Prime Directive

И да будемо начисто. Вређање мене овде још и може да прође, задаћете коју рану мојој сујети, зарашће, нема везе, али вређање неког другог, на мом блогу, мојој авлији, не дозвољавам. Ово сматрам разбибригом и малом можданом гимнастиком а не огласним простором те ако неко жели некога да прозива, нек` лепо отвори свој налог па удри брате, сестро или шта си већ. Свађа и те клиначке глупости не долазе ни под који обзир! Није цензура већ немање разумевања за приземна срања. Ако ме нешто нервира и диже ми притисак је препирање ради препирања! Двоје не може да разговара ако имају исти став, то је јасно ко летњи дан у подне, али контрирање зарад самозадовољавања личне малограђанштине заиста нема шансу. Аргументовани ставови долазе у обзир, то волим и много ценим и надам се истима. Унапред хвала на разумевању.

Понешто о мени

Моја слика
Половина људи има константну жељу да другима прича приче и објашњава очигледно. Ја спадам у другу половину. Ако имам шта да кажем рећи ћу/откуцаћу овде па кога интересује, интересује. А кога не интересује... изгубио је 10 секунди живота док је и ово читао. Нек` тражи бољу кафану!

... а кога интересује више података о мени:

недеља, 10. април 2011.

Застава се више не вијори

            1953. је година када је забодена прва црвена застава по сред Србије. Касније је постала безбојна. Од скора се не вијори више ни црвена, ни безбојна. Ни не треба. Требало нам је превише времена да схватимо колико је она скупа била. Да смо је на време продали екипи из Торинске фабрике аутомобила, боље би нам било.
            У ствари, они су је већ поседовали. Само један веома кратак временски период, и то одмах после побадања заставе, под њом је направљено стотинак теренских возила америчке фирме „Џип“. И то најпопуларнији модел „Вилис“. Јес` да се рат завршио и да они више нису имали никаквог економског оправдања, ми смо их ипак правили. Додворавање Американцима? Може бити... Сваки следећи модел је био италијанских руку дело. Опет су то била возила намењена војсци. Тек касније су била путничка. Они су их дизајнирали, пробавали и ако није баш најбоље ишло, продавали су их другима. Шпанском „Сеат“-у, пољском „ФСО“-у или нашој Застави.
            Модел којим се комунистичка врхушка дичила, који је чак био на парадама и који је представљан као наш модел је ипак туђи. Популарни Фића, Фикус... не могу да се сетим још надимака. 
Застава 750 "Фића"
 Што јес`, јес` скоро свака друга породица се у њему возала. Ако неко упита старију гарду, сви ће редом рећи, са сетом у гласу: „Ех, то је било време. Колико смо се ми са њим навозали... А не к`о данас!“ Реално је рећи да је данас нижи стандар и да се зато мање путује али то је већ нека друга прича. Оно што мало ко жели признати је да је тај исти Фића у потпуности смишљен преко Јадрана. Он је био наследник, можда најпопуларнијег торинског модела, „500“ илити „Ћинквећента.“ 
Fiat Cinquecento
 Срећници који су баш овај имали у Србији су били несрећни због делова. Морали су у Италију по исте. Нема везе. Трст је ту, у комшилуку. Све што су требали да кажу, кад уђу у продавницу делова је „Ја сам Ћинквећентиста“ и ствар је решена. „Застава 750“ је била најпродаванији ауто подно српске заставе. Првобитни мотор је био од 600 кубика али је касније прерађен и запремина му је лагано повећавана на читавих 850. 
Fiat 600
Док смо се ми дичили како умемо да правимо аутомобиле, италијански спортисти су тај модел већ поодавно терали по тркачим стазама Европе и освајали награде. Били су то чувени Абарти. „Абарт“ је била група ентузијаста која је из малих мотора извлачила много! Због тога су и изабрали шкорпију за симбол. Мала је али уме много да уради. Дуго се и код нас говорило за неки побољшан модел да је „абартован.“ 
Fiat 600 Abarth
 Били су препознатљиви по црвено-белом шаховски офарбаном крову. Хрвати то имају као државни амблем па је то касније избачено јер је долазило до непријатних ситуација. Политика је чудо... Било како било, сви су волели Фићу, возали се њиме, а екипа окупљена око оне заставе се китила туђим перјем. Једино достигнуће које им се мора признати је осавремењивање улазних врата. Првобитна су била „наопака“ јер су се отварала уназад. 
Застава 750 из 1965. године
 Данас их популарни тјунери зову „самоубилачка врата“ и све су популарнија. Е па та врата су они средили. Преместили су шарке тамо где су и остале до последњег направљеног примерка овог аутића. И да не буде забуне, ја Фићу волим. Био је технолошко достигнуће свог времена. Због дугог коришћења током безбрижнијих времена око њега су се плеле приче и причице. Али лепе. Пар примера. Покојни теча је свог Фићу купио у познијим годинама. Касно је положио и вожњу па му није ни требао ауто. Чувао га је као зеницу ока. Гаража је била топлотно изолована а по снегу га није возио јер се плашио. Једном га је огребао и променио му цело крило. Ништа префарбавања и то, ма јок. И како је био све старији све је више избегавао да га вози. Лагано му је и возачка дозвола истекла. Са око 70 година је морао поново у школу и положио. Спремио своју женицу и себе и кренули у обилазак целе родбине. Скоро месец дана нису били кући. Вратили се, он га опрао, усисао, пребрисао, паркирао у топло и оставио. Те године теча је преминуо. Фића је остао као његов споменик... Мене је отац у наранџастом чуду успављивао кад сам био немиран као беба. Умота ме, спусти на задње седиште па у вожњу по крају док не заспим. Били смо с њим и на вр` пар босанских планинчуга, еј! Истине ради, не сећам их се, био сам млад, али није то било небитно достигнуће за онако мали и једноставан ауто. Било је умеће возити га. Мењач је имао своју нарав ако возач има снаге да притегне оно потпуно механичко квачило, убрзање је... па да, убразавао је, ко није имао резервно платинско дугме боље и да не креће на пут, док је кочница имала филигрански мали ход папучице. Осећај за вожњу Фиће се морао развити. У Фићи си ил` био добар возач, ил` си био у каналу с њим. Треће није било. Има и свој клуб обожавалаца.
            Следећи успех под заставом после југословенског народног аута је Тристаћ. 
Застава 1300 "Тристаћ"
 Познат и као „Југословенски Мерцедес.“ Е то је већ био ауто за поштовање. Надимак је добио због запремине мотора, 1300 кубика али касније је био и модел са 1500. Кад се овоме дода погон на задњој осовини, диск кочнице на свим точковима као и поприлична опрема за оно доба у унутрашњости добијао се прави пицоловац свог времена. Био је ретка зверка на улицама. Коштао је доста али га је зато народна Милиција возала к`о бесна. Као и Фићу, и Тристаћа су пројектовали и у дело спровели Италијани. Код њих се продавао под једноставним именом: „Fiat 1300“ или „Fiat 1500.“ 
Fiat 1500
 Нама су дали сажвакан и проварен посао, што у доба комунизма није било кога спречавало да се хвали како је преданост наших инжењера, подно заставом, донела овако леп производ.
            Тристаћ је био добар, квалитетан али скуп. Скуп у старту, скуп кад се погледа потрошња, скуп за одржавање и због тога је морао бити смењен са трона. Италијани су опет ускочили у причу. Њихов „Fiat 128“
Fiat 128
 је код нас, са мањим променама, освануо као Стојадин. Лепо, шумадијско, име. Неко га је звао и Кец јер му је званично име било „Застава 101.“ 
Застава 101 "Стојадин"

