Prime Directive

И да будемо начисто. Вређање мене овде још и може да прође, задаћете коју рану мојој сујети, зарашће, нема везе, али вређање неког другог, на мом блогу, мојој авлији, не дозвољавам. Ово сматрам разбибригом и малом можданом гимнастиком а не огласним простором те ако неко жели некога да прозива, нек` лепо отвори свој налог па удри брате, сестро или шта си већ. Свађа и те клиначке глупости не долазе ни под који обзир! Није цензура већ немање разумевања за приземна срања. Ако ме нешто нервира и диже ми притисак је препирање ради препирања! Двоје не може да разговара ако имају исти став, то је јасно ко летњи дан у подне, али контрирање зарад самозадовољавања личне малограђанштине заиста нема шансу. Аргументовани ставови долазе у обзир, то волим и много ценим и надам се истима. Унапред хвала на разумевању.

Понешто о мени

Моја слика
Половина људи има константну жељу да другима прича приче и објашњава очигледно. Ја спадам у другу половину. Ако имам шта да кажем рећи ћу/откуцаћу овде па кога интересује, интересује. А кога не интересује... изгубио је 10 секунди живота док је и ово читао. Нек` тражи бољу кафану!

... а кога интересује више података о мени:

недеља, 24. април 2011.

Ускрс

          Волим сваку врсту пријатељског или породичног окупљања.
Нисам имао ни брата ни сестру али смо нас троје имали свој мали моменат сваке недеље. Није то никад био неки посебан ручак али смо били сви на окупу. Ко је радио, недељом није морао, ко је учио, недељом је имао право забушавања око домаћег и тако... Остала ми је навика да ме недељом све мрзи. Само бих одмарао.
Кад год сам имао времена, позивао сам друштво код мене. Ништа велико, ништа специјално већ онако, дружење. Дан је био потпуно небитан. Једино је било важно да ли могу сви да дођу у договорено време. Ја се побринем за клопу, грицкалице и слаткише а пиће су доносили сами. Шта се коме пије, нек` пије.
          Славим славу. Свети Симеон Богопримац. Није ни велики, није ни неки много битан светац али ми се тог дана сјати велики број људи у кућу. Мени срце пуно. Нешто родбине, много више пријатеља, клопица, пићенце и уживанција.
Ускрс, или Васкрс мени свеједно, је један од празника које волим. Не интересују ме црквени аспекти већ обични, приземни. Не ради се око Ускрса и то ми је битно. Више времена за себе и оне који су ми битни. Интересантно ми је и оно фарбање јаја. То ми је као неки породични ритуал. Некада ми је ово било битније:
„Пошле жене да фарбају јаја,
`оће л` која да офарба моја!“
Једва чекам да Мирко порасте, па ће или да тражи неку за фарбање јаја, или ће са маленом да се зајебава око тога јел боља црвена, плава ил` обична луковина. Ја сам ту да донесем и принесем. И бићу ту. Да се ја питам, само бих скувао једно десетак, две`ес` комада и готово. Каква фарба, какви бакрачи... Мени је срце пуно кад видим породицу на окупу. Прича, смех, неко се и посвађа, дигне глас, ма нема бре везе, ту смо, наши смо. Ко ће коме ако не свој своме, јел тако? С тога, Христос се роди!
          Па до Божића... ако у међувремену не одем код некога на славу, свадбу или крштење. Ако буде штогод у међувремену, чуће се. Баш би могла и нека свадбица да падне. Одавно се није нека догодила а ја волим да играм по свадбама.

25 коментара:

  1. Bićeš ti odličan ćale, vidim ja. Čak si me podsetio na mog ćaleta (on je tek odličan) jer si napravio istu grešku koju i on skoro redovno pravi. Napisao si "se rodi" umesto "vaskrse". Nemoj da ispravljaš, baš je simpatično...

    Vaistinu vaskrse!


    P.S. Da ne pominjem sad onaj vic sa Stoičkovim.

    ОдговориИзбриши
  2. Ех, Миркони, Миркони... Мина је постављена али се нисам надао да ћеш ти бити тај који ће је активирати! :) Виц из твог П.С.-а ја и мој кум већ традиционално трошимо: "Христо Стоичков!" "Ваистину Стоичков!"

    ОдговориИзбриши
  3. Super, Lomi, imas isto vidjenje praznika kao i ja. U pitanju je vreme okupljanja porodice, neradni dani na poslu, i prilika da se malo opustimo.
    U mojoj bivsoj ulici, tamo gde sam odrasla i gde mi je jos uvek porodicna kuca, ima puno dece. I dalje se zadrzao obicaj skupljanja uskrsnjih jaja. Juce je bio haos, moja keva ofarbala 50 jaja, sva planula. Deca idu sve u grupama, skockani i doterani, krenu od 8 ujutru. Uzivala sam, to mi je super.

