Prime Directive

И да будемо начисто. Вређање мене овде још и може да прође, задаћете коју рану мојој сујети, зарашће, нема везе, али вређање неког другог, на мом блогу, мојој авлији, не дозвољавам. Ово сматрам разбибригом и малом можданом гимнастиком а не огласним простором те ако неко жели некога да прозива, нек` лепо отвори свој налог па удри брате, сестро или шта си већ. Свађа и те клиначке глупости не долазе ни под који обзир! Није цензура већ немање разумевања за приземна срања. Ако ме нешто нервира и диже ми притисак је препирање ради препирања! Двоје не може да разговара ако имају исти став, то је јасно ко летњи дан у подне, али контрирање зарад самозадовољавања личне малограђанштине заиста нема шансу. Аргументовани ставови долазе у обзир, то волим и много ценим и надам се истима. Унапред хвала на разумевању.

Понешто о мени

Моја слика
Половина људи има константну жељу да другима прича приче и објашњава очигледно. Ја спадам у другу половину. Ако имам шта да кажем рећи ћу/откуцаћу овде па кога интересује, интересује. А кога не интересује... изгубио је 10 секунди живота док је и ово читао. Нек` тражи бољу кафану!

... а кога интересује више података о мени:

недеља, 30. јануар 2011.

29. јануар 1886. године

            Будући да сам један од многих који обожавају Мерцедес, имам неки чудан осећај обавезе да бих требао да кажем нешто на тему истог.
            Док смо се ми по Србији јурили са Турцима, муку мучили са Обреновићема, размишљали како је крајње време да престанемо да будемо последње двориште Османлијама, северније, у центру прљавих Германа, се родила идеја вожње кочијама без коња. Колико је то била револуционарна идеја схватамо тек из ове перспективе.
            Прошло је тачно 125 (и словима: стодвадесетпет) година од првог регистровања изума који је покренуо свет. 29. јануара 1886. године је Карл Бенц поднео захтев за патентирање свог аутомобила на три точка. Од тада се тај датум сматра званичним рођењем аутомобилизма.

Готлиб Дајмлер и Карл Бенц
Готлибова четири и Карлова три точка
Чувени патент
Истовремено Готлиб Дајмлер је развијао свој аутомобил на четири точка. На овај начин, радећи независно један од другог, оснивачи касније светски познате компаније „Daimler AG и њеног још познатијег бренда Мерцедес-Бенца, поставили су основне идеје водиље за све што данас називамо аутомобилима, камионима или аутобусима. Гледајући ово чудо на три точка, које се чини веома крхко и непоуздано, тешко је поверовати да се из тога изродило мноштво идеја које, мање-више, сусрећемо сваки пут када користимо далеког потомка „кочија без коња.“
            Ко зна како би се Мерцедес звао данас да није било Емила Јелинека и његове ћерке истог имена. Човек је био Аустријанац, веома послован и богат човек, и велики заљубљеник у технички напредак али и аутомобиле. Тај исти Јелинек је под којекавим псеудонимима учествовао на тркама у Дајмлеровим возилима те их је тако на најбољи могући начин промовисао као сигурне справе. Неки су склони сујеверју и износе тврдње како је баш име Мерцедес, које на шпанском значи „милост“, донело срећу у свему. Нек` им буде. Који год разлог био, довео је до невероватне експанзије те гране индустрије.
            Знак Мерцедеса већина повезује са звездом на небу или неким космичким силама али истина је сасвим другачија. Практични Бенц и непоколебљиви Дајмлер су врло брзо проширили своју визију на водени и ваздушни транспорт. Не може се рећи да су у почетку били успешни али не би их данас звали визионарима да они тада нису схватили колико предности пружају компактни мотори и у овим областима саобраћаја. Дакле, значење „магичног“ симбола трокраке звезде се односи на воду, ваздух и копно.
            Не би ваљало а да не поменем и Берту Бенц. Постоји она дивна изрека која каже да „иза сваког успешног човека стоји успешна жена“ која се овде може применити. У ствари, Берта Бенц и није била много успешна али је потекла из угледне, у оно време богате, породице и читаву своју младост је посветила свом мужу, Карлу. Многи је данас називају „аутомобилском мајком“ што мени звучи веома рогобатно. У сваком случају, визија аутомобилизма је окренула живот ове младе жене наопако. Уложила је све, боље рећи ризиковала је мираз, своју безбрижну младост па и душу и тело. „За пар година више нам неће требати ни коњи, ни кочије“, беше Карлово обећање. 1869. године та идеја је звучала незамисливо. Ипак, та 22-годишњакиња је била фасцинирана речима тог младог човека који је седео на седишту у кочијама преко пута ње у оделу мусавом од уља и ко зна чега још. Неко такав се није никао уклапао у њен дивни, бели свет. Заволела га је и дала му безрезервну подршку.

Берта Бенц
            Карл Бенц је пред њом износио своје фантазије о локомотивама којима неће требати шине. Које ће се кретати улицама и пољима. Берта је вероватно помишљала да је тај млади инжењер сишао с ума јер ко уопште може да замисли кочије без коња а камоли нешто више? Машине на пару су носиле индустријализацију на својим плећима. И то врло успешно. Па ко би онда хтео да пусти на улице тешка и опака чудовишта која „бљују ватру?“ Догодило се управо то.
            Својевремено је Хенри Форд, 1913. године, питао људе шта желе, шта им треба? Одговор је увек био: „Снажнији коњи!“ Иако је његову идеју масовне, линијске производње, пародирао Чарли Чаплин у филму „Модерно доба“ аутомобили су све више постајали приступачна роба. Данас схватамо да су први кораци, које су направили људи као Карл Бенц и Готлиб Дајмлер, утабали пут данашњици какву познајемо. За 125 година је на свету направљено око 2,4 милијарде аутомобила! Мало ли је на ову скупоћу?




Нова визија или...?