Мени је лепше оно Стојадин, јер упркос томе да смо ми певали од среће кад је ћале заменио Фићу 1981. године са овим чудом, име му баш пристаје. Наш народ је чудо. 
Реклама за Заставу 101 Комфорт
Доскочица са именом је подмукла. Није само у питању број 101 и име које је од њега настало већ му је и смисао имена пристајао. Стојадин илити сто јада. Ко га је возио, знао је о чему се ту ради. Све је добро док не крену јади... нема им краја. Или се врата не затварају како треба (било је потребно с времена на време иста широм отворити, спустити прозор, провући руку кроз окно и на фору „о-рук“ их цимнути на горе; због тежине а лоших шарки, временом падну па брава више не погађа рупу), или се прозор више не може подићи (то је решавао заглављен шрафцигер у вратима), или неки прекидач више не ради (трајно решење за овај проблем није познато, мада, многи су покушавали са извлачењем додатне инсталације ван командне табле и уградњом којекавих прекидача), или се пета врата не могу задржати у отвореном положају (дрвена летва је увек била при руци у гепеку) и тако даље. Разлика од оригиналне „стодва`ес`осмице“ су управо та пета врата. Италијанима се то стилско решење није допало, па оно, као, дај то онима под заставом, они ће то да прогласе за своје, баш нас брига. Тако је и било. Опет хвалоспеви о успеху наше индустрије а кад год би неко подигао хаубу, на блоку мотора су се церила следећа слова: „F.I.A.T.“ Срамота колико је туђе перје коришћено, срамота. Ах да, правили су и „Заставу 128“. 
Застава 128
 Зашто и не би кад су је већ добили на поклон. Једино се о њеном пореклу доста ћутало. Стојадин је свуда потуран. Жалосна је чињеница да се Стојадин родио 1973. године, баш у време Голфа 1 и били су прави такмаци. Колико је Голф напредовао, схватио своје мане, преболео све дечије болести и порастао, сви смо сведоци док је Стојадин покушавао да задржи тај послератни шарм...
            Колико год да су Фића, Тристаћ и Стојадин били лоши, у ствари не толико лоши колико су били недовршени, Југо их је све засенио. 
Yugo 45
Не знам кад, не знам у чијој глави, не могу да схватим толику мегаломанију, се родила идеја о томе да ми можемо да производимо нешто што би цео свет куповао. То је била идеја водиља приликом лансирања овог, већ тада, застарелог дечака. Да појасним. Италијани су направили дизајнерски конкурс у својој фирми за мали, градски ауто. У финалу су била два идејна решења. Оба су откупили од њихових твораца. Један је отишао у даљу производњу а други је остао као попишан у сефу фабрике. Наиме, оба су била толико добра да би били конкуренти један другом. Озбиљна компанија то не сме да дозволи и Југо је отишао у тмину. Победио га је „Fiat 127.“ 
Fiat 127
Југу су оставили само једну опцију. Завршиће у нечијим туђим рукама али тек кад 127 престане да се производи. Тако и би. Чекао је Југо, дуго је чекао али је дочекао својих пет минута и почео веома поносно да се шепури по Србији као српских руку дело. Али му то није било довољно! Некад се певало „Америка и Енглеска, биће земља пролетерска“ а он је то хтео да спроведе у дело. Препливао је и Ламанш и Атлантски океан и све је урадио да би се прославио. 
Авај, од славе остаде само мртво слово на папиру јер је био спор, недовршен као и сви његови претходници, потрошач све скупљег бензина и краткотрајан јер га је рђа јела к`о баба ратлук. 
Помало претенциозно, зар не?
Лажу трговци
Имао је и више верзија мотора, чак и верзију са покретним кровом, ма све је покушао али се морао задовољити успехом, само, на домаћем тржишту које је захватало круг полупречника од неколико стотина километара око оне заставе. Док се он борио за место под сунцем, Југославија је нестала. Остало је само његово име да нас подсећа на име државе у којој се родио. О квалитетима Југа најбоље говоре народне доскочице, типа: „Зашто Југо има грејаче задњег стакла? Да се вашим пријатељима не би смрзле руке кад га гурају.“ Или „Сви возачи Југа иду у рај. Пакао су већ прошли.“ И можда најсликовитије је „Југо – неће дуго.“
            Једина светлија тачка наше ауто-индустрије је опет Југо али Флорида. 
Yugo Florida
 Помпезно име. Зашто баш Флорида? Једноставно. И даље је неко желео да уфура Југа у Америку. Овог пута је познати дизајнер Ђорђето Ђуђаро умешао своје прсте и створио, опет за своје време, довољно добро возило. Бар споља посматрано. Међутим, успон јужнокорејске ауто-индустрије, прецизније Хјундаија Пони је унаказио сваки Флоридин недосањани сан. 
Hyundai Pony
Време је показало да бисмо се са овим моделом само наставили брукати по свету. Само они недужни поседници тог возила знају како им је. Држ`те се! Не брините, продаћете га, кад-тад! Биће боље. Као да нам није било доста што је Југо коришћен као пошалица у Америци (10 студената је на једном факулету добило по једног од свог професора који их је купио за неких 1000 долара а нису били прешли ни по сто километара!) или као поклон уз Кадилак. Опет, оно на чему је Југо Флорида започињао своју каријеру је потекло од Италијана. Каросерију је одрадио Италијан, то је у реду, али је и овај модел остао недовршен.
            Овде не желим да говорим о Франкенштајнима као што су Скала Поли, Флорида Поли и Југо Корал  Ван 
Skala Poly
Yugo Florida Poly
Yugo Koral Van
јер су били употребљиви као и предратне каруце. Мала носивост и велика потрошња. Изостанак серво-управљача ми никад није био јасан. Оно пре, још и некако али ови каснији модели... Зашто је било толико тешко уградити серво уређај на стуб управљача, зашто?
            Зашто се од 1953. године скривао потпуни нерад оноликих инжењера у Крагујевцу? Зашто се ћутало о италијанској подмуклости? Потурали су све своје израубоване и остареле моделе које смо ми прихватали као своје а они, Италијани, су само добијали веће и веће тржиште, јер не треба заборавити да смо били „несврстани“ па смо народима на „црном континенту“ продавали ова чуда технике. И дан-данас се возају по Египту... Зашто се нико, бар дилетантски и аматерски, није потрудио да доради, доврши, усаврши оно што су правили? Ако ти је већ неко понудио, дао 90% готово решење, па дај бре потруди се мало, мрдни гузицу, промени нешто, свега ти! Ал` да буде на боље, наравно. Они нису ништа мењали. Ни на боље, ни на горе. Само је један човек, један једини у Србији, хтео нешто да направи од Заставе. Иронично, и он је Италијан. 1980-тих година је дошао у Србију као млад механичар са тимом људи који су спремали Заставе по Србији за ауто-трке. Били су искусни у свему томе јер су им мотори већ добрано познати. Ишло им је добро али је дошло лоше време, предратно... Кренуше назад али онај момак не хтедне. Заљубио се у Српкињу и `оће да је жени и да остане у Србији. Што на ум то на друм и остане са својом женицом у Србији. Волео је механику и моторе и хтео је да од Заставиног обичног 1100 кубног мотора направи нешто боље. Да унесе 16-то вентилску технологију. Да не давим, то значи мања потрошња, бољи одзив на гас, мирнији рад и тако даље. Купио је три распала Југа. Први му је експлодирао на радном столу. Други се мучио и јецао али је трећи радио к`о сатић! Милина. Сав важан 1994. године је отишао код инжењера под оном заставом да им преда оно што је одрадио. Наравно, уз неку своту новца. Бар трошкове да му надокнаде јер је био у дуговима. Зајмио је да би истерао свој сан. Знао је какво је време па је толико и тражио. Нису га ни саслушали. Отераше га на правди бога. Шта ће, где ће, морао је некако да врати уложено па је тај исти мотор продао Фијату. Они га откупише и ставише забрану на њега: не сме бити продат Србима! Опет питање конкуренције. Разочарани механичар се вратио у Србију а тамо почеше да га називају издајицом, пропалицом... загорчаше му живот. Опет, шта ће, где ће, покупи породицу па преко Јадрана. Никад се није вратио а мене је срамота што не могу имена да му се сетим. Надимак му је био „по нашки“, нешто типа, Миле Италијан или тако нешто...
            Застава нас је упропастила а Италијани су сво време скупљали кајмак. И ћутали. И чекали. И дочекали. Шта се сада тамо ради, знам колико и сви остали. Тачно онолико колико нови газда дозвољава да се зна. Није то више она полупородична фабрика где свако ради оно шта хоће па да свака снајка зна јел` данас склопљен један ил` ниједан ауто. Заведен је ред. Какав, такав. Кад један Фијат може да брине о „Ферарију“, „Масератију“, „Алфа Ромеу“, „Ланчи“, од скора и о „Крајслеру“ ја ту не видим разлог због чега би се сумњало у способност управљања маленом „Заставом“. Можда се може сумњати у њихове намере али за то је већ касно. Педесет година се нисмо нити једног тренутка забринули па што би и сад, јел тако? „Сеат“ им је купљен испред носа од стране Немаца али је и она „ФСО“ фабрика у Пољској у потпуном власништву Фијата. И раде, склапају, продају их. Ја, као велики љубитељ аутомобила и онога што их окружује, се надам најбољем. Ђовани Ањели нам је довољно радио о глави. Време ће показати шта је велики маг економије и менаџерства, Серђо Маркионе, смислио.

