Prime Directive

И да будемо начисто. Вређање мене овде још и може да прође, задаћете коју рану мојој сујети, зарашће, нема везе, али вређање неког другог, на мом блогу, мојој авлији, не дозвољавам. Ово сматрам разбибригом и малом можданом гимнастиком а не огласним простором те ако неко жели некога да прозива, нек` лепо отвори свој налог па удри брате, сестро или шта си већ. Свађа и те клиначке глупости не долазе ни под који обзир! Није цензура већ немање разумевања за приземна срања. Ако ме нешто нервира и диже ми притисак је препирање ради препирања! Двоје не може да разговара ако имају исти став, то је јасно ко летњи дан у подне, али контрирање зарад самозадовољавања личне малограђанштине заиста нема шансу. Аргументовани ставови долазе у обзир, то волим и много ценим и надам се истима. Унапред хвала на разумевању.

Понешто о мени

Моја слика
Половина људи има константну жељу да другима прича приче и објашњава очигледно. Ја спадам у другу половину. Ако имам шта да кажем рећи ћу/откуцаћу овде па кога интересује, интересује. А кога не интересује... изгубио је 10 секунди живота док је и ово читао. Нек` тражи бољу кафану!

... а кога интересује више података о мени:

петак, 27. јануар 2012.

Ко прља, шта прља, колико прља и да ли уопште прља!

