Prime Directive

И да будемо начисто. Вређање мене овде још и може да прође, задаћете коју рану мојој сујети, зарашће, нема везе, али вређање неког другог, на мом блогу, мојој авлији, не дозвољавам. Ово сматрам разбибригом и малом можданом гимнастиком а не огласним простором те ако неко жели некога да прозива, нек` лепо отвори свој налог па удри брате, сестро или шта си већ. Свађа и те клиначке глупости не долазе ни под који обзир! Није цензура већ немање разумевања за приземна срања. Ако ме нешто нервира и диже ми притисак је препирање ради препирања! Двоје не може да разговара ако имају исти став, то је јасно ко летњи дан у подне, али контрирање зарад самозадовољавања личне малограђанштине заиста нема шансу. Аргументовани ставови долазе у обзир, то волим и много ценим и надам се истима. Унапред хвала на разумевању.

Понешто о мени

Моја слика
Половина људи има константну жељу да другима прича приче и објашњава очигледно. Ја спадам у другу половину. Ако имам шта да кажем рећи ћу/откуцаћу овде па кога интересује, интересује. А кога не интересује... изгубио је 10 секунди живота док је и ово читао. Нек` тражи бољу кафану!

... а кога интересује више података о мени:

петак, 2. децембар 2011.

Сећање на Дан Републике


            Никада ми није, ма било ко у мом детињству, објаснио због чега ћале и мајка не раде 29. новембра. Знао сам да се тог дана обележава Дан Републике и то је све. Јесте, родио сам се и одрастао у Социјалистичкој Федеративној Републици Југославији која је била уређена по последњем „крику“ комунизма, али то само по себи није услов за моје познавање којекавих празника. Тек кад сам одрастао, почео да читам и нешто озбиљније од бојанки и стрипова, схватио сам о чему се ради. И без панике, нећу о јебеној Југославији. Што се мене тиче навијачи Звезде су увек били у праву: „Звезда, Србија, никад Југославија!“
            Када год на ред дође 29. новембар, ја се сетим одлазака на село. Свиње, не прасићи, они се чувају за Божић, већ праве, велике свиње тада завршавају под ножем. Рано ујутро се устаје, док је још све бело од мраза и креће се на припрему месне зимнице. Сунце тек што није изашло а мирис крви помешан са мирисом блата и угажене траве, се шири по стричевом, или ујаковом, дворишту. Скичање и јаукање свиња је одавно утихнуло. Уосталом, увек је ту био неки врсан месар па су и ти тужни звуци били краткотрајни. До доручка су полутке обешене на челични рам, очишћене од изнутрица и цеде се од преосталих капи крви. Таман мало и промрзну док се не заврши обедовање па их је лакше обрађивати.
   Ручак се већ унапред знао. Састојци су ту, свежи. Ситно сецкана џигерица, плућа илити бела џигерица, желудац и бубрези се пропрже на луку и лагано крчкају док се вода не претвори у веома сочан сос па уз свеж, тог јутра купљен у локалној пекари, хлеб, по укусу надмашују и најскупља јела у најбољим ресторанима. Полутке су транжиране. Бутови су одвојени за шницле, врат, прошаран са масним ткивом, је припремљен за печења поводом неких породичних прослава а плећке ће у со па касније у сушару, на дим. Као и ребра, са којих је скинуто скоро све. Заборавих и папке. И њих смо димили. Месо уз кичму, тзв. рибић, који је „А“ квалитета, се транжира заједно са деловима кичме у крменадле. Глава, кости са остацима меса и слични маломесни и скоро неупотребљиви делови иду на кување са белим луком, алевом паприком и још по којим зачином. Та чорба ће се за који дан претворити у пихтије. Ја их нисам волео. Не волим их ни даље. Мада кажу да пихтије долазе са годинама. Видећемо, имам кад да их заволим. Сало са кожом са стомака је исечено у табле, квадратне величине, неких 40 са 60 центиметара али само тамо где је прошарано са месом. И то ће у сушару, кроз дим. Јесте, то ће бити сланиница. Остало сало, без или са врло мало меса, иде у казан на топљење. Прво се дода и мало воде, да почне да се крчка. Та вода укува а смењује је маст. После доста сати стајања поред казана, пажења на јачину ватре, да се ти комади не залепе за казан и на децу која трчакарју около, и чварци буду готови. Овај део посла је традиционално био намењен мом оцу. Он је увек био тај који је муљао по оној казанчуги и жмиркао од дима и масних испарења. Али кад заврши, па их оцеди од масти, чварцима није било премца. Ни претопљени, ни загорели, ни пресољени већ таман како треба. Јео их је и ко није смео. Због дугогодишњег искуства, он је увек био тај који је на ногама био цео дан. Чварцима је потребно посветити поприлично времена. Сунце залази а он вади једну по једну огромну кутлачу и цеди маст у металне браон канте кроз, исто тако огромну цедиљку.
     Вечера је увек била са роштиља. Свежи комади меса и ражњићи су обавезан фолклор. Црни лук, туршија, ајвар и онај јутрошњи хлеб. Гајбе пива да сперу умор и муку па на починак. Велики је посао завршен. Породица је збринута. Трпеза ће следеће зиме бити богата.
   Сутрадан је увек био дан за заслужени одмор. Опуштање мишића, главе и душе уз чварке, кафице, по коју ракијицу и необавезне приче. Буде ту и која пита. Ипак су моји пореклом из Босне а јебеш босанску кућу без пите! Шницле и други свежи комади меса су још од синоћ у замрзивачу, жене су зе то побринуле. Шта је намењено за димљење, иде у со а маст се фино охладила и стегла у оним кантама. Тог истог дана се све пакује па за Београд. Ваља стићи кући, све то распоредити, ставити у замрзивач јер прекосутра се већ мора на посао.
               Заболе ме за Јајце, за Друго заседање Антифашистичког већа народног ослобођења Југославије, за одлуку о федералном саставу Социјалистичке Федеративне Републике Југославије, за све офанзиве које су до овога довеле и за све одлуке које су после донешене. Уопште не патим што је све набројано прошлост. 