Некад само три точка а данас су ту и гориве ћелије

100 коментара:

  1. Тина, ових дана ти завидим што си у Штутгарту. Почетком маја ће бити парада старих и нових аутомобила кроз Штутгарт. 125 возила, Мерцедес, Порше и Ауди, је планирано да прође кроз град и да тако илуструје напредак ауто индустрије.

    ОдговориИзбриши
  2. Pa hajde dodji,dodjite!Pa i mali Mirko ce vec da bude pravi bebac,kazes maj,lijepo vrijeme(valjda).Evo,ja za to nisam ni cula(dobro,dobro,idem u cosak)!
    Taman posla da zavidis,samo se spusti malo juzno...A moze i Ulicni sve da "zacini"nekim svojim akordom-mislim,nismo preko svijeta!Da napravi proljetnu turneju...Bas,bas bi me obradovali!
    Uopste ne volim Porse,a Audi mi ni kriv ni duzan prva asocijacija na crnogorce...

    ОдговориИзбриши
  3. Тина, за ово "не волим Порше" би могла опасно да се змаериш мој маленој, само да знаш. :) Хвала на позиву, ја бих радо дошао али ми се чини да од тог пута неће бити ништа.
    И само да знаш, ниси једина коју/кога одређени тип аутомобила асоцира на још одређенији тип људи.

    ОдговориИзбриши
  4. Viši inspektor Bešević31. јануар 2011. 13:27

    Lepe su ti slike,ali stvarno sam Gazda zapanjen da nisi postavio sliku ultimativno najpopularnije Mecke kod nas....ciganske Mecke,bese D 300 ako se dobro secam? :) Ispravi to sto pre inace tisve ovo ne vredi nista. :)))

    ОдговориИзбриши
  5. Инспекторе, е нећу! :) Нисам хтео да идем кроз историју Мечке, мислим да бих вас све опасно сморио. Само због тога и нема више слика. Иако би мени причињавало задовољство да мало зборим о Мерцедесу.
    Та Мечка, код нас познатија као "циганска", је једна од најбољих, веровао ти мени или не. Најпопуларнија је била 200 дизел. Ауто тежак око 2 тоне а једва преко 50КС :) је ишао дуго и без икаквих проблема. Бољестојећи Цигани су је куповали баш због те дуготрајности. Серија "W123" о којој је реч је имала најдебљи лим у историји Мерцедеса. И дан-данас се могу срести модели који нису зарђали. Али ни мало! Због тога је готиве и таксисти. Они је зову "стодва`естројка" :)
    Док нисам сморио до краја, навешћу мали куриозитет. 1977. године је Мечка 280Е (205КС) учестовала на једном од најдужих релија на свету, релију "Лондон-Сиднеј." Целих 34000км. И победила. Тај рели је касније укинут јер је предугачак и компликован за организовање. 1983. и 1984. године су покушали са "Париз-Дакар" релијем са моделом 500SLC (око 300КС) али је то прошло крајње неславно. Прве године 44. а следеће 62 место. Јеби га кад има само задњи погон... традиција.
    Ја бих је сутра купио! :) Нисам таксиста а Циган сам само зато што волим Звезду. Чињеницу да бих је купио јер је толико волим, још увек нисам успео да објасним мојој маленој... Ценим да ће ме и већина овде сматрати залуђеником или тоталним лудаком. :) Свако има свој порок. Мечка је мој!
    http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W123

    ОдговориИзбриши
  6. Inspektore, tu mečku (300 D) sam čak i ja jedared vozila. Šta znam, lep osećaj, fino to ide. Bolje od moje pokojne Hugoline 55, bog da joj dušu 'prosti. ČD VolEm ja tu cigaNJsku mečku. Zapravo, kad god pomislim na mečku, zamislim baš tu (300 D) i to ŽUTU. Ako nije žuta, onda to nije to to.

    ОдговориИзбриши
  7. Evo sta sam ja naucila,ili ti iz mog "bogatog"iskustva...Negdje 2003.vodio me dragi "da me malo provoza"iznajmljenim SLK,pa svratili i u salon mecke...A ja ti se tamo odusevim "odnosom"tj,.ponudjenom cijenom i izlozenim primjerkom,ma divota...A onda pridjes malo blize,pa jos malo,i pocnes da ti radi kiselina...Naravno da cijena nema veze sa napucanim autom,jer je to cijena serijskog modela..i tako polako ako zelis bilo sta unutra,umjesto recimo 22000€ doguras do 25000€ i vise,mamu li im svabsku!Koja caka,fino se osjecas k'o magare!Naravno ,to tada nisam znala,a to se sada, u ostalom,odnosi na sve,ne samo auta i atuo-industriju.
    Za Porse sam,dok sam bila klinka,mislila da je americki auto(naravno iz filomova,he,he)i niko,nikad,tada me nebi mogao dokazati suprotno.Americki,i tacka,he,he...
    Od sportskih auta,mi se svidja SLS AMG(a Lomi?!),ali mi je ta fora sa vratima koja se podizu na gore srcu draga samo kod dragog i milog Lamborginija.Gazda,jesi li ti znao da je Lamborgini prvo proizvodio traktore,a?Mene bas iznenadilo kada sam to procitala..i prepricano "slobodnim stilom",nesto je razgovarao sa cika Ferarijem,tj.rekao da i on moze,proizvodjac traktora,da proizvede i dobro ,sportsko vozilo,pa ga Ferari ismijao,a ovaj se naljutio,i dokazao mu kasnije...ostalo je istorija!Cak sam gledala kako spajaju to dvanest-cilindricno cudo,tj.blenula u tv...
    A ovaj 123 mora,ali OBAVEZNO;na zadnjem sjedistu da ima barem dve,tri male,cupave glavice,onako ,jedno,drugom do uva!Puna mecka sicane dijecice i nikako drugacije!
    I da,i ja sam se vozala u 123,jos davne 1984.u Makarsku,a mecu vozio srtic,i ja ti iz naseg stojadina(zutog),predjem u mecku,i za pola sata mi pozli,joj,kako mi je bilo muka,on u krivini k'o na talasima,hocu reci u stojki mi toliki put nije bilo muka,ali mecka je plesala..
    I uz takvu mecku nekako idu i brkovi,ma DA,her Zika,glavom i bradom,pokoj mu dusi!
    Ajd' u zdravlje!

