам први пут био 2007. године. Малена тада није могла са мном и рекла ми је да би баш хтела да иде. Никад није била на неком сајму аутомобила. А волела би. Е па ако је тако, онда смо се морали некако организовати. Нема шансе да јој не испуним бар овакву жељу. Проблем је што се франкфуртски сајам одржава сваке две године а ко ће га знати шта ћу радити и где ћу бити за две године. У духу реченог, онај 2009. године смо пропустили због брачних обавеза. Свадба. Дође и 2011. И успесмо да се организујемо.
            Хотел је букиран пар месеци пре. Ко се касно сети или ће да спава на клупи на парку или ће собу папрено да плати. Ми смо одсели у хотелу који држе Руси. Нисам то ни знао, јер сам резервацију одрадио преко нета, све док ми се рецепционарка није обратила са веома тврдим „р“. Ноћење са доручком (шведски сто тј. „all you can eat“), за двоје са једнодневним паркингом је било 70€. А хотел се налази 10 минута пешке од сајма. Узевши у обзир време и место, повољна цена. До Франкфурта смо дошли изнајмљеним колима. Логична одлука после прошломесечне епизоде. Авис-ов Цитроен Ц4 са 1,6 дизел мотором. Прешао једва преко 12000км. Троши „к`о упаљач“ а удобан у пичку материну. Као да смо се возили на јастуцима...
            Стигли смо нешто пре поднева. То је таман време за Мирка да једе па је то и урадио. Убрзо је потом и заспао у колицима јер му је годила и лагана шетња, неких 15-так минута, до сајма. Добар дан, за добар дан и 30€ за две карте. Ако ово звучи скупо, рећи ћу само да је првог викенда улаз коштао невероватних 50€ по особи! Зашто? Зато што су се тог викенда шетали буџовани. Безобразлук али јеби га, на свему се зарађује. Кад кажем свему, то и мислим. Пиво је било 3,5€ и то само Бекс од 0,33л. Јебене капи за очи! Вода је била 2,5€ за чашу (!) а ми заборавили да понесемо нашу флајку. `Бем ти памет. Бар смо зато понели сендвиче. Па не морам баш све да купим, је л` тако? Све у свему око 13ч само били где треба. Има неких петнаестак хала које и нису баш нешто редом распоређене. Бројеви се прате али није то баш како треба... Није ни битно. Кренули смо редом. Прва с леве стране. Малена је носила фото-апарат а ја сам гурао колица. Иако је говорила да нема искуства са фоткањем на оваквим скуповима, јер мора мало да се сналази, инсистирао сам да тај део она обави. После пола сата се увежбала. Била је прави папарацо. У тим првим халама су били изложени дорађени аутомобили од стране разних малих и великих „тјунера“. Било је ту лепих, са стилом, сређених возила али је било и... па рећи ћу, чудних креација. Сијају се и шљаште. Само би свраке привукли. Али и Русе. Биће да је њихов сој и био циљна група. Ипак, прва већа хала је била Мерцедесова. Само да напоменем да су сви већи произвођачи закупили комплетне хале. Мерцедес, концерн Бе-еМ-Ве-а (плус Мини и Ролс-Ројс), концерн Фолксвагена (плус Сеат, Шкода, Бентли, Бугати и Ламборгини али и Порше који је у веома чудном обвезничком односу са Фолксвагеном, док је Ауди толико популаран последњих година да су му дозволили да наступа одвојено; додуше, тек недалеко од „фау-ве“-ове је била монтажна хала за Ауди у стилу неке тест стазе) и Фијат (плус Ланча, Алфа Ромео, Ферари, Масерати, Крајслер, Доџ и Џип) а сви остали су се „гурали“. `Ајд што су се они гурали, него што смо и ми морали. Са колицима је то било веома чудно и тешко па смо се малена и ја веома брзо и лако договорили да ћу ја мало да процуњам, она нека слика па се нађемо испред врата. План је био успешан али смо онда баталили те прве хале јер је очигледно да се сви баш ту гурају. Ишли смо даље. Даље од улаза је било много, много пријатније. Места за прошетати међ` аутомобилима, за дисање и фоткање. Баш како треба. И какав би ја био љубитељ Мечке да је не видим, не пипнем? После овог сајма, ја сам један бесни љубитељ! Направили су јебени ред за улазак у њихову халу! Двојица огромних типова, као да су избацивачи у ноћном клубу, пред вратима која се отварају сваких пола сата. Кад се она отворе, ова двојица пропуштају онолико људи колико сматрају да треба да уђе! Не да ми није пало на памет да чекам око два сата да видим Мерцедес, А-еМ-Ге, Смарт и Мајбах, већ нема шансе. Да то нису можда врата раја, а!?! А њих двојица браћа од стрица од Светог Петра!? У Паризу сам био и нисам био на оном курчевом торњу јер нећу да чекам у реду а сад ћу овде!? Ма важи... нема ни теоретске шансе. Исто се догодило и са Аудијем с тим да су они морали то да ураде. Њихов изложбени простор је био нека врста тест стазе, као што рекох, и постојала је могућност или да возиш или да те провозају у неком новом моделу, не знам тачно и наравно, нема клинца који није стао у ред због тога. Зато и јесу организовали ред и улазак. Али Мерцедес!? Веома сам непријатно изненађен и увређен, морам признати. И овако и онако смо шест сати шетали, платили по 15€ за улазак, пили скупа пића и још да џеџим у реду? Стварно безобразно и крајње непримерено с њихове стране.
            Због ове глупости многи други су профитирали. Посећеност других штандова и осталих хала је била велика. На мене је велики утисак оставио Брабус. Они су познати дорађивачи Мерцедесових модела и функционишу одвојено од њих. А-еМ-Ге је то исто радио али је потпао под утицај и касније је откупљен од стране штутгартске звезде па их сад карактеришу као „спортско одељење“. Нешто слично као и „М“ код Бе-еМ-Ве-а. С тим да је „М“ развијан у матичној кући, није купљен и припојен. Брабус мало промени дизајн споља, удеси ентеријер да изгледа скупо али зато им мотори „пуцају“ од снаге. Увек су ту у питању стотине „коња“. Али понекад и стотине хиљада евра, јеби га. Све има своју цену па кад почнеш да прерађујеш у основи скуп модел, излазни производ мора бити још скупљи.
Да не бих давио к`о змија жабу, пустићу овај пут да слике говоре.
Јесте, оволика гужва је била целог дана

Бентли Континентал (Bentley Contitnental) али када га Мансори (Mansory) преради

Ферари (Ferrari) 458  у Мансори издању

Порше Панамера (Porsche Panamera)... Мансори, наравно

Порше Кајен (Porsche Cayenne)... морам ли рећи ко га је прерадио?

