Prime Directive

И да будемо начисто. Вређање мене овде још и може да прође, задаћете коју рану мојој сујети, зарашће, нема везе, али вређање неког другог, на мом блогу, мојој авлији, не дозвољавам. Ово сматрам разбибригом и малом можданом гимнастиком а не огласним простором те ако неко жели некога да прозива, нек` лепо отвори свој налог па удри брате, сестро или шта си већ. Свађа и те клиначке глупости не долазе ни под који обзир! Није цензура већ немање разумевања за приземна срања. Ако ме нешто нервира и диже ми притисак је препирање ради препирања! Двоје не може да разговара ако имају исти став, то је јасно ко летњи дан у подне, али контрирање зарад самозадовољавања личне малограђанштине заиста нема шансу. Аргументовани ставови долазе у обзир, то волим и много ценим и надам се истима. Унапред хвала на разумевању.

Понешто о мени

Моја слика
Половина људи има константну жељу да другима прича приче и објашњава очигледно. Ја спадам у другу половину. Ако имам шта да кажем рећи ћу/откуцаћу овде па кога интересује, интересује. А кога не интересује... изгубио је 10 секунди живота док је и ово читао. Нек` тражи бољу кафану!

... а кога интересује више података о мени:

недеља, 9. октобар 2011.

Умро Серђо Бонели


Текс Вилер
РИМ - Издавач италијанских стрипова „Текс Вилер” и „Дилан Дог” и творац популарних стрип јунака Загора и Мистера Ноа Серђо Бонели умро је јутрос у Монци у 79. години, известили су италијански медији.
Бонели је умро у болници у коју је примљен пре недељу дана. Био је ожењен и имао је сина Давидеа који је био задужен за маркетинг у издавачкој кући „Серђо Бонели едиторе” из Милана.
Бонели је био син Ђана Луиђија Бонелија, који је 1948. створио лик Текса Вилера, тексашког ренџера који постаје вођа племена Навахо и брани слабе.
Веома млад је почео да ради у породичној издавачкој кући, најпре као курир и радник у складишту, а 1957. долази на чело издавачке куће „Чепим (Цепим)”, која касније мења име у „Серђо Бонели едиторе”.
Као сценариста под именом Гвидо Нолита створио је ликове какви су Загор (1961), мешавина вестерн јунака и Тарзана, и Мистер Но (1975), бивши амерички војник који 1950-их година живи у бразилској Амазонији.
Према писању дневника Република, Мистер Но је лик који „представља моменат прекида са традицијом издавачке куће коју је основао његов отац”. „Војник Џек Дрејк је анти-јунак, веома хуман и веома далеко од непогрешивих јуначких фигура попут Текса Вилера”, наводи тај лист.
Бонели је заменио свог оца на месту сценаристе стрипа „Текс Вилер”, који је и данас један од најпродаванијих стрипова у Италији.
Дилан Дог, кога је 1986. створио Тицијано Склави, инспирисан је глумцем Рупертом Еверетом. Тај стрип је 2010. послужио као инспирација за холивудски филм „Dylan Dog: Dead of Night” у режији Кевина Манроа.

Агенције
објављено: 26.09.2011.

Вест је објављена 27.09.2011. године на страници интернет издања „Политике“. Директан линк ка оригиналном тексту. Стрипове волим да читам. Нисам неки „фрик“ али их волим. Немам омиљене ликове али неке једноставно не волим. Не капирам их као мени блиске. Пример су баш Бонелијев Текс Вилер и Загор. Нисам волео те каубој-јунаке а Загор ми је био чудан са оном индијанском секиром и малим Мексиканцем Чиком. Ипак, за Дилана Дога сам врло радо давао кеш. На моју жалост, пресељење из једног у други стан у Београду током мог детињства је помогло да сви стрипови једноставно нестану. Моји ми нису бранили да их читам, чак су ми их радо куповали, тако да њих не могу кривити за њихов нестанак. Све у свему, нека ти је лака земља Серђо Бонели.

