Prime Directive

И да будемо начисто. Вређање мене овде још и може да прође, задаћете коју рану мојој сујети, зарашће, нема везе, али вређање неког другог, на мом блогу, мојој авлији, не дозвољавам. Ово сматрам разбибригом и малом можданом гимнастиком а не огласним простором те ако неко жели некога да прозива, нек` лепо отвори свој налог па удри брате, сестро или шта си већ. Свађа и те клиначке глупости не долазе ни под који обзир! Није цензура већ немање разумевања за приземна срања. Ако ме нешто нервира и диже ми притисак је препирање ради препирања! Двоје не може да разговара ако имају исти став, то је јасно ко летњи дан у подне, али контрирање зарад самозадовољавања личне малограђанштине заиста нема шансу. Аргументовани ставови долазе у обзир, то волим и много ценим и надам се истима. Унапред хвала на разумевању.

Понешто о мени

Моја слика
Половина људи има константну жељу да другима прича приче и објашњава очигледно. Ја спадам у другу половину. Ако имам шта да кажем рећи ћу/откуцаћу овде па кога интересује, интересује. А кога не интересује... изгубио је 10 секунди живота док је и ово читао. Нек` тражи бољу кафану!

... а кога интересује више података о мени:

петак, 11. новембар 2011.

Карневализација

            Невероватан је број људи у свету који данашњем дану, говорим о датуму, дају велики значај, Математички посматрано, интересантно је. Шест јединица ће поново бити у оваквом низу за 100 година. Мене за то, баш нешто заболе. Данас једанаестог (дана), једанаестог (месеца), у једанаест сати и једанаест минута је у Немачкој почео карневал, тзв. Фашинг, познат и као „пето годишње доба“. Сама реч води порекло из старонемачког, из 13. века, од назива за врсту неког јаког алкохолног пића које се служило последњег мрсног дана пред строги Ускршњи пост.
      Овде је Фашинг, у неким другим деловима света је Марди Гра. Смисао прослављања се разликује. У Немачкој, све до „Ashermittwoch“ што би у буквалном преводу била „пепељава среда“, се прослављају многи стари, најчешће црквени обичаји. Та среда је последњи дан Фашинга, а тако је зову јер ко тог дана оде на службу у цркву добија пепелом нацртан крст на челу од стране црквеног службеника, и после ње следи двонедељни пост пред Ускрс. Следеће године та среда пада тачно на Мирков рођендан. Мала случајност. Ипак, поред тих неких, црквених, обичаја, о којима не бих причао, наредни период је време изобиља, радости и прослављања живота. Све је ово наравно опет повезано са црквом јер ће ускоро Божић а то има веома велико значење. Јасна ствар. Међутим, многи начини прослављања и обичаји из давнина су временом еволуирали и поприлично се одмакли од духовног. Почели су да представљају којекаве глупости и бесмислице из живота као и локалпатриотизам исказан кроз ругање појединим владарима са почетка 19. века. Прославља се у многим градовима али је најупечатљивије у Мајнцу и Келну. У Мајнцу се ругају Французима, били су својевремено под њима, док се у Келну ругају Прусима који су после Бечког конгреса анектирали Вестфалију и северну област око Рајне. Већи део Немачке ипак не хаје за ово, међутим у Хесену, Рајнланд-Фалцу, Зарланду, делу Лужичке области, Баден-Виртенбергу (али само у Швабији, део ове велике и богате државе по којем ми све Немце понекад називамо „Швабама“), горњем Бајерну али и у Луксембургу, Швајцарској (у градовима Базелу и Луцерну), Лихтенштајну, Јужном Тиролу и западним деловима Аустрије се прославаља тако што се организују поворке кроз град. У фебруару, током три последња дана, је право лудило на улицама Келна и Мајнца. Толико се „слави“ да су ови дани проглашени за слободне дане. И овако и онако већина полупијаних не би ни стигла на посао.
            Ово католичко празниковање се прославља и у неким православним областима. Додуше у неком другом облику јер је тамо више везано за постове и црквене обичаје, него ли за католички смисао живота. Фашинг је ипак нешто што је специфично за немачко говорно подручје. Нигде друго се тако не зове, нигде друго се не прослављају и обележавају догађаји и датуми као тамо. На пример, шта Фламанци имају са Немцима? Ништа. Осим мало заједничке границе. Али и они у својој традицији обележавају овај период. Као и Венеција, Њу Орлеанс па чак и Ријека. Светски познати су карневали у Јужној Америци. У Баранквили у Колумбији, у Оруру у Боливији али је најпознатији онај у Рио де Жанеиру. Након реформације католичке цркве у 16. веку и одвајања евангелиста (или протестаната, како је коме драго), престали су да се организују карневали у областима са претежно евангелистички опредељеним становништвом. Овде је Базел једини изузетак. Тамо никад није донета потпуна забрана па се и дан-данас тамо лудује. Куриозитет је град Мармарита у Сирији. Јесте да је насељен већинским хришћанским становништвом али се тамо карневал организује од недавно, од 1972. године. Група туриста из Бразила је прошла кроз град обучена у магарце и ето, лавина је кренула. Од 1980. године је карневал провозан на приколицама до комшијског града Кафре. Сиријцима се идеја допала и од 2000. године се организују поворке у оба града. У Немачкој се чак догађа да судија закаже рочиште за 11.11. у 11 часова и 11 минута. Нико се не жали на термин. А и што би кад до рочишта на тај дан и овако и онако неће доћи. Шала...