73 коментара:

  1. Zar su "kec" i "stojko" isti model? Ja sam bila ubeđena da je kec onaj "101", a da je "stojko" isto što i 128. Čak ih i razlikujem (po "dupetu").

    ОдговориИзбриши
  2. Исти су Лајка. И једино по чему се разликују јесте то "дупе" :) Кец је био и остао кец а 128 је "стодва`ес`осмица" :) Није била толико ни омиљена ни популарна да би добила ефективнији надимак.

    ОдговориИзбриши
  3. Pošto je notorna činjenica da je nekada davno (kad sam ja bio mali) školski obrazovni program bio odličan, onda ne čudi što je kod Branka Kockice (jednog od stubova tog obrazovnog programa) tema bila nastanak fiće. Fascinantno mi je koliko je, u stvari, fića krhka tvorevina. Dok gledam kako ga sastavljaju, imam utisak da je prosečna veš mašina otpornija od fikusa. No, kasnije na test stazi "aždaja" je pokazala svoj pun potencijal...

    Obratite pažnju na zulufe i cigarete u uglovima usana majstora. Čini se, neka vrsta obaveznog "dres koda"...

    http://www.youtube.com/watch?v=9sDbjhCQUvs

    ОдговориИзбриши
  4. Изгледа чудно кад видиш оне лимове како их спајају. Као да је реч о играчки а не о возилу. Ипак, Миркони, морам да се позовем и на твоје основно знање машинства, и да те подсетим да се материјал не троши тамо где није неопходан. Јесу тада били ВЕОМА ниски сигурноси стандарди али ни Фића није ишао много брзо. Да су га ојачавали био би тежи, више би трошио, ишао још спорије а о управљивости не би било ни речи. Пример доброг машинства је обична конзерва за пића. Сви знамо како она изгледа, сигуран сам. Неко је попио пиво, неко неки газирани сок... Е па она је савршен пример отпора танког лима. Ако станеш на њу "са стране", онако док је положена, згњечићеш је као бубу. Она није ни смишљена да трпи силу са те стране већ по дужини. Све се оне и пакују и ослањају једна на другу у усправном положају. Кад стоји тако усправљена, можемо и ја и Инспектор заједно да станемо али се она неће "спљескати". :) Тако је и Фића пројектован. Циљана статичка стабилност. Статички је био довољно чврст. Динамички... па... и није. Као и конзерва. Док стојимо на њој добра је, а ако скочимо деформисаће се и у том најотпорнијем положају... Иако је у време настанка Фикуса била несташица икаквих сигурносних стандарда, као инжењеру, уопште ми није јасно због чега је резервоар за гориво био баш испред возача и сувозача? При најмањем судару је био на извол`те... Међутим, кад се Италијани нису узбуђивали, што би и наши мозгови, јел тако?

    ОдговориИзбриши
  5. Ако желиш да замениш мојих или његових стотинак кила, само изволи! ;)

    ОдговориИзбриши
  6. Као што видиш... Није дао очекиване резултате те је добио отказ.

    ОдговориИзбриши
  7. Da stvarno, što i Inspektor? On čak i ne pije pivo. :)

    Gazda, ne bih se mnogo uzdao u svoje mašinsko znanje ali, razumem te.

    Inače, iako nisam vozač, volim automobile i (zanimljivu) priču o njima (emisija Top Gear je dobar primer). Da imam mogućnost (garažu i vozačku) potrudio bih se da (za male pare) nađem nekog očuvanog fiću i sačuvam deo istorije "naše" automobilske industrije. Pritom, te fiće u narednim godinama mogu samo da dobiju na vrednosti a to isto, za koju još malo dalju godinu, čeka i jugiće.

    P.S. Srbi su, izgleda, jedini narod koji tepa svojim automobilima ali i svojim predsednicima/diktatorima.

    ОдговориИзбриши
  8. Gazda nam ima te (već pomenute) diktatorske krvi.

    DOKAZ 1
    Uredno je najavio demokratsko glasanje o tome da li da indikator ostane. Koliko primetih, više je bilo onih koji nisu imali ništa protiv. Ipak, Lomitelj ga je uklonio.

    DOKAZ 2
    Obožava sivilo i odbija da (podanicima?) unese tračak radosti kroz kolorit. Jedina boja je crvena a iskorišćena je za tekst upozorenja.

    DOKAZ 3
    Ženski deo kafane mu već odavno tepa Lomi.

    Diktator, kažem ja!

    ОдговориИзбриши
  9. Hahahahaha... Jeste, jeste, svi dokazi su na mestu.
    Nego, kakve veze pivo ima sa kilogramima? :))) Lajko ima druga koji popije 700 piva nedeljno, a ne bi me začudilo kad bih saznala da nema ni 60 kila (dobro, jeste oniži). Mislim da je pivski stomak mit. :)))

    I, šteta, ali ne mogu da zamenim 100 kilograma. :PPP Možda možemo Tina, Svuš i ja da dođemo kao zamena za vas dvojicu. Može i Mirko da nam se pridruži (junior, naravno :PPP).

    ОдговориИзбриши
  10. Viši inspektor Bešević11. април 2011. 21:26

    @Mirkoni i Lajka

    A,zasto ne BAS ja? Sta to meni fali? :))))