         Прошле и претпрошле недеље сам био у инспекцији цевних ослонаца у електрани на северу Немачке. Градић Ведел.
       Тамо сам потписао да нећу тј. да не смем да причам и раструбљујем шта сам видео. Нешто као у војсци. Неке ствари непријатељ не сме сазнати. Сетих се да је један класић, на писму својима, испод војна пошта „та и та“ досписао и адресу где се налази та војна пошта. Ишао је на рибање код надређеног јер је, боже мој, открио непријатељу где се налази наша војна пошта! Невероватно колико је тај „непријатељ“ неписмен па не уме да прочита таблу на улазу у касарну на којој све лепо пише. Ипак, то је војна тајна. Ово је пословна. Као да онај кога ови подаци занимају не можда дође до њих и на много префриганије и једноставније начине. Свеједно, ја нећу бити тај од кога ће било ко било шта значајно сазнати.
     Шетајући горе, доле кроз електрану, проверавајући моје мерне тачке и упоређујући их са критичним вредностима, нисам могао да се одупрем утиску да електрана изгледа сјајно! Шта јој технички недостаје, није тема нити је битно али је стање, у којем се она тренутно налази, за мене било запрепашћујуће. Апсолутно позитивно. Направљена је и пуштена у погон средином прошлог века. До данас је имала одређених осавремењивања, поправки и преправки, што је у нормалним системима сасвим нормална ствар. Не као у соц-комунизму. Је л` ради? Ради! Е онда га, Миле, не дирај док не стане. Онда ћемо да видимо шта није у реду. Ови овде воле да предупреде све немиле ситуације, а не да после морају да ваде камење из ватре. Чак сам видео и радника са великим усисивачем како лагано усисава један од нивоа електране. Чисто бре! Има ту и тамо прљавштине али је то више прашина него што је остатак нечијег срања (читај аљкавости на послу). И све стоји тамо где треба да буде. Ко шта узме, после обављеног задатка тај алат враћа тамо где је и био. Нема да фали. Прописи су прописи и кршење истих се дебело плаћа.
         Али, ускоро ће ову електрану да скину са мреже. Другим речима, угасиће је па ће и да је сруше. Разлога за ово је више. Електрана већ дуже време ради као топлана и то за Хамбург а то је једна од најбогатијих град-дражава у Немачкој. Кроз коју годину ће тамо почети са радом, ако не и нај, оно бар једна од веома модерних, електрана на угаљ. Ова им не треба. Стара је и ваља уложити кеш да би постала „чиста“. Ово је реч која, када се искористи у индустријском контексту, мени мења боју лица. Поцрвеним. Не од срама већ од беса.
         Никада, ни један човек на свету, није смислио ни направио нешто што нам свима користи а да не прља или уништава планету по којој шетамо. Ако је употреба тог уређаја, машине чиста тј. не прља, уверен сам да је производња исте уништила делић природе. Тврдим да не постоји чиста грана индустрије! Нисам поборник странке зелених и сличних чудака и лелемуда, већ сам одавно прихватио чињеницу да ми свет у којем живимо мењамо и прилагођавамо нама. Давно смо престали да будемо варијабла и преузели смо улогу константе. Због тога ми неминовно уништавамо, или загађујемо како је коме мило, ову планету по којој шетамо. Већина воли да наведе тренутак проналаска точка као тренутак када је човек схватио да може да мења своју околину, али је то само заблуда. Овални облици су и пре постојали у природи а тај неки „први инжењер“ или „проналазач“ га је (зло)употребио како би себи олакшао производњу оштрих предмета, којих дефинитивно нема у природи. Вероватно је због тога био веома популаран у првобитном друштву, искористио тренутак и постао „алфа-мужјак“ са којим су све хтеле да се „паре“. Јеб`о нас точак! Уместо да се мало искулирамо и успоримо, ми тражимо решења за последице. А узроци?
        Немачка је једна од држава која је потписала сагласност да ће до 2021. године угасити већину нуклеарних електрана. Али, и да ће модернизовати постојеће на угаљ. Лепо. А после? Ова у Веделу је била милина за видети. Сви који раде тамо се не жале. Ама баш ни на шта. Нуклеарне јесу проблем, то морам признати. Рад у њима захтева веома високе нивое заштите. Руковање улазним материјалом захтева још више нивое сигурности. Одлагање и решавање отпада је посебна прича која има потпуно заслужено високу пажњу шире јавности. Оно време полураспада је невероватно велико и за то време, тај отпад, има велики утицај на околину. Може да промени генетски код, тј. да узрокује кидање истог и његово поновно потпуно насумично комбиновање и то је највећа опасност, а не она два велика „оџака“ као у „Симпсоновима“. То нису оџаци већ куле за хлађење воде и оно што се види је обична водена пара. Једино зло које она може да произведе је вишак облака на небу. Међутим, ове на угаљ избацују много, много више опасних једињења у атмосферу. Сумпор, чађ, оксиди тешких метала... Све је то у скорије време сведено на разумну меру. Промене радних параметара котлова и модернизовање турбина, затим боље класификовање угља пре сагоревања као и употреба најмодернијих електрофилтера. Преостао је угљен-диоксид. О њему сви балаве ко коза слан тучак.