    Ja sad zivim u zgradi, i toga nema. Ima troje-cetvoro dece, ali nisu dolazila. Bas bezveze.

    ОдговориИзбриши
  4. Vaistinu vaskrse! :)))

    Ja sam ofarbala dvadeset jaja u kupovnim bojama, a ćale dvadesetak u lukovini. Pošto nam je za Uskrs tu i dete (blizak rod), mora biti dosta jaja, ona svako mora da polupa, juče nam se na glavu popela. Meni baš bilo lepo kod kuće za vikend, zato i volim Božić, Uskrs i tako to. Uskoro mi je i slava, a taj deo je već naporan. Previše tu ljudi dođe, blabla...

    ОдговориИзбриши
  5. Drustvo,svima vam zelim sretan Uskrs,i lijepe praznike.Naravno da se naslo malo vremena i za kafanu.Uzivam,kuca je puna dijece,sa kojima je najlijepese za praznike,pogotovo su sva dijeca predskolskog uzrasta,pa ono dijete u meni se razmahalo,dobilo slobodu!Naravno da svi znate da nema ljepse klope,kao kod nas!Osjecam se kao kad sam bila mala,pa otvoris bonbonjeru(u to doba delux),pa ne znam sta pre da probam,pa gricnem sve!Tako i sad...
    Svima zelim lijepe praznike.Pozdrav iz Sd!

    ОдговориИзбриши
  6. Раније сам сваки Ускрс проводио у селу код бабе. Улица мала, слепа, неких десетак кућа али деце је било бар дваес`! Ујутро сви по кесу и бар туце јаја па у куцање! Чук, чук и пуче! "Моје! Победа!" је одјекивало улицом. Неко је на крају дана имао пуну кесу туђих полупаних јаја, која су поштено извојевана, а неко се враћао скоро па без иједног. Сам тротоар је био посут са разнобојним љускама и по неким беланцетом или жуманцетом. Ја сам носио и мали сланик у џепу јер не могу да поједем кувано јаје а да га не осолим. Не могу, не иде низ грло...

    Дан после у тој улици је увек био као после тешке битке у рату. Петоро, највише шесторо деце се појави испред кућа. Зашто? Па толико поједених јаја узима данак над ве-це шољом. Морам да се похвалим да је мој стомак то све мушки варио! Никад нисам имао пробавних мука са Ускрсом. Јебеш холестерол у жуманцету! Јебеш протеине у беланцету! Све сам јео и ево ме, једем и даље ;) Мени је моја баба увек говорила: "Сваког дана једно јаје здравље даје!" Касније је ујак почео да држи и јапанске препелице па је тог здравља било још више. Ужасавам се кад видим да данас неко одваја жуманце и баца га јер је лоше по здравље. Наравно, не прозборим ни коју, то је лична ствар али ми баш смета...

    ОдговориИзбриши
  7. Jeb' ga! Ako neko ima problema sa holesterolom... Nije sad da može da bira. :))

    ОдговориИзбриши
  8. Juhuuu, ima li koga? C, c, c, kad ja ovako bolesna jedina mogu da sedim u kafani...

    ОдговориИзбриши
  9. Ti bi juhu, a? Ne znam, vidi sa Gazdom ima li je danas na meniju. Što jes' jes'... juha je najbolja za bolesnike.

    ОдговориИзбриши
  10. Poslednji put sam imala temperaturu pre 15 godina. Verujte mi, ne znam ni kako da se ponašam.

    ОдговориИзбриши
  11. Lajcice, dosao red i na tebe, a?
    Ja sam svoje odbolovala pre 2-3 nedelje. Glup neki virus, kratko me je drzala temperatura i balavi nos, ali posle toga sam dugo kasljuckala. Bezveze.

    ОдговориИзбриши
  12. Јуху немам! Али домаћа супица је увек спремна! И јесте, одличан је лек. Кинези је препоручују као лек против прехладе, а ја не бих сумњао у њихове препоруке. Ипак их има милијарду и кусур...