    ОдговориИзбриши
  11. Viši inspektor Bešević11. април 2011. 22:16

    Gazda,mogu da ti kazem da ti je ova prica vise nego odlicno slozena. BAs se vidi da volis da volis automobile. Cak poznajes neke im nadimke koji meni nisu poznati. Mada se kod mene 128 zvala samo jednostavno "Osmica".
    Ej,pa sta si drugo ocekivao od Zabara aka lukavih Latina,nego da nekom nesto uvale? :) Zabari su to bre,ej! :)
    A onaj plakat sa Kecom tj. Stojadinom (da,da Lajka to je jedno isto,ehehhe,koliko se ja razumem) sa onom ribom,to znam...DOBRA RIBA! Kupio bih ga SAMO zbog nje! :)
    E,sada...moram da ti dopunim ovu pricu jednim proverenim EKONOMSKIM podatkom,a u vezi Juga i Amerike. Od jedne nase zene koja zivi u Americi i radi u nekoj velikoj banci,ustvari radi za J.P. Morgan,sam cuo,dok je u Americi zavrsavala (mozda bolje reci "dopunjavala") ekonomski faks,verovali ili ne ucili su i o tom Amerikancu,koji je sklopio taj posao sa Zastavom za izvoz Juga u Ameriku.I opet verovali ili ne to je bio VRHUNSKI POSAO!!!
    Mozda bih u tom smeru mogao da izrazim i blagu sumnju u nasu megalomaniju u izvornom obliku za Juga. Sigurno je postojala kao i u svemu,ali ju je verovatno samo taj Amer (kome ne znam ime) podgrejao jer je video dobra posao za sebe.
    U cemu je fora? Taj Amer je prodao oko 100 000 Jugica u Americi. Da,da!!! 100 000 komada...da li su oni deljeni uz Kadilak,Linkoln ili ne,da li su prodavani za 2000 ili 3000 dolara (a u Srbiji za 5000) nebitno je,nisu sigurno deljeni za dzabe iako je tako izgledalo,taj covek je za odredjenu cenu prodao 100 000 komada! Neka je na svakom zaradio cisto SAMO 100 dolara to je 10 miliona dolara. Ni ja nisam mogao da verujem kada mi je ta zena ispricala tu pricu koja im je sluzila kao jedan od primera kakav njuh treba da ima dobar menadzer. Na stranu sve mane,muke i problemi s Jugom. Covek ga je uvalio i MASNO zaradio! Na krsu! :))

    ОдговориИзбриши
  12. Viši inspektor Bešević11. април 2011. 22:17

    No,kod mene u kuci se nije vozila Zastava...vozio se Reno! Reno 4 TL (ima i GTL) tzv. Cokula. I za mene je to i dan danas najbolji auto na svetu. 20 godina mu nista posebno nije falilo,svaku zimu na minus beskonacno je palio kao mina,malo je trosio,mogao si da zivis u njemu koliko je bilo mesta,mali potrosac...jednostavno,auto za SVE! Steta sto ga Reno dao sada nije "rimejkovao" kao sto je Fijat to uradio sa Ficom ili VW sa bubom. Ako ponovo krenu da ga prave kupujem ga 100%! nista posebno ne moraju da menjaju,samo neka ga malo moderizuju,doteraju unutra,ali ne previse,da ne bi bio skup kao Fica i Buba.
    Ja sam inace zagovornik jednostavnih,a lepih idejnih resenja za automobile. Razne one dodatne opreme mi uopste nisu potrebne. Centralna brava,grejaci sedista,elektronsko podesavanje kurca palca, kojecega,razne izdrkane navigavcije,televizori,senzori...cuda muda,meni konkretno uopste nisu potrebna. Bitan mi je dobar motor,dobar menjac i dobra karoserija...i odredjena udobnost i konfor,bes nekog velikog preterivanja jer necu u kolima da zivim,sve drugo me ne zanima. To je kao kada vidim likove koji kupuju neke astronomske kompjuterske konfiguracije,a komp im sluzi samo da slusaju muziku,pogledaju neki dvd,procitaju postu,FB i za pornice na netu. :) A kupio 4 rama memorije, graficka za snimak s meseca...platio 800 evra...za nesto sto moze da radi,maltene i na 486 PC. :))
    A i da se ja pitam,zakonom bih zabranio proizvodnju kola koja mogu da se voze brze od 100 km/h jer ako je na 90% puteva ogranicenje od 60-80...tek nesto malo 100 ili 120...cemu onda praviti tolike automobile koji mogu da jure 200? Ne vidim svrhu,uopste! Ali ako tako hoce,hocu i ja nesto drugo...
    Zasto da placam auto od 1,4 ili 1,6 kubika koji moze da juri 180 ili 220,kada ja retko kada vozim preko 80-90...jos redje preko 100. Zasto da placam nesto sto necu nikada koristiti,a niko nece da pravi auto kao sto je Reno 4 ili njemu slican od oko 1000 kubika koji maksimum moze 100 da razvije,i to ako je nov,i ako pise 120km/h? :) I tako redom...
    A posebno se ova moja prica odnosi na Srbiju. U Srbiji se u odnosu na Evropu i Ameriku jako malo voze kola,mislim na jako kratka rastojanja...to je 5-10km do posla navise i to je to. Pojedini ljudi po Americi i Evropi voze bre po 50-60km do posla i nazad...u Americi posebno. Tamo ima nekih koji i po 100km voze do posla,sto je za nas nezamislivo,pa je i logicno da njemu treba malo jaci i brzi auto,jer on dnevno predje minimum 200km.
    Tako da je moje misljenje da je ovaj Punto ( nekada Jugo,kao i Reno ili Golf2) za Srbiju PUNA KAPA...samo da se,sto ti kazes Lomi,taj Jugo dovrsio da lici na nesto i da ima kakav takav kvalitet. Retki su primerci onih koji po 5 godina nista na jugu nisu pipnuli,reeeetki...sto znaci da se ipak moze bolje. Znaci,skocakj brate ti meni autic za par soma evAra tu za po gradu,da ne trosi puno,da odem do sela da obidjem rodbinu,da obidjem familiju tamo vamo jednom godisnje,da pokupim decu iz vrtica,da ih odvezem do lekara ako treba,tamo vamo i sl...nista mi vise ne treba. A za besne pravi sta hoces.
    Ali ne,nasi snobovi bi iz opanaka u Mercedes odmah,a ovi prigradski snobovi iz poluopanaka u BMW.

    ОдговориИзбриши
  13. Ја заиста замишљам да Ломи има неку огромну витрину са гомилом аутића које чува још од јаслица, обданишта или предшколског. :))))
    Иначе, и ја сам се онда сетила да сам уочила неку добру рибу код кола. А онда сам скондала да је мени за око запала она поред фићка, а Инспектору нешто друго.

    "To je kao kada vidim likove koji kupuju neke astronomske kompjuterske konfiguracije,a komp im sluzi samo da slusaju muziku,pogledaju neki dvd,procitaju postu,FB i za pornice na netu. :) A kupio 4 rama memorije, graficka za snimak s meseca...platio 800 evra...za nesto sto moze da radi,maltene i na 486 PC. :))"

    Е, са овим се не бих сложила. Најобичнији сајтови које посећујемо свакодневно постају толико набуџени, да ти је потребан комп са јачом конфигурацијом. Она моја крнтија има 1 рам меморије, а овај са ког сад пишем (Миланчетов) има 4 или можда чак и 6. Гледам сад, пише 4 + 2. Немаш појма колико је лакше проверити јебену пошту са бољег компа. Онај је почео невероватно да закуцава, једва могу било шта да погледам на јутјубу. Прво су толико напичили јутјуб, да без напредне верзије "Лисице" није могло ништа да учита. Онда сам инсталирала нову Мозилу, сад могу на јутјуб, али чини ми се да следећу верзију онај мој крш неће моћи ни да подржи. Јбг, јак софтвер тражи јак хардвер, дупе нам померају, али немамо избора. Некога попут мене само тако и могу да покрену да купим јачу машину, пошто ја то користим док не цркне скроз, а онда купим добру ствар, чисто да не морам да мењам комп на сваких годину дана. Значи, ја гласам за онај од 800 евра. :)))

    ОдговориИзбриши
  14. Inače, kad sam pročitala danas vest o onoj tuči (japanske trešnje), setila sam se šta mi se desilo pre nekoliko godina. Ćale me odveo u crkvu na Badnje veče, red je. Nakon službe, pop je počeo da deli badnjak (koji je valjda bio osveštan ili tako nešto). E, kad sam odatle izašla živa i čitava...!!! Nisam ja uopšte bila u redu za taj badnjak, ja sam bila kolateralna šteta. Krenule one ženturače da se laktaju tamo, počela vriska, cika, borba... Ispred crkve - zloupotreba pirotehnike u najgorem obliku... Prosto, nakon te godine više nisam odlazila. Sećam se da je pop nekoliko puta prekidao službu, molio drage "vernike" da se ponašaju normalno, na kraju je baš odlepio, rekao da mu se nikad to nije desilo itd. Nisam baš neko ko će sažaljevati popa, ali i to mi se, eto, desilo.