    ОдговориИзбриши
  8. http://www.grapheine.com/bombaytv/art-it-98abf6d353b3087810e68765b53dabd9.html


    E,Rajka, nisam te TAKO zamišljao...

    ОдговориИзбриши
  9. http://www.grapheine.com/bombaytv/graphic-it-aecbe9574eb899aa266d77674becb752.html



    E, ovako je već mnogo bolje !!!

    ОдговориИзбриши
  10. Buahahaha, Muzični, koji si ludak! Kad je ona žena počela da arlauče, Lajko se probudio i počeo da viče na mene kako nisam normalna. ČD ČD ČD ČD ČD Hahahahahahahahaha! Samo da znaš da uopšte nisam kao ona dama iz prvog klipa. Imam mnogo bolju odeću i lepši glas. Da znaš BAŠ! :P :P :P

    ОдговориИзбриши
  11. Viši inspektor Bešević1. фебруар 2011. 01:42

    @Gazda
    Ma daleko bilo da sam ja nesto lose pomislio za te "Ciganske" mecke. Znam i ja da su one najbolje i da i dan danas traju. A i vrlo su karakteristicne za nase prostore,pa sam mislio da je red da stavis MAKAR jednu sliku.
    I ako mene pitas,uopste me nisi smorio sa ovim tekstom...i da si ispisao jos ovoliko...ja slabo sta znam o automobilima,istoriju jos manje,pa mi je bilo vrlo zanimljivo da ticam kako je sve to krenulo. Gde,ko,sta,kako.koliko...
    Apsolutno razumem i tvoju strast za Meckom,jer i ja imam neke svoje strasti zbog koji neki misle da sam ludak. Kao mladji,sve pare koje sam imao davao sam na fudbalske dresove i salove. Volis Mecku i to je to,apsolutno je zasluzila da je volis. Kao sto ljudi vole Fice,Peglice,Renoe 4,tako i ti volis Mecke. Ova "Ciganska" mecka ionako spada u neki FAN KLUB kao i fice,peglice,renoi...
    ja bih recimo sutra kupio novi Reno 4,samo da hoce da ga prave. Taj auto je neunistiv. :)
    Ajde ti slobodno dadaj ovde jos nesto o Mecki,ja cu da citam,ako niko drugi nece. :)

    ОдговориИзбриши
  12. Газда бира певаљку...

    http://www.grapheine.com/bombaytv/designer-en-1b4abf7de4f525fad11c2593568ef76d.html

    ОдговориИзбриши
  13. Moj film iz tri dela...

    1. deo ("Svirka na WILD WEST-u")
    http://www.dvolver.com/live/movies-444788

    2. deo ("Konjica nije stigla")
    http://www.dvolver.com/live/movies-444794

    3. deo ("Oproštaj")
    http://www.dvolver.com/live/movies-444798

    ОдговориИзбриши
  14. Lomi,po cijenu cenzure,moram da vam ostavim ovaj link...malopre sam otvarala Jutarnji kod susjeda,samo da provjerim da li su stvarno pisali,a pazi jesu i to u TOP PREPORUKE-Novak Djokovic u finalu AO deklarisao Marraya,nas Dodig mu jedini uzeo set...iiii,
    onda pogledam samo malo lijevo,izdvojeno u Najcitanije:
    http://autoklub.jutarnji.hr/mala-skola-kama-sutre-najbolji-polozaji-za-seks-u-autu/921827/?foto=12 u slici i komentaru
    E,sad cu da begam iza sanka,ili u Lajkinu kujnu...
    P.s.Znam da je mecka "sveta"tema,ali ovaj link je,kako kazu susjedi,ucinkovit!!!

    ОдговориИзбриши
  15. Биће да су последице отварања овог блога несагледиве. :) Хвала ти Тина на овом линку, пуно ти хвала. Ово се баш фино уклапа у историју аутомобилизма. Од неудобних кочија које бљују ватру и плаше неуки народ и ситну децу, напредовало се толико да се та иста деца могу баш у тим аутомобилима и правити! Читав наука бре јебем ти... Нисам ни знао за неке позе. Опет, кад ми је навише требао неки простран ауто, имао сам "Заставу 101" што и није нека варијанта за све ово...
    Сјајно Тина. И не помишљај на цензуру јер је у овом случају дефинитивно нема! ;)

    ОдговориИзбриши
  16. Улични, свака част на филмићима. :) Какав сам шмекер брате мили... о мене се "ломи" и дебело и мршаво! :)
    И чим Лајка стварно буде испрошена, овде ћемо обавезно неки џумбус да правимо! Обавезно!

    ОдговориИзбриши
  17. Nije loša ova fora sa pravljenjem filmova. Pre oko dve godine, Kokta je imala konkurs za strip reklamu za njih. Na raspolaganju su bili gotovi elementi, baš kao ovde... Treba li reći da sam poslao 20-ak radova? Znao sam da od toga nema ništa ali sam se baš zabavljao. Naravno, nisam izdržao ni sad i napravio sam filmčić...

    http://www.dvolver.com/live/movies-524870

    ------------------

    Tina, nemoj da se sramiš, edukativno štivo... Bolje je grčiti se u automobilu nego se baškariti u ovakvom kombiju...

    http://livinginmycar.com/blog/wp-content/uploads/2009/11/free-candy-van1.jpg

    ОдговориИзбриши
  18. Srpska verzija kokta sajta više ne postoji a slovenačka ima strip sekciju ali više ne radi čuvanje na serveru.