            Е сад, оно што се реално догађа је сасвим стота ствар. Битно је да су људи на улицама, да се зајебавају без да се млате и боду ножевима, да се веселе али и да пију. Заболе их за Французе и Прусе! Једном годишње се Келн и Мајнц не могу препознати.









А ево и пар слика из приватне колекције из Дизелдорфа 2009. године. Мрзело нас је да идемо до Келна. А због чега нас је мрзело да одемо до Келна, немам појма. Поготово је то чудна одлука јер су Дизелдорф и Келн удаљени око пола сата вожње возом а у Келну је неупоредиво боље зезање. Младос` - лудос`.

Не знам косу, не знам у шта су се маскирали али су изгледали невероватно!

Ја са веома чудном Хајди. Рекох већ да свашта шета градом тих дана...

Улице су једва проходне...

... али је свима супер...

... мада кад тад зафали кеш за пиће па су редови и пред аутоматима за новац.

Органи реда. Ту су али реално имају веома мало посла. Опет, мора се признати да ове пчелице нису баш тако наивне... "Перо. што су сумњиви другови Маркес и Борхес?"

Док смо се враћали возом у свој град, чини се да смо путовали кроз време. Да ли је ово грешка у систему или се кондуктер хтео нашалити па је подесио сат на овај датум, није познато.

25 коментара:

  1. Samo da vas pitam nešto: znate li za onu novu foru u vezi sa Ivanom Žigon?

    ОдговориИзбриши
  2. Viši inspektor Bešević13. новембар 2011. 08:58

    To izdrkavanje sa datumima mi je totalno bezveze.A zamisli ludilo sa 11.11.1111. godine! A? :)) Pa ono 9.9.99...naopaki djavoli i to ludilo.
    Sto se tice karnevala,ni to bas ne mirisem. Vasari su ok. :) Stavi ih negde van malo van grada,pa udri. Nemoj mi samo nepotrebnu guzvu u gradu. Ja sam letos ispizdeo zbog toga. ne volim brate guzvu...osim ako nije na pijaci ili na buvljaku...to mi je ok. Valjda zato sto sam na to navikao od ranije. :))

    gazda,pomenuo si matematiku. A,pa pogledaj ovo da vidis sta je matematika! Predlazem i ostalim da pogledaju,ko do sada nije video bice zapanjen.

    http://www.youtube.com/watch?v=RlPwbWPaKGQ

    p.s. (samo onako usput) neki dan pade mi na pamet kako nas je cenzura pojebala. Tj,kako je pojebala sirenje ovog bloga na jos malo vise interesantnih ljudi. Ne zalim se previse,ali imam utisak kao da smmo nas 5- na pustom ostrvu kada ovde dodjem. NIkog drugogo osim nas nema da se pojavi.NIko nas ne dira,nikoga drugogo nema,sami sve organizujemo,sami se dogovaramo,sami funkcionisemo,mir,tisina,red...:) Totalno smo sami u internet univerzumu. Da li smo,a? :))

    @UM
    Koja je to fora za Zigonovu? ja ne znam,nisam nista cuo skorije.