Мени оно изнад речено недостаје.

38 коментара:

  1. Kao gradsko dete koje je veoma retko bilo na selu i nikad direktno prisustvovalo svim tim koljačkim ritualima (skičanje jesam čuo, više puta) ostajem sablažnjen tim prizorom. Volim ja i horor žanr ali na filmu (mada nisam ljubitelj slashera). Ljubitelj mesa već jesam, ali ono je za mene ono što vidimo iza stakla u mesari, upakovano u vakuum ili konzervu. Kada bi moja mesna ishrana zavisila od toga da moram da ubijem neku zverku, postao bih vegetarijanac istog trena (ovde ne ubrajam veoma ekstremne situacije jer ko zna šta bih onda sve bio u stanju da pojedem). A naš seljak često nadene i ime svom "blagu" koje će kasnije završiti u njegovom tanjiru. Neki znaju i da tepaju životinjama u danima i mesecima pre nego što će sevnuti nož. Svega ima...

    Što se tiče mrtvog praznika, mrtve države, opisaću to oksimoronom: "Bilo nam je dobro, ne ponovilo se..."

    I "Zabranjeno pušenje" (ono staro sa Neletom kao frontmenom) je bilo dobro i neće se ponoviti. Sada je to postalo "No Smoking Orchestra" a to nije TO.

    ОдговориИзбриши
  2. Mom dečku je rođendan 29. novembra. Jedan komentar na njegovom fb zidu glasio je: "Kad se svinjama smrklo, tebi je svanulo."

    ОдговориИзбриши
  3. Skoro procitah-Kada drzava nastane u Jajcu,nije ni cudo da je otisla u q....
    Sve opisano se moze prijeneti u u dvoriste mojih babe i dede,davno nekada.Pa smo i mi,maldji,sjeckali slaninu za cvarke,dok se prsti nesmrznu.Onda tutanj u ljetnu kuhinju,tamo se lozio smederevac,kuvao rucak,caj,rakija,po zelji i ceifu.Ogrijes se,malo pite ili kolaca gricnes,pa ispocetka.Nikad nisam cula kada se svinja kolje,jer kako i sam rece,to je skoro u ranu zoru,prespavali bi,barem mi mladji.I obavezno pjesma navecer,malo,ili malo vise se nacugaju majstori,sto umor,sto kuvana rakija,ili vino...
    Nekad su i cvarci znali da zagore,jer je i majstor bio "zagrijan",pa kuku-lele od domacice najvise nastrada.I tacno,za taj posao je trebao neko od povjerenja,pouzdan.I cini mi se da su od mjesanja cvaraka svi bjezali.Eh Lomi,tako si mi "probudio"sjecanja...
    Napravio si citav spektar sa svojim pricama.Da li je u pitanju novi auto,tuga i gubitak,pa stanica i cigani(nekako uvijek jedno veze drugo),pa i ovih zadnjih,tako nevezani temom,a u stvari svi opisuju covjeka,zivot,prosli ili sadasnji,i sve zavio u dim kafane,i kockaste kafanske stoljnake.Bravo Gazda!
    Mislila sam da radis u nekoj fensi firmi,sve ono ludilo,staklo,celik,i sl.,jer po svom znanju,jezicima koje pises i govoris,i pre svega ljubavi prema svojoj struci, u takvoj zgradi posao zasluzujes.I jedan si od najobrzovanijih Srba koje ja poznam ovde,u Njemackoj,a poznam ih dosta.Tebe virtalno,ali kroz ove tvoje rijeci,mozda i bolje nego neke koje srecem svakodnevno.
    Jesi poceo da sluzis kuvano vino u kafani?Meni casu,za sank,dok nedodju drugi gosti.

