Prime Directive

И да будемо начисто. Вређање мене овде још и може да прође, задаћете коју рану мојој сујети, зарашће, нема везе, али вређање неког другог, на мом блогу, мојој авлији, не дозвољавам. Ово сматрам разбибригом и малом можданом гимнастиком а не огласним простором те ако неко жели некога да прозива, нек` лепо отвори свој налог па удри брате, сестро или шта си већ. Свађа и те клиначке глупости не долазе ни под који обзир! Није цензура већ немање разумевања за приземна срања. Ако ме нешто нервира и диже ми притисак је препирање ради препирања! Двоје не може да разговара ако имају исти став, то је јасно ко летњи дан у подне, али контрирање зарад самозадовољавања личне малограђанштине заиста нема шансу. Аргументовани ставови долазе у обзир, то волим и много ценим и надам се истима. Унапред хвала на разумевању.

Понешто о мени

Моја слика
Половина људи има константну жељу да другима прича приче и објашњава очигледно. Ја спадам у другу половину. Ако имам шта да кажем рећи ћу/откуцаћу овде па кога интересује, интересује. А кога не интересује... изгубио је 10 секунди живота док је и ово читао. Нек` тражи бољу кафану!

... а кога интересује више података о мени:

четвртак, 31. мај 2012.

Мајске жртве

            Првог маја 1994. године се догодио чувени седми круг у Имоли. Та недеља, тај круг, кривина „Тамбурело“, та трка, Велика награда Сан Марина у Имоли, откинути део предњег ослањања који му се забио у главу, за Ајртона Сену да Силву, су били погубни. При брзини од око 300 километара на час је излетео са стазе, ударио у заштитни, бетонски (!), зид и неколико сати касније је последњи пут удахнуо ваздух. Преминуо је у болници од тешких повреда главе.
            Два дана раније, на незваничном тренингу, Рубенс Барикело је са „Џорданом“ излетео, ударио у заштитни слој гума у једној од кривина. Имао је среће те је у, овој веома озбиљној, несрећи прошао са поломљеним носом и руком. Рубенсу је Сена био нека врста саветника и помоћника. На његово инсистирање је добио седиште у тиму „Џордан“. Рубенс се сећа да је прва особа коју је видео кад је дошао себи после несвестице, био управо Сена.
            У суботу, на званичном тренингу, млади аустријанац, Роланд Раценберг је погинуо у несрећи, која се збила под таквим околностима, да није имао никакве шансе. Предњи стабилизатор је пукао на његовом „Симтек-Форду“ и он је даље, немајући више било какву могућност управљања тркачим возилом, ударио у бетонски зид. Сена је био видно потресен овим догађајем и инсистирао је од судија на стази да дође на место несреће. После се састао и са тадашњим шефом медицинског особља Међународне тркачке организације („FIA“), Сидом Воткинсом. Сид се сећа да се Сена појавио на његовим вратим сав уплакан, иако је Роланда упознао само дан пре. Он је више покушавао да га смири него што је, у том тренутку, озбиљно схватао све његове примедбе на сигурност тркачких возила и возача у Формули 1. Како није наишао на правог саговорника, Сена је сазвао незванични састанак са осталим возачима, у циљу оснивања извесног тркачког удружења, које би се посебно бавило њиховом сигурношћу. Састанак је одржан у веома озбиљној атмосфери али је то све било касно за Сену.
            Три пута је био шампион Формуле 1, 65 пута је освајао пол позиције а 80 пута је био на подијуму. До данас важи за једног од најбољих возача који су се појавили у Формули 1.
Недостајао је свима. Недостаје и даље, али колико је његова смрт погодила Бразилце, сведочи прича Миљана Миљанића. Он се у том моменту налазио у Бразилу на, некој, заиста се не сећам којој, утакмици на „Маракани“ и кад је званични спикер објавио да је погинуо, настала је сабласна тишина, прекидана са тек понеким јецајем. После минута ћутања, утакмица је настављена и одиграна је, и испраћена од навијача, са гласним јецајима и у сузама.

Сена и његова кацига у бојама Бразила.
           