Заједничка фотка
Ликови који су исцурели из Серђове маште



Мистер Но
Гручо Маркс, Дилан Дог и инспектор Блок


 
Загор и Чико
 
Дилан Дог




40 коментара:

  1. Hiljadu mi dobosa darkvuda!!!Gazda,pa i ja sam imala takav problem,tj.ni slovce da mi prodje u kafani,ni da primirise!Da sam se potpisala kao Monika Beluci,dzaba,nece komentar da prodje.Karamba i karambita!
    Ali sam vas citala,i gledala slike!Malena,ako je amater,onda je amater i po,jer slike,u takvoj guzvi+beba i kolica+sve ostalo=slike su super!

    ОдговориИзбриши
  2. Хвала Тина. Морам у њено име да се захвалим а похвалу ће сама да прочита.

    Увек се претпостављало да само дечаци читају стрипове али ти, Тина, бога ми... заблистала си, шта да ти кажем. Јес` да си запамтила само наивне и невине псовке али добро, пратила си материју. :)

    ОдговориИзбриши
  3. Sto mu gromova, jelenskih mi rogova, svih mi dabrova s Ontarija, karamba karambita, tako mi čukundede vrača i bubnjeva Darkvuda...

    Čitao sam Blek stenu, Komandanta Marka, Zagora... ali, ne mogu da kažem da sam bio pasionirani čitalac. Drugari su čitali, pa sam tako i ja uz njih. Mu u LE smo ih zvali "Romani" (akcenat na A), ne znam da l' je isti slučaj bio u ostatku Srbije...
    Kasnije sam prešao na "pisane romane", konkretno na Dok Holideja, ali to je bilo kada sam već bio punoletan.

    Pošto mi se javlja da je Mirkonić "jeo" stripoove, pa me baš čudi što se još ne javlja.
    Alan Ford?

    ОдговориИзбриши
  4. Ja, za razliku od svih vas, "moram" malo da mrdnem repom i po Blicu i tamo napišem koju...

    Naravno da sam "jeo", "pio" i čitao stripove. To je generacijska stvar koja se izgubila pojavom videa, kompjutera, Interneta. Do početka devedesetih, skoro svaki "dječarac" a i mnoge devojčice, redovno su garavili jagodice prstiju obiljem stripova na tadašnjem tržištu.

    Za mene je sve počelo Mikijevim zabavnikom, Mikijevim almanahom, Politikinim zabavnikom, Stripotekom... Kasnije, nastavilo se Alanom Fordom, Taličnim Tomom, Zlatnom serijom (Zagor, Blek Stena, Komandant Mark, Mister No...) Naravno, tu je i neizbežni Marti Misterija. Odlično se sećam prvog broja Dilana Doga a nisam ni znao da je iste godine izdat i kod nas (iz nekog razloga pamtim 1986. sa unutrašnjih korica stripa). Ovom treba dodati i domaće radove Baneta Keraca i Zorana Janjetova. Većinu tih stripova imam u nekom budžaku i ne verujem da bi ih ikad prodao.

    Sve u svemu, stripove sam redovno čitao a knjige tek malo više od obavezne lektire. Može i tako. Pa nisam baš toliko loše ispao... :)

    ОдговориИзбриши
  5. Da ne zaboravim Mandraka sa Lotarom. I Fantoma pride. Uglavnom sam voleo avanturističke stripove i one koji koketiraju sa SF-om i hororom. Vesterne nisam "mirisao", ni u stripu ni na filmu. Mada, gledaću, kad stignem, onu seriju Deadwood...

    ОдговориИзбриши
  6. Muzička potpora Gazdinom postu:

    http://www.youtube.com/watch?v=cnDIZJIbtxk&feature=related

    ОдговориИзбриши
  7. Ja sam čitala samo zabavnike. Iskreno, pojma nemam zašto nisam čitala stripove. Kao sasvim mala, više sam volela bajke. A kasnije... Nemam pojma, valjda sam gledala filmove. Ne mogu uopšte da se setim. Znam da sam volela da crtam stripove, ali sam bila totalno netalentovana.