Моја омиљена Мансоријева прерада. Иако трокраке звезде више нема, и даље се препознаје Мерцедес СЛС (Mercedes SLS).

О да, овде ми је срце затрептало. Мерцедес ЦЛС (Mercedes CLS) у Брабус (Brabus) издању. Уметност на точковима, ако смем да додам. 6,3 литарски мотор "набуџен" до тачке пуцања. Пре две године су имали модел Ракета (Rocket) на бази Ц серије. На његовом трону седи наследник достојан места и имена.

Џип Вранглер (Jeep Wrangler). Америчка класика и некадашња поп икона (наградно питање: који ауто је возио Ник Слотер?) је сада у валсништву Фијата (FIAT). Да није закачен, пао би. Не дајте се преварити. Нема теренског возила које може у мировању да буде под овим углом.

Ланча Муза (Lancia Musa). Заиста инспирише. Диван минивен. Обећао сам маленој да ако којим случај напрасно дођем до новца, добија овај ауто. Није имала ништа против.

Ферари 458. Речи га слабо описују. Чуло вида и слуха имају главну улогу.

Ако се неко питао шта Ферари 458 има испод хаубе, ево одговора. Рећи ћу само да Ферари мало, мало па одступа од класичне поставке да спортски ауто има мотор назад. Праве уступке зарад удобности модерних лезилебовића, јапија и њихових љубавница. Мора се, тешка су времена.

Овај модел Мазератија (Maserati) се одлично уклапа у текст испод слике изнад. Уступци. Не свиђа ми се то али ко ме па пита?

Чувајмо околину и та срања су све популарнија па је из потребе за праћењем те приче све више произвођача залегло да избаци свој модел. Ово је Опел Ампера (Opel Ampera).

Тамо неки, вероватно, богати Хрват је решио да се упусти у надметање са осталим произвођачима електро-возила. Ово је Римац (Rimac). Иду на малосеријски производњу и самим тим већу цену. Екслузивност и та срања. Али врло паметно.

Фолксвагеново (Volkswagen) ново малено чедо. Модел Ап! (Up!) Сморили су више... Већ виђени мотори, унутрашњост, решење ослањања али гурају причу. И што је најлуђе, продају ли продају. Е да, и Шкода (Skoda) је избацила нови мали ауто. Ситиго (Citygo). Није него. Пресликан Ап! Докле ли ће овај "народни ауто" правити овце од својих купаца?

Нова Буба. Шта ли је ново сем линије, нисам успео да откријем. Све што знам о њој је да се од Голфа (Golf) раликује само по каросерији.

Ипак, код "Фау-Веа" је била најбоља забава. Девојке у чудној кутији на још чуднијем еластичном штапу су се клатиле у ритму музике. Реално, лепо за видети.

Други део.

Трећи део.

Четврти део.

И за крај, мали поздрав за малену.

Порше 911 сад...

... и некад.

Бугати Вејрон (Bugatti Veyron) у верзији са склопивим кровом. Тренутно најбржи серијски ауто са 1001 коњском снагом под хаубом и максималном брзином од 408 км/ч! При тој брзини, његов 16-цилиндрични мотор, у W распореду, у секунди троши ваздуха колико одрстао човек за годину дана!

Нова Шкодина студија. Шта је бре овде ново? Линије су већ поодавно виђене на Октавији (Octavia) и Супербу (Superb)!

Један једини модел нове Ланче Стратос (Stratos). Греота је што је Ферари одлучио да овај пројекат неће бити настављен. Кажу, конкуренција је Ферарију а и једно и друго су под капом Фијата и ето врага... Ипак, добра идеја.

Нови Цитроен ДС5 (Citröen DS5). Иако нешто не миришем Французе као народ, имају стила за овако нешто. То им признајем.

Нека Пежоова студија (Peugeot HX1). Ништа посебно али је леп угао фотографије.

Фордово виђење будућности. Модел Евос (Ford Evos).

И из другог угла.

Хонда Акорд (Honda Accord) у најбољем издању икада!

Чак је и Бамблби (Bumblebee) свратио до штанда Шевролета (Chevrolet).

Стари Шеви Корвет (Corvette)и нова старлета.

Нова Минијева узданица. Мени је Мини (Mini) некад био интересантан. Сада су га Немци потпуно обезвредили. Ипак, заслужио је слику. Текст на крају све објашњава.

Кажу, светска премијера нове Серије 1. Колико ја знам, Бе-Ем-Ве-ова (BMW) серија 1 се већ дуго производи и још боље продаје. Али `ајд` да им верујем на реч.

Леп концепт. О чему се у ствари ради, нисам имао живаца да се распитујем.

Ролс Ројс Фантом (Rolls Royce Phantom). Колико кошта, само фантоми и могу да га приуште.

Заборавих напоменути да је Ролс у власништу Баварског пропелера.

Неколико Ампери је Опел поклонио полицији савезне државе Хесен. Од сад ће моћи неопажени да се пришуњају преступницима.

За крај, пар класичних модела. Цитроен 2ЦВ (2CV). 2ЦВ је значило, у буквалном преводу, две коњске снаге, али је то био маркетиншки трик. Први модели су имали око 10 а последњи око 20 коњских снага, а мотор му има два цилиндра.

Легендарни Ауди Кватро Купе (Audi Quattro Cupe), серијска верзија.