    ОдговориИзбриши
  4. Lajka,samo sto nisam pocela po podu da se valjam zbog tog komentara na fejsu :D

    Tina, nemoj tako o Jajcu, molim te. Ja sam tamo rodjena i sa ponosom mogu da kazem da je to bio najljepsi grad bivse Jugoslavije. To sto je drzava otisla u q... nije do Jajca. Pogledaj molim te http://www.google.rs/search?q=jajce+images&hl=sr&rlz=1C1CHJX_enRS444RS444&nord=1&site=webhp&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&ei=HA3ZToTkPObN4QTjk4DHDQ&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&sqi=2&ved=0CBAQ_AUoAQ&biw=1024&bih=475.

    Eh, Lomi, tako si dobro opisao cijelu situaciju da sam ja prosto imala osjecaj kao da sam se ublatnjavila citajuci. Kao mala sam bila vrlo nestasna i prije svega smotana, malo - malo zavrsavala sam u blatu, a kad su svinjokolje bile u pitanju to je bilo tek za pamcenje, jer su to bile jedinstvene prilike kad je mama zauzeta poslom a okolo sva djeca iz familije. Mama me je vjecito utjerivala u kucu,presvacila blatnjave stvari, a cim ona ne gleda izletim i ponovo u nestasluk.

    ОдговориИзбриши
  5. De,de,Hypatia,cura,sta ti bi...pa nije u pitanju grad,nego ime,tj.preneseno znacenje,ili ti jednostavno"jajca".Eto!
    A priroda,vodopadi rijeke Plive,su prava ljepota,znam,jer nema eskurzije iz stare Juge koja nije svratila u Jajce(mladji razredi)-sto zbog Avnoj-a,a najvise vodopada.

    ОдговориИзбриши
  6. Tina, ne zamjeri,samosam malo osjetljiva na to preneseno znacenje oko Jajca, kad cujem tako nesto naelektrisem se. Ali sta ces igra rijeci u ovom nasem jeziku je takva.

    ОдговориИзбриши
  7. Viši inspektor Bešević3. децембар 2011. 20:10

    Skoro sam citao neke komentare na B92 na slicnu temu i najtuznije je to sto ljudi vrhunac svog lepog zivota u toj SFRJ vide upravo kroz svinjokolj za 29. novembar. :) Videh da je to mnogima bio STRASAN ZIVOTNI IDEAL.
    Bas sam izjavio da se ta zemlja udavila u silnoj krvi svi nevinih svinja i prasica. :)
    Inace,moj dozviljaj Dana Republike je vrlo slican Lomijevom. Isao sam i na selo (caletovi su sa sela),kevini su iz grada,ali su imali kucu i van grada...u onim predgradjima koja su taman nesto izmedju sela i grada,gde dolazi gradski autobus,ima asfalt,par prodavnica i lokalna kafana,a imas i ulove za obor sa dve svinje i 3 kokoske. :) Da nesto malo prckas,kad si u peMziji.
    Bilo je fino,ali mi ne nedostaje previse jer se secam i haosa po kuci od sveg tog silnog mesa,pa se to pakuje,melje,odvaja...haos od dva dana.
    Mislim da Srbiji fale bar jos 3 jaka drzavna praznika kada ni ptice nece da lete,akamoli neko da radi.
    Za ono Sretenje niko zivi ne zna. A i ne rade samo trutovi iz drzavnih preduzeca koji inace nista ne rade i jos imaju svaki vikend slobodan. Dok robovi moraju da rade.
    Nazalost,ili na srecu...ja sam se vec prilagodio na ove strane praznike zemlje u kojoj zivim i koja me 'lebom rani da sam totalno tvrdokoran po tom pitanju. :))
    DObra stvra u vezi sa tim je sto ja slavim i dva Bozica i dva Uskrsa...jer na to imam pravo. Prvo jer oni slave,a drugo jer ja slavim na osnovu veroispovesti. :))Divno mi je! :)
    A sto se tice SFRJ...ukoliko se desi (a ima indicija i glasova u tom smeru) da opet udjemo u neku Jugoslaviju,momentalno se odricem drzavljanstva...ali momentalno. Postajem strnac istog momenta. Ne zelim da budem deo takve ujdurme. Evo to ima i napismeno.

    ОдговориИзбриши
  8. I bas danas,na popodnevnoj kafi,sa jednim nasim prijateljima,porodicom iz Vojvodine,spomenusmo taj29.11.tj.svinjokolj-svim nasim roditeljima ti dani,slobodni dani su prolazili u tom poslu.
    J a nikad necu pljuvati po Jugi,Krajini,Srbiji iC.Gori,kako nam se godnekad
    zvala drzava,tj,drzave u kojima sam zivjela.To mi nekako dodje isto kao da npr.pljujem bivseg momka,stari posao,skolu...neka ostane,i ostalo je u proslosti.Bilo je dobar dio mene,neka ostane tako.Punkt.
    Rondala sam po arhivi,trazila sam onaj Swooshin recept za punc,i Lomijeve kolace...kako volim kada ovako zazimi(jeste da jos nema snijega)da mi stan mirise na vanil secer,cimt,ma da mirise...mmmm...
    Mirkoni,drago mi je kada se ti raspises.Da li zato sto to cinis rijetko,ili sto svoju privatnost dajes na kasiku,dozirano,ali lijepo je procitati nesto vise od par recenica od tebe.Mada i u tih par kazes dosta,ali eto,mene obraduje i ono preko.
    Inspektore,a ti si mi se ,majka mu stara,otako si presao u ptivatnike(sam svoj gazad),bas nesto "stiso".Eh,kad se sjetim tvojih "eseja",pa jos top seksi liste,e,Inspektore,bre,daj malo po tastaruri.Pa citamo se rado,mada se je bas u zadnje vrijeme i ne oglasavam,priznajem.Ali citam,citam vas.