    ОдговориИзбриши
  15. Viši inspektor Bešević12. април 2011. 02:01

    Lajka,ja sam pre nedelju dana instalirao Lisicu 4,a do pre 3 dana sam koristio Lisicu 3.6.2. sto je verzija pre ove Cetvroke. Nisam primetio nikakve probleme ni sa YT,ni sa bilo kojim drugim sajtom na staroj Lisici. Ikao sam pregledao demo za Liju 4 i kazu da je 6x brza od stare verzije,ni to bas nisam primetio...mozda.
    YT koristim sascim normalno,mada u poslednje vreme zna da mi zakuca,sto me vrlo nervira. A ti ne bi trebala da imas problema sa YT sa jedim ramom. Mozda bi mogla da ocistis taj svoj komp ili da ga cak i formatiras. Ne znam da li se vezujes na isti protok i sa tvojom racunarom i sa ovim drugim. Ja (aj da se malo hvalim) nisam merodavan da ocenjujem,jer je moj protok 16 mbps,i pre dve i po godine to je bilo ja mislim najjace sto su nudili,sada vidim da nude 50 mbps.To je za Srbiju,nazalost,jos uvek vasiona. Pa tako da meni sve radi prilicno brzo i nista ne cekam da mi se otovri.
    Ja sam 7 godina koristio PC 2...750 Mghz,512 memoriju (mislim da sam kasnije dodao jos 256,ali nisam siguran,HD 40 (+80)...ja sam handrio taj racunar 7 godina da je to strasno! :)) On je kada sam ga kupi od nekog momka 2002 godine bio ubica. Vec je bio star dve godine i momak ga je budzio za igrice. Nije mogla NIGDE da se nadje takva konfiguracija,non stop sam gledao po oglasima. Eno ga i dan danas stoji u Srbiji. Ceka me. :) Jednom je mucenik radio cak i kada mu je negorelo napajanje,smrdi cela soba na izgorelu plastiku i zice,a on radi. Samo sam mu napajenje promenio,oko 1000 din tada i cepaj. Cak sam i neki photoshop koristio na njemu,tada...mada priznajem sa malo muke.
    Uglavnom,hteo sam da kazem da ima ljudi koji jedva i da postu proveravaju,jedva i da znaju da koriste net,a uzmu NAJJACE...kao nekada kada je kod nas svaka kuca imala skije,a niko nije skijao,kada su kupovali Gold Star videorekrodere na kojima su odgleda za 30 godina dve svadbe i 3 ispracaja,kao oni kaserofoni Stylandia sa dva deka,ekvilajzerom i cudima koji je kod mnogih sliuzio samo da se slusa radio...e na to sam mislio. :)
    Inace i ja sam tako kao ti,koristim nesto dok ne izdahne,pocepa se,razvali se i sl. :)
    Nego ,Lomi...kad se vec razumes u kola...vidi ovako...imam neki automatik ford,stari...i nesto mi trucka u leru,tj. trucka mi kada stanem i dok drzim kocnicu ili dok je u parkingu. Da li je moguce da je bonbina? Ili mozda ono sranje sto ubrizgava benzin u motor? Danas sam mu menjao svecice (6 kom) sve nove,mada ni ove stare uopste nisu bile lose,posebno 3 komada,matene nove (Uzeo sam taj auto od jednog prijatelja,skoro),prociscavao sam bezin liniju sa nekim preciscivacem koji se sipa u rezervoar,ali mrka kapa. Cak mi se cini da sa ovim novim svecicama teze vuce,a inace je vukao kao zmaj,posto je 6 cilindara,motor 2.5. 180 konja...mrcina! :)) Imas li kakvo misljenje?
    Znaci,trucka mi na volanu i osecam pod sedistem truckanje kada je u parkingu ili kada stanem na semafor i drzim kocnicu.

    ОдговориИзбриши
  16. Viši inspektor Bešević12. април 2011. 02:03

    @Lajka
    Ja sam citao to za tu japansku tresnju,necu da komentarisem,jer cu svasta da kazem za onu stoku,ali sam citao komentare sa Blica i sit se nasmejao kada je jedan lik napisao da ta japanska tresnja i ne daje plod vec sluzi kao ukras. :))) Pride sto kosta 150-300 dinara komad. :)

    ОдговориИзбриши
  17. Ја диктатор, а? Еее... Нема везе, нека... :)

    Кафану ћу окречити али сад немам кад. Јеби га. Ипак то није посао од сат времена. Бар ја не могу за тако кратко време. Проблем је у мени јер сам цепидлака, пицајзла, савршенко, детаљиста или једноставно перфекциониста па то траје... Тренутно се испитује пар варијанти. Послушао сам Уличног и направио магацин за кафану па тамо испробавам. Биће, биће... што сте нестрпљиви. :)

    800€ за комп или не... Па ја бих и већ јесам дао. Али за лаптоп. И арчићу га док не пукне. Пре њега сам имао "фиксни" и исто га доообрано платио па га поклонио сестриној малој. Дете ужива. Цртани филмови само пиче! Моја филозофија је: платим добро, ако може ново или што ближе датуму склапања, па док не цркне. Игрице сам играо, губио и дане и ноћи и баталио. "Скинуо" сам се са њих. Сад само рекреативно пар неких необавезујућих на Сонију. Вожње, наравно... јер можеш да прекинеш кад `оћеш... кога брига.

    Лајка, да, имам гомилу аутомобилчића из детињства. Нису на зиду али су у кутији у мраку јер су у лошем стању. Планирам стаклену, осветљену витрину са великим моделима. Оно 1:24 што је неких 20 до 30 центиметара у дужину :) До сада имам око 30так комада. Биће то лепа витрина. Морам ли рећи да су 80% тих модела Мерцедеси?

    Трешње, Србија... болес`!

    Инспекторе, као прво, аутоматике не волим. Лични став али знајући тебе и твоју већ пословичну лењост помешану са одређеном количином намћорства, други не купуј. :) Елем, V6, две и по литре, бензин... то му дође неки Explorer или Expedition, то и није битно, већ је битно то да си урадио шта се да урадити поводом паљења сем бобине. Може бити и најједноставнија ствар уцелој причи а то је разводна капа и разделник паљења у њој. Можда је напукла, не знам, провери. Та напуклина моће бити и веома мала, концентриши се кад будеш гледао :) али довољна да сјебе паљење. После ње, каблови. Оно што не би требало да буде, ако је ауто добро одржаван, је мењач. Велики мотор = велики обртни момент, велики ауто = велика маса, аутоматик = углађен рад. Кад се све ово сабере, мора много да потегне а аутоматик је и не бих волео да ти баш ја прогнозирам да те он скењао. Ако те је ипак мењач на том Форду издао, мој ти је предлог да га продаш док се још котрља и пазариш што пре нешто друго.

    ОдговориИзбриши
  18. 25. aprila 1975. smo iz "Autosrbije" (prodavnica) doterali kući "keca", narandžastog (ČD)...