И светски позната Пајкс Пик (Pikes Peak) верзија. Пајкс Пик је невероватно тешка стаза у Америци и дозвољене су готово све модификације возила да би се што пре стигло до врха. Данас је асфалтирана али је некда била од макадама. Инжењери Аудија су развили погон на сва четири точка за свакодневну употребу, и да би убедили буџе у управи да у то вреди уложити кеш, са овим аутомобилом су поставили рекорд те макадам стазе са летњим гумама у сред зиме! На темењима тог погона, Фолксваген и даље фура чувени Кватро.

       Морам да споменем диван гест на штанду Минија. Ко је свратио и био жедан, могао је да попије по чашу воде. Газирану или не. Нас двоје смо већ били ван себе што је вода скупа а ми исту заборавили у хотелу. Мирко је био обезбеђен. Имао је своје сокиће и чај. Мини нас је купио. Пописмо по чашу воде и дођосмо себи. Предиван осећај. Овде би ме колега Меда упитао: „Је ли, јеси ли ти јеб`о некад?“ а ово је било скоро па таман тако!
           И на крају све, све али Франкфурт. Он ми је најневероватнији од свих градова у Немачкој. Прво, има невероватно добру географску позицију у Немачкој. Готово да је у центру државе. Друго, има веома благу климу у држави која има ниске просечне годишње температуре. Колико сунца ту има говоре и непрегледни виногради у његовој околини али и име једног градића у комшилуку. Зове се „Bad Soden“ а значење му је изврнуто током мењања немачког језика и значило би нешто као „бања у којој нема“, међутим сви који тамо живе причају да се то односи на облаке. Није ни чудо кад имају просечно 300 сунчаних дана у години. А и сви редом су „добростојећи“. Треће, нема тек тамо неки аеродром већ тзв. „ваздушну луку“. Ја сам се давно зајебао па сам сео у погрешан брзи воз и завршио на франкфуртском уместо на аеродрому Келн-Бон. Моја грешка због које сам кратко време имао надимак Дуле Франкфурт. Не зовем се Душан али је колегама звучало као надимак неког криминалца па ето... Био сам зајебаван. Шта ћу, био сам се баш добро наместио. Е сад, тај аеродром је могао бити инспирација за филм „Терминал“ са Томом Хенксом. Огроман је! Град у граду. Само паркинг им је за поштовање. Неколико спратова под земљом испресецаних лавиринитом путева од једног до друго нивоа. Ко не пази, остаће као Том негде између. Баш толики промет и људи и робе га чини богатим и веома привлачним за пословне људе широм света. Нема озбиљне фирме на свету а да нема франкфуртско представништо. Четврто, јавних кућа и банака има у подједнаком броју. Понекад чак деле и исту улицу. Са једне стране небодери пуни јапија и каматних крвопија а са друге курве. А да, ту су смислили европску монету: евро. Пето, пошто привлачи толики послован свет, привлачи и људе жељне нове шансе у животу али и белосветски шљам. Шетајући по граду, тешко је чути немачки језик. Иако сам странац, морам признати да сам се понекад чудно осећао. Врхунац је оглас за посао, залепљен на једној продавници, у којем се траже радници (нормално) али је основни услов за посао минимално знање немачког језика! Дефинитивно невероватан град...

32 коментара:

  1. Prava reportaža, nema šta. Pozavideo bi ti i Mirko Alvirović. A možda ste i očešali ramena u sajamskoj gužvi, ko zna?

    Iako nisam vozač, volim da vidim dobra kola a i da pročitam ili pogledam nešto o njima. "Top Gear" emisija je odličan primer iako je nisam baš skoro gledao.

    Ne znam kolio bih uživao u svoj toj sajamskoj gužvetini ali verovatno bi sjaj premijernih četvorotočkaša nadomestio "žrtvu" koju treba podneti ne bi li im se približilo.

    Nisam u toku, da li se zna izgled FIAT-ovog modela koji će se sklapati u Kragujevcu? Da li je na sajmu (na štandu FIAT-a) bilo šuškanja o tome?

    Nisu loše fotke. Sve gledam ove besne zverke ali... Porše je Porše. Večna klasika! Toliko je moćan bio prvobitni dizajn da je i ova moderna, redizajnirana verzija 4/5 verna originalu. To nije slučaj sa ostalim "starim kajlama" koje su po pravilu izgubile dušu (i telo) kad su prošle kroz ruke dizajnera za 21. vek. Ipak, od ovih fotki mi se "dojmila" i fotka BMW i8 koncept. Ubedljivo najbolja faca (prednja maska) na modernom automobilu. Kad te "pogleda", znaš da sa njim nema cile-mile...

    ОдговориИзбриши
  2. Гужву смо у принципу избегавали. Зато нисмо ни обишли Мерцедес и Ауди. Било је ту још штошта да се види.

    О Алвировићу нећу да трошим много речи. Осим имена, не признајем му баш много. Скрива се иза бриге о учесницима у саобраћају а исту користи у личне сврхе. Добро, јесте да сви желимо боље да живимо, али оно што је он урадио и што даље ради, код мене не буди никакво поштовање. Лични став који немам намеру да елаборирам.

    Фијат и Србија. Вечна прича. Од како постоји ауто индустриај у Србији, пре у Југосалвији, Италијани су нам давали све на кашичицу. Лука ди Монтецемоло, и сви његови претходници, су невероватно добри политичари и дипломате. Не праве послове са људим од струке већ са тренутном влашћу. Подилазе јој. Кад загусти, тутну нови, већи и лепши мамац и опет тајац. Тај рецепт су испробали у много држава. Нисмо једини, без бриге.

    Омиљени ауто моје малене је баш Порше. Љој не играју улогу ни снага, ни убрзање, ни потрошња већ облик и утисак који он оставља. Добро де, понекад јој је и боја битна. Многе аутомобиле помеша, визуелно из замени за неке друге, али Порше је незаменљив. Као и тај концепт. Ма лудило шта су направили. Али опет Швабе к`о Швабе. Ако не утерују страх у кости, сматрају да нису успели. Таква нација...

    ОдговориИзбриши
  3. Ал` сам измешао слова... муко моја...