    ОдговориИзбриши
  9. E,Gazda,imas li ti kakvu,ajmo reci,oglasnu tablu u kafani?Ako imas,evo ja cu da "zakacim"nesto sto novine pisu,a one uvijek pisu istinu,i samo istinu...jel tako?!
    Elem,kazu nase novine,a i u pitanju je naravno naucno istrazivanje,ovako:
    http://www.blic.rs/Slobodno-vreme/strana/5
    Bezicni internet unistava spermu? :)

    ОдговориИзбриши
  10. Добар дан радни народе и добро јутро свим осталима. Немам нет у стану, модем не жели да сарађује па ће с тога бити смењен током наредних дана, па се због тога нисам укључивао у разговор. Драго ми је што кафана није полупана док ме није било. Баш ми је драго.

    Елем, Тина, па `де си бре ти? Огласне табле нема, па ти качи где ти одговара. Хвала на комплиментима.

    Хипатија, Јајце јесте леп град али га јебе историја. Шта да радиш...

    Лајка, допада ми се то са смркавањем и свитањем :)

    Инспекторе, и ја сам једва дочекао да Србија постане Србија и да, бар покуша, да постане нормална држава. Не знам одакле ти те приче о враћању у неку нову Франкенштанију на Балкану? Ако се испостави да си пророк, почећу к`о Џони да возим такси по Немачкој и да се бацим у илегалу ако ме ико пита за држављанство. Нећу изаћи одавде до краја живота како ми не би поништавали српску сошку, мајке ми. Има да крепам као Србин! Једини али ЈЕДИНИ разлог због којег би ја сад променио држављанство је кад би будућност мог детета, или деце јер планирамо још, била доведена у питање. Само тада бих одступио од принципа. А шта може да их угрози, не знам ни ја сам. Нисам, и надам се да нећу бити, у ситуацији када бих морао о тако нечему да одлучујем.

    Нисам желео овим текстом да промовишем покољ стоке, тј. свиња већ сам се присетио шта је моја породица давно радила. И срећније и здравије живела. Нема то везе са југо-носталгијом и тим срањима, јер рекох већ, добро је што то спада у прошлост, али има са мојим сећањима и осећањима. Фамилија се окупљала. Некада вољно, некад не али јесте. И то је оно по чему памтим те дане. Дан Републике је био лош само за свиње...

    ОдговориИзбриши
  11. Gazda, svestan sam ja tvoje namere ali me je poneo drugi pasus. Već sam pomenuo da imaš talenta za opise i taj pasus je dobar primer.

    Inače, juče na RTS-u ukebah emisiju Jovana Memedovića posvećenu kulenu. Išao je u 4 regije i prikazivao kako se pravi ta mesna poslastica. Uzeo je i uzorke da uporedi. Išao je u Slavoniju, Srem, Bačku... Svima je osnova svinjsko meso, so i tucana paprika. Neke regije dodaju i beli luk a Slovaci i kim. Nije mi bilo teško da pogledam emisiju jer nije bila prikazana početna faza.

    Što se tiče Frankenštanije, za mene je to i EU. Ko god ima malo soli u glavi vidi da tu tvorevinu čeka ista sudbina kao i YU. Sličan pristup - slična sudbina! Mislio sam da će fasada izdržati još nekoliko godina ali pukotine već sad zjape...

    ОдговориИзбриши
  12. Danas sam baš vredan pa sam obezbedio i video za ono o čemu sam pričao...

    http://www.rts.rs//page/tv/sr/story/20/RTS+1/1002712/Sasvim+prirodno%3AKulen+majstori.html

    P.S. Memedović je jedna od retkih stvari koja valja na toj televiziji (mada nisam njegov redovni gledalac).

    ОдговориИзбриши
  13. Ja ću da kontriram i da kažem da mi je žao što Juga nije poživela, bar dok ja ne umrem. Ili, da se barem raspala dok sam bio klinac. Ovako je najgore ispalo: raspala se kada sam imao 25 godina, tako da me najlepše uspomene iz mladosti vežu baš za taj period kada je ona postojala.

    Srbiju NIKADA neću da osećam kao svoju pravu domovinu, i mislim da je razlog logičan, pa da se ne mučim sa objašnjavanjima...

    Normalno je da one koji su rođeni krajem 70-ih, ili u osamdesetim boli uvce za YU, razumem ja to, ali računam i da je razumljivo da sa nama malo starijima nije isti slučaj.

    ОдговориИзбриши
  14. Ja sam rođena tokom 80-ih, ali me ne boli uvo.

