Prime Directive

И да будемо начисто. Вређање мене овде још и може да прође, задаћете коју рану мојој сујети, зарашће, нема везе, али вређање неког другог, на мом блогу, мојој авлији, не дозвољавам. Ово сматрам разбибригом и малом можданом гимнастиком а не огласним простором те ако неко жели некога да прозива, нек` лепо отвори свој налог па удри брате, сестро или шта си већ. Свађа и те клиначке глупости не долазе ни под који обзир! Није цензура већ немање разумевања за приземна срања. Ако ме нешто нервира и диже ми притисак је препирање ради препирања! Двоје не може да разговара ако имају исти став, то је јасно ко летњи дан у подне, али контрирање зарад самозадовољавања личне малограђанштине заиста нема шансу. Аргументовани ставови долазе у обзир, то волим и много ценим и надам се истима. Унапред хвала на разумевању.

Понешто о мени

Моја слика
Половина људи има константну жељу да другима прича приче и објашњава очигледно. Ја спадам у другу половину. Ако имам шта да кажем рећи ћу/откуцаћу овде па кога интересује, интересује. А кога не интересује... изгубио је 10 секунди живота док је и ово читао. Нек` тражи бољу кафану!

... а кога интересује више података о мени:

петак, 4. новембар 2011.

Моја шира фамилија се мало сузила

            Већ неко време се размишљам да ли уопште да почињем о овоме да причам. Није то због тога што ћу ја сад овде да износим породични „прљав веш“ па ће, као, неко да се наљути, не, већ да ли су заслужили да их уопште и споменем. И то без икакве намере да самог себе величам. Не прија ми ни кад чујем да ме неко други хвали а камо ли сам себе. Нема шансе.
            Тата је био једно од осморо деце. Друго по реду. Деда се женио два пута јер му је прва жена умрла на другом порођају. Родила је првог сина па мог оца и преминула на порођају. Друга жена, коју ја памтим и коју сам звао бабом, му је изродила још шесторо деце и све их отхранила. Није знала ни да чита ни да пише. Године кад је почела да чува ову двојицу и рађа остале нису биле баш најбоље године за живот. Све је ишло тешко. Школе нису биле оно што су требале бити, фирме нису радиле како треба а земља тврда, средњебанатска црница. Тврда к`о туч! Ваљало је преживети. Зато је деда гајио коње па су с њима некако обрађивали њиве. Успели су. Свако дедино дете је нашло животног партнера и сви су израђали своје наследнике и наследнице. Када се помешају изреке да „живот пише романе“ и „чудни су путеви божији“, бива јасно због чега су ми се тетке и стричеви тако расули по свету. Тачније Европи. Немаштина их је терала напред. Два стрица и једна тетка су остали у селу. Старији је направио кућу у селу а млађи од њих двојице је остао у кући у којој су одрасли. Једна тетка се удала у друго село, једна је у Хрватској, један стриц је у Словенији а за једног се не зна где је. Био је и он у Словенији али баш пред рат и распад СФРЈ се преселио у Крајину, оданде је побегао са породицом, вратио се у Србију и недуго потом је оставио жену и децу. Колико знам, није се развео али се не јавља. Ако не рачунам пар текстуалних порука на синов мобилни број, могао бих рећи да је једноставно нестао.
Мама је била једно од троје деце. Мање бројно стање око шерпе за ручком јој је ишло у корист у односу на татину ситуацију. Живела је боље. Не добро, само боље. Њена мајка је била у рату и при том је била рањена у руку. Иако је била болничарка, дошла је у ту ситуацију. Метак јој је прошао кроз леву руку и пресекао нерве због чега су јој прсти остали скупљени до краја живота. Са таквом руком она је одгојила моју мајку и два ујака. Била је глава куће јер је деда радио у сеоској задрузи. Она је са тим хендикепом кувала, месила, пеглала, мењала и прала пелене, музла краве, чистила свињац и кокошињац. Ни мајка ни ујаци нису отишли много далеко од села. Мајка до главног града, због мог оца а ујаци су ту, и дан-данас у близини. Старији је остао на огњишту.