    Ko hoće da se zeza (Ulični?) to može ovde da učini...

    http://strip.cockta.eu/si/strip/create.html

    Ja sam se opet malo zabavljao pa uradio print screen da okačim sliku na net. Mnogo je zarazno, šteta što više nije aktuelno.

    http://img834.imageshack.us/img834/4140/stripdv.jpg

    ОдговориИзбриши
  19. Možda ako se registruje kod Slovenaca i radi čuvanje, vidim da ima i novijih radova.

    ОдговориИзбриши
  20. Jao, Mirkoni, da ti nisi onaj "puž" sa Blicovog stripa?
    A za 2 korena reči medved ima dobra fora.

    Med + jed (particip glagola jesti) = međed (onaj koji jede med)

    med + ved (particip glagola vedeti = znati) = medved (onaj koji zna gde je med)

    'Aj' da vidim, sme li neko da napravi strip ili crtani koji će opisati Gazdinu ljubav prema mečkama. Naravno, mislim na mečku kao automobil, a ne na one "mečke" iz filmića koje je okačio Muzični. ČD

    ОдговориИзбриши
  21. Ne. Nisam. Imam dva alijasa tamo (Mirkoni ne računam). Slavoljub je nedavno odao jednog...

    Još jedan moj strip. Rekao sam da je zarazno!

    http://img834.imageshack.us/img834/1953/strip2.jpg

    ОдговориИзбриши
  22. http://www.mondo.rs/s196402/Ludi_svet/Draga_ti_si_terorista.html

    ОдговориИзбриши
  23. "PuŠtite me da spavam!
    "
    http://www.dvolver.com/live/movies-525012

    ОдговориИзбриши
  24. Zovite me zaludnim... ali... evo jednog stripa po Lajkinom zadatku...

    http://img35.imageshack.us/img35/3715/strip3.jpg

    ОдговориИзбриши
  25. Auuuu, Mirkoni, zaslužuješ ogroman aplauz! Klap-klap-klap, evo tapšem svojim medveđim šapicama! Na kraju je Lomi prošao gore nego ja. Ja sam ipak predstavljena u ljudskom obliku, mada bih mogla proći i kao medved. :P

    Nego, nećeš se ti meni tako lako izvući. Kako te je Slavoljub raskrinkao?! Da nije nešto vezano za avatar na Guglovom nalogu ili??? Sad ćeš me naterati da pregledam prethodne tekstove. ČD

    ОдговориИзбриши
  26. Čitaj, čitaj! Pa bar ti Lajka OBOŽAJEŠ da čitaš... Ja sam više tip za slikovnice (da se i zaključiti).

    ОдговориИзбриши
  27. Mirkoni, zajebancija je zajebancija, al' ti ga pretera... Ima te odREdi Gazda da peREš sudovi celu neDElju, za kaznu što ga za'eBAvaš...

    ОдговориИзбриши
  28. Pih, pa pre 15-ak minuta sam napisala da si padobranac, nema mi komentara.

    ОдговориИзбриши
  29. Konj je jedna plemenita životinja. Uostalom, što više konjskih snaga u mercedesu, to bolja makina. Vozače ne računam.

    P.S. Uputite me do najbliže sudopere. :)

    ОдговориИзбриши
  30. Muzični,
    To zbog mečke ili zbog Lomijevog lika? Ako Lomi ne zna, mislim da valja naglasiti da Mirkoni nije ni mogao da ubaci ljudsko biće u strip, jerbo su ponuđene živučljke samo. ;) Tako da verujem da nema nekih skrivenih poruGa u stripu.

    P.S. Mirkoni, oko cene advokatskih uloga će se dogovorimo. :P

    ОдговориИзбриши
  31. Priznajem samo da sam Mirkoni a za sve ostalo... pozivam se na Peti amandman! :)

    ОдговориИзбриши
  32. Ako se dovoljno zainatim... sve ću ve turim u strip! Ako se još malo više zainatim... ima da ostavim M. Somborca bez posla! :P

    ОдговориИзбриши
  33. Zbog onoga kako je Gazda je naseo...
    To je zbog debljine lima (konzerve), znam...
    ali šegačenje je šegačenje. Ne mož se takO s's Gazdu!!!

    ОдговориИзбриши
  34. Mislim da ću jeftino proći kod Gazde. Ipak nije četvrtak!

    ОдговориИзбриши
  35. Добри сте, радо бих вам се придружио али сам добио посла кол`ко нећеш. Видимо се сутра. Што се тиче судова, машина за прање ради ли ради, немајте бриге... ;)

    ОдговориИзбриши
  36. Evo novog stripa... Za sve je kriv Ulični, prvi je počeo sa onim filmićima i ja sad ne mogu da stanem. Em je zarazno, em mi je na poslu trenutno 'ladovina pa mi se može. Ne brinite, nikog od vas nisam stavio u strip... još.

    http://img227.imageshack.us/img227/6417/strip4.jpg

    ОдговориИзбриши
  37. Pa, možeš da staviš mene. Evo, prijavljujem se da budem pingvin.

    ОдговориИзбриши
  38. Sama si tražila... ko ti je kriv!

    http://img707.imageshack.us/img707/3154/strip5.jpg

    ОдговориИзбриши
  39. Hihi, nije to loša strategija. A i ćale je jedared 'teo da mi pokloni kaktus za 8. mart. Kaže da mi ide uz temperament. :)

    ОдговориИзбриши
  40. Hteo sam ovaj stari film da posvetim Inspektoru, al' kad sam video naslov... ne ide! Ne bi' da ga uvredim.
    (da, ovo, kao i ostali moji radovi su već objavljeni na jednom forumu)

    http://www.dvolver.com/live/movies-445357

    ОдговориИзбриши
  41. Evo jednog stripa, samo za Uličnog (iako nije tražio).


    http://img35.imageshack.us/img35/671/strip6w.jpg

    ОдговориИзбриши
  42. ČDČDČD....
    dupla gitara...

    fala, Mirkoni, sačuvaću ovo!
    (jedan post na blogu ću jednom posvetiti samo zajebancijama ovakvog tipa)

    nego, najjače tek sledi...

    mislim, pravljenje filmova
    al. sačekaćete....