    ОдговориИзбриши
  15. Zamišljam da nekome ko ima 25 godina kažu da majka koja ga je odgajala i sa kojom je živeo do tada nije njegova prava majka...(makar i ne bila najbolja na svetu)
    Kao, zamenjen je u porodilištu i sad treba da zavoli svoju PRAVU majku, koja btw i nije nešto.

    Naravno da mu mozak govori da on treba da je voli, ali... slabu mu ide. Naročito što je ta "nova majka" prilično DRLJAVA...

    Eto, takav je moj odnos prema Srbiji.
    Da sam bio različit od 99,99% mladih u to vreme i nisam bio apolitičan, možda bih jedva dočekao da se svi otcepe od nas, ali ja sam bio kao i svi mladi, tj. bolelo me je uvce za politiku :)

    ОдговориИзбриши
  16. Kad je nešto osuđeno na propast, makar imalo i lepih perioda, onda ne treba žaliti za tim. Niti me boli uvo za YU niti je idealizujem. Jednostavno, bilo i prošlo. Onaj oksimoron sam ozbiljno upotrebio. Stvarno je bilo dobro (bolje) ali ako je sudbina svega toga slika (u prenesenom značenju) koju je Gazda opisao u drugom pasusu, zaključak je jasan!

    ОдговориИзбриши
  17. Pa, ja samo žalim (kao što sam i rekao) što nije još malo potrajala, ili što se nije raspala 12-13 godina ranije. Ovako me je presekla u najboljim godinama :)

    ОдговориИзбриши
  18. 2. Ni ja ne idealizujem YU, ali ne uspevam da osećam prema Srbiji isto ono što sam osećao za YU. Ne drma me srpska himna onako kako me je drmala "Hej Sloveni". Samo to. Jasno je, ne?

    ОдговориИзбриши
  19. Ulični, mani se ti himni, imaš ti pametnija muzička posla, zar ne? Strpljivo čekamo ispunjenje svojih želja (bez čestitki i pozdrava)...

    ОдговориИзбриши
  20. Meni je žao što ljudi nisu drugačij i zato što ovaj prostor i jeste bure baruta. Da li je bilo veštački sklepano, osuđeno na propast...??? Da, sve je ovde osuđeno na propast. I mislim da Srbija ne postoji, odnosno, mislim da Srbija ni u kom pogledu nema svoj identitet niti izglede da ga izgradi. To je prostor ispunjen lenjim, zaluđenim, nerealnim, paranoičnim življem. Jbg, ponestalo mi ružičaste boje ovom prilikom.

    ОдговориИзбриши
  21. Sačekaćemo da jedan zemljak uradi "remiks", kada mu odnesem disk (koji još nisamo počeo da snimam :))u LE. Inače, zahvaljujući tebi imam jednu pesmicu više u repertoaru. Imaš 1 pokušaj da pogodiš kako joj je ime... Ali, verujem da možeš da pogodiš, tako da... nemoj, da nas gazda ne izbaci odavde zato što u njegovoj kafani pričamo o jednoj drugoj!
    ;)

    ОдговориИзбриши
  22. Gazda je na listi čekanja, baš kao i ja, pa sam zato (zlo)upotrebio ovu kafanu. Otkad ti to imaš kafanu? Ja sam mislio da poseduješ ulicu... ili makar sokače.

    Ako nije "Alhambra", ne bih dalje pogađao...

    ОдговориИзбриши
  23. Ej, pa ja sam izgleda propustila momenat kad je Inspektor objavio da je presao u privatnike i da je sam svoj gazda, sad sam procitala u Tininom postu.
    Inspektore, da cestitam (ako nije kasno) i pozelim sretan rad!

    A zaboravili ste da pomenete salcice na svinjokolji. U stvari, mozda se oni ne prave svuda? Kod nas u Vojvodini se obavezno mese i kiflice od svezeg sala punjene dzemom, to su salcici, pa odgore prah secer. Meni kao slatkoljupcu je to omiljeni deo svinjokolje bio.

    ОдговориИзбриши
  24. "Prestonaslednika imamao,kraljevinu nemamo.Zato imamo:Egzit,Gucu,Kupusijadu,Rakijadu,Slaninijadu,Rostiljadu,Kobasicijadu,Dane ludaje.Maline slavimo,pa ih pobacamo.Privatizaciju podrzavamo,javna preduzeca ne prodajemo.Bogu se molimo,Tito nam je sve miliji.Kosovo nemamo,ali ga ne damo.U cirilicu se kunemo,latinicom pisemo.Otvaraju se sve vece knjizare,ali se knjige ne citaju.Gradimo aerodorme,a nemamo avione.Imamao ministra odbrane i vise generala nego vojske.Gradimo stanove da nam zvrlje neuseljeni.Otvaramo pogone koji ce tesko ikad proraditi.Poznati smo po gostoprimstvu,a i Kinezi poceli da beze.Umesto kulture javne reci,imamo kulturu trovanaj javnog prostora."
    I jos mnogo,mnogo toga,u svojoj klomuni ispisao je Petar Popovic.Ali je na mene ovaj uvod ostavio utisak,i htjela sam da ga podjelim sa vama.Jedna Dijana u komentaru izmedju ostalog jos i dodaje..."gde zive najlepse zene,a natalitet opada,gde svi igraju fudbal,a pobedjuju u tenisu,gde niko ne zna napamet drzavnu himnu,gde je gorivo najskuplje,a najgore..."
    Ne znam zasto me pece u grlu dok pisem ove tudje rijeci,i zasto u tijelu osjecam prazninu.
    Ako hocete procitati vise:
    http://www.blic.rs/Komentar/En-Pasannt/290961/Gadosti-govora-mrznje

