Prime Directive

И да будемо начисто. Вређање мене овде још и може да прође, задаћете коју рану мојој сујети, зарашће, нема везе, али вређање неког другог, на мом блогу, мојој авлији, не дозвољавам. Ово сматрам разбибригом и малом можданом гимнастиком а не огласним простором те ако неко жели некога да прозива, нек` лепо отвори свој налог па удри брате, сестро или шта си већ. Свађа и те клиначке глупости не долазе ни под који обзир! Није цензура већ немање разумевања за приземна срања. Ако ме нешто нервира и диже ми притисак је препирање ради препирања! Двоје не може да разговара ако имају исти став, то је јасно ко летњи дан у подне, али контрирање зарад самозадовољавања личне малограђанштине заиста нема шансу. Аргументовани ставови долазе у обзир, то волим и много ценим и надам се истима. Унапред хвала на разумевању.

Понешто о мени

Моја слика
Половина људи има константну жељу да другима прича приче и објашњава очигледно. Ја спадам у другу половину. Ако имам шта да кажем рећи ћу/откуцаћу овде па кога интересује, интересује. А кога не интересује... изгубио је 10 секунди живота док је и ово читао. Нек` тражи бољу кафану!

... а кога интересује више података о мени:

понедељак, 6. јун 2011.

„Грми, сева...

         ... време се мења, а Циганке варошанке још из села нема!“ Ову песмицу ми је баба певушила кад год је била олуја или невреме. Жена није хтела да се уплашим па ми је помоћу ње растеривала страх.
  Неколико летњих периода сам проводио код ње и два ујака у једном сеоцету у централном Банату. Ко је, макар једном, присуствовао олујном спектаклу у непрегледној равници, зна да то уме да буде помало застрашујуће. Бабина песмица али и ујаков став да кад грми и сева треба да уживамо у томе, допринели су чињеници да ја обожавам муње и громове! Песмица се певушила док сам био баш мали а касније је ујак спроводио свој мали ритуал. Испред улаза у њихову кућу је омања наткривена тераса. Неких три-пута-три метра. Чим се облаци навуку и затворе небо, ујак је пристављао кафицу, спремао столицу и седео на тераси. Мени су следовали неки сок и место поред њега. Седимо, испијамо пиће, слушамо како крупне капи летње кише добују по крову и сливају се низ олук и гледамо како муње парају небо. Имао је, а има и даље, громобран на кући иначе ово и не било баш сигурно. Још тада ми је причао како је киша лек за све пољопривредне усеве, објашњавао ми због чега ваздух другачије мирише кад је олуја и због чега је то добро за нас и природу, због чега су превише јак ветар и град лоши па чак и опасни, бројао са мном секунде које прођу од муње до грома објашњавајући ми при том, несвесно или свесно, не знам, неке физичке законе (кашњење звука за светлом а самим тим и удаљеност удара грома од нас...), зашто муња не удара баш било где и колико смо ми при том сигурни и успут ме смиривао кад год бих се тргао због изненадног обасјавања неба. Рекао ми је да воли олују јер је то пауза за пољопривреднике, нешто као тајм-аут за спортисте. Зато је и волео да се одмара уз њу и ужива у тим, ретким, тренуцима нерада. Знао је да га доста тога чека после али му то, тада, није било битно.
  Могу рећи да сам ја фасиниран овом природном појавом. И даље волим да седнем негде и да уживам у истој. Волим тај мирис озона, ту неочекивану свежину, ту лепоту линија које се појављују на небу и тај психоделични, омамљујући, једнолични звук добовања кишних капи... Пре неки дан је и овде код нас била олуја. Баш је пичила. Нисам био напољу јер је било време кад мој наследник добија дозу вечерње припреме за спавањац а и малена ме баш не капира у потпуности. Мисли да се зајебавам... Нема везе, има кад. Седећу и ја се њом једном, негде и испијати кафу док је грлим не бих ли јој умањио страх од изненадних севања. Увидеће она лепоту свега тога.