    ОдговориИзбриши
  8. Kako bi rekao Duh sa sekirom:AAAAAAAAAAAAAAAA!Dragi Lomi,to ti je odgovor na onu prepostavku da su samo djecaci citali stripove,tj.mogo vise od djevojcica.Ccccc!Sad cu da lupim tomahavkom po sanku i popijem vatrenu vodu!Uf,odmah lakse!
    Bez zezanje,i ja se sjecam Zlatne serije.Zagor mi je bio tako drugaciji i interesantan jer njega su jurili ili je on jurio i :zle duhove,vudu vraceve,zombije...recimo nije kao onaj(oprostite ali zaboravila sam ime,znam da je jurio Crvene mundire,i samo njih mlatio,i da je tu bio neki indijanac Zalosna Sova).Da, svi ti jaki,bez poroka likovi za dobrog ortaka imali totalno kontru-kao Zagor i Ciko,neodoljivi Ciko.Faca!Karamba!
    Kako Mirkoni gore lijepo rece,valjda je to do generacija(Mirkoni i dalje se sjecam onog tvog Strip oteka,he,he).

    ОдговориИзбриши
  9. Само да се зна, "Стрипотека" се поново појављује на киосцима. Око 2000. су почели поново да је штампају од броја код којег су стали. Фирма "Маркетпринт" из Новог Сада. Знам ово јер сам је куповао док сам био у Србији. 2007. сам испао из колосека...

    ОдговориИзбриши
  10. Da, da... Strip oteku (baš ovako, iz dve reči) sam pomenuo na onom davnom "stripovskom" blogu Zorana Kesića, još jedne pobegulje među Blic blogerima. Tako sam izgovarao naslov poznatog časopisa koji je bio fazoniran u dva nivoa pa sam to shvatio kao dve reči. Poštovao sam onu Vukovu: "Čitaj kako je napisano..."

    Crvene mundire je mlatio Blek Stena uz malu pomoć profesora Okultisa ("Hiljadu mu retorti"). Bio je tu i neki klinac, imena Rod ili Robi ako se dobro sećam.

    Žalosna Sova je uz Blafa (i psa Floka) deo družine Komandanta Marka.

    Kapetan Miki je, pak, imao drugare pijanice, Smuka i Salasa...

    Lepo je setiti se svih ovih junaka rane i malo kasnije mladosti. Ipak, sa nekih 25-26 sam ponovo pokušao da im se nakratko vratim i to više nije bilo to. Ali tu su, u nekom budžaku, 'leba ne traže...

    ОдговориИзбриши
  11. Obećala sam Tini da ću staviti sliku gde se smejem, ali imam samo ovu na ojoj mi beže oči. Čisto da ne brinete za mene, sve mi je u redu sa očima, samo sam tu malo neobična. Nije strabizam.

    Milan je bio veliki ljubitelj supermena. Pre nekoliko godina sam našla veliki ukoričeni primerak stripa i kupila mu za rođendan. Bilo je to skupo, koliko se sećam. Nekoliko hiljada. Nažalost, našla sam samo jedan deo i nisam mogla da mu kupim ostatak. Maltene se upišao od sreće kad je video poklon. :D :D :D

    ОдговориИзбриши
  12. Ovde najčešće Inspektor i ja pustimo i malo mjuze, da razbije spiku. Ovu ste pesmu sigurno čuli mnogo puta (ja jesam) ali kad i kako saznati ko svira ili peva. Danas nabasah na onlajn radiju na nju i automatski mi je postala pesma dana. Skinuo sam istog časa torrent "Definitive Hits". Pesma nije truba iako je truba... Ma evergrin!

    http://www.youtube.com/watch?v=P5RJ-GlMsW8

    ОдговориИзбриши
  13. Ja sam starog kova i nikako ne bih voleo da javno na Internetu nastupam pod svojim imenom i prezimenom i pravom slikom (sve u koloru). Lepše mi je ušuškanom u punoj anonimnosti. Lajka, svaka ti čast na tome. Verovatno se objašnjenje može naći u sloganu za jedno pivo koje nije "rogonja" a glasi: "Ili jesi ili nisi..."