    ОдговориИзбриши
  4. Alvirovića sam pomenuo više zbog toga što je za automobilizam/novinarstvo u Srbiji isto ono što je i Ceca za turbo-folk. Ne ide jedno bez drugog. Volim da pogledam one njegove auto patrole koje snima svake godine. Usput proziva sve, od putara, AMS, WC-a na pumpama. Sećam se kako je jedne godine, na mobilni, zvao Ministra saobraćaja Crne gore kad je snimao vožnju do Budve.

    - Ministre, hoće li biti popravljeno?
    - Hoće, hoće...

    Pa dobro, zna li se izgled tog budućeg, "srpskog" Fijata? Evo teksta sa Blica od pre neki dan...

    ------
    Nova „Fijatova“ fabrika automobila u Kragujevcu počeće da radi krajem oktobra. Tada će, kako je juče najavilo poslovodstvo kompanije, sa proizvodnih traka sići prva serija karoserija novog modela. Prvih 150 automobila „L zero“ biće gotovo do kraja godine.
    ------

    Očekivao sam da je neko nešto lanuo o tome na sajmu u Frankfurtu. Inače, naš narod je već smislio naziv za novo kragujevačko čedo. Malo su preradili naziv i već je viđen kao "Luzero". Baš sam nestrpljiv da vidim NA ČEGA će to da liči.

    ОдговориИзбриши
  5. Ti si izmešao slova a meni je ministar dobio veliko slovo. Slabo se piše/komentariše i ovde i na Blicu pa se izlazi iz štosa. C, c, c...

    ОдговориИзбриши
  6. 1. Gazda, bre, kako da zaboravite flašu, majku mu...
    2. Za ovakve avanture ste morali Mirka nekako da obezbedite, pa da idete sami. Ako ćeš da odgovoriš da je bilo: ili sa njim, ili ne ići... kapiram, dobro.
    Setio sam se sada kako sam pre 2 godine bio sa ženom na nekom velikom atletskom mitingu i kako je bilo super jer smo našli žrtvu da nam pričuva malog pola dana,pa smo išli bez njega. Inače smo i mi od bili od onih koji stalno guraju kolica.
    3. Pitam se da li nekome bode uši kada se kaže Lanča (a, ne Lanća), kao đto bode kod kapučina...
    4. Ma, odlične su vam fotografije, stvarno. Da pohvališ Lomiteljku!
    5. Momenat, Gazda. Pa, je l' trebalo ti ljudi iz Mercedesa da ne regulišu ulazak, i da svi slobodno ulaze? Ne razumem...
    5.Čekaj, kako ste slikali onaj Brabus, ako niste ulazili kod njih?
    6. Ma, najjači je Spaček (što mu ne pomenu narodno ime, a?)...
    7. Brate, Gazda, znači da nije bilo te vode za dž. dehidrirali biste ti i tvoja malena, a? K'o da si iz Pirot, 'bem mu... Ne, ali ovo je tipično za nas sa Balkana. Ono, platiću i rent a car, platiću i ulaznicu, dobro možda i pivo (ionako se uvek plaća, samo je ovde nešto skuplje), ali... vodu, neću da ti platim, pa taman da crknem od žeđi...
    8. Ma, u toj ulici su kurve sa obe strane.

    9. Alvirovićeve emisije nisu loše... bile, ne znam sada, jer ne gledam već jedno dve godine, samo, brate, reklamira onaj NAVAK, koji je u njihovom vlasništvu. U uređenim državama bi za takvo reklamiranje morao da stoji natpis da je u pitanju marketing (pa, makar i sa onim sićušnim slovima).


    p.s. he, he... taman sam hteo da pustim komentar, kad ono, međutim... isklučili mi telefonsku liniju i internet oni stari, a ovi novi još nisu uklučili (menjamo kompaniju). Ali, poučen nekim starim iskustvima, dugačke komentare iskopiram pre slanja, za svaki slučaj...

    ОдговориИзбриши
  7. Ako mogu samo nešto u vezi prethodnog posta, jer sam bio otsutan za vikend, pa nisam mogao...

    1. Fala onima koji su čestitali, a ostali da idu u mp3 (ČD)!
    2. Gazda, pa moram da odsustvujem zbog posla, šta da radim. Ali, dobra strana je što ukupno gledano, nism toliko mnogo otsutan. Jedino što kada budem, onda je to vezano nekoliko dana (ili više). Ali, na nivou od godinu dana, više vremena sam sa porodicom (u porodicu računam i Lapka, tj. lap top, ČD) radeći ovo što radim, nego da me nema svakodnevno (radeći neki "normalan" posao).
    3. Hipatija...
    Eto, kakav je život. Ti si se 3. avgusta 2006. upoznala sa tvojim Hepkom (aj, da ga ne zovemo više Hepatitis) i zapamtićeš taj dan kao važan u pozitivnom smislu. Ali, ni ja ga neću zaboraviti.
    Dok si ti čavrljala u autobusu sa svojim Hepkom, ja sam sa sestrom i zetom pripremao sahranu, jer mi je toga dana umro ćale... :(