        Сва лоша једињења која и даље иду у ваздух нису, нити ће икад бити, потпуно одстрањења из димних гасова. То је скоро немогуће. У ствари је могуће, али је до јаја скупо. Однос цена-успех је прихватљив до 97% а после тога је све у домену финансија. И прописи који се морају поштовати су усаглашени са свим овим. Ко мора и колико да уложи да би отклонио ово и оно, па да ли се то исплати јер је радни век једне турбине око 50 година, па да ли ће плате запослених морати да стоје или расту и тако даље... Папазјанија од прописа и животних чињеница. И као што рекох, све још и некако али тај угљен-диоксид. Ко га измисли мајку ли му јебем? Неутралан је као гас. Врло је инертан. Не реагује баш лако и баш брзо са свим и свачим, као нпр. сумпор-диоксид. Оно што он додирне се неће добро провести. Међутим, тај исти угљен-диоксид утиче на горње слојеве атмосфере. Када га је превише, нарушава концепцију наше планете. Она зна да он постоји и брани се од њега на своје начине. Већина биљака га дању користи у процесу фотосинтезе али га ноћу у мањој мери и производе. Тада користе кисеоник јер нема сунчеве светлости. Али то коришћење „доброг“ кисеоника је веома мало. Ту су и вуклани који повремено направе веома некултурне испаде. Ту има угљен-диоксида колико нећеш! Проблем са његовим одвајањем из димних гасова у електранама на угаљ је велики. Баш због тога што му се не реагује са свим и свачим. Постројења за његово издвајање би требала бити велика скоро као саме електране. Али и скупља. Зашто кажем „требала“? Зато што их нема. `Ајд` што је сам процес скуп, то питање још може и ђене-ђене да прође у данашњем свету али шта нам је чинити са њим? Постојала је идеја да се преведе у течно стање па да се упумпава назад у земљу. Веома дубоко. Тамо је притисак довољно велики да би га задржао течног. Временом би му, онако незаинтересованом за дружење са другим елементима периодног система, ипак постало досадно и дошло би до везивања за некога, за нешто. Овај систем одвајања и складиштења угљен-диоксида се званично назива „CCS“ (Carbon Dioxide Capture and Storage). Добар план. У ствари добра идеја. Реалност је нешто другачија. Да би се проверила, мора се реализовати с тим да се мора пристати на огромне ризике. Ти ризици с људски, животињски и биљни животи. Претпоставка је да би око 99% тог гаса остало на тим дубинама али чак и онај 1% проценат, који би се евентуално вратио у гасовито стање, је опасан. Због чега? Угљен-диоксид је, када је довољној засићен, тежи од ваздуха па би се задржавао на површини земље, и то до висине од неких пола до пуног метра. У тај опсег спадају све нискорастуће биљке, инсекти, већина домаћих и дивљих животиња али и деца. Ко може са потпуном сигурношћу да гарантује да се нико, или ништа, неће угушити? Нико. Зато је ова идеја званично одбачена. Делимично сам радио на једном пилот-пројекту за ово и још тада сам се питао, колико ли ће ово чудо да кошта? Коме се ово исплати? Наивно од мене јер је зарада у продаји енергената, посебно електричне енергије огромна. Нисам имао у виду утицај на живи свет.
         И тако је једина преостала идеја по питању решавања овог проблема, одбачена. Због тога се пристаје на значајна смањења капацитета. Мала дигресија. Све нуклеарке које су Немци последњих пар година „затворили“ и скинули са мреже, годинама нису ни биле у погону. Биле су у процесу санације или реновирања. Једноставно су дотрајале. Екипа тзв. „зелених“ се овоме веома радује јер то сматрају својом победом. Глупост и будалаштина јер они не нуде решење. Буне се, против су, демонстрирају а кад их неко упита: „Добро, браћо и сестре, шта ћемо после?“ Нигде једног. Паламуђење је окренуто на коришћење снаге ветра и воде и... Ветар и вода нису криви па нећу да их оцрњујем без разлога али је Цига из филма „Ко то тамо пева“ лепо рекао: „Не`ш се ти од тога `леба најести!“ Потреба за енергијом је све већа. Разлог је све већа похлепа. Велики енергетски концерни су нас размазили, навикли су нас да све ради једним једноставним кликом на дугме и сад смо постали незасити. Они наплаћују ту размаженост, хране своју похлепу, цена киловат-часа само расте и све су богатији и богатији... а ја тренутно не видим светло на крају тунела.
     Узрок ове помаме за „чишћењем“ индустрије је мазање очију и скривање чињенице да смо постали бескомпромисно друштво које се удобно увалило у комфорност живота. Чини се као да је индустрија једини проблем који постоји. Шта је са друмским и ваздушним транспортом, затим свемирским транспортом (процена је да приликом лансирања једне ракете-носача у Земљину орбиту, настане толико отровних гасова способних да направе рупу у озонском омотачу величине десет фудбалских терена!), неконтролисаним испуштањем отровних материја које доспевају у подземне воде (једна кап истрошеног моторног уља може да загади до 1000 литара воде, а код нас се и даље мења уље на паркингу...), спаљивањем ђубрета (приликом којег се у атмосферу ослобађају велике количине оксида тешких метала) и да не набрајам даље. Знате и сами већ о чему причам. За већину ових проблема, тренутно, не постоји довољно добро решење. Ипак, потрага за оним правим и даље траје. Да би ову ситуацију решили, крајње је време да престанемо са лицемерјем, да подигнемо ниво свести, да кренемо од себе и најближе околине, да почнемо да прилагођавамо своје животе новонасталим околностима, устанемо из удобних фотеља и учинимо, неминовни, крај подношљиво болним. У противном ћемо да изумиремо у великим мукама.