    ОдговориИзбриши
  14. Миркони, браво! Јес` да ми не дозвољава да видим на тјубу јер "није дозвољено у овој држави"... али сам и ја пронашао друге начине да је чујем и шта рећи сем одлично. Полу џез, полу поп а труба. Него, који то нет радио слушаш?

    Супермен је, Лајка, веома посебан стрип и супер-јунак. Сви остали су постали то што јесу кроз којекакве животне ситуације, касније зрачења, убоде и угризе и слично али Супермен се родио такав! Нема бољег. Једино је још Хелбој могао да му примирише али је остао на "могао". Поздрави Лајка. Човек има стила.

    ОдговориИзбриши
  15. Ne volim to pivo. Mislim da to ne zahteva nikakvu posebnu hrabrost. Ime, prezime i lice svi imamo, pa mislim da to nije ništa posebno. A i verujem da to neće ni na koji način biti upotrebljeno protiv mene. :DDD

    Internet profili su zanimljiva stvar. Zanimljivo je kako se ljudi predstavljaju i koliko to ima veze sa pravom slikom. Fb slučajevi su posebno interesantni.

    ОдговориИзбриши
  16. Ne znam tačno koja je radio stanica bila. Imam nekoliko memorisanih na poslu. Osamdesete, sedamdesete i instrumentali. Uglavnom time dajem sebi vetar u leđa na radnom mestu. Postaviću sutra ovde nekoliko linkova, pa ko voli nek' izvoli...

    Ma onu pesmu je nemoguće ne gotiviti. Neke deonice su me podsetile na još jednu meni omiljenu pesmu pokojnog Ajsaka Hejsa iliti kuvara iz Saut Parka...

    Najčudniji naslov za pesmu ikada ali i jedna od boljih i dužih pesama... opet ikada...

    http://www.youtube.com/watch?v=-bDtDxX8-DQ

    ОдговориИзбриши
  17. radio ;)

    http://shoutcast.flashradio.info/#/House/814384/

    http://radio.nadjime.net/

    ОдговориИзбриши
  18. Evo mojih, obećanih linkova...

    -----------------------------------

    Always 80's

    http://listen.radionomy.com/always-80s.m3u

    -----------------------------------

    FlashbackRadio.com

    http://loudcity.com/player/flashbackradio-com/pls_mp3.pls?cache_bust=1318315396&max_bitrate=1000

    ------------------------------------

    http://www.laut.fm/?v=text

    Sa navedenog (švapskog) sajta slušam osamdesete u regularnom i maksi izdanju. A bukvalno ima svih žanrova. Možda i proširim spektar...

    ---------------------------------------------

    Takođe, često posećujem i sky.fm kao i di.fm.

    --------------------------------------------

    Za ovaj sajt sam imao dojavu u nekom tekstu na Blicu. Originalan koncept...

    http://8tracks.com/

    ------------------------------------------

    Ovde više niko i ne priča o stripu. Možda će Inspektor još malo na tu temu?

    ОдговориИзбриши
  19. Ljudi,covjek se uci dok je ziv.Evo ja se sjetih i stripa Lun-Kralj ponoci.Proguglam i paf-ne znam na koji ponudjeni sajt da udjem.Postoji forumi,,istinski zaljubljenici stripa,ili samo odredjenog lika,ma cuda.Pa naslovne strane,pa izdanja numerisana po godinama.Nevjerovatno!I jos jedno,za mene otkrice-prvi put cujem,tj.malopre procitah da je autor Luna,Frederik Eston, u stvari nas covjek,Mitar Milosevic.
    Lajka,osmijeh je u prvom planu!Lijepo.
    Mirkoni,hvala na linkovim.

    ОдговориИзбриши
  20. mala ispravka"numerisani po serija"
    i za sve one koje vole pivo,ili reklame o istima,neka pogledaju reklamu za Carlesberg pivo,nemam link trenutno,reklama je ovogodisnja,sa 100."ljutih"bajkera.

    ОдговориИзбриши
  21. Ja, kao i Lajka, preskocila fazu stripova. Citala sam Politikin zabavnik, to su mi svakog petka kupovali, ostalo nista. U par navrata mi je kasnije bilo zao zbog toga, ali jbg...sad se bas i ne mogu vratiti na njih.