    Давно сам био код лекара због неке прехладе, бар пре неких 6, 7 година. Човек ми је одржао лекцију. Кад почне блага малаксалост, онај глупави осећај да ћеш се прехладити, највероватније је да је већ тада касно јер се вирус фино одмаћио. Сваки вирус живи три дана и против њих нема лека. Ако је организам довољно јак у том тренутку, ништа се више неће догодити. Проблем је што они изморе организам па наступе бактерије. Оне смарају. Цури нос, кијање, кашљање и слично. Тек тада се исплати ићи код доктора и то само ако је прехлада под високом температуром, већом од 37,5 степени. Ако је испод, организам се сасвим фино бори с тим и нема фрке па је и посета доктору потпуна бесмислица. Лекови у прва три дана НЕ помажу, немају против чега да се боре. Температура је логична одбрана тела јер бактерије умиру на високим температурама, које опет штете унутрашњим органима. Ипак, штета је мања у односу на добитак. Као закључак, рече ми тада, ово све би требали да вас уче у школи да не чекамо вазда ред у Домовима здравља. И био је у праву. Бар као обавештење. Елем, Лајка, чајеви, можда неки аспирин, андол и то је то. Пар дана мукица па ће проћи. Одмарај, не крећи се, не дозволи да ти имуни систем још више ослаби. И док одмараш, грицкај лимуне, поморанџе уз мед (најбољи је липов против прехладе, иако ја липу не волим...) и уз свеки оброк по чен, два белог лука. Смрдећеш, јашта ћеш, и треба. Ако ниси почела са антибиотицима, узми ујутро и увече по гутљај домаће ракије, да дезинфикујеш грло и горње дисајне путеве. Можеш чак и на прст мало ракије па у нос. Пецка али није страшно. Драги нек` ти кува супице (пилеће и ћуреће, а било би много добро ако може и пачије или гушчије) и бићеш ки нова за који дан! Ето, ово ти је мој "народно-медицински" предлог. :)

    Заборавих. Онај врли лекар ми рече да већина "болесника", ипак, више долази због боловања него што их боли... :)

    ОдговориИзбриши
  13. Hvala, ljudovi. Najveći problem u ovom trenutku mi je grlo. Već tri dana strašno boli, a ja sam hipohondar, pa mi je već pala na um neka mononukleuza.

    ОдговориИзбриши
  14. Viši inspektor Bešević30. април 2011. 16:14

    Gazda!!! Pice za celu kafanau,odmah!!! :))
    Imam razloga da castim...ostao sam ziv. Hahahaha! Zezam se malo,ne brinite. :)
    Ok,nadam se da ste svi lepo proveli za Usrks,da ste lepo krkali i zdrali (ja jesam)...i tako...sve udarnicki. :)
    moram da kazem da nisam pojeo nijedno jaje. :) Doduse,jesam jedno...tek cetvri dan. :) Iako ove godine svi hriscani slave zajedno,nisam imao utisak da je bilo kakav praznik. Ustvari,da se drzim teme,od kada mi je baba (kevina keva) umrla pre 9 godina,vise mi praznici ne znace nista. To je bila zena zmaj,kod koje se znao svaki rad,kad,sta,kako i zbog cega. Bio sam puno vezan za nju (zvao sam je Keva),i vec nekim usudom ja sam bio poslednji koji ju je video zivu,od cele familije.Sto je bilo pravo cudo,jer sam ja slucajno svratio,prakticno u prolazu. Sutra dan je umrla.
    Baba je inace bila ratno siroce (kao i deda).Majka joj je umrla na porodjaju,a otac poginuo braneci selo. Baba kaze da se mnogo kurcio,zato je i poginuo.Baba je inace kao dete izbegla streljanje,igrom slucaja. Pricala mi je da je njihova uciteljica ubedila nemackog komandanta da ti koji su skupljeni na gomilu za streljanje nisu nikakvi banditi ni komunisti. I tako su pretekli,posto su ceo dan proveli ispred nisana,cekajuci komandu.
    No...Voleo sam citav taj njen ritual za Bozic ili Usrks. A ono sto iz detinjstva pametim jeste ustajanje ranije ujutru uz otvorene prozore u celoj kuci u sred zime...nema sanse da se ne razbudis. A onda se zalozi pec. Uuuuu brateee!!!:) Proja i kajmak za dorucak. Mesani (domaci hleb) za rucak...uz neku sarmu ili nesto slicno i naravno svinjska butkica. :) I BAKLAVA!!! :) Pola pleha se odmah zna da je za mene. :)
    Baba je inace bila jedna od one seljacke dece koja su posle rata dovedena u gradove po Srbiji i odgajana u sirotistima,pa je kao seljascko dete zadrzala i cuvala obicaje i tradiciju.
    I eto...sad sam se malo rastuzio...uglavnom,praznici mi nisu vise istii ne osecam praznicnu atmosferu.
    Ziveli!