    ОдговориИзбриши
  25. Lajka, i ne treba ti ružičasta boja. Sve si lepo opisala. Ali, evo utehe! Poslužiću se još jednim starim, poznatim a nadasve bolno tačnim oksimoronom N. Pašića koji glasi: "Spasa nam nema, propasti nećemo".

    ***

    Čoveče, ovde svi, za razliku od mene, imaju neka sećanja na svinjokolje iz ranog detinjstva. A kladim se da sam ja ovde, o ironije, jedini ljubitelj horora na filmu...

    Srećom, ljubitelj sam i komedije, pogotovo na Internetu. Evo prigodnog videa koji je napravio Max Koch, andergraund zvezda jutjuba. Odličan imitator (specijalnost Toni Soprano) i amaterski glumac/komičar. Poznat je i po svojim minijaturama u koje spada i sledeći video...

    http://www.youtube.com/watch?v=SaNzul4lEoQ

    ОдговориИзбриши
  26. Viši inspektor Bešević6. децембар 2011. 02:34

    @Tina
    Kao prvo Peca Popovic je likcina samo takva i svaka mu vredi dukat. Odlican tekst i odlicno zapazanje.
    Kao drugo...
    Upravu si. I sam sam primetio da u poslednje vreme okacim samo jedna post nedeljno. Razlozi su mnogi...posao,jurnjava,mrzovolja,zaboravnost...i tako...a i slabo mi ide inspiracija,pravo da ti kazem. :) Neki put hocu nesto da napisem,pa sam umoran...pa kao ajde sutra cu...i tako ostane,pa zaboravim. A i nisam skontao da neko voli te moje predugacke postove,posto ni sam cesto nemam zivaca da citam tudje dugacke komentare,pa moram iz vise puta...pa sam u tripu da i ja znam da smorim kad oduzim.
    Ja vise volim kada vise nas ispise vise kracih komentara. A ja dok pisem svasta mi padne na pamet,pa cesto i odlutam sa temom. Skolski receno-promasim temu. :)

    @Gazda,nema nista proitiv nikoga,ama bas nikoga...svi su dobili svoje drzave i neka im je sa srecom,ali i ja kao i ti sam jedva docekao da se zovemo SRBIJA. A ako nisi primetio malo malo pa se po novinama (Blic,B92,Pink vec o-ho ho...i ostali) forsiraju jugo nostalgiju i to u onom najkicerastijem i najogavnijem smislu. Te stafeta,te godisnjice Titu,te prvi majevi nekada,te 29. novembri...kurci palci...udaraju na emociju,a emocija je neracionalna. A ti znas i pisao si o tome koliko je tvoj cale morao da RMBACI u Rakovici (ako se dobro secam),da je oboleo...itd. Moji takodje,nikakve posebne blagodeti ni ja nimoji nismo videli od te SFRJ,nismo dobili stan,nismo dobili nista,sve sto imamo morali smo da platimo i isplatimo,da odrmbacimo...jer d aje drugacije,ja bih danas verovatno sedeo u BGu,ladio jaja i skupljao kirije. :) Ne zalim sto nije tako,jer sam ovako bio primoran da obidjem i vidim pola sveta,ne bih li sebi nasao mesto pod suncem.
    Uglavnom,sve to sto novine rade i kod nas i po drugim ex yu drzavama meni samo ukazuje na to da se nesto valja iza brda. Za koliko godine ne znam. Ja sam bre i protiv Jadranske lige,covece!
    Sto se tice EU (na konto Mirkonija) jesam za to da Srbija udje u EU,ali me bas briga ako se EU raspadne. Mislim da je Pekic izjavio ili napisao (ispravite me ako gresim) "pali smo jer smo padu bili skloni" tu se za mene prica zavrsava. Ako si jak opstajes,ako nisi padas i nema izgovora. Jaki i PAMETNI prevazilaze sve prepreke,podvale,izdaje i sl. Tuzno mi je sto je Srbija vec zakasnila za EU,jer ce to sada sve da se izmeni,cak verujem da ce se EU podeliti na pola,ne bi li li se nekako Svabe,Skandinavci i Beneluks (red,rad i disciplina) ogradili od juznih i jugoistocnih dzabalebarosa (od Portugala do Turske-iako sigurno niste znali da je Turska ekonomija druga,posle Kine,po ekspanziji. Kriza je ozbiljno potresla Kinu,Tursku jedva da je i dotakla,Turska napreduje u svim pravcima).
    Uglavnom,ako vrede opstace,ako ne vrede raspasce se...steta sto mi nismo stigli da se malo vise ogrebemo o koji dinar i sto je jos vaznije da se malo kulturoloski ogrebemo o EU,a ovako...nista.
    Uglavnom,ostali kako hoce,ali ja u Jugoslaviju vise nikad. Nikada nisam vaspitavam kao Jugosloven ( cini mi se da je vojvoda Djuic izjavio da je Jugoslovenstvo ideologija,a ne nacija ili narod). Sada svako ima svoje i neka svakome to sto ima,a mi da smo pametni da pocistimo i sredimo ovo sto imamo a ne da se zanosimo budalastinama. Uvek sam se divio malim uredjenim drzavama...Svica,Austrija,Ceska,Belgija,Holandija...milina,bre,milina.
    Znaci Gazda,da racunam na tebe ako dodje do najgoreg? :) Da vidamo gastarbajterske rane i da potpomazemo pokrete otpora,kao spoljni neprijatelji,hahahaha!