    ОдговориИзбриши
  3. Viši inspektor Bešević13. новембар 2011. 08:59

    E,gazda,jel ona prva slika sa gej parade? :))) Jebiga i to je neki karneval. :)))

    ОдговориИзбриши
  4. Stvarno zapanjujuća matematika. Postavio sam na 2-3 mesta, da još ljudi vidi...

    O Žigonovoj ću kasnije...

    ОдговориИзбриши
  5. Verovatno znate kako se ona izražava. Pa, zahvaljujući tome je postala srpski Čak Noris...



    Ивана Жигон се не фотка, она се изображава.
    Ивана Жигон не иде на спавање, него на починак.
    Кад Ивана Жигон беседи, мушка чељад јачају, а женска постају убава.
    Ивана Жигон не љуби, она целива.
    Ивана Жигон је пола жена пола Видовдан.
    Ивана Жигон не пије сок већ нектар.
    Ивана Жигон не брише фајл, она га успокојава.
    Кад Ивана Жигон укључује рачунар систем се воздиже.
    Ивана Жигон не шљака већ богоради.
    Ивана Жигон не грди, она кара.
    Ивана Жигон се не порађа, она подарује живот.
    Ивана Жигон се не моли, она тихује.
    Ивана Жигон није вођа, него вожд скупа.
    Ивана Жигон не чита Драгу Савету, већ Драгу Совјету.
    Ивана Жигон не позива телефоном, она васпоставља везу.
    Ивана Жигон не сања, она снива.
    Ивана Жигон се не љути, она се срди.
    Ивана Жигон не говори, она збори.
    Ивана Зигон никад не мастурбира, она рукоблуди.
    Ивана Жигон не пише мејлове, него Теслине посланице.
    Ивана Жигон воли свој десктоп - пун је икона.
    Кад Ивана Жигон пође на спавање, она возгаси телевизор.
    Ивана Жигон не рипортује, она пошаље известије.
    Ивана Жигон нема Фејсбук, она има Списобраз. Она тамо не лајкује, она возљубљује.
    Кад Ивана Жигон устане у току ноћи она не пије воде - она се напоји.
    Ивана Жигон не пева под тушем - она попева.
    Ивана Жигон се не тушира, она се облијева.
    Ивана Жигон је Нај-православка - удата је за монаха.
    Чак Норис је у школи освојио прву литерарну награду америке на тему "мој идол Ивана Жигон"
    Ивана Жигон не прича, она поје. Чак Норис је слуша са одушевљењем.
    и.жигон не гледа - она созерцава
    и.жигон нема ћерку и сина... она има ћерку и филиокве.
    када је ивани жигон нешто сумњиво-изједа је ЧЕРВ сумње.
    и.жигон не сведочи - она глагоља истину.
    и.жигон не добија наслеђе - она добија достојаније.
    Да нема Иване Жигон Чак Норис би био И женско.
    Ivana Žigon ne jaše konje, ona jezdi na ledjima atova.
    Ivana Žigon ne ćuti, ona samo priča nemuštim jezikom.
    Ivana Žigon se ne stidi, ona se snebiva.
    Čak Noris je pronađen isprebijan na mrtvo ime. Počinilac je nepoznat, jedini tragovi su slova 'IŽ' ucrtana na zemlji pored njega.
    Чак Норис јесте био сам себи кум на крштењу..али га је Ивана преобратила.
    Чак Норис може да преведе реч " бре" на енглески , а Ивана Жигон реч "the" на српски.
    Ivana Žigon ne koristi parfem, ona se miriše tamjanom.
    Ivana Žigon ne zna šta je svemir, ona poznaje samo vaseljenu.
    Ivana Žigon na poslu nema zamenika. Ona ima mjestobljustitelja.
    Ivana Žigon ne kreči stan - ona svetlopiše zidine

    ОдговориИзбриши
  6. Улични, не разумем оно да ће их бити седам за 100 година. Био је 11.11.(20)11. а следећи ће бити 11.11.(21)11. године. На шта си ти мислио?