22 коментара:

  1. Oooo,Lomiteljuu,neces ni na kardiologiju,ili psihijatriju,ne,ne...Radost,cista sreca!!!Sama sam gledala,preko neta...Ne znam sta pre da procitam,pogledam.Sada bih lomila po kafani,case,sebe,zivot,ne znam...pomjesala se emocije.
    Inspektore,pa dat'cemo mi krv za tebe,majka mu stara,samo dok nismo poceli da pijemo...Ne daj se...
    Lomi,da bas neispadnem skoz luda,nepristojna,procitala sam sve sto si ispisao,veoma poucno,tako na jednostavan nacin objasnis sve,jasno,mislim da bi bio dobar predavac.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Још увек се нисам навикао на ово "Одговори" па сам обрисао онај доле коментар. Ако се не варам, то ми је први пут да сам то учинио. :) Елем, Тина, не брини, преживео сам. Гледао сам тенис од другог сета до краја. На крају сам толико обамр`о да ми је било свеједно шта ће ови остали да ураде. А урадили су довољно и очекивано.

      Избриши
  2. Viši inspektor Bešević29. јануар 2012. 01:47

    Lomi,ja bih tebe postavio da pises udzbenike za skolu iz fizike,hemije i matemetike. :) Majke mi. :)
    Inace,zamisljao sam tu termo elektranu dok si je sa osetnim ushicenjem opisivao i uzivao sam u samoj zamisli. :)
    A imam i ja svoj primer iz vojske. Hahahah! Ja sam sluzio gore u Gardi na Dedinju...i naravno mobilni su bili zabranjeni da se ne bi otkrivao polozaj neprijatelju preko signala. A NATO kako je bombardovao Izbombardovao SVE,ostali samo NETAKNUTI menza i intedantski hangar. :))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Хвала ти али да им ја пишем уџбенике, били би знатно краћи и једноставнији. То се не би свидело профанима јер би сви добијали високе оцене. Кога ће онда да шаљу на поправни, кога!? :)

      Избриши
  3. A ne, ja neću prizvati iz sećanja neku asocijaciju na vojničke dane jer bi se tada stvorila kritična masa da ovo preraste u SMB kružok, kako to već po pravilu biva među bivšim vojacima.

    Evo, gledam tenis. Još nije gotovo ali možda i naziremo pobednika. Prezime mu počinje na Đ a završava sa oković. Pošto prenos pratim na Eurosportu, u pauzama sam video strašnu reklamu koja koketira sa temom ovog astala. Predobra je...

    http://www.youtube.com/watch?v=qKg-LPOXIMs

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ова реклама је баш добро чучнула овде. Свака част. И баш се ту види наша ОГРОМНА потреба за електричном енергијом. Иако нема тих малих мотора са унутрашњим сагоревањем у свему и свачему, може се рећи да таман толико прљају све електране на свету кад год ми притиснемо неко дугме.. негде... Прљање је у директној пропорцији са потребама. Било је тако и биће. Јеби га.

      Избриши
  4. Да не буде забуне, био је овде један коментар али су нестали и трагови мог брисања :)

    ОдговориИзбриши
  5. Marko je u stripu sve objasnio(u vezi zeljezare)-mogla bi nasa vlada da odeaguje,ima tu stvarno dobrih predloga...
    Poznam dosta familija ciji clanovi godinama rade u zeljezari-ako je zatvore,nestaje Smederevo,polako,kao teska,neizljeciva bolest.

    ОдговориИзбриши
  6. Pa gdje ste svi?Nista mi se valjda posmrzavali?
    evo nesto od mene:
    http://www.ckm.rs/kratki-rezovi/video-neke-ne-bas-mnogo-pametne-zenske/