    Za kraj malo razonode...ko nije gledao neka nadje na YT-Lady Gaga interviju na srpskom. Ja sam se UPISAO OD SMEHA i svaki put je tako kada se setim. :)))

    ОдговориИзбриши
  27. Ja sam, za razliku od Beševića, za što veću integraciju balkanaca koji govore sličnim jezicima. Političko ujedinjavanje nije mi bitno, a nije ni moguće. Ni mnogo pitomiji ljudi ne bi mogli da naprave (tj. opstanu u njoj, kao Česi i Slovaci) višenacionalnu demokratsku državu, a kamo li mi...

    Nama je mnogo bitno da je nako naš. Eno, gledam u blicu, premijer Slovenije će biti polu-Srbin. Braćo i sestre, da su Slovencu pametni ne bi dozvolili da im državu vodi neko ko se zove Zoran Janković (ni Zoran Milanović mi nešto ne zvuči kao hrvatsko ime)...
    -----------------------------------------------
    Slovenci nisu nikad ni bili za nas. Previše su različiti (po meni, bolji) od ostalih iz ex-YU.
    Imao sam u JNA 'kolege' od Vardara pa do Triglava i video da su najpošteniji i najpouzdaniji upravo Slovenci (da ne govorim o nivou svesti, o obrazovanju), mada su mi i Albanci bili OK. Takođe pošteni, iako malo u fazonu: ne diram te, ne diraj me.
    Dalmatinci, Istrani... takođe OK.
    Makedonci - jednostavni, fini ljudi.
    Najmanje sam se družio sa Srbima i Crnogorcima...
    I ja sam navijao da pređemo na ime Srbija, čim smo ostali samo sa Crnom Gorom. Bilo je izvesno da će se to dogoditi kad-tad, pa što da otežemo...

    Malo sam promašio temu? Pa, šta...? :)
    ------------------------------------------------
    ------------------------------------------------
    Znači, intergracija: sport, film, obrazovanje, nauka, televizija, muzika, turizam, ekskurzije, pozorišta... Privreda već radi svoje.
    Ko ne bi bio na dobitku???

    ОдговориИзбриши
  28. Ne mislim da Česi i Slovaci nisu opstali zato što su različiti narodi, već zato što su to prosto naša slovenska braća. Možda jesu pitomiji, ali to je to.

    Koja je to velika razlika razlika između Čeha i Slovaka?

    Koja je velika to velika razlika između Srba, Hrvata, Crnogoraca...? Ma, nema je. Mali iskompleksirani narodi, a svaki za sebe umišlja da je ne znam šta.

    Nisam ni ja vaspitavana kao Jugoslovenka. Ako je moj deda bio član partije, a krišom su mu kršteni sinovi, jasno je da se kod nas poprilično srbovalo oduvek.

    Ali, ne vaspitavaju ni decu ovde kao Srbe. Uglavnom ih vaspitavaju kao Vojvođane.

    Zar nije to super? Svako u ovoj bari misli da je drugačiji, bolji, svakoga piče neki kompleksi. Kad bi se država svela na Beograd, čak bi se i Beograd podelio, pošto, znate, ovi sa Karaburme bi se pobunili zato što su istoj državi sa ovima sa Petlovog brda i... eto kurca. Kod nas su čak i sela podeljena na neke krajeve.... Mene i Milana su neki nesrećni mladi huligani prošle godine u Pazovi napali jer šetamo njihovim krajem... Njihov kraj, njihova pravila...

    Komično... Tužna deca sa lopov-gadnim frizurama i sveukupnim "stajlingom", ne znam da l' su istripovali kriminal ili koji K. Navodno, istripovali su neki gangsta fazon, ali odveć to liči na dizel "kulturu"... Mada, nije da ima razlike...

    Eto, to su deca koja je rodila majka Srbija. Kako god da je bilo ranije, bilo je sto puta bolje nego sada. Meni uvek na tu temu padne na pamet sledeća pesma: http://www.youtube.com/watch?v=90wIHnV0dhw

    Ja ne znam kako je to živeti negde napolju, da li drma nostalgija, da, ne... Znam da je meni ovde iz dana u dan sve manje bitno da li se ovo zove Srbija, da li pišem ćirilicom, da li sam pravoslavne veroispovesti, himna me nešto i ne piči u srce kad je čujem. Iskreno, nemam čime da se dičim, sve se više stidim i grba i nacionalnosti.