П.С.: Сетих се једне „олујне“ епизоде са мојим родитељима. Иако је мајка одрасла међу људима којима не смета кад грми, она сама не подноси севање и грмљавину. Није да ју је баш страх али јој је дефинитивно непријатно. Као мала је доводила краве са испаше кад је почело да сева. Једна муња је ударила негде у близини и од тада јој није свеједно. Ћалета је то њено сакривање под јорган умело да иритира. Пословично смирен човек је једном попиздео. Окретала се, превртала, покривала толико да ни он није могао нормално да спава. Окренуо се према њој и рекао: „Шта ти је бре божија жено!? Смири се више. Јесте, сева, грми па? Унутра си, са мном, не брини. А и која је ово па олуја? Тек по нека муњица у даљини...“ Да би је мало смирио и показао јој бесмисленост њеног страха, сео је поред ње, загрлио је а затим и направио став са рукама као да очекује нешто с неба, уз речи, скоро па благи повик: „Удри муњо, севни громе!“ Буквално секунд касније се чуо застрашујући звук. Мање од километра даље, ваздушним путем, је ударио гром. Ујутро смо гледали на вестима да је звизнуо неком несрећнику у двориште у улици Тошин бунар, тик поред куће. Извалио му прозор и врата а зид је био напукао. Кад је зачуо удар грома, ћалету се окаменило лице, лагано је спустио руке поред тела, још лаганије се спустио у лежећи став, окренуо леђа својој жени и више јој ни реч на ову тему није прозборио. Никад. А она и дан-данас не воли олују.

19 коментара:

  1. Baš u prošli četvrtak me je zadesilo strašno nevreme, dok sam (popodne) išao iz jednog grada u drugi. Stao sam na parkingu, ručao i uživao u prizoru. Pogled je bio lep (nalazio sam se dosta visoko).
    Nisam se plašio ni najmanje. Nekih drugih stvari se možda bojim, ali grmljavine, groblja... jok, bre! A, i neće grom u automobil (tako kažu, zbog guma), mada ne znam šta bi bilo da je udario u obližnje drvo (put je prolazio kroz šumu), na 3-4 metra od mene. Da li bi i mene potkačila "struja"? Možda ti, Gazda, znaš?

    ОдговориИзбриши
  2. Ja se neverovatno plašim, posebno kad sam u Pazovi. Jednom je poznanik pričao kako je grom ubio kravu od njegove babe, a krava je bila u štali. Ma, idi bre. Nekoliko puta me je strašna oluja zadesila napolju. Jednom je to bilo usred Barselone. Drugi put je bilo na Stražilovu, bikvalno je bilo kao horor. Spuštali smo se niz šumu, drveće je divljalo i tako... Treći put - na moru. Krenuli na plažu, u Bečićima, a kod nadvožnjaka nas uhvatilo nevreme. Bilo je i prelepo i zastrašujuće. Ja sam se t-r-r-r-r-esla...

    http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/249843_1943309095019_1011231855_31993496_8356090_n.jpg

    Da li treba da napomenem da je već posle pola sata bilo pakleno vruće??? Da li su Crnogorci obrisali stolove i stolice u baštama, očistili barice koje su se stvorile? Ne, naravno da nisu. Sačekali su da se sve to osuši. :DDDD

    ОдговориИзбриши
  3. Ako je neko trebalo da se zove Ilija, to je ovaj čovek...


    http://www.youtube.com/watch?v=OtpLniDi0tw

    ОдговориИзбриши
  4. Videla sam ga. "Malo" on meni jeziv...

    ОдговориИзбриши
  5. Види овако "три тачкице", ја се не разумем баш најбоље у електротехнику али је и мени речено да је у аутомобилу сигурно. Ценим да је баш због тих гума, ваљда. Оно што знам о муњама је да оно што ми видимо повратна "информација" која креће са тла ка облацима. Прва је иницијална каписла која узрокује оно што видимо, оне линије које парају облаке. Е сад, да си изашао напоље... можда не бих имао коме да одговарам овде :)

    Лајка, слика је одлична! Штета што се плашиш... баш је било за уживанцију... А те столове и то чишћење, прво, не морају да перу јер те олује и кише долазе таман кад треба све мало пропрати а онда још и сунце ожеже и ето ти система као у машини за суђе. Је л` тако? ;)

    ОдговориИзбриши
  6. :)))))))))))
    Не само да се плашим, већ је то понекад стање изнад панике. Изнад било чега што би се могло именовати. Кад сам код куће и кад је она стравична олуја, ноћна, ја се дословно тресем од страха. Иначе, први пут сам осетила грч у нози баш од страха кад је грмело. Тако сам цимнула ногу, да ме је стрефио стравичан грч у листу. Пре тога нисам знала шта је грч.