    ОдговориИзбриши
  7. Hello, narode!!!
    Konacno sam uspela da uhvatim 5 min da obidjem svoje internet-prijatelje. Evo vesti od mene:
    8.januara odem ja na rutinsku kontorlu i ultrazvuk, i potpuno nenadano me ostave u bolnici (tj posalju samo kuci po torbu) i to isto popodne carskim rezom na svet stigne Strahinja, ljubi ga majka :) Imao je 3150 gr, i rodio se u 37.nedelji jer doktori nisu hteli da rizikuju da ostane i dalje u stomaku pa da nesto krene kako ne treba. U svakom slucaju, izbegli smo inkubator i posle 5 dana dosli svojoj kucici.
    A tu je krenuo pakao: on nece da jede, meni se upalile grudi, zagnojila se rana od carskog reza...ma ludilo, jedva sam prezivela. Tog perioda se i ne secam kako treba, imam rupe u memoriji, samo su mi ga donosili i odnosili a ja sam imala dve kamene sise i temperaturu. Elem, ziv bio ko je izmislio silikonsku sisu (da izvinu fini posetioci ove kafane), samo tako hoce da jede.
    I tako, sta bih vam jos rekla....nemam vremena ni za sta i ni za koga. Na 3 sata jede, kaki i spava i tako sve u krug po celi dan. Meni kazu da sad malo bolje izgledam, licila sam na podgrejan les. Moja mama je kod nas skoro po ceo dan, ne znam sta bih bez nje. Kad se samo setim kako sam mislila da cu moci sve sama!
    Ipak je najveci utisak ostavio novopeceni tatko: snasao se kao da je odgajio desetoro dece pre ovog. Nekako mu sve ide lako, bio je na godisnjem 3 nedelje i sve je zivo radio, ustaje nocu, greje flasicu, presvlaci pelene, kupa ga...ma, sve. Fascinirana sam, blago receno. Bolje mu ide nego meni, to je sigurno.
    A danas je veliki dan za mene: idem na kafu sa drugaricama, jeeee!!!! I to je bila ideja moje mame, koja se uplasila za cerkino mentalno zdravlje jer nisam nos promolila iz kuce pa sam malo odlepila. Ona ce ostati da ga cuva, a ja imam dva sata izmedju dva podoja da malo vidim sveta i bavim se necim drugim sem sisanjem i da izvinete - kakenjem.
    Eto toliko za sad. Izvinucete me sto nisam redovni posetilac ove kafane vise, ali samo malo da odrastemo pa se vracamo u normalu :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Честитам! Поздрави мајку, пољуби и загрли Свушка кад већ не можемо да му цепамо кошуљу а малиши желим све најбоље на овом свету! И да буде леп на маму јер је и овако и онако куроња на тату... ;)

      Иначе, тај период једем-спавам-кењам је најнапорнији али брзо прође. И ја сам био на одмору првих дана па их се сећам. Али, то је све толико брзо прошло да понекад морам да се присетим кроз шта смо све пролазили. Још нешто. Мирко је порастао и све је заборавио шта сам му радио док је био мањи од векне :) Сад кад год га стигне нека мукица, трк код маме!

      Пиће је џаба целе недеље! Нек` иде живот, јебеш кафану и зараду...

      Избриши
    2. Jeeeeeeeeeej! Čestitam, Svuuuuuš, drago mi je da je sve u redu. Pretpostavila je Tina već da si se ti porodila.

      Drago mi je što ti je sad bolje, biće to sve super. :))))

      Inače, moja najbolja drugarica je trudna, pa sam sad ushićena svaki put kad vidim bebu. :P

      Избриши
    3. Čestitka i od od mene! Vidim ja da se ovo polako pretvara u dečji boravak. Uskoro se ovde neće moći popiti pošteno pivo od silnih kašica ili mleka u bočicama. Dobro, u vreme dojenja će sevnuti poneka sisa i to će još jedino podsećati na kafanu... :)

      Избриши
  8. Инспекторе, имам понуду за посао у Норвешкој. И то доста добру понуду. Области које долазе у обзир су Осло и Ставангер, Ставанџер, не знам како се тачно ни чита ни изговара. Можеш ли ми рећи колика је сигурност посла тамо? Као и свуда у свету или...? Однос према странцима у сваком смислу? Језик? Интересују ме и текући трошкови, типа стан, струја, гориво, храна... Хвала ти унапред на било којој информацији.