    Dok sam bila klinka, negde na pocetku osnovne, isla je na TV kultna serija "Dinastija" :)))) svi je se secate, sigurno. E, onda su poceli da izlaze i istoimeni romani na kioscima. Secam se bile su crne korice sa slikama glumaca. To mi je baba kupovala svake nedelje, i to sam obozavala. Dugo sam ih cuvala, godinama, imala celu gomilu. Kretence :)))) Cudi me da nisam razvila ljubav prema sapunicama, kako sam krenula u ranoj mladosti mogla sam biti ozbiljan fan Kasandre, Ljovisne i ostalih spanskih lepotica :)

    ОдговориИзбриши
  22. Gazda, dobro je što više ne gledaš utakmice!
    Ali, možeš valjda da pogledaš po neki gol ili penal...

    http://www.youtube.com/watch?v=5K8NE8ifRPE&feature=watch_response

    ОдговориИзбриши
  23. Nemoj tako, nije bio naš dan, nismo imali sreće.

    ОдговориИзбриши
  24. Pa, jeste malo i to. Ipak nije normalno primiti onakav gol. A, penali se promašuju svaki peti, šesti... to se dešava.

    Ipak, u utakmici koja je biti-ne biti ne dati nijedan gol je debilitet. Pa, što nisu jurnuli u napad sa 6 igrača u poslednjih 15 minuta, pa neka i izgube sa 5:3 na kraju, ali da se vidi da su pokušali.

    Da ne pominjemo utakmice (u kojima su izgubljeni bodovi) sa "direktnim konkurentom" (ČDČDČD) velikom silom Estonijom...

    ОдговориИзбриши
  25. Hahaahahaaa, zaboravila sam da nisu svi odavde. Fora je u tome što svaki put kad izgubimo (nije bitno od koga, niti kako) Pižon dođe i kaže: "Nije bilo naše veče, nismo imali sreće". :D :D :D

    Da, gol je bio kakav je bio. Ali, koliko se nama puta desi da primimo gol u prvom, 45. ili 90. minutu. Previše često!!! Čak i ja, koja sigurno nisam odličan poznavalac fudbala, mogu da uočim da u tim porazima postoji šablon. Ali, naš selektor priča kako je to sportska sreća, crna magija, intervencija nečistih sila itd. Da, mi često primamo golove iz naizgled nemogućih pozicija. To zaista deluje kao baksuzluk. Da li je i zaista slučajno što se to uvek nama dešava? Hm! Jedna stvar nije slučajna, štoper je izveo penal. Ja sam se krstila.

    ОдговориИзбриши
  26. Video sam Pižonove izjave na YT.
    Da smo igrali protiv Brazila i izgubili zbog primljenog gola sa 40 metara i usput promašili penal, razumeo bih da smo nesrećno izgubili. Ali, mi smo igrali protiv (fudbalski) drljave Slovenije i nije samo to što smo izgubili... Ajde da i nismo izgubili, i šta? Pa, nije bilo dovoljno, trebalo je juriti pobedu.

    Ima neka Vidićeva izjava u blicu da preuzima odgovornost, jer on nije bio predviđen za penaldžiju. Ne znam samo da li taj koji je bio određen nije smeo, ili mu je ovaj sam oteo to pravo, tj. dužnost.

    Inače Hadanović je među najboljim golamanima u Evropi trenutno, tek će se čuti za njega. U Udinezeo je trenutno.

    ОдговориИзбриши
  27. Ja sam shvatila da je Vidić sam tražio. Veoma nepromišljeno, po mom mišljenju. Mislim da bi i golman bolje izveo penal. :DDDD Ako ništa drugo, golman bar zna šta drugi golman očekuje. :D

    ОдговориИзбриши
  28. Somborac je u danasnjem stripu sve objasnio!
    Lomi,ja trenutno samo preko Mozilla mogu u kafanu,dobra lisica!Skoro instalirano.