    ОдговориИзбриши
  19. Рече Инспектор да не би требало правити аутомобиле који могу преко 100. Има смисла, није да нема, странка "зелених" би га изљубила :) Можда би чак постао и почасни члан. Али, јеби га. Има ту и мана. Прво. Сјебавање ауто-индустрије која би отпустила 90% запослених јер би све свела на три мотора и два модела каорсерије. Друго. Колико год и ја био опуштен возач, не јурцам без разлога, не обилазим ако не морам и слично, био сам у ситуацијама када ми је требао снажнији мотор под хаубом. Ситације типа стани-пани. Треће. Србија је мерило државе у којој и бицикл одрађује посао. Ја сам у Београду са Новог Београда на Звездару у школу ишао бајсом. Стизао сам за исто време колико је требало и трамвају. Проблем ми је представљало питање чувања истог. Где да га оставим? Познавао сам тамо неке људе па је био код њих. То је било поприлино непрактично решење па сам баталио. Домар није хтео ни да чује да буде код њега, негде, закључан. Ко у Србији прелази велике раздаљине? Само добављачи робе и по неки комерцијалиста. Нико други. Сви остали су баш као што каже Инспектор. Колима на посао па макар их на бандеру качио јер нема где да се паркира. Просечна брзина кретања је око 20 километара на час, дакле, који ће ти ауто? Ајд` да не буде само Србија, ево га и Рим. Кад је шпиц код њих, просечна брзина је 12 км/ч! Мерили људи... Зато фурају мопеде и мале аутомобиле. Проблем је код великих држава. У Европи посебно Немачка. На довољно деоница ауто-путева је "gas pedal to the metal" до циља. Што би они возили спорије? Прелазе доста, стварно доста а лаганом вожњом то уме да узме цео дан. Нико то не жели. Било је покушаја да се ограничи вожња али су се прагматични НЕмци одамх побунили и рекли: "Може. Али. Хоћу да ми држава откупи ауто који сада имам јер ме она испровоцирала да купим снажнији и већи, како бих имао новца за мањи. Хоћу нижи порез јер ћу мање да загађујем и мање ћу да хабам путеве. Хоћу да појефтини вожња возовима јер су они већ сада бржи на неким деоницама али и да се изграде линије ка којекаквим одмаралиштима. Хоћу бољу повезаност са аеродоромима. Хоћу да ми се омогући да не морам да путујем преко 20 километара на посао." Велике, економски снажније државе, би ово могле да одраде. Остале... искрено сумњам. У свим осталим где је ограничење на снази, и даље представља проблем преваљивања великих дистанци. Константно се крше прописи, изазивају несреће и слично...

    Јеби га, Инспекторе, много је то компликовано. Одмакло је далеко да би се лако могло вратити назад. Није немогуће али је компликовано.

    ОдговориИзбриши
  20. Југо је, ипак, био велика шанса Србије. Баш тај извоз. Све што су требали да ураде је да га осавремене. Био би исто што и Буба у Немачкој после рата или Фића пре њега. Сви би га возали, били задовољни а и купци преко би певали. А онај Американац је направио невероватан посао. Давао га је испод сваке цене, рекламирао га као мало чудо из мале државе и зарадио бога оца! Изузетно паметно.

    Сећам се једног гостовања Моме Капора на тв-у поводом изласка једне од његових књига. Пита га новинарка да ли мисли да ће ово бити онај који ће од њега направити богаташа? :) Он рече: "Да смо у Америци, можда. Коме ја то овде да продам?" И исприча причу о свом "колеги" зубару из САД-а. Човек је слушао приче својих пацијената и бележио их. После 20так година рада изда књигу са тим причицама и анегдотама. Продао ју је у милионском тиражу. Од тих пара је запослио друге да му раде у ординацији а он лади муда на Хавајима. Новинарка је само слегла раменима и скењала се. Америка је огромно тржиште. Заслађено говно ће наћи купца :) што рече мој комш`а Вељко.

    ОдговориИзбриши
  21. Ni ja ne volim automatike, lepše je sa menjačem u šaci... Smejte se naglas, znam šta sam napisala. :)))
    Ja igrice još uvek igram. Kad se zaletim, ne mogu da batalim. Ali, kako sam "besna", dešava mi se da vrištim i psujem iako sam sama.

    ОдговориИзбриши
  22. Znači, i ja da sam u SAD i da napišem knjigu o uličnim avanturama, zaradio bih neke pare, a? Mislim, kad može govno u šećeru...

    Inače, meni je malopre (vratio sam se pre 15 min.) auto poslužio da odnesem pare u banku. Da, da...
    Nagomilale se sitne pare, one od 20 centi pa na dole, nisam ih menjao skoro godinu dana. A, to je gvožđe, pa je teško. Kada ima manje, stavim na bicikl u korpu...

    E, taj narandžasti kec je bio legenda. Moj ćale je bio zaljubljen u njega.

    Al, ko štp reče Gazda, imao je nekih falinki, fabričkih, a najviše nas je zajebavala ona kazaljka koj apokazuje kol'ko ima benzina. Nikada nije radila kako treba, iako ju je ćale stalno nešto doterivao. Prvo porodično guranje je "palo" još na početku, prvih dana, (iz obližnjeg sela). Tada je i otkrivena ta greška u radu.
    Prvih dana, sećam se da smo uveče išli u garažu. Sedimo unutra, u stojadinu, i pričamo. Dovoljno nam je bilo to, ne mora da se voizimo... A, i ćale još nije bio položio, pa valjda i zato. Noću smo krišom odlazili u male vožnje (dok nije položio) po naseju i do prvog sela.

    Itd... ima tu puno priča o tom našem petom članu porodice, al' mrzi me sada.

    p.s. he, he... hteo je da me sjebe, al' ja sam bio lukav pa sam pre pokušaja slanja KOPIRAO, tako da, evo, sd će da ode, iz drugog puta.

    ОдговориИзбриши
  23. Slucaj "tresnje"-eno ga Somborac,u rijeci i slici!Malo rijeci,malo vise boje!Sve je receno!
    A tema ovog bloga naravno da vraca u proslost.Moj cale,je prvo bio ponosan vlasnik bjelog Fice,sa koznim(pre ce biti skaj)braon sjedistima.Dobio ga od strica,da juri zenske,ono tipa "mladost-ludost"naravno zulufi,farmerice.Gurao je ficko do 84.kada ti se moji starci spremaju na "dalek put"-za Kragujevac,po novog Stojadina 101,zutog.Joj,opste narodno slavlje kada su dosli kuci.Auto sa trake,nov(eto vremena kada si mogao sa svojom platom da si kupis auto).I brat i ja smo "odrastali"uz keca.Jedino smo imali problema sa radiom,tj.nije ga ni bilo,caletu su dva puta ukrali,tj.obili keca samo zbog radija(slao stric iz Svice),pa je na kraju i odustao od istog.Ih,koliko se puta islo do mora ,a pjevalo se koliko grlo nosi(zamjena za radio).Pa su uvodili nekakvu "modu"znam da samo jedno vrijeme,tj.zimu,imali i one cupave prekrivace na sjedistima...pa su se mjenjale navlake,cuda.A kada bi gepeci svih vrsta auta vozenih kod nas,mogli da "pricaju"cega,koliko i kako je tu slepano,dovezeno,jer kod nas su auta sluzila za sve.Koliko je ljudi samo autom prevozilo materijal za kucu,cement,i cuda,a ne samo voznja od tacke A do tacke B.Ok.nas stojko je bio "maza",ali sta su sve ljudi prinudjeni da voze autima,a za neki bolje i da ga nemaju.I da,imam komsiju u Sd,koji u Jugu ima motor Stojadina.Karoserija Juga,motor Stojko!A-ha!

    ОдговориИзбриши
  24. Ukucajte u google " find chuck norris " i kliknite na prvi link koji vam izbaci.

    ČD

    ОдговориИзбриши
  25. Tina, sad si me potsetila kako smo mi pozadi imali dva okrugla (ukrasna, ČD)jastuka, za koje je keva heklala onu jastučnicu...

    ОдговориИзбриши
  26. Лајка, ја се још увек смејем ;)

    Улични, мој отац је тај ауто возио на осећај док није отишао код рођака, био је радник на стругу и имао златне руке за све и свашта, који му је тај мерач преправио па је он шљакао. Казаљка је мало плесала али је ипак показивала реално стање. Чак му је био уградио и централни прекидач за струју. Данас то има фенси-курчевито име, "имобилизатор" а ћале је то фурао у Кецу још ихаха. Био је то мали прекидач спакован у ону преграду доле и завучен до краја. Док њега не стиснеш, ауто као да нема струје :) Нисмо имали јастуке али смо имали оне пресвлаке које је споменула Тина. Тзв. "Јамболије" :) Које је то срање било... Зато и није поживело код нас.