    ОдговориИзбриши
  7. Инспекторе, од тебе сам и очекивао неки сличан одговор. :) Није проблем у карневалу већ што цео град потпуно полуди. Зна се да унапред да ће бити дозвољено све и свашта на улици па долази доста туриста. Већина становника једва чека да све прође. Ипак, забавно је, јеби га. Бар понекад видети прохладне Немце да праве будале од себе. И њима треба с времена на време искључивање сигурносног вентила...

    Ону математику сам видео још док сам био гимназијалац. Тада сам потражио објашњење код профанке, није имала појма о чему се ради јер ми је понудила неко "буди бог с нама" објашњење, и од комшинице која је у то време студирала математику. Почеци математике нису у бројевима већ у геометрији. Гомила испресецаних линија, кружница и других дводимензионих тела. Признајем, заборавио сам тачно о којој, и према коме је иста названа, законитости ради али има смила. Па снимак то врло лепо објашњава. Сећам се само да је мало већи проблем на овај начин делити бројеве...

    Слика није са геј параде али као да јесте. Свашта шета улицама тих дана, рекох ја.

    Да ли је цензура, неинтересантност тема или нешто треће утицало на мању популарност, немам појма. Док сам имао онај "бројач" посета, схватио сам да много више сврати, попије по коју, чује шта причамо и оде. Не прозбори ни коју. Ко зна, можда ће некад одлучити да се придруже, видећемо.

    ОдговориИзбриши
  8. Чак Норис је и тата и мама и једини и непоновљиви и ненадјебиви и најјачи и најбржи и најснажнији и нај... Схаватате поенту? Ивана? Пих... Брус Ли је умро па не може с њим али ако се буде пошибала бар са Батом, и ако успе да направи "пире за минут" за 30 секунди као Чак, онда се можда, наглашавам МОЖДА, квалификује да додаје пешкир великом Чаку! Он је толико велики да је моја малена скоро рекла Мирку, кад је он био нешто нервозан: "Па добро сине, шта да ти радим? Шта хоћеш? Нисам ја Чак Норис!" Довољно сам рекао.

    ОдговориИзбриши
  9. Mene posao motiviše da komentarišem gde i kad mogu. Vikend mi nikako nije inspirativan mada se desi da nekad prekršim to nepisano pravilo. Da, opšta cenzura je uslovila slabiji odziv u kafani. Praksa je pokazala da su i pre ljudi svraćali ovde i nisu se baš dugo zadržavali. Ostala je tvrdokorna alkoholičarsko-gurmanska kafanska ekipa. Dobro, ja svraćam i u onu fabričku menzu koju ste svi sem mene i Uličnog napustili. Šta ću, moj pritajeni egzibicionizam kojeg manifestujem isključivo kroz alijas i avatar... ne da mi mira.

    Gazda, to što nas ovde ima nekad manje a nekad više, ne bi trebalo da te tangira. Ti prvenstveno pišeš zbog sebe pa tek onda zbog ostalih. Pisanje treba shvatiti kao neku vrstu nevidljivog "šrinka". Lepo napišeš sve što ti leži na srcu, nekad direktno a nekad indirektno i sve (najčešće) bude bolje. Ne zaboravi da posle uspešne seanse sam sebi ubaciš honorar u džep. Ipak si sam sebe strpljivo saslušao a to mora da ima svoju cenu...

    Ni ja ne skapirah šta Ulični htede reći. No, on uvijeno odgovara i na drugim mestima. Uredno održavam higijenu uha a od njega nikako makar tri minuta friškog "drmusanja žica". Možda i dočekam...