    ОдговориИзбриши
  8. Пошто си таксативно навео питања и коментаре, тако ћу ти и одговорити.
    1. Јеби га, зајебали смо се. Заборавили смо читав пакет флаша од по пола литре у соби у хотелу.
    2. Наша филозофија (маленина и моја) је да ако је у питању породична посета некоме, некој манифестацији и слично а тамо нема места за моје дете, не идемо ни ми. Кад буде био старији па не буде хтео да иде са нама, тако ће и бити. Тада ће то бити његова одлука, његова воља. До тада, ми се питамо. Гурање колица ми ни најмање не смета. Можда смета другима али то су увек људи који немају децу. Дакле, или са њим или не. Добро си претпоставио.
    3. Јебеш га, код нас се увек говорило Ланча так ода мислим да то не боде уши ономе ко није у Италији. ;) Нисам ни знао да је италијански изговор Ланћа. Добро, човек се учи док је жив.
    4. Прочитаће похвалу. Хвала у њено име јер неће да коментарише.
    5. Све хале на свим сајмовима овог типа су увек отворене. Сајам аутомобила је изложба. Ред чекаш да купиш карту а онда шетај где год ти је воља. Екипа из Мерцедеса је одлучила да глуми ексклузивност па су испали будале. Ни једна друга хала није имала ништа слично. А било је још скупљих и још ексклузивнијих модела. Код Аудија је био ред јер је била гужва, што је опет друга ствар. То је глупост посетилаца.
    6. Заборавио сам. Ето, споменуо си га ти. :) А и то неко изговара Спачек, неко Шпачек...
    7. Не претеруј. Куповали смо. Ја сам попио пиво, па је попијен и сок као и вода. Али је то све било мало и скупо. Били смо тамо око 6 сати! Да нисмо пили, поцркали би... Вода код Минија је дошла као кец на једанаест. Од њих смо добили по мању чашу, нисмо добили по литар. Ствар је у томе да смо били баш жедни и да нам је иста чучнула... ма само тако.
    8. Пааа... јесу.
    9. Репортаже и извештаје дотичног сам пратио од кад је почео да се бави ауто-новинарством (да га тако назовем). Давно је он почео на РТС-у као репортер. Свашта је радио и на крају је добио мањи термин у јутарњем програму. Проба. Успело је. Добио је гледаоце па је добио и бољи термин а касније се тај термин издвојио у самосталну емисију. Како је он успео да исто име емисије издвоји из РТС-а и оснује своју продукцијску кућу па да је смоастално емитује и другим изнајмљује, не знам. Свака му част на креативности и способности али само ако су то чиста посла. С друге стране, давно је провалио да је безбедност у саобраћају тема. И то светска тема. И кренуо је на ту фору да користи све. Ништа он није допринео, ништа он ту није променио али гура ли гура. И то пролази. Јер је модерно. Јеби га. О његовим коментарима на аутомобиле, не бих трошио речи. Чим сам почео самостално да се занимам за аутомобиле и технику која је ту скривена, почео је да ме смара. "Дугмићи су премали"... "Пепељара је прениско постављена"... "Електронско подешавање ретровизора је компликовано"... "Мали пртљажни простор" а говори о возилу луксузне класе у којем лаптопови излазе из предњих седишта (!), не о комбију или минивану и слично. Тек је "НАВАК" посебна прича... нећу ни да почињем.

    ОдговориИзбриши
  9. Улични, пази шта причаш. Оно "mp3" би неко могао да схвати као увреду! Јебеш смешак... И немој сад да распредамо на ову тему. Само скрећем пажњу, ок?

    ОдговориИзбриши
  10. Verovatno bi ekipa iz SOKOJ-a imala štošta protiv tog "mp3". Ipak je to omiljeni audio format svakog poštenog pirata...

    ОдговориИзбриши
  11. 3. U italijanskom nema Č i Ć, već taj neki glas koji je između (u nekim delovima Italije se mekše izgovara, [Bolonja]). Isto je i sa DŽ i Đ. Tako da Bosanci i Hrvati imaju manji problem sa tim glasovima. To sam malo provocirao jednu tvoju gošću, kojoj se ne dopada kapuČino... ;)

    5. Pa, zar nisu iz Mercedesa uveli čekanje u redu da bi se izbegle gužve unutra?
    5. a) a, ono za onog Brabusa, ne odgovori mi...

    7. zezam se...

    9. ma, znam i ja Alvirovića odavno...
    Ali, ja mu ne zameram to što se gledaocima obraća kao da svi imaju po 6 godina. Nisu svi stručnjaci za automobile. A, što se zamerki tiče, što da se ne ukaže na neki propust (makar i mali) i kod nekog super luksuznog modela?


    p.s. Ako neko je neko uspeo da shvati kao uvredu ono mp3 (+ "smajli"), onda da ja idem u pm3, što nisam pretpostavio da ima i takvih u ovoj kafani...

    ОдговориИзбриши
  12. Брабус је посебна фирма тако да је био у другој хали. Прерађују Мерцедесове моделе али то раде и многи други. Међу првим фоткама је и СЛС прерађен код Мансорија. Ни они нису били у истој хали...

    У принципу си у праву што се Алвирка тиче. Мени више не прија...

    ОдговориИзбриши
  13. Миркони, Миркони... Јес` да те нема али кад свратиш, одма` преврнеш сто! :) Алал ти вера!

    ОдговориИзбриши
  14. Neko se ovde pitao da li smo gospodin Lomitelj i ja očešali ramena u gužvi Sajma automobila u Frankfurtu. Potvrđujem da jesmo. Koristim priliku da naglasim da sam okom kamere zabeležio neopreznu vožnju dečijih kolica kroz veoma posećene hale sajma. Lomitelj je nesmotreno uletao u "makazice" dobronamernim prolaznicima, uopšte nije poštovao signalizaciju a nije ni skrivao činjenicu da je pio pivo i vozio maloletno lice. Kamera je zabeležila i saučesništvo supruge što će se i videti u narednoj emisiji moje veoma gledane emisije SAT.

    Hvala na ustupljenom prostoru.

    Srdačno,

    M. A.




























    Reko'... kad već prevrćem stolove, da prevrnem i koju stolicu... :)

    ОдговориИзбриши
  15. Viši inspektor Bešević7. октобар 2011. 00:16

    Lomi,moram da kazem (a vec sam pominjao) da me automobili skoro uopste ne zanimaju,znam samo neke vrlo,vrlo osnovne stvari,jer moram da znam...sajam automobila jos manje. Bio sam jednom na sajmu u BGu pre par godina i smorio se kao rezervni tocak. :)) Skoro pa sam totalno ravnodusan prema automobilima.
    Ali...ali ti tako lepo i S DUSOM pises o automobilima da je to prosto milina citati. Prica klizi kao 'ladna voda. Jos kada ovako lepo slozis slike i vrlo zanimljiv komentar uz svaku..to je "praznik za oci i usi". :))
    Mirko Alvirovic? Ceo zivot se pitak koja je svrha njegove emisije SAT (ako jos uvek postoji) i ko to uopste gleda? :)) ALi ima,gledaju...cak neki moji ortaci koji se bave ili su se bavili tim auto novinarstvom su svrsavali kada su upoznali Alvirovica,mada kazu da je teska bitanga i dripac.
    Od ovih noviteta najvise mi se svidela Hondica...koja izgleda kao HONDETINA! :) Nju bih kupio,svidja mi se izgled,a i znam da je babaroga!
    Od stariteta...zasto i zasto nema Renoa 4 i jos se uvek pitam zasto nema rimejka NAJBOLJEG automobila svih vremena-POBEDNIKA VREMENA! :)

    http://www.youtube.com/watch?v=9f83TlvTGc0

    ОдговориИзбриши
  16. Лајка, кад почнеш да возиш једно од то двоје, веома брзо ћеш почети и оно друго. ;) Али не бригај, овде има довољно компетентних гостију да ти одговоре на сва могућа и немогућа питања, зар не? Као и у свакој кафани...