    ОдговориИзбриши
  29. Samo da dodam da je Hadanović prošle sezone d 8 penala sviranih protiv Udinezea odbranio čak 6. To je rekord u Serie A.

    ОдговориИзбриши
  30. Ijaaoooooooo Mirkoni,covjek dobio (trenutno)546.pluseva,i jos malo i fan klub.Kliknulo vise ljudi nego na najcitanije vijesti.OPA!
    I sta li je sa Milutinom,da li ga sreces po Blicu,dugo,dugo,nisam ni slovce vidjela od njega.
    Mirkoni,kapa dole,bravo!
    Moze li lozov-aca??!!!He,he...

    ОдговориИзбриши
  31. Tina, ne veruj plusevima. To sam ja angažovao, preko omladinske, dva klinca da mi klikću na zeleno. Na svakih 1000 pluseva, dobiju dve pogačice (jogurt je gratis). Samo 546 pluseva? Onda, ništa od druge pogačice...

    Milutina dugo nije bilo igde a onda je kratko zasjao na Blic blogu. Od kada je proredio pisanije na Blicu, em piše bez pravopisno-kucačkih grešaka, em je počeo da žanje pluseve k'o nekad minuse. Bliži nam se decembar 2012-te, vidim ja...

    Ipak, ona dinamika se, izvesno, više neće ponoviti. Šteta! No, ja ću i dalje komentarisati, kad mi "nadođe"... Mada, ni vesti više nisu kao što su bile. Mora vest da ima "ono nešto" da bi me naterala i da je celu pročitam i da je eeeeeeventualno komentarišem. I nemoj da misliš da mi ne odbijaju komentare. Itekako. Ali, tvrdoglava "bikčina" u meni mi ne da mira...

    P.S.

    Može lozov-ača, ipak je ovo kafana. Ali, može i pog-ača...

    http://www.youtube.com/watch?v=c38kWWAPxyU

    ОдговориИзбриши
  32. Sve i kad bi ponovo objavljivali komentare i kad bi se Šujica vratila u punom sjaju, ja ne bih ponovo ostavljala komentare, meni više od svega smetaju sami komentatori. Tina pomenu pluseve. Juće je na stripu 550 pluseva dobio komentar: "Jadan Aca!"

    Teško mi da pomislim da postoji toliko ljudi koji žele da kliknu zbog takvog komentara.
    A galamu koja se podigla zbog "lozovače" i "glupače" ne mogu ni prokomentarisati bez upotrebe zabranjenih reči. To jeste propust, ali ne takav kakvim ga predstavljaju. Kao, učimo decu da se žene glupače.... Jeeesteeee! To je svakako bila autorKINA prljava tajna misija.

    A i Svenka već preteruje u svakom pogledu... Petar Petrović, njanjanja... Šta?! Na jednom obrascu treba da piše Petar Petrović, a na drugom Jovana Jovanović... Ma, 'ajde! To me je nerviralo i na njenim predavanjima. Baš je išla u krajnosti. Ako je jezik jedini tip polne diskriminacije preostao, onda OK. Neka promene i te obrasce.

    ОдговориИзбриши
  33. Полемика око полне једнакости и равноправности је замлаћивање и трешење одавно празне сламе. Не тврдим да нема проблема али многима то служи као изговор за којекаве глупости. Не бих на ову тему ни реч рекао али сам јуче на тв-у гледао емисију у којој се буне "жене" из Хамбурга (који је уједно и град и савезна држава у Немачкој) како су изложене сексизму у саобраћају! Због...? Пре десетак година је у Немачкој промењен "застарели" дизајн већине саобраћајних знакова, као нпр. овај http://i.auto-bild.de/ir_img/72568421_cb12c2805f.jpg са "старом" и "новом" кравом. Е сад, неким дамама се ни тада неке ствари нису допале али их нико није озбиљно схватао, па су покренуле иницијативу о измени тзв. сексистичких знакова. Примери су http://www.wolkdirekt.com/blaetter/600/115688.jpg или http://www.tradebit.de/usr/stock-photos/pub/9002/906109.jpg на којима су жене, према њима, стављене у подређени положај. Зашто само жена води дете а мушкарац се игра са дететом? Зашто не би било и једног и другог? Следећи пример им је и чувени берлински пешачки семафор http://www.jvfg-cham.de/jvfg/aktuelles/news/bilder0506/Berlin30.jpg јер нема женске силуете! Дакле, Лајка, има тога и у свету... Ови овде имају и времена и новца за оваква срања али код нас.. е то не разумем.