    Što se tiče karnevala, ni ja nisam neki fanatik. Razumem potrebu da se narod izduva a sigurno nije zanemarljiv ni turističko-finansijski efekat. Koliko znam, u Beogradu je postojao (ili još postoji) samo onaj "Praznik mimoze" kojim se najavljivalo proleće i tada su mažoretkinje na beogradskoj pozno-zimskoj 'ladnoći cvokotale uz osmeh na licu. Teško da je to karneval u pravom smislu reči. Mada, kad naši sportisti postignu neki značajan rezultat, luda atmosfera koja tada nastane po gradu (makar bila i usiljena) može podsetiti na neku vrstu karnevala. Obično toga bude 2-3 puta godišnje ali, kako stvari stoje, biće toga sve ređe...

    ОдговориИзбриши
  10. Za one (ima ih 2, za sada), koji se PRAVE da nisu ukapirali na šta sam mislio:
    U datumu 11.11.2111. ima 7 jedinica. Eto, na to sam mislio.
    Da li sam promašio sa intervencijom - to je već drugo pitanje. Al', nemo' se pravite nevešti... ;)

    ОдговориИзбриши
  11. Ja ne mogu više da izvalim šta je muško, a šta žensko na tim slikama. Ja volEm seoske slave, vašare, pijace, festivale piva i vina... Bilo bi meni super i na karnevalu. Mene vicevi o Čak Norisu i Ivani Žigon, naaaaraaavno, nerviraju... Za slučaj da je neko sumnjao.
    ... Uostalom, ja ni ne volim viceve.

    Mego, Mirkoni je ostavio više od tri reda.

    ОдговориИзбриши
  12. Da... pašće sneg sigurno, čim sam ja među "pričljivijima". Zato me danas nema u fabričkoj menzi. U ovom delu godine ima više posla nego obično pa komentari trpe...

    ОдговориИзбриши
  13. Meni deluje kao da ženama na tim karnevalima nije problem da se razgolite, čak i ako malo curi sa strane.

    ОдговориИзбриши
  14. Vidim da u fabričku menzu (tj. "Blic" prim aut.)još uvek svraćaju stare mušterije. Doduše, ne piše se više ćirilicom već "ošišanom" latinicom. Neregistrovani pseudonim je sasvim odgovarajući, reklo bi se...

    A možda i grešim... A, Gazda? Teško...

    ОдговориИзбриши
  15. Јебеш га Улични, ако ми верујеш, нисам се правио. Стварно нисам скапирао.

    Лајка, женама у Немачкој, ма уопште у централној и северној Европи, није проблем да фурају сало на стомаку и боковима у неким уским мајичицама. Није то баш лепо видети али је лепо знати да их заболе. Задовољне су собом јер већином имају веће сисе а Немци су већ генетски усмерени на исте, не брину толико о односу кук-струк, и ето забаве.

    Јесте Миркони, свраћао сам. На пар места. Нисам могао одолети слободи и брзини излажења коментара али ми се чини да нећу више. Заједљивост, огорченост и лицемерје су почели да превладавају. На жалост. Али то смо већ једно стотинак пута споменули, зар не?

    ОдговориИзбриши
  16. Размишљао сам о могућој популаризацији и рекламирању кафане. Иако ме друштвене мреже смарају до бесвести, можда ставим билборд на Гулг+. Видећу... ако стигнем то да уредим на прави начин. ФБ не. Имам утисак да би ми свака друга варијанта одузимала доста времена.

    ОдговориИзбриши
  17. Čuj, ako i svratiš ubuduće, drž' se tog pseudonima da znam s kim "radim"... Iako me kod tebi omiljenog blogera ima malo češće od nikad, bar pročitam njegova kraća pisanija. Ona duža, da ga citiram, pregledam dijagonalno. Ako ništa, bar je vredan...

    ОдговориИзбриши
  18. Неће ме више ни тамо бити. Циничан је, веома, и "на људе љут". Дозвљава све коментаре и да се, као, разговара али то искрено не жели са свима па се понаша као Оља Бећковић: ко мисли другачије, добија безобразно напушавање.

    Видећемо се овде, добри мој Миркони, и можда још понегде ;)

    ОдговориИзбриши
  19. Nisam pročitao ni njegov tekst, ni ostale komentare. Jedino ono između tebe i njega (za to je Mirkoni kriv) i moje mišljenje je da nije bio baš najljubazniji sa tobom (baš kada si mu rekao da si stari posetilac njegovog bloga). On je insistirao na nečemu i u pravu je gledano sa čisto prepucavačke tačke gledišta, ali to kako ti je odgovorio bio je istovremeno i vrlo efikasan način da te otera sa svog bloga...