    ОдговориИзбриши
  15. Viši inspektor Bešević30. април 2011. 16:20

    @Lajka
    Za grlo preporucujem...propolis i med. Ako mozes propolis uzimaj direktno,bez meda ili bilo kakvog zasladjivaca. Jeste mnooogo gadno,ali izdrzi! :) Ja cesto imam problema sa grlom i cepam propolis direktno...10ak kapi pravo u grlo.
    Med mi pomaze takodje,to sam primetio...mozda tebi nece,ali probaj. A probaj i karamel mleko.
    Ja cesto imam problema sa grlom...mene i pored terapije grlo zna da boli po nedelju dana....i to vrlo gadno. Ako tebi nije nista ozbiljnije,pored lekova probaj i ovo sto sam ti rekao,mozda ti bude bolje,ako vec nije. Ali dobro je znati i za sledeci put.
    A da...jos jedna GADNA stvar...jabukovo sirce! :) Da pijes. :) ALi nema sanse da ga pijes cisto,moras da ga zasladis medom,da bude manje gadnije. I kuvano vino...naravno. :) Ili kuvani Dzek Denijels,sto je ekvivalent za nasu domacu kuvanu. :)

    ОдговориИзбриши
  16. Hvala. Ja sam i uzimala propolis, to je bila dobra navika, ali sam prestala. Nego, došla mi drugarica u goste u četvrtak i spremale se za izlazak. Temperaturica 37,6... Nije pametno izlaziti, ali 'ajde... Idem taksijem, blabla. Kad će ona meni: "Ako nećeš piti, uzmi ovo". Ja pogledam, ona mi pružila antibiotik.
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Naravno, odbila sam, a u kafiću sam pila kuvano vino... Izgleda da je kuvano vino pomoglo, bolje mi je, ali me je strašno bolela glava ujutru.

    Nego, šokirana sam time kako naši ljudi uzimaju antibiotike kao bombonice. Boli te grlo, pa uzmeš antibiotik. Još je ona to meni mrtva 'ladna nudila, a ono nešto na bazi penicilina (a ja alergična). Moja rođaka je pre nekoliko godina imala neku intervenciju koja se (veoma tipično za naše zdravstvo) završila sepsom. Oni sepsu nisu odmah skapirali, pogrešno joj upisali temperaturu, blabla... Ona je stomatolog, pa je sepsu sama sebi dijagnostikovala. :D :D :D Uglavnom, na terapiju je dobro reagovala PRE SVEGA zato što je tek nekoliko puta u životu pila antibiotike. Da je gutala dovicin svaki put kad malo zaboli grlo, pitanje je da li bi dobro odreagovala na terapiju, a onda... Ko zna šta bi bilo. Imam drugaricu koja pije baktrim svaki put kad je boli grlo, a to je barem jednom mesečno. Sama sebi prepiše terapiju.

    ОдговориИзбриши
  17. Viši inspektor Bešević30. април 2011. 17:46

    Lajka,ja sam jedan od tih koji uzima antibiotike kao bombone. Hahahaha! Nema sta da idem kod lekara,znam svoj organizam bolje nego oni. :)
    Doduse poslednjih godina izbegavam da uzimam antibiotike jer sam jednom samom sebi napravio tesko sranje.
    Pre nekoliko godina,probudim se ja,nesto mi lose,glava,grlo boli,reze...malaksalost katastrofa...a derbi se igra taj dan. I ja da bih sebi prekratio muke ja ti na svoju ruku onako alavo odredim dozu (sto NIKADA do tada nisam radio) i za 3-4 sata kao kreten sibnem dva doksiciklina i jedan pentreksil. :))
    Ni dan danas ne znam da objasnim samom sebi sta sam time hteo da postignem. Otisao sam na derbi i vratio se. Nista mi se posebno nije desilo,osim sto sam samom sebi verovatno sjebao jednjak ili sta li vec... dralo me je ispod grla. Nisam mogao da gutam,nisam mogao da jedem,ni da pijem. Jeo sami pio ali sa uzasnim bolovima. Otkidalo me. Posle 3 dana odem kod lekara,i daju mi nesto...od cega mi je bilo bolje vec posle 2 dana.
    Tada sam naucio lekciju,iako ne znam sta mi je bilo da napravim takvu budalastinu. Ali imam ja svojih trenutaka u zivotu,kada ne umem da objasnim sebi sta sam hteo. :))
    Sada ponekad uzimam antibiotike bez recepta,ali samo uvece pred spavanje jedan i sl. i to ako mi je bas lose...inace sada uglavnom prvo pokusavam razne druge prirodne metode,razne bombone za grlo sa ovim ili onim...i ok mi je.
    E,da...kada pomenuh bombone. Probaj Tantum Verde...UBICA su!!! Utrne ti celo grlo nista ne osecas.HAHahah! Jesu bonbone,ali su jake i uzimaju se samo na par sati po jedna,kao lek.

    ОдговориИзбриши
  18. Inspektore, znaš šta, tako ti i treba. :P

    ОдговориИзбриши
  19. Lajka, aj napravi i blog "Lajkina ambulanta" ČD

    ОдговориИзбриши
  20. Ја сам тек сад скапирао Лајкин коментар "15..." и то после 24 часа! Ал` сам брз...

    ОдговориИзбриши
  21. Pustila sam te... Dala sam ti vremena. :)))

    ОдговориИзбриши

Пратиоци

Претражи овај блог

...

free counters