    ОдговориИзбриши
  43. Mrikoni, čoveče, ti od govana pitu praviš. Kad bi mi neko dao pet dana da napravim strip o Muzičnom (na onom čudu), ne bih se ni za pet dana setila da stavim dva reket mesto dvoglave gitare, a ne bih se setila ni merdevina umesto pruge.

    ОдговориИзбриши
  44. Znaci, crkla sam od smejanja na ona arlaukanja vezana za Lajku i dijetu, a i posle kad Gazda bira pevaljku za kafanu... :)))
    Jedino me sad brine sto mi ne valja onaj Tinin link, onaj bezobrazni, nesto nece da se vidi nista. Kud bas meni?!
    A kad smo vec kod cigaNJskog mercedesa 123, ja ga zamisljam iskljucivo u maslinastozelenoj boji, sa krznenim presvlakama, a nazad kod stakla onaj kic ker sto sam drma glavom dok vozis. ili tako, il' nikako.

    ОдговориИзбриши
  45. Pre beganja s posla... još jedan strip... za Inpektora. Ostatak ekipe sutra!


    http://img714.imageshack.us/img714/8325/strip7.jpg

    ОдговориИзбриши
  46. Gazda, ka' će bude neki post u vezi religije, a?
    Jedva čekam!
    Eto, malopre sam nešto o tome pisao na jednom pravoslavnom forumu.
    Naslov teme je: "Kako uopšte ateisti misle da se postaje vernik?"



    Ja bih, onako... prostim rеčima...

    Možda će neko da se uvredi, ali ja mislim da svaki vernik ima neku malu "falinku" u glavi.
    To nema veze sa inteligencijom, iako me je, priznajem, uvek čudilo kako super-inteligentne osobe mogu da veruju u istinitost tako nečega kao što su ti tekstovi napisani u Starom i Novom Zavetu (da se ograničim na hrišćanstvo).
    Jeste da obrazovanje, mnogo znanja i dobra memorija mogu da zavaraju, ali sam ipak upoznao nekoliko stvarno vrlo inteligentnih osoba, koji jesu vernici, tako da nemam neko drugo objašnjenje (za ličnu upotrebu) nego da imaju neki minus u mozgu... izvinjavam se, ali eto, iskren sam...
    Svi oni imaju potrebu da veruju, ali nije moje da tražim razloge kako neko postaje vernik (iako sada pišem baš na tu temu). Jednostavno, prihvatam da ogromnoj većini ljudi prija da veruju u nešto lepo (i šta ima veze da li je istinito ili nije)... i šta ja da im radim sad !

    Mocarte, ja sam baš taj slučaj da nemam potrebu za tim da sam vernik, da bi mi bilo lepo u životu...
    A, kao što tebi idu ne nerve neki ateisti, tako meni ide na nerve propaganda od strane vernika, koji u mnogim situacijama spominju svog boga. Recimo, umre neko, pa se nađe neki vernik, koji, da bi utešio ožalošćene, priča o tome kako je pokojnika Bog uzeo kod sebe i slično... Meni to smeta. Neka svako u sebi veruje u šta hoće, ali nemoj da propagira naokolo svoje ideje (da ne spominjem Crkve i njihov "rad" i obrađivanje...).
    Kako bi bilo da ja nekome, ko je izgubio dragu osobu, sad nešto pričam u fazonu (u cilju utešivanja): "Ma, dobro... Deda Mraz će pokojnika da večno vozi na svojim sankama... " ili tako nešto...
    Uvredio bih čoveka, mislio bi da se šegačim... I sigurno da bi mi zamerio što ja svoje verovanje u Deda Mraza ne zadržim za sebe... Tako i mene vređa to što zbog velike, viševekovne propagande (da Boga ima) moram da trpim da mi neko stalno spominje SVOJE fix ideje, kao da je to nešto najnormalnije...


    Malo skrenuh sa teme...


    Samo još da pitam nešto Andreja:

    U koju grupu ljudi ja spadam (pošto je vršio nekakvu klasifikaciju)?

    Jednostavno, ne verujem da je to što piše u Starom i Novom Zavetu istina...
    Nemam nikakvu potrebu da verujem da sve to nije samo... teška izmišljotina!

    ОдговориИзбриши
  47. Религија!? У кафани!? Па ти мора да си се много смрз`о прошлог викенда па ти ударило у главу... Нема шансе! Та ме тема не интересује ама ни мало. Ко хоће да распреда о томе, може слободно али без мене.

    ОдговориИзбриши
  48. Миркони, у праву си. Ако Мерцедес буде и канту направио, ипак ће то бити Мечка! :)