    Јао, да, имала сам још гору трауму, куд заборавих! Враћали смо се са мора, олуја нас је срела баш код дражесног кањона. У једном тренутку се део стене одронио и пао на кров. Заиста нисам веровала да ћемо се живи вратити.

    ОдговориИзбриши
  7. Viši inspektor Bešević8. јун 2011. 00:18

    Spadam u ljubitelje gromova,takodje. Fiscinira me ta sila,kao i svaka druga...kao npr uzburkano more i sl. Prosto me vuce da gledam...i naravno uzivam u tome...uzivam u gromovima i u letnjim olujama. Kao dete,uvek kada je oluja sedeo sam na terasi slusao i gledao.
    A jedna od najlepsih stvari koju pamtim iz detinjstva je prskanje (ili fudbal)po toplom i mokrom asfaltu,po barama. NAravno,bos.
    Ne znam kako ostali,ali ja sam leto provodio bos,kao i mnogi iz kraja.
    Ovde gde sada zivim imao sam priliku vise puta da gledam nevreme i munje pored mora...uzivao sam.
    Najvise volim kada se cuje grom koji se "lomi"...koji para nebo. Uf! :))

    ОдговориИзбриши
  8. Danas me je mimoišla kiša a grmljavinu sam čuo u "dalekoj daljini". Bio sam na periferiji periferije Beograda. Možda me zato nije htela kiša i gromovlje. I oni pomodno vrebaju "krug dvojke"...

    Sad ću malo da "didžejišem"... Dve tematske pesme, po jedna za svako od mogućih raspoloženja. Možda vam čučnu obe pesme a možda nijedna (sram vas bilo onda).


    1. Opuštencija

    http://www.youtube.com/watch?v=5qRJIBtbc2c


    2. Đipanluk

    http://www.youtube.com/watch?v=IlejfA5NCbQ

    ОдговориИзбриши
  9. Sviđaju mi se obe, ali mislim da je prva mnogo bolja.

    Kad smo kod nevremena, ovde je tuklo od pola 7 do 10. Ne bi me čudilo da nastavi. Bilo je jezivo.

    ОдговориИзбриши
  10. Bu-u-u-u!
    Čisto da proverima da li odjekuje u tišini i tami!

    ОдговориИзбриши
  11. http://www.blic.rs/galerija/Srbija/2446/Munje-iznad-Beograda

    ОдговориИзбриши
  12. Лајка, слике су дивота! Завидим фотографу... уживао је.

    Да ли одјекује у тишини и тами, хммм... то ме подсети на оно стару кинеску питалицу/пословицу: "Да ли звук постоји и ако нема никога да га чује?" Или тако нешто слично, јебем ли га. Овде има УВЕК некога, немој да бринеш. Ако ме и не видиш, ту сам негде. Бришем чаше... ;)

    ОдговориИзбриши
  13. Mislim da je vreme da staviš i sladoled u ponudu.

    ОдговориИзбриши
  14. Ма јок, ако не буде поједен за пар дана мораћу да га бацим, лако се квари ;)

    ОдговориИзбриши
  15. Viši inspektor Bešević11. јун 2011. 16:02

    Slusaj gazda,doslo leto...trebace ti basta. :)

    ОдговориИзбриши
  16. Slažem se. Kupila sam merač pritiska. Juuuppppi, sad mogu da se igram po ceo dan.