Време пролази, људи бивају старији и ја данас немам више једног стрица и две тетке. Али зато имам 15 сестара и 5 браће! Нисам ни најстарији, ни најмлађи. Да се мој отац оженио „на време“ врло је вероватно да бих био један од старијих. Међу оволиком браћом и сестрама има земљорадника, конобара, кувара, полицајаца, трговаца, фризера, васпитачица, електричара, економиста али и неколико факултетских диплома. Није да се хвалим али од свих њих, ја нисам први који је кренуо на неки али сам први стигао до краја. После мене је то урадила једна сестра од ујака, па је сад политиколог, смер међународни односи, а за коју годиницу биће ту још академских грађана, сигуран сам. Да смо боље везани него што јесмо, ко би нам „присмрдео“, ко!?
Татин брат, једини и по оцу и по мајци, је остао у селу и одгојио двоје деце. Дечака и девојчицу. Будући да се код нас предност сродству даје са очеве стране, њих двоје су мени најближи род. После њих су сви са мајчине стране. Никада нисам стављао на кантар ко је чији, од кога је и слично, мада ми се чини да неки од њих јесу. Имао сам понекад тај чудан осећај. Осећај да ми желе видети леђа. А нисам никога увредио. Нити је то мој отац учинио. Зашто је тај осећај ипак ту, вероватно нећу никад сазнати јер ја нећу питати а они код којих се тако лоше осећам, ми то неће рећи. Бар не у лице. Немају ни срца ни муда за тако нешто. Још током одрастања сам схватио да ћу морати у животу да потражим пријатеље на које ћу моћи да се ослоним јер од фамилије, слаба вајда. Никада и ни са ким нисам био у толико добрим односима. Има их пар на које бих могао да се ослоним, да им кажем неку тајну, да се поверим и да знам да ће то све остати међу нама, да ће ме разумети али се тако нешто једноставно није никад догодило. Нити је мени неко од њих пришао са сличним намерама. Некако нам се фреквенције нису поклопиле.
            Ипак, преломни моменат за ову причу је био прошле недеље. Умро ми је брат од стрица, једно од оно двоје деце са којима сам крвно најближи. Један од оних са којима сам могао бити и ближи него што сам био. И он се звао Мирко. Исто име, исто презиме као мој отац а сада мој син. Леукемија. Није имао много година. Неки би рекли да је био у најбољем животном добу а многи би се одлучили за израз „оде млад“. Истина је да је био добар човек. Кренуо је у Угоститељску али је прешао у Сремску Каменицу те је постао полицајац. Многе нове године и многа лета је дочекивао на Косову у Милошевићево доба. Оно што је тамо видео, описивао је као ратно стање. Спавао је по рововима, јео из конзерви а панцир му је већ био срастао за тело. Био је тамо и кад је било последње срање. Ово кад ми нисмо били у рату и кад смо били неправедно нападнути. Е, баш тада. Шетао је преко радиоактивних поља и долазио у контакт са ко зна све чиме. И ето, догодило се што се догодило. Није се женио, а волео је жене. Волеле су и оне њега. Неколико га је толико волело да су хтеле све да оставе због њега. Али је он то избегавао. Није био тај тип човека. Зли језици воле да кажу да је стрина утицала на његове одлуке али ко њих па слуша, зар не? Истина је, као и увек, негде између. Није пио, пушио је кад је имао али је волео и да се коцка. Не лото и та срања, то је било ситно и без адреналина. Рулет је била његова игра. Знао је за два круга оне куглице да изгуби целу плату. Добијао је, није да није. Једном је добио толико новца да је средио и кућу и окућницу! Средио фасаду, кров, ограду, преуредио свињац и кокошињац, направио бокс за пса, променио комплетан намештај, окречио све и купио ауто. Тај исти ауто је изгубио после пар недеља због оне исте, јебене, куглице. Понекад је толико био у фрци да је знао да дође код мог ћалета, пензионера, да позајми. Увек је враћао. Дужан није остао. Ја сам остао дужан њему. Нисам му био на сахрани. Једноставно нисам могао. Јеби га...
              Мирко, брате, слава ти и нек` ти је лака црна земља.

12 коментара:

  1. Saucesce porodici!
    Teska prica,pogotovo kada se odnosi na porodicu,kako kazes,vlastitu krv.Moje misljenje ja da bratu nisi ostao nista duzan,svojm rijecima,pricom o porodici,njegovom zivotu i kraju,prezalio si ti njega prijatelju,samo tako,i hrabro je to sto si podjelio sa nama!

    ОдговориИзбриши
  2. Тина, хвала. Да ли је храбро и шта је храбро, нисам више ни сам сигуран. Жао ми је што се нисам видео са њим приликом последњег одласка у Србију. Јеби га, нисам стигао. А и нисам мислио да ће да оде овако брзо, стварно нисам...