    ОдговориИзбриши
  9. Viši inspektor Bešević2. фебруар 2012. 05:53

    Ufff...sta bih ti rekao. Da li ces preci ili ne...ja to ne mogu da ti kazem.Ne mogu da preuzimam tu odgovornost. Ali mogu da ti iznesem statisticke podatke koji ce ti pomoci u odluci.
    Oslo je PRESKUP grad. Tamo za gajbu neces proci sa manje od oko 2000 evra za ista pristojno,jednosobno. Ja stan placam 1700,jednosoban.
    Za StavanGer (tako se cita,nema DZ) ne znam nista konkretno da ti kazem sto se tice cena,ali znam da je Stavanger industrijiski grad i da je glavni centar za gas koji se vadi na platformama (mozda to tebi odgovara zbog energetike). Ne znam kakav je za zivot u smislu koliko je interesantan itd. Oslo je predivan.
    Inace cela Norveska je skuplja od ostataka Evrope (konkretno mislim na Nemacku),ali OSNOVNI troskovi zivota (pre svega tu mislim na hranu,struju,grejanje) su oko 30% od prosecne plate (+ stan) koja je oko 3000 evra, a glavni problem su porezi. Vrlo visoki za sve i svasta. I predlazem ti da tvoj glavni fokus bude u tom pravcu. Sta hocu da kazem- ja na tvom mestu ne bih prelazio ovamo za manje od 4000 evra platu,ali minimum.vise gravitira na 5000 i vise (strucnjak si neki majku mu). Tu pre svega mislim na Oslo (ja ne zivim u Oslu,ali znam neke stvari,ja sam u Bergenu).Stavanger ima nesto bolju klimu od Osla,blazu. Kao i Bergen.
    Sto se tice jezika,norveski je ustvari modifikovan svedski,jer su oni bili 200 godina pod svedskom okupacijom,u srednjem veku. Nesto kao srpski i hrvatski.
    Odnos prema strancima...nikakav. Skandinavci su sve postigli sami i ne vole strance i ja ih razumem,ali nece to uvek pokazivati direktno,ali ces ti to vrlo osecati indirektno.Ali su ljubazni i mirni.S obizorom da si u Svabiji ne verujem da bi imao nekih ozbiljnih problema u tom pravcu. E,sad,ja sam srbenda u fazonu "ko vam jebe mater" pa me bas briga kako ce da me gledaju. Sve je ok dok me fizicki ne diraju,a to je ovde NEZAMISLIVO kao i na mnogim mestima u svetu. :)
    Ja gorivo placam oko 1,4 evra (cena stalno seta gore dole),ali ovde se ne prelazi puno kolima,kratke razdaljine, (javni prevoz,bajs itd) pa mu to onda dodje na isto kao kada ti je gorivo 1 evro a vozis 30 km do posla svaki dan.
    Hrana nije problem,ali trnu usi od alkohola,kafe,veceg dela garderobe...kafana ili restoran-NE POMISLJAJ!!! Neces moci da veceras (za dvoje) za manje od 70-80 evra. Struja...jebem li ga...ja placam oko 50 evra,ali ti ja nisam merodavan,jer zivim sam u jednosobnom stanu i jako cesto nisam kuci,a kada sam kuci onda uglavnom spavam ili trosim struju na lap top. :)
    Sigurnost posla-po onome sto ja znam i sto mogu preko nekih razmena iskustava da kazem je da je ovde mnogo sigurnije za posao nego bilo gde. Tako da u tom smislu ne bi trebao da imas preterane bojazni.Cenim da je bitno bolje cak i od Nemacke. Ono na sta bih ti ja rekao da obratis paznju pored toga da pre svega unapred znas koliko ces biti placen (vec sam ti dao minimum cifru (1 evro je oko 8 kruna)i da to uporedis sa ovim sto sam ti ja rekao i sa onim sta jos saznas. To je vrlo bitno. A druga stvar koja mi se cini kao veoma bitna je i tvoj status ovde. Ako ti vec neko nudi posao ovde neka ti kaze i kakav ti status nudi i za koje vreme i da li se tebi isplati da pored nekog statusa u Svabiji juris novi status u Norge. Osim ako u medjuvremenu ne resisi nemacki status u smislu dobijanja drzavljanstva ili tako nesto. Da mozes da se vrtis nazad ako ti se ovamo ne svidi.
    A razlozi da ti se ovamo ne svidi su sledeci:
    -skupoca
    -ljudi
    -okruzenje
    -vreme (hladnoca,sneg,kisa i oblanost)
    -ucenje novog jezika (ja sam onako sa jezikom,mada oni vrhunski pricaju engleski svi)