    П.С.: Лозовача и погача за све!

    ОдговориИзбриши
  34. Problem je nastao zbog vrlo nesrećne definicije sufiksa. Da ne bi ispalo da pričam na kineskom, daću primer, sufiks -ICA vrlo često se koristi za tvorbu deminutiva (da ne kažem "umanjenICA"): devojčICA, kašičICA, bakICA, šoljICA, ručICA itd. Naravno, to mu nije jedina funkcija, može tvoriti i druge tipove imenica: učiteljica, mučenica, obveznica itd.

    Ona nesrećna autorka je pokušala da objasni koja se različita značenja uvode sufiksom -AČA i uzela je primere:
    -lozovača
    -krastača
    -glupača

    Nesreća je bila u tome što je napisala: glupača - ženska osoba. Takvi propusti jesu nedopustivi, to nije samo njena krivica (autoru je samom veoma teško da uoči grešku, kad si pod stresom, kad mnogo radiš da bi sve stigao do predviđenog roka, dešavaju se propusti), meni nije jasno kako recezenti nisu uočili grešku. Sve što se štampa mora proći recenziju. Npr. kad pišem rad za fakultetski časopis za mlade naučnike, moja mentorka će mi vratiti rad ako nisam napisala br. strane sa koje sam nešto citirala. Dakle, sve se to veoma detaljno pregleda. Zbog toga mi nije jasno kako je došlo do propusta.

    Sve u svemu, deci u šestom razredu je jasno da glupača nije sinonim reči "žena", autorka je uzela primer da pokaže da se sufiksom -ača može označavati rakija, žaba i ženska osoba. Naravno, trebalo je da da napiše "nositeljka osobine", "ženska osoba koja je glupa" itd. Da, bile je traljavo, nespretno, nebitno. Ali, van pameti je ideja da je Dušanka htela da pošalje poruku svetu: "Sve žene su glupače!"

    Što se tiče lozovače... Onaj ko se bar delom seća dela koja se čitaju u osnovnoj školi, koja nisu nimalo prilagođena njihovom uzrastu, zna da ta "lozovača" nije tako strašna stvar. Jbg, šta sad, lozovača k'o lozovača. Mnogo se mi tu pravimo fini. Ja mogu da se kladim da je bar 60 posto trinaestogodišnjaka videlo nekoga iz svoje uže okoline kako loče neku rakiju, to je kod nas k'o 'bar dan. Dakle, dete vaspitavaš sam, ti si mu uzor, ti si onaj koga gleda kako pije lozovaču ili nešto drugo, od tebe uči kako da tretira žene, stare ljude, Rome, homoseksualce. Ne može dete da se oda alkoholizmu zato što u nekoj gramatici stoji reč "lozovača". Ako stoji reč "plivanje", hoće li oni svi sutra uplatiti treninge i početi da vode zdrav život. Ne, polovina njih će i dalje visiti na fejsu, gledati filmove i serije sa sadržajem 18+, neki u tim godinama već i prestaju samo da gledaju, već i stupaju u akciju. Dakle, gramatika se bavi rečima, lozovača i glupača su reči u našem jeziku. Niko nije ništa izmislio. Iskreno, sumnjam da ta deca i otvaraju gramatike, ali dobro. Ovo je neka dodatna literatura, nije ništa obavezno, tako da sumnjam da oni to otvaraju.

    ОдговориИзбриши
  35. Mudro zboris, Lajka, svaka ti je na mestu.
    Digne se prasina zbog dve "pogresne" reci, ne ni pogresne nego lose odabrane, a mnogo bitnije stvari se guraju pod tepih. I meni se od toga bljuje.

    ОдговориИзбриши
  36. Inače, udžbenik je odličan. Ne znam da li je to neko nekad napisao u novinama.