    Не могу да позовем, или лично, да изјавим саучешће истог дана или пар дана после. Једноставно не могу. Крену ми сузе и трабуњам глупости. Чекам да се мало и у мени слегне. Стрину сам позвао пет дана после. Кроз сузе ми је замерила што се нисам пре јавио. Нисам то очекивао. Био сам у "не`браном грожђу" ситуацији. Покушао сам да се оправдам и да објасним себе. Ваљда сам успео. Верујем да се није толико наљутила. Мислим, могу ја да зовем сваки дан али њега нема па нема... Ма јебем ли га... не знам... Понекад помислим да прекинем ама баш сваку везу са породицом! Да их једноставно заборавим. Да их не зовем да питам како су, да им не нудим помоћ, да их не обилазим, ма ништа бре! Поједини знају да пребаце у фазону "што се не јавиш?" или "кад си већ био што ниси свратио?" Еј бре!?! Ја пређем 1500 км са женом и дететом а они не могу 100инак километара!? И још се усуђују онако нешто да питају! Немају појма ни да ћу да дођем. А и како би кад им не пада на памет да на било који начин контактирају са мном. Ако је разговор на фиксни скуп, није смс-порука мајку му јебем! Част изузецима али сам на поједине много киван, много...

    ОдговориИзбриши
  3. Primi moje saučešće. Pročitala sam tekst još u petak, ali, iskreno, ne znam šta da napišem. Jbg. Sve je to veoma osetljivo.

    ОдговориИзбриши
  4. Ja takođe, sa telefona još u petak.

    I moja se familija dosta suzila, naročito sa ćaletove strane. Nemam nijednog živog strica ili tetke, a bilo ih je sa mojim ocem 5.


    Inače, ja u 'pravu' familiju računam samo sestru i njene (isto i sa Uličarkinr strane). Bliži mi je neki drug iz detinjstva, recimo, nego brat od strica i pre bih 'skočio' za njega (pretpostavljam i on zbog mene)...

    Mada, kako godine prolaze, čovek malo se možda i pojačava taj osećaj za rodbinu. Kada sam bio mlađi, apsolutno me nije bilo briga za dalju rodbinu. Sada me samo nije briga, bez onog "apsolutno" ČD

    Gazda, ništa ne brini, sahrana je samo... sahrana, jbš to... Ja, da sam mogao, izbegao bih i da vidim oca i majku mrtve, jer kada ih se sećam, često ih se sećam baš kada su bili u takvom "stanju", a više bih voleo da su u mom sećanju UVEK živi.

    ОдговориИзбриши
  5. Хвала вам, обома. Нисам ни очекивао коментаре. Јер, реално, шта има и да се каже. Било је шта је било. Догодило се шта је морало. Ја немам рођених ни браће ни сестара па ми је криво и жао што сам са већином на, како бих рекао, полу-службеном нивоу. Нервира ме то. Нервира ме што не схватају да би нам свима, али баш, баш, баш свима било боље да се иоле ближе држимо. И сад, од њих неколико, са којима сам могао да будем у истој просторији читав дан, а да не побесним због изречених глупости, умре. И то млад. Е јебем ти све. Али ок сам. Овај текст сам почео да пишем још пре годину и више. Баш кад се он разболео. Ни тада нисам могао да поверујем у то шта му се догађа. Пролази ме то чудно осећање које сам покушао да опишем. Ваљда сам добро схваћен. А и ако нисам, шта да радим. Следећи сто ће бити весео, обећавам!

    ОдговориИзбриши
  6. Evo, da pokušam da razmrdam komentatore...

    Mogli bi da kažemo svi koga imamo od bliže familije.

    Ja imam sestru, koja je starija dve godine. Uličarka ima brata i sestru, koji su stariji od nje, a mlađi od mene. Naročito sam blizak sa šurakom. Računam da mi je brat.
    Sestra ima dva sina, 18 i 21god.

    Mislim da je veliko bogatstvo imati rođenu sestru ili brata, ili oboje. Za muškarce naročito sestru.
    Primetio sam da svi oni sa kojima sam se nekada raspravljao na temu muško-ženskih odnosa, a bili su veliki muški šovinisti (ono: "sve žene su iste", ili: "sve žene su kurve")... bili su ili jedinci, ili su imali brata. Da su odrasli uz sestru, drugačije bi razmišljali i drugačije govorili o žen(sk)ama, sigurno je. A, neki baš zli bi se možda zapitali da li je lepo to kako se ponašaju prema njima, jer bi možda pomislili kako bi izgledalo da se neko tako ponaša prema njihovoj sestri...

    ОдговориИзбриши
  7. Ja imam rodjenog brata i snajku koju racunam k'o svoju krv. Poceli su da se zabavljaju kad je ona imala 17, prakticno je odrasla kod nas u kuci. A kad su se vencali, ja sam dobila i snaju i sestru i drugaricu.
    Brata volim najvise na svetu. I zato sam obecala sebi da necu ostati na jednom detetu. Mislim, to se nikad ne zna, i ovo jedno sto je na putu smo jedva od Boga iskamcili, ali ne bi mi bilo tesko sve da prodjem opet ponovo, koliko god puta treba, samo da moje dete ima brata ili sestru. Milion puta sam pomislila da nemam brata da bih nacisto odlepila.
    Svusko ima brata i snajku i njihovih dvoje dece. Ne zive u nasem gradu. Brat mu je super lik i ja ga bas volim, a snajku onaaakooo :) Jbg. Ali ne prestajem da se trudim.
    Sad jedva cekam da moj bralac dobije decu.