    ОдговориИзбриши
  17. Imam ja vozačku, bila sam ja dobar vozač. Kao i svaka žena, imam problema sa parkiranjem, ali nije ništa strašno. Biću politički nekorektna i reći ću da za ženu vrlo dobro vozim. Vozilam sam juga i to je još uvek jedini automobil koji volim. Vidim da ste vi, momci, prilično fascinirani svim ovim svemirskim brodovima. Meni je bitno da auto nije veliki (tj. da ga je lako parkirati) i da je ispravan. Ne treba mi ni servo volan, ja sam naučila na jugu da motam jednom rukom.

    Jbg, verujem da ni muškarci ne razumeju našu opsesiju cipelama i zašto se mučimo da hodamo na štiklama od 10 cm. :)

    ОдговориИзбриши
  18. Инспекторе, хвала ти. Значи ми. Аутомобили су већини на свету досадни и крајње неинтересантни. Себе, понекад, сматрам "фриком" по том питању па се трудим да кад о њима говорим, да то радим на неки обичнији, народнији начин. Шта би теби, или било коме од незаинтересованих за ово, када бих навео колико кубика има, у ком распону обртаја има највећу снагу а у ком највећи обртни момент и слично? Ништа. Е па зато о томе и не пишем. Има довољно фасцинантних података око ауто-индустрије да нема потребе за "ТТ-подацима". Што се тиче Реноа 4 илити "ципелице", прича се о римејку. Чак су били и дизајнерски конкурси за идејно решење али то је све њесра. Биће као и "нова" Буба. Шта је слично са старом? Само романтична сећања и ништа више. Та четворка је извукла Рено из срања. Направили су невероватно квалитетан аутомобил. Морали су. И успели. Невероватно за Французе али су успели. Некада се аутомобил ценио по квалитету израде, дизајну, издржљивости а данас је то све раздвојено. Мало који модел има све. А онај који има, он је скуп. Рено 4, Буба, Спачек, Ћинквећенто (од којег после настаде "наш" Фића), Мини Морис (не само Мини јер је некада то било име модела фирме Морис... коју је купио Остин, па пропао... па на крају Баварци... видећемо шта ће даље бити), Голф 1, Пежоова 504-ка (због своје издржљивости у екстремним условима и дан-данас се производи у Јужноафричкој Републици) па што да не споменем и "Ајкулу", су модели који су прављени да трају, да носе, да служе возача и његове сапутнике који су уживали у путу а не у вожњи. Не кажем да удобност није битна али смо све размаженији и гори по питању уваљивања гузице у мекано. Па онај Ћинквећенто има квачило као стари камиони! Да појасним: квачило, у прву, гас, па квачило, избациш из прве, пустиш квачило, стиснеш га поново, у другу, па гас и тако редом али иста процедура је и кад враћаш брзине назад. Ово је овако направљено јер је у питању чиста механика. Нема трунку електронике... Опет сам развукао. Јеби га. Извињавам се. Али од Реноа 4 ће остати само име. Толико.

    ОдговориИзбриши
  19. Лајка, и малена је мотала волан на Пежоу једном руком (нема серво) док није затруднела. Онда настају проблеми... :) Али ја разумем што готивите 10цм ;) Или бар мислим да разумем, као сваки мушкарац који мисли да зна нешто "више" о женама.

    ОдговориИзбриши
  20. Zamoljena sam jednom prilikom da ovde ne psujem. Ali, u pizdu lepu materinu, kako da jebeno ne psujem nakon one bruke! E, jeb'o mamu! Nek' i ne prođemo kvalifikacije. Kakvo je ono zviždanje himni!?!?!?

    ОдговориИзбриши
  21. Meni su bili smešni oni komentari na blicu kako će 'talijani da nas puste, jer je nekoliko dana ranije popisan sporazum o saradnji između dve federacije. A, kako su se oni već kvalifikovali...

    Osim zviždanja, Italijanima se nije dopalo ni izvođenje njihove himne, koje jeste bilo katastrofalno. Čuli su se samo neki delovi limenog ansambla. To je, otprilike, kao kada neko peva i ima prateće glasove u pozadini, ali samo se oni čuju, a ne i glavna melodija.