    Ипак, оно најважније је споменула Тина. Нови ауто, колико год недовршен био, се тада могао купити од једне, максимално две, радничке плате. Данас... јок! Кад би овим новим повадили сва електронска помагала, цена би се смањила бар за 50%! Иако мени најнеомиљенија марка аутомобила на свету, Фолксваген, најбољи преимер је њихов понос и дика, Голф. Прва генерација је била тешка око 700кг а последња, шеста, је око 1500кг! Мотори су све лакши због употребе све скупљих, лакших али и издржљивијих материјала тако да је разлика у ојачањима каросерије и електронским џиџабоцама. Шестица је неупоредиво сигурнија али опет... Продавци к`о продавци, хватају нас на фору. :)

    ОдговориИзбриши
  27. Тина, мотор из Стојадина и мотор из Југа пасују "шраф на шраф" :) Драга моја Тина, тај мотор је исти онај од 1116 кубика који се уграђује у Заставе још од првог Кеца... Може бити и да је у питању она друга варијанта са већом запремином, али не и много боља, од 1301 кубика. Разлика је у технологији израде. Некад се то боље радило, па је тај старији вероватно издржљивији. Више ће да пређе до генералке... Све остало је исто :)
    И пуно ми поздрави тог комшију. Заслужио је све честитке јер се измалтертирао да све то промени а у принципу је све остало тамо где је и било. Он и његов подухват би могли бити сиже моје приче.

    ОдговориИзбриши
  28. Da, moj stari je bio napravio neki prekidač "anti-krađa", he he... moraš prvo njega da klikneš, pa tek ond aima struje. Bio je sakriven...

    Ali, ja sam uvek, kada sam keca ostavljao na duže vreme negde, skidao jedan od kablova sa akumulatora. Računao sam da lopov neće da podiže poklopac da bi tražio kvar i popravljao ga...

    I mi smo imali neke jebene presvlake, što su nas zajebavale non-stop (pravili moji sami).

    Gazda, možeš li da zamisliš da je taj kec od 1975. do 1998. prešao manje od 50.000 (do 1993. 45.000). Išli smo samo na more i u goste (al', to retko). Moji su samo nekoliko puta išli na posao njime ("Poni" bicikl je bio za pos'o).

    Inače, dušu mi je vadio taj 101, kada sam ga ja poreuzeo (koristio od 1998. do 2005.). Jeste malo bio prešao, motor je bio o.k. ali sve ostalo propalo zbog starosti. Promenio sam sve živo, ali uvek je nešto novo znao da "smisli", pa sam na kraju mogao i ja da budem automehaničar, specijalista za stojadina...

    ОдговориИзбриши
  29. Na kraju mu je došlo glave ono vreteno. Iskrivilo se, pa kada se vrtelo nije prolazilo gde treba, pa kao da 2 svećice i ne rade...

    ОдговориИзбриши
  30. Рекох ја. Стојадин = сто јада!

    ОдговориИзбриши
  31. Malo prigodne muzicke podloge od mene

    http://www.youtube.com/watch?v=6t4k3n2abRA

    ОдговориИзбриши
  32. http://www.youtube.com/watch?v=8vZR0Rq1Rfw&feature=player_embedded


    :(

    ОдговориИзбриши
  33. :(

    poslednje sekunde snimka: čovek u crnom silazi da pomogne i...

    ОдговориИзбриши
  34. Ma, užas blagi. Ti snimci izgledaju kao smak sveta.
    Inače, moja Ruskinja kaže da je na pasoš čekala 5 meseci, a zbog lične karte je morala dva puta da ide za Moskvu, jednom da preda papire, a sad u nedelju je otišla da bi ih podigla u ponedeljak ujutru. Užas!

    ОдговориИзбриши
  35. http://www.youtube.com/watch?v=0iI5cNqckhs
    Ja sam ovo videla juče u Eksplozivu. Jeste li znali za ovo?????

    ОдговориИзбриши
  36. Lajka, tebi prosto leži da iskopaš sa neta neke "egzotične" video uratke. I na Blicu si, još odavno, imala doprinose slične vrste.

    Hmm... šta reći za ONO? Ako je bila namera (autora i izvođačice) da se učvrsti pravoslavlje u narodu, onda je to kod mene itekako uspelo. Već u prvim sekundama snimka sam počeo da se krstim i levom i desnom!

    Da Novak Đoković nije pomenuo sledećeg izvođača, mnogi ne bi nikad čuli za njega. Pošto je Nole rekao da je dotični novi Ekrem, treba da mu verujemo. Dakle, samo za ovu kafanu, peva nam Lepi (nepriznati rođeni brat Rodžera Federera)...

    http://www.youtube.com/watch?v=6SMq37JJaps

    ОдговориИзбриши
  37. Da, ja sam fan Novaka Đokovića na fejsu i videla sam to... Ali... Nije se na tome završilo...
    http://www.scandal.rs/sok-vest-lepi-preti-novaku-dokovicu-polomicu-ga-on-lici-na-ekrema-a-ne-ja/
    http://www.farmasrbija.net/2011/04/09/igbala-jevric-ko-je-novak-dokovic/
    Moj Lajko je čudo. Neverovatno je šta čovek sve iskopa. :)))

    ОдговориИзбриши
  38. Ne znam da li sam vam predstavila svoje favorite!
    1. http://www.youtube.com/watch?v=HDnYomx0nbE&feature=related
    Ništa strašno se ne nazire i onda ona otvori usta.

    2. http://www.youtube.com/watch?v=BUC7b6JWfHw&feature=related
    Ovde mi je ipak spot glavni utisak. Mada, ne sme se zanemariti retko maštovit tekstopisac.

    3. http://www.youtube.com/watch?v=0zKagw7SK1s&feature=related
    Ova mi je za srce prirasla. ČD

    4. http://www.youtube.com/watch?v=E7IUR_fFypI
    Ovo je klasik. Nenadjebivo!

    5. http://www.youtube.com/watch?v=h_ZnqcGV71M
    Ovo je vrhunac odvraština. Zoka Bosanac!!! Jedna drugarica, radila je u novinama, po zadatku otišla na nastup Zoke Bosanca, odradila intervju i dobila CD. Mi smo se prvih pola sata kočile od smeha kad smo videle sliku! Šok! Pa, pustila CD.... Zajebanciji nikad kraja... I onda uzmemo onaj omot da pročitamo šta piše... "Tekstopisac XYZ, poznat, blablabla... napisao 903284 hitova koji su ga ZA ŽIVOTA NADŽIVELI!!!! E, to je bio vrhunac!

    P.S. Da li će me Lomi izbaciti iz kafane pošto mu teram goste ovim repertoarom? :DDDDD

    ОдговориИзбриши
  39. Šta reći... PARALELNI UNIVERZUM!

    ОдговориИзбриши
  40. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  41. Lajka, samo za tvog dragog Lajčeka (za njegovu kolekciju):

    http://www.youtube.com/watch?v=2LeeNgu4Vu8

    ОдговориИзбриши
  42. Lomitelju,Inspektoru,i onima koji vole crnokose:
    http://www.youtube.com/watch?v=T9YXh1AP-Y&feature=related

    ОдговориИзбриши
  43. I evo ga "moj"Stojadin 101-zuti
    http://www.youtube.com/watch?v=gZ0uxeD-fxg

    ОдговориИзбриши
  44. Tina, to je verovatno snimano tako što je kec išao u rikverc, pa je posle snimak pušten naopako...


    -Je l' niko nije gledao "Šoder listu", ili niste pogledali onaj link gore?

    ОдговориИзбриши
  45. Лајка, не брини, не летиш из кафане због паралалелног универзума (хвала Миркони), али ја све оне ликове нисам могао да одгледам до краја. Отворим, погледам, чујем почетак и ћао. Не могу... Признајем, једино сам Лепог одгледао до краја, мало без тона, јер сам се надао да ће она црнокоса "розе" цица са добром гузом да се окрене. Али авај...