    ОдговориИзбриши
  49. Тина, ти си негде горе споменула она врата што се подижу. То су врата специфична само за Мерцедес. У питању су тзв. "галебова крила" која назив вуку још од 1954. године кад се појавио модел "300SL". То је један од најлепших и најскупљих модела. неко ће рећи, да су ови данас јефтини али овај је својеремено био изузетан статусни симбол. Клерк Гебл је био један од власника. Био је то низак, спортски модел. Врата су имала интересантан механизам отварања. Брава је била сакривена у каросерији па се стисне једна мања полуга и поан се појави. Како није било серво-управљања у то време, волан је имао поприличан пречник и на стубу је имао зглоб. Када хоћеш да седнеш, преклопиш га, сместиш се, вратиш волан и кренеш. Чудо бре од аута :) Последња реинкарнациај је "SLS" и има идентична врата. Шарке од врата су на крову па се подижу на горе. Исто као онда али је све остало... нешто, нешто друго. Споменула си Ламборгинија. Он јесте правио тракторе. Био је комшија са Фераријем. И имао је једног. Покварио му се и хтео је да га поправи. КАд је видео да испо и нема ништа много више него његови трактори, решио је да и он прави аутомобиле. Симбол му је бик, што асоцира тракторску сирову снагу, а био је и бик у хороскопу :) Први модели су имали класична врата. најлепши из тог доба је Ламборгини Мијура... баш леп аутић. Касније су, у моделу "Countach" увели "ламбо-врата" која се подижу на горе али је разликa у односу на Meчку та што су шарке на класичном месту. Било је ту мало науке, како то решити али је то већ механика и машинство... :) Дакле, Тина, не дај се преварити. Ламбо-врата у једно а Мечкина галебова крила су друго. ;)

    ОдговориИзбриши
  50. E,stvarno nisam znala,kao i mnogo toga.Sto rece Inspektor,samo pisi o mecki,i ja cu rado da citam.Pomalo ti i zavidim,tebi i svima drugima,pravim strastvenim zaljubljenicima,u bilo sta:auta,sport,knjige,ali bas ono da znaju i vole "do koske".Ja sam postala tako povrsna,samo malo zagrebem po povrsini,da znam kada se o necemu prica,cisto,da nisam bas ne upucena...Evo,sad "zarmrdavam"sive celije,i dusu,i jebiga nista!Nekako se razdvojilo jedno od drugoga!Kud'li je nestala ona starst,ne znam!Da me sada pitas da nabrojim pet stavri koje volim...tesko.I odvano "vucem"onaj osjecaj da sam se malo "zagubila"!Samo pisi o mecki,lijepo je...

    ОдговориИзбриши
  51. ...razmrdavam sive celije,i razdvojilo...
    Lajka,sta je hrana za mozak!Izgleda da "'lapim"...

    ОдговориИзбриши
  52. Da ne ostanem dužan, sledi ostatak stripova za veći deo ekipe iz kafane... Posle više neću, mame mi!

    Sledeća na tapetu je Swoosh...


    http://img689.imageshack.us/img689/2618/strip08.jpg

    ОдговориИзбриши
  53. Pa Tina...

    http://img842.imageshack.us/img842/1194/strip09.jpg

    ОдговориИзбриши
  54. Pa ON...


    http://img710.imageshack.us/img710/7298/strip10d.jpg

    ОдговориИзбриши
  55. I za kraj, malo sam potkačio Slavoljuba...


    http://img190.imageshack.us/img190/1404/strip11n.jpg

    ОдговориИзбриши
  56. Kao što se da zaključiti, veliki sam ljubitelj stripa (bio) a sad se svakodnevno ispomažem Blic stripom. Juče je na Studiju B bila emisija sa temom HUMOR DANAS. Gosti su bili Mićko (nekadašnji "indeksovac"), Marko Somborac i satiričar koji piše za Novosti. Emisiju sam baš hteo da pogledam pa sam je snimio a nije me mrzelo da je okačim i na net. Možda bude interesantno nekome... Ovde ima dosta gastosa za stolovima pa im, verovatno, godi svaka slika iz rodnog kraja (iako je očajnog kvaliteta zbog OGROMNE kompresije).

    Link za emisiju...

    http://www.megaupload.com/?d=HX7CXRNE


    P.S. Slažem se za ono oko teme o religiji. Pre bih o 25878 drugih tema nego o toj.

    ОдговориИзбриши
  57. Jao, Mirkoni, što su slatki svi, pogotovo Nitulim. I slažem se s gazdom što se tiče religije. To je prosto tema za svađu. Ne možeš promeniti mišljenje onoga ko veruje ili ne veruje, tako da sam mišljenja da takvi forumi i takve teme postoje čisto zarad besomučne rasprave koja ne vodi nikuda, pošto čvrsto usađene stvari kod čoveka, poput veroispovesti, ne možeš promeniti. Ali, naravno, možeš uvrediti čoveka ako njegovu religiju predstavlješ kao nešto bzvz u šta veruju zaludni. :) Tako da... I ja istupam iz takve rasprave, ako je bude. :)

    ОдговориИзбриши
  58. Dobro, kad nećete...
    Samo da kažem da religiozni sajtovi postoje, osim za okupljanje istomišljenika, i za misionarenje (novo vreme, novi obi;aji)... sami priznaju ;)

    ОдговориИзбриши
  59. Ne, pazi, možemo pričati o cipelama koje nosi papa. To je prosto fenomenalan detalj, nimalo sakralan, potpuno profan. :) Mitologija mi je super tema, jbg, ipak sam ja profesor'ca srpskog. Sasvim fino poznajem i bibliju, ali ne kao vernik, već kao osoba koja obožava legende i mitove generalno. :) Sve ostalo je čisto nadmudrivanje, a ja sam već jednom rekla da zaista nisam dovoljno pametna da bih sa svojih 25 znala odgovor koji do sad čitavo čovečanstvo nije dalo. A i ne cimam se oko toga. Ne treba mi viši autoritet da bih se pridržavala određenih načela. Nosim ih sa sobom. Ne smeta mi nijedna religija i nikad se neću ubeđivati s nekim oko toga. Svako živi kako želi da živi, rukovodi se čime želi, a za mene to nije merilo ni inteligencije, ni dobrote... Ama baš ničega! Dok se s nekim kapiram, dok je odnos korektan, možemo biti prijatelji bez obzira na to da li je Turčin, Rus, Kinez, crnac, Ciganin, peškir, lezbača, debeli Amerikanac! Stvarno me bole dupe! :)))

    ОдговориИзбриши
  60. Dobro, tema o religiji... širok je to pojam. Pogledajte samo neki forum, pa ćete videti koliko raličitih tema ima tamo, a da nije samo ubeđivanje da Bog postoji.