    ОдговориИзбриши
  17. Viši inspektor Bešević12. јун 2011. 19:15

    Mislim da mi je Mirkoni (mada nisam siguran) jednom tako lagano i prijateljski prebacio,zasto me nema na Blic blogu. Evo,cini mi se da sam juce ili u petak napisao jedan kratak komentar na temu "Ima li zivota van BGa" komentar mi ni do dan danas nije pusten,a svi znate da sam REGISTROVANI korisnik...tako da Blic blog ima svu slobodu da od sada pa na dalje i ubuduce mi ne vidi oci i moze slobodno da pusta komentare svih mogucih mentola,a posebno DOSADNJAKOVICA koji pisu "kalup" komentare koji mogu da se stavljaju redom od POlitike,preko Sporta do Zabave i Slobodnog vremena...i Vremenske prognoze.
    To sam samo morao da izbacim iz sebe,posto vidim da je kafana pusta. Ovo naravno nije upuceno Mirkoniju...vec je Mirkoni bio samo slagvort iliti inicijalna kapisla. :)

    ОдговориИзбриши
  18. Inspektore, kao prvo... NIKAD NE RECI NIKAD! Ubeđen sam da ćeš napisati još koji komentar na Blic blogu. Pitanje je samo prave provokacije, što temom, što nekim komentatorom... a što pustom dosadom. Živi bili pa videli!

    Ako si napisao komentar u subotu, sasvim je normalno (praksa je pokazala) da ti komentar bude objavljen u ponedeljak. Siguran sam da si u nekoj sasvim benignoj reči (ili konstrukciji) aktivirao alarm za neodgovarajući komentar. Naš jezik zaista poseduje živopisan rečnik koji, ako se sa ukusom iskoristi, može samo da poboljša komentar. No, bezdušna mašina nema taj "osećaj za filing". Baš me interesuje šta si napisao, i zbog teme a i zbog sumLJive reči... Videću, koliko sutra!

    Digresija. Nedavno sam gledao norveški film "Trollhunter". Zanimljiv, nesvakidašnji film snimljen u formi kvazi-dokumentarca. Dâ se videti nešto od prirodnih lepota Norveške (ali i prirodne hladnoće). Možda si ga ti, Inspektore, već gledao? A možda ti je Norveške preko glave? Ipak, svakako preporučujem.

    http://www.imdb.com/title/tt1740707/

    ОдговориИзбриши
  19. Viši inspektor Bešević12. јун 2011. 21:43

    Ne verujem da cu tamo vise pisati.Cak i da ne rade vikendom,pa u ponedeljak odobre,to je smesno. Nece me isprovocirati,nikako.Cak ni iz dosade. Igram sah danima (i madzong povremeno) ,ubijam dosadu i super mi je. :))
    Ne znam ni sto sam ovo pokusao da napisem,kada sam znao da nece da mi odobre. Jesam bio malo ostriji,ali ne i vulgaran,ali ipak su oni obicne picketine. Eto im,pa neka im se shabani koce po sajtu do mile volje. Uzgred...jel poceo naj komentar reality?
    Sto se tice filma,nisam ga gledao. Nisam ja bas toliko dobar sa jezikom da bih mogao dobro da ispratim ceo film. Cak i ako gledam neki sa CDa,gledam da li ima engleski titl da mi bude lakse. :)
    TV jako slabo gledam. Sva moja televizija se svodi uglavnom na Discovery ili Animal Planet...i naravno vremenska prognoza. :) To je sto se tice TVa,za sve ostalo tu je internet. :)
    Znam kako im se zove kralj...i premijer,mada ne znam tacno iz koje je stranke...sve ostalo me totalno ne zanima,a i zasto bi? :) Gledam svoja posla i kolekcionar sam...skupljam pare. :)))
    U svakom slucaju potrudicu se da nadjem film.
    Sada sam narucio iz Srbije da mi se dostavi onaj spanski film Salvador (Puig Antich) nikako nisam mogao da nadjem odgovarajuci titl na netu za njega,a gleda mi se film.
    I naravno...onaj film sto sam pominjao sa zapaljenim Ferarijem,nisam nasao...sranje.

    ОдговориИзбриши

Пратиоци

Претражи овај блог

...

free counters