    ОдговориИзбриши
  29. Da, Česi i Slovaci nisu mogli zajedno, ali bar su se rastali bez ubijanja. Nije mala razlika. Vidi se da su pitomiji.
    Oni smatraju da su različiti narodi, to je razlika. Ni ja ne mislim da je to nešto mnogo bitno...

    Naravno da su razlike između balkanskih naroda minimalne. Zato se tako slatko i kolju između sebe. Poznato je da ne možeš nikoga tako da mrziš (ako ga mrziš) kao nekoga ko ti je blizak i sličan.

    Ni ja nisam vaspitavan kao Jugosloven. U stvari, mojima uopšte to nije bilo bitno. O tome da smo mi, kao, Srbi... Nikada nisu pričali o tome.
    Jedino je ćale uvek kontrirao onima koji su na vlasti. Ali, nisam ga nikada čuo da je rekao nešto afirmativno za svoj narod. Cenio je Slovence, Nemce... sve te vredne narode.

    Za ostale ne znam, ali mene uopšte ne drma nostalgija za Srbijom. Volim svoju kuću u Le i svoj kraj, komšiluk - to da. Ali, to da budem među "svojima" tamo, mislim na celo to okruženje, uopšte me ne interesuje.

    ОдговориИзбриши
  30. Ma, jasno je meni šta oni misle. Samo kažem da to nije slučajno. To je mentaliet koji se održao stolećima. I istočna braća su se raspičkala.

    Tek su oni opičeni. Samo kad se setim one zbrke sa gasom 2009. godine....

    ОдговориИзбриши
  31. http://www.blic.rs/Slobodno-vreme/Zanimljivosti/294011/Pogledajte-krilati-covek-leti-250-na-sat-iznad-klisure-duboke-1200-metara

    au...

    ОдговориИзбриши
  32. Odlete on...


    Nego... http://www.blic.rs/Slobodno-vreme/Zanimljivosti/294033/Par-koji-je-cuvao-nevinost-do-braka-potpuno-razocaran-seksom

    Ima debila...

    ОдговориИзбриши
  33. Pa, dobro, to što nije najbolje ispalo prvi put nije ništa čudno. Navežbaće... :)

    ОдговориИзбриши
  34. "Šanin nije propustila da pred kamerama ispriča svaki detalj o prvoj bračnoj noći, a isto su se tako u sred emisije dogovorili kako će sve to da izgleda.



    - Mislim da ti treba prvo da se istuširaš, onda ću ja to isto da uradim, obućiću lep donji veš i doćiću u sobu - rekla je Šana. "

    To čisto da shvatiš koliko su turske i španske serije super zapravo.

    ОдговориИзбриши
  35. Blicu stvarno treba lektor... "u sred", "obućiću"... Dve velike greške u dve rečenice.

    ОдговориИзбриши
  36. Ja i nisam čitao tekst ;) Samo sam video naslov... Ne volim da čitam tekstove koje ne volim da čitam :)

    ОдговориИзбриши
  37. Mene je zapanjio i njihov poljubac pred maticarem :( ako se tako ljube, ne cudi me sto im se sex ne dopada.

    Nego, Besevicu, ne rece ti meni jesi li stvarno postao sam svoj gazda i presao u privatnike ili sam pogresno razumela Tinu?

    ОдговориИзбриши
  38. Viši inspektor Bešević9. децембар 2011. 03:12

    Swoosh,Tina je upravu,izvini molim te sto sam zaboravio da ti odgovorim...video sam da me pitas. Evo sad svratih na brzaka...i odoh...razbih se danas ceo dan,mrtav sam.
    I jesam i nisam privatnik. Cudno zvuci,a? :))
    Firmo jesam otvorio,ali i dalje imam gazdu...za sada. Nesto sto se kod naz zove kao-podizvodjac (iako nista ne izvodim,hehehe). Ali ocekujem da se u nardnih godinu dana vise osamostalim i dobijem vise procenata gazdovanja. :)
    Znaci,ako se gleda formalno,jesam gazda,imam firmu. Ako se gleda prakticno,onda i nisam,jer jos uvek zavisim od drugih mnogo vise nego od sebe. Ali kazem ti...radim na tome da se to promeni u narednih godinu dana...tj. do sledece godine u ovo vreme. Prevedeno na srpski-STEKAM LOVU za dalje. :) Mislim imam ja lovu i sada,ali hocu jos malo da sacekam. Ne bih da celu ustedjevinu krljam odjednom. Da nabijem jos jedno 10 soma,pa polako. :) A za tih 10 000 treba mi jos jedno godinu dana. Mogu da se provucem i sa 6-7,videcemo kako se bude kretala situLacija.

    ОдговориИзбриши

Пратиоци

Претражи овај блог

...

free counters