    A sira familija....hm....i brojcano smo slabi a i u odnosima. Ima nekoliko likova koje bas volim i sa kojima smo bliski, najvise sa tatine strane. A mamini skoro svi pomrli. Ostala mi samo jedna tetka koja nema decu.

    Poenta price:deca su najvece bogatstvo, nisu babe bile lude kad su to govorile. Samo nam treba malo vremena da to shvatimo.
    U pocetku dok su kod nas bile 3 bebe, ja sam bila van sebe od srece. I nisam htela da dozvolim sebi da razmisljam sta cemo i kako cemo kad krenu da placu, pa grcevi, pa zubici, pa sve puta 3 istovremeno. Samo sam mislila kako ce im biti dobro kad svi troje odrastu, kad krenu u skolu, kad krenu izlasci, kad se poudaju i ozene. Posle, jbg...ostalo jedno. Al' cu vredno da radim da nadoknadim :))))

    ОдговориИзбриши
  8. Ја сам јединац и врло добро схватам поенту брата или сестре. Временом сам научио сâм да се играм али сам се радовао кад год бих изашао напоље и глупирао се са осталом дечурлијом. Посебно ми је био драго кад смо ишли до села, код родбине. Деца, тетке, стричеви, ујаци... ма милина једна. Али авај, више тога нема. Ја се и даље радујем кад одем да их посетим али повратни оптимизам код многих већ ооодааавнооо не осећам. Зашто је то тако, за неке знам или претпостављам разлоге о којим нећу причати, не зато што су лични већ зато што су изузетно глупи. Чак понекад, после посете, будем и сјебан па се питам шта ми је то све требало? Али јеби га, такав сам, какав сам. Не могу роду да окренем леђа, ама баш никако!

    Чини ми се да сам већ споменуо али малена и ја смо разговарали о деци на почетку. Ја бих хтео минимум троје док је то њој неки максимум. За почетак, Мирко је ту. И не брини Свуш, чим је једно ту, биће и друго докле год имаш воље. А имаш је! :)

    ОдговориИзбриши
  9. "A snajku? Onaaaako."

    Joj, Svuš, luda si. Moj bivši dečko je imao dve sestre. Starija je bila starija, udata i bila je OK. Mlađa? Juuuuu, ne mogu ti opisati kako me je mrzela. :DDDD Svi ti porodični odnosi i neke druge stvari uticale su na mene da sad udaljim dečka od svojih i da se nešto ne zbližavam sa njegovima. Upoznala sam ga sa tatom kad smo već bili ihaaaj u vezi, mama ga još uvek ne poznaje (iako živimo zajedno), ja se sa njegovima retko viđam. Jbg, imala sam loša iskustva.

    ОдговориИзбриши
  10. Lajka, nisam ni ja nesto insistirala u pocetku na negovanju tazbinskih odnosa. Ali kasnije, kako je vreme prolazilo, ne mozes a da se ne uvezes i sa njegovima. Kaze jedna moja drugarica: kad se udas, ne udas se samo za momka nego dobijes i celu njegovu familiju pride. I to jeste istina.
    Mislim da je vazno da budes u dobrim odnosima sa ljudima iz njegove familije do kojih je i njemu stalo, a za ostale i nije vazno.

    Svuskova mama je ok i sto je vise upoznajem sve mi je draza. Nismo mi nesto preterano bliske, cak vrlo retko odem kod njih sama i bez povoda. Tata njegov me uglavnom nervira, ali nisam nikad htela to da pokazem, pogotovo Svusku. Jbg, roditelji su mu, pa kakvi god da su. Najvaznije je da ne zivimo zajedno, a sve ostalo moze da se podnese. Jedan rucak ili kafa nedeljno nije tesko izdrzati.

    ОдговориИзбриши
  11. A, dobro, deset godina je deset godina. Moja priča je bila malo drugačija. Imala sam 20 godina, nismo bili zajedno ni godinu dana kad je moj tadašnji momak insistirao na tome da idem sa njim na rođendan njegove bake. Nakon četiri takve godine, osećala sam se kao neka tetkica. Zato sad izbegavam i one kontakte koje ne bi trebalo.

    ОдговориИзбриши

Пратиоци

Претражи овај блог

...

free counters