    ОдговориИзбриши
  10. Viši inspektor Bešević2. фебруар 2012. 05:53

    Ako sve ovo mozes da prebacis preko glave zarad dobre plate,onda je to ok. Jer,znas kako,meni je sada mnogo tesko da savetujem TEBE,nego nekog mog mucenog drugara iz Srbije,jer je u odnosu na Srbiju ovde sve bolje,ma koliko da je skupo. A vec u odnosu na Nemacku,treba razmisliti,dobro razmisliti. Znaci,platu uporedi sa sa ovim nekim okvirnim cenama koje sam ti dao,pa napravi procenu.
    Evo,meni ujak sada bas za neki dan ide za Bremen. Zvao ga drugar kod njega da radi. Iako ima platu u Srbiji oko 400 evra,pali za Nemacku na par meseci.
    Ja sam inace,prosle godine u ovo vreme,ako se secas, pominjao da me sledeca zima nece zateci u Norge,ali me je ipak zatekla. :) Ali planovi idu dalje i pitanje je koliko mi je jos vremena ovde ostalo,jer moj rodjeni brat zivi u Americi,a i ja sam tamo proveo neko vreme ranije (imam cak i socijalni broj i dokumenta),tako da gledam u tom pravcu vec neko vreme (ovo je kao i neka nova vest od mene,a? hehehe).
    Ok,nadam se da su ti ove informacije malo pomogle,to je ono okvirno i najbitnije,sve drugo zavisi od tvojih zivotnih afiniteta,zelja i navika. ne ides u Zimbabve to je jasno. :))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Хвала ти на информацијама. Нешто слично сам и очекивао. Тренутно не знам да ли ћу оволико екстремно мењати средину али понуда је ту па вреди бар размислити о њој. Реално, пре ћу променити адресу у Немачкој него што ћу ићи из ње. Иначе, понуђена плата је веће од оне коју си ти рекао, тако да то није проблем али је разлог мом интересовању за живот око посла у Норвешкој. Још једном, хвала.

      Избриши
    2. Viši inspektor Bešević3. фебруар 2012. 00:19

      Nema na cemu...u svako doba. Taman sam bio pomislio da moze da se nadje neko za kafu i bleju...ali i kada bi dosao ovamo opet Oslo i Stavanger su mi daleko. Jbga! Nema veze.
      Ma pretpostavio sam da ti ovamu nude vecu od ovoga sto sam ti ja napisao,jer oni nemaju problem da plate,imaju problem da malo ljudi hoce da dodje ovamo gore. Posebno strucnih ljudi. Zasto? Pa stvar je vrlo jednostavna,cenim da ti nikada u zivotu ne bi napustio Srbiju da ti je neko ponudio posao u Srbiji za oko 1000-1500 evra u struci. Iako u Nemackoj ti u Nemackoj ponude duplo ili troduplo. Jer si sa ovim parama u Srbiji "gospodar univerzuma" plus familija,drugari,zezanje,kolege,kafane,lepo vreme,picici...koja crna Nemacka,ni za 10 000! :)) Svi smo mi otili preko iz ocaja,ne iz besa i alavosti.
      Ja sam neko ko ne voli da menja sredinu,ja ne volim ni stan da menjam,cak i ako naletim na povoljnije,a tek nesto vie do toga,ne daj boze. Muka mi je svaki put. A eto,kao za inat u zivotu sam stvarno promenio PREVISE boravisnih mesta i drzava. Jednom sam se zamislio i zakljucio da od 2000-2006. na jednom mestu,gradu,drzavi nisam proveo duze od godinu dana,to je previse. Zato mi su se putovanja i premestanja i smucila. ZA sada od kraja 2008. se nisam pomerao i lakse mi je. :)
      Kao sto kaze dobra stara pesma "Ain't it fun" od Ded boysa koju su Gansi obradili "Ain't fun when you always on the run" :)

      Избриши
    3. Мораћеш да наставиш сам да блејиш. Јеби га... Информације су ми више него добродошле. Ни ја не волим да мењам кревете. Али ако будем, неким случајем, приморан на екстремно тражење кревета по свету, желим да знам које су ми опције. Шта могу да очекујем.