    ОдговориИзбриши
  22. Viši inspektor Bešević8. октобар 2011. 20:56

    Gazda,znam o cemu pricas to u vezi za menjac od pre 50 godina. Zvucace ti PARADOKSALNO,s obzirom da se slabo razumem u automobile i sve u vezi sa njima,ali ja sam profesionalni vozac,VEROVAO ILI NE.:)) NE trke i to...vec imam CAK dve vozacke dozvole u dve razlicite drzave za voznju kamiona i teskih kamiona. :))) A kod teskih kamiona je upravo to duplo kvacilo i medju gas kada se vraca u nizu brzinu tj, kada se "koci" menjacem. Trudim se kao da saznam sto vise o svemu tome,jer ti kad tad zatreba,jako cesto mehanicare zapitkujem sta je sta i cemu sluzi i kako radi,ne ide mi bas najbolje ali sam dosta napredovao posledjih godina s obzirom da do pre samo 10ak godina ja nisam razlikovao golf 1 od 2 niti golf 2 od golf 3...i tako redom. Hahaha! Jos gore,odrastao sam u automehanicarskom i kamiondzijiskom kraju. Sticajem vrlo,vrlo,vrlo cudnih okolnosti vise sam znao o kamionima nego o kolima. Vozim i automatike i manuelne...ima kamiona sa 8,10,13 brzina,,,sve se to razlikuje u raspoderu,jedna menjac ima jedan pipak,trinaestica ima dva pipka,pa deli brzine na pola,pa trte,pa mrte,pa tamo ovamo...sve sam ja to upoznao,znam kako se koristi,ali ne znam kako radi i po kom sistemu. :)) Opet sticajem okolnosti naucio sam vremenom da menjam brzinu (na manuelnom) i na zvuk i bez kvacila...i gomilu tih soferskih fora sam naucio. :) Cak i na ovom auto koji mi je automatik cujem kada prebaci u brzinu vise,sto je stavican uspeh s obzirom da sam nekada terao kola u trecoj a da ne osecam potrebu da prebacim u cetvrtu na npr.40-50km/h,hahahaha...ono kao sta da prebacujem koji kurac kada i ovako ide lepo? :)) Pa,jel cujes da motor brunda,da se muci?
    Sta se muci,to tako radi...ne cujem nista. :)) E,tako je to izgledalo otprilike. :)
    A u komsiluku sam imao 5 automehanicara i jedno 20 vozaca kamiona koje kude od ex SFRJ pa do Italije,Nemacke...i bla bla bla...


    @ Lajka
    Iz dana u dan vec godinama vidim i ucim se da je materijalna beda NISTA prema duhovnoj.Nedostatak osnovne kulture i vaspitanja necu ni da pominjem jer je to sada vec visedecenijiski problem. Taj narod vise i ne zna zasto zvizdi svakoj himni,to je postalo deo folklora,moda,IN,fensi. Bilo da je Italija,Fra,Nemacka,uvek mrska Amerika...ili da je Zimbabve,Urugvaj,Cile,Tajland ili bilo koja druga drzava koja je priznala Kosovo. Tim aktom zvizdanja svakoj himniji (osim naravno Ruskoj,koju neki verovatno znaju i napamet i kineskoj koju bi mnogi da nauce,ali im ne ide) samo pokazujemo da smo deo divljaka ili isti kao ti divljaci npr. u Grckoj ili na nekim blizim destinacijama. A tako jarko zelimo da nas svet gleda lepo i postuje,ali nam bas tesko ide. Tesko to ide sa manjkom licnog dostojanstva,kulture i samodiscipline.

    ОдговориИзбриши
  23. Viši inspektor Bešević8. октобар 2011. 21:01

    @UM
    I meni su bili i smensi i jadni oni koji su se nadali da ce Zabari da nas puste. X je bio najveci domet u tom mecu (mogli smo lagano da primimo jos 2 komada i to iz nikakvih posebnih akcija Italije,klasicno zabaraski. Nasa ekipa ni mnogo slabijim protivnicima ne moze da da jedan ili vise golova,a navrzla se na Italiju,cak i oslabljenu.
    Rekao sma ortacima da zarad dobrobiti srpskog fudbala treba navijati za Italiju. Ja i jesam. Ali sam ocekivao X kako i bi samo sa 0-0.
    Sad protiv SLO se ne bih usudio nista da prognoziram jer tu moze da bude svasta. Moze da se desi da puknemo 3-0 ili da pobedimo 3-0 (ako nas usere odmah dva suta dva u gol)...a moze da bude i 0-0...eto to je raspon moje prognoze za SLO.
    I na kraju iskren da budem...ne pratim reprezenataciju previse vec godinama,jer mi je dovoljno sto vec sebi na vratu kao drogu imam domacu ligu,ne treba mi jos i taj jad zvani reprezentacija.

    ОдговориИзбриши
  24. Viši inspektor Bešević8. октобар 2011. 21:02

    Gazda,fali mi jedan POVECI komentar...regulisi to molim te.

    ОдговориИзбриши
  25. Jeste, Inspektore, to je baš duhovna beda! Opustošeni smo duhovno! Znaš, kad su zviždali našoj bivšoj himni, tad su još i kao imali neki razlog. Ne pravdam ni to, ali shvatam zašto su zviždali. Ali, zašto se zviždi italijanskoj himni? Ono sinoć je bio ceo stadion, CEO! Nije se čula himna od zvižduka! Kako igrači ne izjave nešto na konferenciji za štampu? Savez? Zašto su uvek na strani tih "navijača"? Zašto ih brane? Ako je to zaista kriminalna organizacija, zašto se to i dalje trpi? Cela država treba da se povinuje željama nekolicine imbecila?!?! Nije da ja sad ne znam koliko patim što se čuvena parada neće održati, ali zar je normalno da ta banda imbecila drži celu državu u šaci?! Pa, majku im jebem. Mi sve to puštamo, odmahujemo glavom, pri tom, niti smo mlađi, niti pametniji, svaka generacija troši najlepše godine svog života u bunilu, zato što ne umemo da se suprotstavimo, da dignemo glas. Je-bi-ga!

    ОдговориИзбриши
  26. Нешто се збивало са кафаном. Нисам могао ништа да кажем. Није ми било профила... Чак ни као анониман :) Али, ту сам. Фудбалску репрезентацију и све идиотизме који се догађају око ње, не желим да коментаришем. Више ме брине Звезда него звездице у репрезентацији.

    ОдговориИзбриши
  27. Ovo je tipican muski astal :) kad je tema u pitanju.
    Ako se dobro secam, jel bese Alvirovic imao onu skolu voznje po ekstremnim uslovima ili je to neko drugi? Secam se da sam tako nesto nasla na netu prosle godine, kad se onomad ovde povela prica kako je Lomi preko firme isao na neku kao dodatnu obuku za voznju ili tako nesto slicno...
    BoKte, mozak mi je zakrzljao kao zrno graska, sve nesto otprilike znam... :)

    Da ne skrecem puno sa teme - ionako su cetvorotockasi u pitanju - hocu Lomija da pitam kao najsvezijeg tatu: kakva ste kolica kupili Mirku? Ja sam sad u tim razmisljanjima, pa mislim mozda si ti vise obavesten? Treba mi nesto da se lako vozi, da ne dobijem kilu od guranja, i da mogu da ih snesem sama sa drugog sprata po potrebi.
    Nisu mi pare presudne, ali ne bih bas ni da se upecam da kupim najskuplja a ona govno. Ima raznih firmi na nasem trzistu, al' se nista ne razumem.
    Ako je UM u toku sa ovom problematikom, nek pomogne :)mada su oni sad vec u skoli i odavno se ne voze u kolicima...