            Десетог маја, ове године, у 89. је умро легендарни Карол Шелби. Неколико пута се женио, већину детињства, скоро седам година, је провео везан за кревет због проблема са срцем, па је цео живот, чак и док се тркао носио капсуле нитор-глицерина, имао је две трансплантације унутрашњих органа, срца и бубрега, у Другом светском рату је био инструктор летења и пробни пилот али је најпознатији по својим модификацијама Фордових модела.
AC Cobra 427
           Пре Форда, први ауто који је изменио је британски спортски ауто. Из њега је избацио британски агрегат и уградио мотор Форда прављеног за америчко тржиште и назвао га Кобра („AC Cobra“).  Ауто је имао толико снажан мотор (осам цилиндара у „V“ распореду, са 435 коњских снага) и толико лагану каросерију да га је било уметност возити. Изазвао је многе несреће и свако ко га је поседовао није крстарио у њему. Зато су уведена ограничења. Кобра је била иницијална каписла за ограничења брзине возила у, и ван, насељених места. За Шелбија, овај модел је био веома значајан јер му је његов комерцијални успех помогао да званично оснује фирму за модификације аутомобила. Врхунац промена на основи Кобре је Шелби Дејтона Купе. 
Shelby Daytona Coupe
Ипак, модификовати неко возило које ће сутра бити позерско му није била идеја водиља. Желео је да се докаже и на тркама. 1966. године је модификовани Форд ГТ40 Марк2 узео прва три места на најпознатијој трци издржљивости на свету. 24 часа Ле Мана. Ту су још и Мустанг ГТ350 и многи други. 
          Међу Американцима, који реално посматрано, немају појма шта је прави спортски ауто, покојни Керол Шелби је био изузетак.

23 коментара:

  1. Jebote, koji je taj Senna bio car! Mene prosto fascinira njegova prva sezona u Formuli 1 i trka za Veliku nagradu Monaka. Voziš za jebeni Toleman, čiji je bolid u poređenju sa Prostovim Meklarenom izgledao kao razlupana ograda na koju si natak'o točkove i volan, pljušti kiša, startuješ sa 13. pozicije, pretekneš 11 vozača, na stazi na kojoj se i u idelnim vremenskim prilikama teško pretiče, dođeš Prostu iza leđa, Prost se usere da će izgubiti od rookie-a, i onda, poput pravog seronje, apeluje da se trka prekine jer su uslovi za vožnju nemogući. Slažem se, za nekoga uslovi jesu bili nemogući, ne i za Sennu.
    Realno, Senna ima čet'ri, a ne tri titule, al' to ide na dušu Prostu i onom smradu Žan-Mariju Balestri.

    Evo linka za video... http://www.youtube.com/watch?v=OP3rryHtB3g&feature=related

    ...i za priču http://en.wikipedia.org/wiki/1989_Japanese_Grand_Prix

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Сена је био рођен да вози аутомобиле. Као клинац је крао неки камионет свог стрица, чини ми се, али пошто је био мали, није могао у сито време да стисне и квачило и да дохвати кочницу па је брзине мењао на осећај! Да појасним. Вози па кад је време за следећу "брзину", пусти гас и ослушкује зупчанике у мењачу док се не поклопе како би могао да "убаци" у следећу! Човек се бавио оним за шта је био рођен. Гре`ота је што га је то коштало живота...

      Избриши
  2. Evo automobila! :DDDDD

    Misija pod nazivom: Oterati i ovo poslednje žensko iz kafane.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Na ovom astalu ću se kanda slagati sa Lajkom. I ja sam operisan od automobilizma. Čak nemam ni vozačku. Prošle godine, u holovima jednog od novih tržnih centara u BG, bili su izloženi neki od pravih bolida F1 iz sezone od pre neku godinu. To mi je, priznajem, bilo interesantno da vidim.

      Uopšte, pukao sam što se sporta tiče. Formulu pratim na nivou naslova u novinama, košarku takođe (a nekad sam bio baš zagrižen), fudbal je namenjen samo mazohistima (duplo golo, i što se tiče reprezentacije a Zvezdu neću ni da pominjem). Jedini sport koji redovno pratim, zapanjio bi celu kafanu. To, verujem, ne biste očekivali. Ne, nije reč o šahu... Karling? Ma, haj'te molim vas...

      Избриши
    2. Е јеби га Лајка, немој тако... Нисам ја баш толико промишљен. ;) А то да си последње женско је већ почело опасно да ме забрињава, знаш. Ако одеш, могу комотно да преименујем кафану у "Havana Gay Bar".

      Има ли икога да ме схватио озбиљно, а? :)

      Избриши
    3. Миркони, далеко било да све занимају аутомобили, аутомобилизам и спортови који имају везе са њима. Пу, пуи, пу... мани. И овако има превише позера и кретена којима је "кул" да лупе нешто на ту тему. Тебе то не интересује и готово. Поштено. Код мене то интересовање иде до нивоа фасцинације!

      Избриши
  3. Šalila sam se, ovo je Lomijev blog i neka piše o automobilima, ali ja zaista nemam šta da kažem na temu jurcanja. Ja jedino redovno pratim tenis. I to ženski. Ostale sportove gledam sa društvom, uglavnom veća takmičenja.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Већ сам ти рекао али поновићу. Јурцају кретени, по улицама, а паметни се тркају тамо где треба. Ипак, твоје је право да те заболе дупе за све што има точкове и може да иде преко 50 км/ч, је л` тако? ;) Па јашта је него тако. Узми пиво, ако ништа друго. Или не иде уз дијету?