    Inače, ja (skoro da) i ne idem više na blog. Ostavim po koji komentar (češće kao neregistrovan) na blicu, ali retko.

    ОдговориИзбриши
  20. Gospodin bloger je od tebe, Lomi, očekivao da mu daš link na internet stranu, stručnu literaturu, naučni rad, bilo šta što bi potvrdilo ono što si izneo.

    Nemoj da se ljutiš, videla sam nekoliko puta da njegov blog ima 1000 komentara i da si se ti javio nekoliko puta, pa mi iskreno nije bilo jasno šta ti zapravo kod njega ceniš. Meni je on oduvek bio nadobudni štreber, dva ili tri puta sam i ja komentarisala ne njegovom blogu, pa sam skapirala da je čovek zaljubljen u sebe, u svoj naučni rad, nauka ovo, nauka ono... Prilično me nerviraju ljudi koji ne mogu da sklope duži tekst bez nekog mozgojebnog citata. Eh, a on bi još da nam pokaže i svoju svestranost, pa da pokaže kako pliva u raznim naukama, u lingvistici, logici, filozofiji, sociologiji, no, ni pored toga nije baš nešto stasao za iskazivanje sopstvenog mišlenja. Čovek može da pročita mnogo knjiga iz različitih oblasti, pa da ostane "omeđen".

    A, jbt, kad se setim bloga o fejZbuku... Osoba X mu švrlja po zidu, u početku je to bilo slatko, sad mu više nije, obrisao je osobu X iz prijatelja, brižljivo je proanalizirao svoj spisak prijatelja, odlučio se da izbriše tog, tog i tog... Aaaaa, jbt. Meni došlo da mu napišem: "Je s' ti luuuud? Alooo!" On se dopisuje sa prijateljima preko "zida" na fejsu?! I onda ga nervira što mu neki X odgovara na statuse, a pri tom je tu osobu X prihvatio!!! O, jbt, budala ima u svakoj zgradi, nema fb filtere za budale, šta ga prihvataš svaku budalu za prijatelja koji K!

    I, da, vrlo je drzak prema sagovornicima. Ono kad je napisao da komentatori treba da poštuju pravopisna pravila bilo je baš bljak.

    ОдговориИзбриши
  21. Схватио сам ја шта је он хтео од мене, али јеби га, не дружим се са академицима. Хтео сам још штошта да му кажем али нека га, нека ужива у свету који је створио од људи/коментатора које је привукао. Шта да му радим. Допало ми се што код њега иду готово сви коментари, скоро чим су откуцани. У почетку је био суздржанији али је временом изгубио компас и почео да љути на све и свакога. Чини ми се да је то директна последица баш оне слободе. Ко зна какви се све ликови јављају, шта му пишу и да ли он има психичке снаге да им се одупре. Као што рекох, његов свет. Жао ми је што је постао дрзак и циничан. А редовно блогује... штета. Сад у мензу свраћам само на понеким деловима, кажем по коју, упоредим вести и то је то.

    ОдговориИзбриши
  22. Kad odlučiš da pišeš nešto na strani kao što je "Menza", pa se još odlučiš i na to da komuniciraš sa čitaocima, moraš imati deblju kožu. Malo je blogera koji umeju da se nose i sa pohvalama i sa kritikama. Ili se svađaju, kao što je ovaj počeo, ili se zahvaljuju na pozitivnim komentarima, dok negartivne ignorišu. Nije ni to rešenje, mada razumem da ne može čovek ni odgovoriti svakoj budali.

    ОдговориИзбриши
  23. Možda će vam biti interesantno kako mi je odgovorio kada sam ga pre godinu dana pitao na FB da li zna nekoga ko je na Blicu odgovoran za blog (da bih se preporučio).
    Rekao mi je: "Ne znam, oni su mene tražili, nisam ja njih".
    :)

    ОдговориИзбриши

Пратиоци

Претражи овај блог

...

free counters