    ОдговориИзбриши
  61. Haha, u ovom poslednjem mi je Mirkoni favorit. ČD

    ОдговориИзбриши
  62. Puž je sasvim dobar izbor. Sebe sam predstavio žirafom zbog visine ali puž je po svim ostalim karakteristikama više JA nego bilo koja od onih ponuđenih živuljki. 29 dana za film - to i jeste neki prosek za mene... Većina filmova je kraće snimana nego što meni treba vremena da ih pogledam! :)

    ОдговориИзбриши
  63. Ovo poslednje je već klasik. Budi neka lepa sećanja! Ah (setno)!
    Ja sam uvek Mirkonija zamišljala k'o čo'eka od 1.75. Sad mi je sve tako... Čudno. Mada, još uvek se nisam pomirila ni sa tim da ima kosu. Šta 'š!

    ОдговориИзбриши
  64. Vidim da se pelcer INSTANT STRIPA primio i kod drugih. Tu nema sredine... ili ne napraviš nijedan strip ili (malo više od) nekoliko.

    ОдговориИзбриши
  65. Mirkoni, brate mili... hteo sam da ispod Micine publike docrtam brod (koji plovi pod zastavom crvenog krsta), ali sam zaboravio u odsudnom trenutku, majke mi moje mile...
    PRAŠTAJ !

    ОдговориИзбриши
  66. gazda uveo nemačku disciplinu u svoj lanac restorana...

    http://www.grapheine.com/bombaytv/graphiste-en-7d11a22705bc1ee33d8be1e42cee8023.html

    ОдговориИзбриши
  67. Gazda LOMITELJSCONI...

    http://www.grapheine.com/bombaytv/design-en-683ab8cc9744f668a8150c117dcc878d.html

    ОдговориИзбриши
  68. http://www.grapheine.com/bombaytv/movie-uk-dda9eed3a6b86e276a1a41a73c697a59.html

    ОдговориИзбриши
  69. Prije vjenčanja:

    On: Yesss! To! Konačno sam dočekao!
    Ona: Hoćeš, da idem?
    On: NE! Nisam niti pomislio na to!
    Ona: Voliš li me?
    On: Naravno!
    Ona: Jesi li me kad prevario?
    On: Ne! Zašto uopće pitaš?
    Ona: Želiš li me poljubiti?
    On: I te kako!
    Ona: Želiš li me udariti?
    On: Nema šanse! Nisam ja takav čovjek!
    Ona: Mogu li ti vjerovati?

    Vjenčanje je prošlo.
    Kakva je situacija nakon par godina
    pročitaj odozdo prema gore!

    ОдговориИзбриши
  70. Malo sam preterao, al' neću pisati u naredna 3-4 dana... pozdrav...

    ОдговориИзбриши
  71. Nisam izdržao... napravio sam još jedan strip. Ovaj je opet na Gazdinu adresu...


    http://img525.imageshack.us/img525/5418/lomiteljukafani.jpg

    ОдговориИзбриши
  72. Gazda sad verovatno burno preživljava četvrtak. Ne daj se, Lomi, istripuj da je utorak. :P

    ОдговориИзбриши
  73. Juhuuuu! Ima li nekoga, makar pod stolom?! Da niste pravili neku pijanku krišom, pa se sad svi lečite od alkohola?! :(((

    ОдговориИзбриши
  74. Ако нико други ја сам ту. Бришем шанк, пијуцкам јутарњу кафицу, чекам да неко сврати и мало читам новине. Ево на шта сам наишао јутрос. http://www.blic.rs/Auto/233493/Mercedes-Oko-sveta-na-vodonicni-pogon Интересантно... нема шта. Само што нико не рече колико је опасан водоник кад се чува у оваквим резервоарима.

    ОдговориИзбриши
  75. Milutin je car, izvalite komentar! ČD ČD ČD
    http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/233403/Seks-nam-traje-15-minuta-a-hteli-bismo-bar-pola-sata/komentari#ostali

    ОдговориИзбриши
  76. Нитулим је оштар али уме и да се зајебава.

    ОдговориИзбриши
  77. E, ali ono "ja ne bih 6 puta nedeljno ni sa Kajli Minog"! ČD ČD ČD ČD ČD Čovek je car, car, car! I govori istinu.

    ОдговориИзбриши
  78. A ja sam ceo dan ljuta. Ne mogu da izvadim jbni pasoš! Već sam dva komentara ostavila na temu jbnih štrajkova! Nadam se da se Svuš ne ljuti, ali može li neko da mi objasni kuda vode ovi štrajkovi?! Možda ja ne kapiram baš najbolje, ali ne vidim kako bilo ko iz javnog sektora može da prima višu platu ako je država pred bankrotom?! Kako, ljudi?! Da se zadužimo, pa da ide po sistemu "sečem uši, krpim dupe"? Moj ćale radi u pošti, ja mu želim višu platu, ali vidim da nema odakle. Ne privređuju skoro uopšte, rade uz pomoć štapa i kanapa. Skupi su, a nepouzdani i spori. Pošalji nešto poštom, bićeš srećan ako to ne zagube negde usput, nemoj ni da razmišljaš o tome kako će stići na vreme,jer neće. Zar ne treba uložiti u ta vozila, opremu, kurce, palce umesto u plate za radnike?! Zar ne treba otkinuti od plate svakom kome je pošlo za rukom da mu se paketi, eto, raspadnu, pa sad sirot pojma nema odakle je šta ispalo?!?! Imam li ja neku skroz pogrešnu logiku ili sam mlada i naivna?!