    Ових дана сам више у овом фазону:
    http://www.youtube.com/watch?v=bSEjDF926vg
    http://www.youtube.com/watch?v=2MJmza_qPm4
    http://www.youtube.com/watch?v=zU9lv_WqK6k

    ОдговориИзбриши
  46. Ulični, naravno da se sećam Šoder liste. Tamo je Ceca imala svoju TV premijeru. Onaj spot (Željka Pervana) je legendaran ali je, ipak, svesna sprdačina. Nešto kao ovo...

    http://www.youtube.com/watch?v=giXQKVlzQDE&NR=1

    Najgore je biti materijal za "šoder" a sve misleći da si za Kuću slavnih.


    ***

    Gazda, ja sam u tom fazonu otkad znam za sebe. Muziku osamdesetih treba pakovati u pilule i uzimati 3x dnevno.

    A sad malo UMETNOSTI BUKE... UNESCO bi trebalo da stavi ovu pesmu pod svoju zaštitu!

    http://www.youtube.com/watch?v=ynDvfHbN29I&feature=related

    ОдговориИзбриши
  47. Миркони, легендарни спот са Макс Хедрумом на тв-у. Не знам да ли се неко сећа те серије али је то била савршена критика правца у којем се кретала телевизијска забава. Сјајно...

    ОдговориИзбриши
  48. Ova pesma nije iz osamdesetih (1979.) ali je idealan uvod u tu VEOMA uspešnu muzičku dekadu. Pritom, baš se uklapa u temu ovog astala.

    http://www.youtube.com/watch?v=Ldyx3KHOFXw

    ОдговориИзбриши
  49. Mirkoni, of kors svesna sprdačina...
    Evo, šta sam sinoć napisao na jednom forumu:

    Ali, spot je urađen maestralno... mislim kič majstorstvo!
    Namerni kič...


    Nekoliko legendarnih stvari iz spota:

    -"Zabreg" moj...
    -ples na početku ("mešanje"): ruke iza ušiju, raskopčana košulja (lanac), crveno maramče u džepu, maljave grudi...
    -dečija kolica padaju niz stepenice
    -svira (tarabuku) rukama po glavi spomenika
    -kamila u zoo
    -Zagreb mojaaaa (ili mujaaaaa)
    -solo na gitari
    -ženske igraju, a on: "sad ću da te j...."
    -štikla...
    -itd...

    ОдговориИзбриши
  50. Sarajevski "Nadrealisti" su bili neprikosnoveni u opičenom humoru (rame uz rame sa Pajtonovcima) ali bilo je uspešnih pokušaja i u Srbiji (Foliranti) i u Hrvatskoj (Pervan).

    HRVATSKA
    http://www.youtube.com/watch?v=37K5l8VUL2s

    SRBIJA
    http://www.youtube.com/watch?v=7RcBDI09DGQ

    ОдговориИзбриши
  51. Gazda,pisi tamo,na moj racun,pice za Lajku(castim)!Moze i gajba piva,a tebi neki "mohito"(kako li se zove onaj koktel-komarac)kada si takva dusa pa se SVEGA sjetis!

    ОдговориИзбриши
  52. vidi njega... voajera!

    http://www.blic.rs/Zabava/Vesti/247901/Marijana-i-Nemes-imali-seks-u-bazenu/komentari#ostali

    ОдговориИзбриши
  53. za voajera + inspektora :

    http://www.blic.rs/Zabava/248066/Poslusajte-narodne-klasike-u-verziji-Dzonija-Stulica

    ОдговориИзбриши
  54. VOAJERI SVIH ZEMALJA, UJEDINITE SE! Ulični, pa i ti si TAMO nabasao baš kao i ja. Stara istina glasi: "Dokon mozak - đavolje igralište". Danas sam prebacio normu i "izblicavio" 5-6 komentara. Znači li to da sutra neću napisati nijedan? Ma neeee...

    Fino mi je "čučnuo" Štulić. Nije loše.

    ОдговориИзбриши
  55. Ljudi umrla sam od smijeha gledajuci ovo sto ste nakacili ovdje!! Morate i ovo da cujete http://www.youtube.com/watch?v=omrs8jbQYv4

    Ja sam danas izuzetno srecna, dobila sam posao!!! Onaj sto sam neki dan isla na razgovor!!!Pocinjem da radim 5. maja.

    ОдговориИзбриши
  56. Хипатија, нек` је са срећом!

    ОдговориИзбриши
  57. Gazda, gledaj i uči...

    http://www.blic.rs/Slobodno-vreme/Zanimljivosti/248265/Mekdonalds-slavi-56-rodjendan

    ОдговориИзбриши
  58. SREĆAN ROĐENDAN, LAJKA !!!!!!!!!!!!!


    http://img510.imageshack.us/img510/7108/080213torta26esimokx7.jpg



    p.s. Setio sam se ovih dana da se bliži, ali sam mislio da beše 16. aprila... :(

    ОдговориИзбриши
  59. Свака њима част. Традиција је традиција. А мени, како буде. `Де бре, па ја не знам шта ћу следећег месеца да радим а камо ли за 56 година! :)

    ОдговориИзбриши
  60. Hypatia, cestitam za posao! Bogami, u danasnje vreme, naci posao je umetnost. Nek' ti je sa srecom!

    ОдговориИзбриши
  61. Hvala, Voajerični, sad sam i na fejsu videla da si mi zakačio za zid tooooortuuuu! Ja danas pravim svoju, pošto mi gosti dolaze sutra. :)))
    Čestitam, Hypi, svaka čast, želim ti sve najlepše na poslu, redovnu platu, normalnog nadređenog, fin kolektiv... Da sve ide kako želiš. :)))

    ОдговориИзбриши
  62. Jbg, cele nedelje pazim da ne zaboravim sutra (mislio sam da je 16.), jer se ujutru spremam + odlazim u LE...
    Mislio sam većeras u 00:00, al' danas slučajno poggedah ono "Početna strana" na FB (inače, retko gledam to)...

    ОдговориИзбриши
  63. Pa, čekaj, meni je rođendan bio juče. :D Jesi li to do kraja izvalio ili misliš da je danas? :DDDD

    ОдговориИзбриши
  64. Znam, znam... zato sam i stavio ono :(
    jer sam poslednji čestitao, a hteo sam prvi...

    ОдговориИзбриши
  65. Aaaaaa, ma daj! Opusti se, nisi znao... A kad su bikovima iz ove kafane rođendani? Niko se nije izjašnjavao. :))))

    ОдговориИзбриши
  66. Hvala svima! I hvala Lajka na divnim zeljama :)))

    ОдговориИзбриши
  67. -i meni je uskoro rđndn, al boli me uvo.

    -pozdrav svima do... jbm li ga tačno do kad...

    ОдговориИзбриши
  68. Gazda,vidi tamo,u ono tvoje blokce,tamo gdje sam pila na crtru?!E,sada je lijepo podvuci,do daljneg...
    Drustvo,cao!"Vidimo "se za tri nedelje...i mi danas krecemo,turneja Slovenija,Hrvatska,Srbija,da se obidje familija(organizator muz),ja bih pravo Sd.ali dooobrrooo!Nisam bas stizala u kafanu ovih dana,ali sam sa merakom citala!Pa kad poslije Djurdjevdana otvorim kafanu,a ona renovirana(he,he)pa uz kafu,natenane...bit'ce tu finog stiva.
    Ulicni,sretan put...

    ОдговориИзбриши
  69. ...stizala da pisem...ma eno,kafa samo sto nije(turska),a ja jos u pidzami,krmeljava,plasim ljude u kafani!
    Da,pusa Mirku!

    ОдговориИзбриши

Пратиоци

Претражи овај блог

...

free counters