    ОдговориИзбриши
  37. Viši inspektor Bešević16. октобар 2011. 21:09

    Izvinjavam se gazdi i gostima,ali ja sam ove nedelje totalno zaboravio da ova kafana uopte postoji.
    Gazda,predlozio bih izvsne promene na blogu,cak i pored opasnosti da budem optuzen za pokusaj da previse uticem na urednicku politiku :) da se promeni termin novog astala. Da bude pred vikend,petak pa da svi mozemo da se skupimo u priblizno isto vreme,jer je vikend,pa racunam da su manje vise svi kuci. Mislim da bi bilo aktivnije. A ti razmisli.

    No,stripovi. Vidim da je Mirkoni dosta ocekivao od mene,ali ovog puta moram da zakazem,kao i kod automobila.
    Nisam bio ljubitelj stripova. Procitao sam ih samo nekoliko...par Asteriksa,mozda jedan Zagor i par Blekova. Kao Blek mi je bio omiljeni. Cak i u mom kraju nije bilo previse likova koji su citali stripove. Bio je jedan lik kod moje babe u naselju od koga sam ja i uzimao tih par zagora i blekova...a Asteriksa sam sam citao. Na opste zaprepascenje svih Alan Forda nsiam citao uopste. Iako je oko mene bilo fanova istog.
    I ako se neko sada pita,pa sta si ti onda koji moj radio u detinjstvu? Odgovor je...skupljao slicice,tapke,par-nepar,pikao fudbal svaki dan ceo dan,ganjao bajs do besvesti (BMX) :),igrao one male video igrice,one najprostije sa konzolim i ekranom u jednom sto se moze samo levo desno,ako se secate (iako kasnije nisam voleo ove sve bolje i bolje video igrice) i ludovao za Zvezdom. Kasnije kao omladinac skuljao dresove i salove,isao na utakmice i tako. Muzika,filmovi...razume se. Grcka mitologija,politika...i tako... :)

    Mirkoni,moram da ti pohvalim muziku. Evo slusam vec par puta.
    A neki moj odgovor bi bio malo drugaciji npr.

    http://www.youtube.com/watch?v=jon3q6me5Sg

    idem sada da citam Lajku i ostale. :)

    ОдговориИзбриши
  38. Viši inspektor Bešević16. октобар 2011. 21:11

    E,da...koga zanima.video sam Milutina vrlo,vrlo aktivnog na nekim novinama,do kojih sam slucajno dosao zbog nekog teksta koji mi je poslat...mislim da su neke Vesti ili tako nesto. Ako se ne varam cini mi se da on tamo pise i neki blog.

    ОдговориИзбриши
  39. Viši inspektor Bešević16. октобар 2011. 21:16

    I jos jednom...zar ste stvarno ocekivali sa mozemo da prodjemo na EP? Nemojte da me zasmejavate,mi kod kuce ne mozemo da dobijemo ni mnogo slabije timove nego sto je Italija,a da ne pricam o gostovanju u Sloveniji koje je za mene bilo KEC kao vrata. Mada sam ocekivao i dvojku (pobeda Italije) na Marakani...ali isti djavo.
    Reprezentaciju ne gledam ozbiljno niti je dozivljavam ozbiljno vec godinama,a posebno od Afrike. Mislim,za nerviranje Zvezda mi je vise nego dovoljna,ne trebaju mi jos i ovi paceri.
    Opet i njih razumem...zamislite Dekijevu ili Vidinu situaciju (mada Vidica ne gotivim) ili Banetovu...njih tamo treniraju Ferguson,Anceloti,Murinjo...ovaj onaj...sve same trenerske GROMADE i onda dodje u Srbiju a ispred njega neki Karadzic,neki Pizon i ostali konjski repovi....covecepa to je MUKA TESKA! I ti sad njih kao nesto treba da slusas...Boze!
    Iskreno,da sam fudbaler tog nivoa,ne bih ni igrao za reprezentaciju.

    ОдговориИзбриши

Пратиоци

Претражи овај блог

...

free counters