      Кад смо већ код дијете, заборавио сам на "Мршављење у кафани". Био сам одсутан. Данас, после подне, сам стигао у стан. Измерићу се сутра па ћу јавити. Може?

      Избриши
  4. I zaboravila sam ko beše Sirbodo. Sećam se samo prosvetnog radnika koji je delio kečeve, gunđao o pravpisu...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. kec_kao_vrata

      Ja kao (kobajagi) prosvetni radnik...

      Tako bi počinjao svaki komentar. Jedva sam ga našao, pošto nisam mogao da se setim ni imena, niti te rečenice iako mi je bila na vr' jezika. Međutim, setih se da je svoje "đake" često oslovljavao sa junoša.

      GOOGLE blic strip junoša

      ...dovoljno. :)

      kec_kao_vrata bi mog'o Đuri mornaru da podeli packe katkad. ;)

      Избриши
  5. Viši inspektor Bešević1. јун 2012. 04:17

    Gazda,ja sam pominjao koliko se slabo razumem u automobile,ali ucim,ucim...
    Kad si pomenuo Shelbija...evo mog izbora! :) KAD TAD! :)

    http://cdn.mustangevolution.com/wp-content/uploads/2007/04/supersnake1b_red_blk_full_10241.jpg

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Твој избор говори колико се слабо разумеш у аутомобиле... ;) Могао бих овај коментар да оставим да овако виси али то не личи на мене. Дакле, то америчко "чудо", звано Форд Мустанг је ништа друго него камионско подвозје са камионским мотором и до јаја стилизованом каросеријом. Прави је "Muscle car"! Изглед говори да са њим нема зајебавања. Тј. можеш се зајебавати док си у Америци. Дуги, широки путеви, са веома мало кривина. У Европи овај ауто нема шта да тражи. Чим уђе у кривину, задњи део "бежи" и тешко га је возити. Наравно, електроника чини своје, али му она опасно одузима снагу тако да у том тренутку постаје потпуно свеједно колика је снага његовог огромног мотора. Почне ли киша или још горе снег... боље седи у такси. Да не испадне после да ја нешто овде попујем, држим придике, не д`о бог зајебавам, рећи ћу и да ти желим да овај ауто купиш. Кад-тад! Зашто? Зато што знам како ти користиш свој ауто и за шта ти у ствари треба. Овај Мустанг није за уживање у каратеристикама мотора, већ у изгледу. Теби се допада како изгледа, не би га ни возио на границама могућности те ти га од свег срца желим! Ето! :) И сад имаш Форда са две и по` литре под хаубом па га не тераш да звижди од муке, не верујем ни да би овоме истеривао "душу на нос"...

      Избриши
    2. Viši inspektor Bešević2. јун 2012. 03:31

      Gazda,bas me boli uvo za performanse...i sto zadnji kraj zanosi i gubi snagu i ta ti ja znam.
      Koja se riba u to razume majke ti? Nemoj da pricas svasta,hahahahahah! (zajebavam te malo)
      Meni je bitno da ostavim UTISAK...po gradu...a ne po nekim brdima,seoskim putevima,krivinama i ostalo. kakav zadnji kraj,kakva elektronika,kakve crne krivine...udaram samo na sarm! :)))

      Jel vi's kako znas...di bre da mu isterujem dusu na nos,pa da umre mucenik...ima 15-16 godina...si lud! :)
      Nabijem ga ja malo na kratko znas...po gradu,uletanje preticanje i to...maaaaalo...cisto da mu testram one konje sto ima. Ali nema ni to drazi,jer ovi ovde voze kao kilav k...c. Nemam s kim ozbiljno da se potrkam.:)
      Mustang ostaje! :)
      Jos ako Bog da da se sa ovakvim pojavim u BGu...a tebe cu da povedem u grad da ribama objasnajvas performanse! :)))

      Избриши
  6. Viši inspektor Bešević1. јун 2012. 04:24

    Zaboravih da upisem u isti post...jbga
    Sena.
    U mojoj familiji ga se setimo svakog 1. maja...jer je moj ujak bas tog dana 1994. godine,dva sata pre...dobio cerku.
    Niti da se radujemo,niti da tugujemo. Eto tako je bilo.