    Izvin'te na ovoj nepopularnoj digresiji. :)))

    ОдговориИзбриши
  79. Политичари су последњи у које имам поверења. Једина светла тачка, у чије сам искрене поступке увек сумњао у шта нећу и не желим улазити, је Ђинђић. Ако ништа друго умео је да каже праве ствари.
    Ово је једна од његових изјава: "Они који лоше управљају повереним мандатом ретко одговарају. За њих је мали ризик. Велики ризик је за народ, јер он увек плати цену. И то у свакој земљи. Због тога су избори, као начин поверавања мандата, врло озбиљна ствар. Као када некоме дајете кредит. Ако банкротира и упропасти ваш живот, ви сте жртва. Шта ради добра и одговорна власт? Штеди, инвестира, не удвара се, поштује дугорочне интересе земље. Шта ради демагошка и неодговорна власт? Троши, задужује се, угађа ситним прохтевима и купује социјални мир, али по цену дугорочног пропадања. Када на крају све потроши и буде замењена, народ тражи правду, а понекад и освету. Али обично је прекасно..."

    Надам се да је овде садржан одговор на твоје питање.

    ОдговориИзбриши
  80. U jednoj lingvističkoj knjizi, grupa autorki se bavila, između ostalog, metaforama u njegovim izjavama. Svakako je imao viziju, to je neosporivo. Svaka reč je bila na mestu, govorio je baš o onome što si ti odlično argumentovao na blogu o Egiptu, Tunisu i Srbiji. Ni u šta ne verujem kao u rad. Nema tu velike filozofije! Ako hoćeš da očistiš masne naslage na posuđu, nema tu mašine za pranje koja će to srediti. Moraš da ribaš. Ali, treba ti i dobar sunđer i deterdžent. Zalaganje + ulaganje, ali prvo zalaganje. Mi uvek tražimo neka instant rešenja. Čudotvorne tečnosti od kojih wc šolja blista, usisivači koji će ti oprati tepih, očistiti parket i nalakirati ga, aparat koji secka, kuva, pohuje, servira jelo, beleške s predavanja od 30 strana koje same polažu ispit, pasta za zube koja će izlečiti zub koji se raspada, tablete za mršavljenje koje će odstraniti kalorije iz tri praseta koje si pojeo za dva dana, regulisati holesterol, spustiti pritisak i odstraniti bore sa čela. Tako i sad očekujemo neku čudnu vlast, koja će doći i napraviti red bez našeg zalaganja. Ja sam mlada, imam energije da šetam ulicama, duvam u zviždaljke, lupam u šerpe, neću vas lagati, radila sam to i 2000. godine. Radila bih to opet, samo kad bi postojao neko ko bi bio sposoban da nas digne iz ove depresije. Ne očekujem ja neki magičan procvat, samo da nešto krene, nek plate stoje još godinu dana, ali da se vidi da se ljudi menjaju.

    ОдговориИзбриши
  81. Све што имам и што ћу имати нисам наследио. Почео сам да стварам сам а сада настављам то да радим заједно са мојом маленом. Велики сам заговорник рада и истрајности у идејама и циљевима. Грешио сам, јесам, признајем али сам ипак гурао. Кад схватим да кроз зид не иде, тражио сам врата. Због тога доста ценим мисли покојног Ђинђића.
    Свима који у Србији нуде инстант решења ћемо видети права лица. Сигуран сам у то. Време је чудо... Инстант решења не постоје али људи понекад желе да се истог тренутка нађу на неком лепшем и бољем месту. Да нестану и да се појаве тамо где нема проблема јер им је свакодневица досадила. Али јеби га, то се није никад догодило. Врло веровато и неће...

    ОдговориИзбриши
  82. Јесте, јесте! :) Последњи "апдејт" је да има око 3кг и да ће бити око 3,5кг и око 50цм. Као што је био и његов ћале ;)

    ОдговориИзбриши
  83. Još malo o mercedesu...

    http://www.youtube.com/watch?v=Qy4QjaNCxcI

    ОдговориИзбриши
  84. Grrr! Svi su bili normalni, samo sam ja imala preko 4 kile i 57 cm. Čak je babica rekla kevi da sam debela beba! ČD A nakon toga se desila ona epizoda sa zamenom beba, to sam vam ispričala. Ufff, Mirkić baš brzo porastao, evo, ja nisam ni osetila. Sad počinju "Anđeli" na prvom.

    "Be-be-be-be-be..."

    ОдговориИзбриши
  85. Juuu, viđe Lajku što je krasna. Takva sam i ja bila, isto tako belokosa sa tim tupavim pogledom. Sad sam smeđa, opaka i imam oštri proniciljivi pogled! Ha! ČD

    ОдговориИзбриши
  86. Kad niko drugi ne želi da doprinese, moram ja. Još jedan - pa 100. :)

    ОдговориИзбриши
  87. Sto-ja...Stoja(pevaljka),ili sto bas ja,mo's se igrati rijecima kako hoces...volim ljena jutra u kafani.E,sjecali se jos ko one pijesme od
    Sunshine"Zaklina trazi sponzora"(ti bi htela lovu,ti bi htela pare,marke,funte dolareee..)
    Moze da ide kao muzicka podloga ove male pricice,jer javi ti se meni skolska,da u "tim i tim"novinama pogledam nasu takodjer "sklosku",sada za neprepoznati ribu,zategnutu,na odredjenim mjestima "dopunjenu",negdje pokrivenu,a malo vise otkrivenu...a ta Zaklina sto se spominjene u pijesmi,tj.naslovu nije neka izmisljaena riba,nega jedna od najpoznatijih sponzorusa Beograda devedesetih,a nasoj skolskoj je dugo bila "madam"ili "velika mama"-ucila je zanat...
    Cesto sam mislila da je to sa sponzorusama pretjerano,ali izgleda "gdje ima dima"...
    Ima tu jos nekih "detalja"ali za njih treba "jaci"zeludac...
    ...i bolje ni ne pominjati,da se nenasluti neko ili nesto u kafani,pu,pu,daleko bilo...

    ОдговориИзбриши

Пратиоци

Претражи овај блог

...

free counters