    ОдговориИзбриши
  28. Овако. Нисмо ни нас двоје хтели нека надркана и набуџена срања која лепо изгледају, имају цену као омањи ауто а кад треба да их погураш, или не дај боже понесеш, зажалиш што ниси мало дуже тренирао/ла у теретани! Обилазили смо свакаве продавнице. Ишли од немила до недрага и схватили пар ствари.
    1. Четири точка. Она са 3 изгледају фенси, лаганија су али им је тај точак најчешће фиксни, што значи да мораш да се наслониш на задњи део колица, подигенш га са пода и тек онда окренеш колица. Ако се тај трећи ротира... цена је негде испод неба. А и иначе су 3-точкаши скупља варијанта.
    2. Велики точкови. Колица са малим су опет па модерна али су лоша кад их гураш улицом. Ем што осећају сваку пукотину у плочнику (што опет па непотребно и додатно тресе бебу), ем што се главе кадгод наиђеш и на најмањи камичак (па те нагло укоче).
    3. Ротирајући, илити покретни, предњи точкови. Као на колицима за супермаркет. Замисли та колица натоварена, бар до пола, па их окрени. Веееооомааа тешко ћеш то успети. Кад се један пар точкова врти око вертикалне осе, нема пробелма око маневрисања. Ово говорим јер колица су колица, имају своју тежину, али је ту још беба, па торбица са беби-потрепштинама а врло често је у торби испод бебе и твоја флаша за воду, сок или ако си била у продавници, то што си купила ћеш аутоматски да ставиш доле. Буде то све тешко, веруј ми.
    4. Мултипрактична колица. Већина колица данас и јесу таква. Прво што ти треба је, ми смо је звали корпа, у којој беба лежи и спава првих месеци. Затим долази део у којем седи. Тај део има покретан наслон па је најбољи и најдуже се користи. Постоји још и варијанта са компатибилним ауто седиштем.
    5. Додаци за заштиту бебе од ветра. Прекривачи који се дрикерима или једноставним везањем додају преко бебиних ногу или целог тела.

    ОдговориИзбриши
  29. Шта смо купили.
    На крају смо пазарили колица преко нета. Марке сад не могу ни да се сетим. Нека нама потпуно непозната... Али, задњи тошкови су знатно већи од предњих што је битно кад наиђеш на препреку, типа степенице, ивичњаци и слично па не труцка много и имаш бољи осећај да ли можеш да је савладаш. Предњи точкови су исто велики али су мањи од задњих јер су потпуно покретни. Маневрисање колицима није проблем чак и кад су пуна којекаквих потрепштина из продавнице. Звучи смешно али је реална ситуација, веруј ми. :) Рам је склопив и модуларан. Део за првих пар месеци, седиште са померљивим наслоном и седиште за ауто. Сваки од ових делова се на два клика скине и стави. Веома једноствано. Изгледају слично овима.
    http://www.ebay.de/itm/Kombi-Kinderwagen-SILVER-Babyschale-29-Farben-/230604374845?pt=DE_AllesUmsKind_Baby_Kinderwagen_Buggies&hash=item35b117833d
    И цена им је слична овој. Дакле, сваки део се може скинути са рама, сваки има прекривач за ноге или већи део тела итд. Боја је потпуно небитна. Чак се ни бело не прља толико. То су приче... Ми смо узели боја беле кафе па су и даље ок. Тј. била су док на нисам просуо кафу по њима... Не питај ме како и кад, молим те.

    ОдговориИзбриши
  30. Шта су мане целог система из нашег искуства.
    Аутоседиште нам је увек ишло из стана у ауто и обрнуто. Нити један једини пут то седиште нисмо монтирали на рам и тако возали дете. Ни једном! Увек су колица ишла склопљена у гепек. Дакле, зајеби комплет са седиштем. Њега купи. И не штеди паре. Удобно бебиседиште за ауто је веома важно. Знам да у Србији сви кулирају везивање детета и слично али је то много битно. Не дај боже да те неко само чукне, да ти, или Свушко, наглије закочиш и ето ти веома стресне ситуације за бебу/дете ако није добро везано. Мирка смо од малена воазли колима и сад то готиви. Не смета му везивање, то су приче за лење родитеље. Лакше је дете некако оставити на задњем седишту и супер, идемо. Не бре, не! Одвој 5 минута за лагани улазак у ауто и ето радости кад порасте... ;) Немам велику децу али имам свастику са два сина. Старији готиви кола. Вежи га, заболе га. Млађег је тата размазио. Знао је кад чекају негде да га извади из седишта и држи напред у крилу па кад поново крену да га врати у седиште. Ово враћање је сад проблем. Кад год морају на дужи пут... ух... дрека и вика јер хоће код ћалета напред. А старији за то време гледа цртаће :)

    Због великих точкова, усклопљеном стању, рам захтева мало више места. Плус додатак који је скинут са њега. Било да је први или други, небитно је. Дакле, гепек мора да буде довољно велики.

    Колица са фиксираним точковима имају бољу амортизацију. Имају опруге или штогод слично док наша немају. Тј. ако хоћеш амортизована са покретним паром точкова, коштаће те доста. Опет, Мирку то не смета. Труцкање га је чак и успављивало.

    Ето, Свуш, надам се да нисам одмогао јер и превише информација уме да засмета, јеби га...

    ОдговориИзбриши
  31. Nisi odmogao, kakvi... Kad dodje do kupovine kolica, opet cu ovo da proucim. Mada sam otprilike i ja tako nekako razmisljala.
    Hvala :)

    ОдговориИзбриши

Пратиоци

Претражи овај блог

...

free counters