      Избриши
  11. Upravo videh da mi nije prošao rekordno dug komentar na blogu čika Srđe, na Blicu. Skoro 2500 slovnih mesta ode u nepovrat. Znam da čika Srđa nije kriv jer se on čak i na svoj blog prijavljuje kao neregistrovan. Em su na Blicu blogovi sve smaračkiji em i na ono malo drugačijih blogova ne možeš da ostaviš malo drugačiji komentar. Spala knjiga na 3 slova, izgleda...

    Pošto ja svoj trud cenim najviše a nekakav trud je ipak bio potreban da bi se napisalo nešto više od "Bravo, care" ili "Potpuno se slažem s tobom", onda sam sačuvao taj svoj "nepovratan" komentar. Sada ga ovde objavljujem i time ga činim manje uzaludnim. Sledi odmah iza ovog teksta... Ako nekoga smorim, citiraću Gazdu... "Praštajte!"

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Нек` си ти олакшао душу. Јеб`о све остало... Имаш `ладно пиво на столу.

      Избриши
  12. Kad sam bio baš mali i gledao filmove koji bi (iz očeve perspektive) mogli da me uznemire ili uplaše, otac bi mi govorio: "Sve su to glumci". Računao je da će mi to razvejavanje iluzije pomoći da se ne uplašim. I pomoglo je (mada sam bio i ostao ljubitelj "plašljivih" žanrova).

    Pomenuta situacija iz bioskopske sale me podseća na film "Rašomon" (isti događaj viđen iz uglova više posmatrača koji ga doživljavaju potpuno drugačije).

    Izjava pomenutog gledaoca ne mora biti strašna (iako je vulgarna). Tolike generacije su odrastale uz vesterne i svi smo zdušno navijali protiv Indijanaca. Da ne pominjem krimiće u kojima smo često na strani lopova. To je film. To je iluzija. Čak i kad željno dočekamo smrt nekog filmskog junaka, to nas ne čini lošim. Tog junaka je prvo ubio scenarista/reditelj a tek onda i mi, gledaoci. Da li bi taj gledalac bio bolja osoba da je uzviknuo: "Ne, nemojte ga ubiti!"? Eto, to može biti jedno viđenje čitave stvari.

    Drugo viđenje, je čika Srđino. On je odmah video NEčoveka koji je poželeo smrt ŽIVOM BIĆU(?). OK, može i tako... valjda.

    Ipak, u želji da pomognem, ponovo ću citirati svog oca i napisati: "Sve su to glumci". Ova informacija je, izgleda, potrebna autoru teksta a MOŽDA i pomenutom gledaocu. Naravno, postoji mogućnost da je taj gledalac stvarno (ne)skriveni fanatik koji bi, samo da može, završavao po kratkom postupku ne samo sa "tobdžijama i furundžijama" (još jedan od sinonima kao dodatak onim navedenim u tekstu) već i sa ko zna kim još. U tom slučaju, njegov problem je mnogo veći od pukog poimanja kinematografije...

    Treće viđenje čitave situacije je da je autor filma veoma zadovoljan jer su ulaznicu za njegov film platili i čovek i NEčovek i da se deo tog novca slio i u njegov džep. Verujem da su Dragojeviću jednako mili i čika Srđa i "rečiti" gledalac. Ne bi taj imao ništa protiv ni da je 100 000 ljudi urlalo "E fala k... da ga ubiše". Procenat je mio ma od koga bio...

    Film još nisam gledao. Ne sećam se kad sam poslednji put krivio leđa u nekoj bioskopskoj sali. Još manje se sećam kad sam poslednji put pogledao neki domaći film. Možda sa "Paradom" napravim presedan. Nekad se govorilo da je film dobar ako u njemu ima dobre šore, šege i ševe. U ovom filmu ću lako sa prve dve stavke ali ona treća...

    ОдговориИзбриши

Пратиоци

Претражи овај блог

...

free counters