    Slavoljube,moze "Volim te budalo mala" na to sam i mislio. :)

    Ljudi,vi se jos jurite po jadnom Blicu sa tim nikovima? Bas ste dokoni,kao ja nekada. :) Sve manje odlazim tamo cak i na sport.
    A vidim da ovi iz Zabave hoce zivi da se iz'edu sto se one neka nase fufe poudavale za neke belosvetske bumbare,pa malo malo pa o tome pisu. Ne mogu da se smire sto nije neka od njih i redakcije. Bas,bas,bas su nisko pali. Bas su jaudi. Da,da...J_A_U_D_I. :) To je neki loklani izraz. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ако у кафани има млађих момака, гарантовано си их заинтересовао за ту ћерку... ;) Шалу на страну, Сена је био све што прави спортиста треба да буде. Био је талентован, фер и са "ногама на земљи". Било их је још пар сличних њему али ни један није у потпуности испуњавао сва три услова.

      Избриши
  7. Inspektore, ma jok. Na Blicu sam samo Mirkoni, već odavno (a retko). Ne kažem da ne bih mogao opet da budem "alter ego alter ega svog alter ega" ali... ova nova "gestapo" koncepcija Blica prosto odbija. Sad prokomentarišem kad mi se nešto baš namesti i kad sam "pri šutu".

    Tenis i ja pratim. Ženski je nekad bio dobar a danas je smehotres. Muški tenis je već druga priča ali ni tamo nema nekih većih neizvesnosti. Sport koji najredovnije pratim je ipak neki drugi. Hokej na travi? Aha, al' zamalo...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Viši inspektor Bešević2. јун 2012. 03:38

      Stvarno su Gestapo. Pokusavao ja par puta...cak bi i Gebels pustio,ali ovi JOK. A i bolje...ionako su postali klasicna seljacka novina. Zabava,Puls i Zena su im glavni aduti...seljaci.
      Kupili ih oni Svajcarci,a njih bas zabole dupe...samo da se prodaje sto vise i da bude sto posecenije. A prodavace se vise ako se pise kako je Seki ipala sisa,a Dara Bubamara popusila decku Bakiju saneru na parkingu ispred zgrade...i znas vec.
      E,a skoro sam video onu staru,prastaru vest od pre jedno 3 godine o onom klincu iz Malezije ili odakle sto ima 5-6 godian i pusi. Oni su to 'ladno ponovo prodali kao najnoviju vest! :))) A mali u medjuvremenu i prestao da pusi. :)

      I ja pratim tenis. Ovde pored mene ima neki teniski tereni,pa ja svaki put kada prodjem redovno ispratim pogledom ko igra. He he he.

      Избриши
  8. Одговори
    1. Ух, снукер... Ја га баш готивим али га дуго нисам гледао. Мирко се родио и то је то. Јебали их вечерњи термини, да их јебали... Кад сам последњи пут био у току, Стивен Хендри се безуспешно бранио од Ронија О`Саливена који је преузимао све могуће титуле. Надам се да је Рони и даље ту негде, при врху, јер га је било милина гледати.

      Избриши
  9. Због "нормалности" поменутих за столом "Болнице", ових дана нећу стизати да свратим у кафану, те вас све скупа молим да не правите лом. Бар не неки велики. Може? Знао сам да може. Чујемо се ускоро па ћу све потанко објаснити.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gazda, vidim da se imalo vremena smucati se po Blic blogu. Cenim, onda, da je sve u redu s potomkom. Koliko god bio kivan na te doktore, treba verovati Bati Stojkoviću u "Ko to tamo peva" i njegovoj tvrdnji da je najbolja nemačka medicina...

      Избриши
    2. Ја сам на послу и с времена на време МОРАМ да променим слику на екрану или ће нечија мајка да страда. Јесам рекао да нећу стизати до кафане али то не значи да не стигнем ни да завирим...

      Елем, са Мирком је стање, па рекао бих, чудно. Он је генерално добро и биће боље. Није још потпуно оздравио али хоће. То досадашњи налази јасно говоре. Шта се тачно догодило, биће речи за наредним столом. Постављање стола са овом темом сматрам, донекле, и својом обавезом. Многи, а ту се убрајамо и Малена и ја, нисмо имали ни најмањег појма да се овако нешто може догодити било ком детету. И како уопште треба да реагујемо. Ни један дечији лекар нас није упозорио на ову могућност. С тога, на ову тему даље, у петак. Сто је у припреми.

      Што се тиче доктора, нисам много променио мишљење али морам рећи да ових дана нико није употребио фразу: "Не брините, то је нормално." Доктори га прегледају, прописују терапију у складу са налазима и његовим тренутним стањем, сестре спроводе терапију, лабораторија обавља свој део посла, што ће рећи да свако ради свој посао и то ми се највише допада.

      Избриши
  10. "Мршављење у кафани": 93,7кг.

    ОдговориИзбриши

Пратиоци

Претражи овај блог

...

free counters