Prime Directive

И да будемо начисто. Вређање мене овде још и може да прође, задаћете коју рану мојој сујети, зарашће, нема везе, али вређање неког другог, на мом блогу, мојој авлији, не дозвољавам. Ово сматрам разбибригом и малом можданом гимнастиком а не огласним простором те ако неко жели некога да прозива, нек` лепо отвори свој налог па удри брате, сестро или шта си већ. Свађа и те клиначке глупости не долазе ни под који обзир! Није цензура већ немање разумевања за приземна срања. Ако ме нешто нервира и диже ми притисак је препирање ради препирања! Двоје не може да разговара ако имају исти став, то је јасно ко летњи дан у подне, али контрирање зарад самозадовољавања личне малограђанштине заиста нема шансу. Аргументовани ставови долазе у обзир, то волим и много ценим и надам се истима. Унапред хвала на разумевању.

Понешто о мени

Моја слика
Половина људи има константну жељу да другима прича приче и објашњава очигледно. Ја спадам у другу половину. Ако имам шта да кажем рећи ћу/откуцаћу овде па кога интересује, интересује. А кога не интересује... изгубио је 10 секунди живота док је и ово читао. Нек` тражи бољу кафану!

... а кога интересује више података о мени:

недеља, 22. август 2010.

Понешто о Немцима, странцима...

Схватити некога је веома тешко ако га познајеш само преко прича и предрасуда. Не могу рећи да нисам чуо све и свашта о Немцима пре доласка у Немачку поред пар предрасуда.
Деда по мајци је одмах по почетку другог светског рата био регрутован у Краљеву војску кад је „Швабо ударио“. Прве године тзв ратовања је заробљен, на његову срећу без рањавања, и одведен да логорује негде у Немачкој. Према његовом сећању и схватању, био је у близини Дизелдорфа. Због доброг владања и још бољег здравља (јер је цигарете набављене на црно мењао за јабуке и кромпир) одабран је да служи неког „грофа“. У првих пар година је учио колико је могао тај немачки па га је и то препоручило да буде у топлијем. На том имању је радио све и свашта. Од чишћења балеге до гланцања ципела. Имао је веште руке, интересовало га је све и свашта и газда га је заволео. Рат као рат није ни осетио. Вратио се доброг здравља и са свим зубима у глави. Немачки газда му је нудио да доведе целу породицу и да му помогне да добије немачко држављанство. Не да би њега служио, јер је то била одлука ратног суда, већ је хтео да буду комшије. Наравно, на тако нешто није пристао. Ипак су они ти који су изазвали страдање по свету и та му се идеја није допала. Његова жена, моја баба, је за то време постала носилац Партизанске споменице са непокретним прстима леве шаке јер јој је метак прошао кроз руку и покидао нерве. Добили су кућу у Банату у којој су били Немци. Класична послератна прича. Једина разлика је што је деда знао чему шта у кући служи и како се користи. Почевши од млатилице за путер до камене пећи у сред куће, коју су остали сељаци одмах срушили јер „који ће ми мој споменик у сред куће!?“ Љутио се на сељане и што затрпавају бунаре, ђерме између њива и секу дрвеће које око истог било посађено али није вредело. На питање: „Чему служи дрво у сред њиве?“ одговарао је „Да имаш где да вежеш коња и да га напојиш а имаш и хладовину да се и сам одмориш...“ Није му вредело то залагање иако је био један од битнијих људи у задрузи. Знање и умеће је преносио на своју децу, колико је могао и смео. Моја мајка је у основној школи чак учила и немачки али већ ујаци нису. Учили су руски, стиг`о комунизам, јел... Њено знање немачког је деда још обликовао и побољшао па је она касније зајебавала Немце на мору. Она, ћале и ја са све плавом косом... ко прави! Временом се то знање скоро па у потпуности изгубило. Нажалост , деда је погинуо у саобраћајној несрећи пре мог рођења али сам, у сваком случају, још као клинац имао од кога да чујем шта то они тамо знају, какви су радници, шта воле, цене и какав им је уопште однос према животу и раду.
Предрасуде су опет нешто што градимо у животу, усвајамо од околине. Родио сам се у Титовој држави и одрастао по тим уврнутим принципима „братства и јединства“. Ко није био слеп код очију, зна о чему је реч. Немци су били окупатори. Зликовци који су уништавали нашу домовину. Да су били окупатори, јесу, да су били зликовци, јесу али да су баш све уништавали, то је дискутабилно и не бих о томе. Елем. У таквој атмосфери Немци нису могли бити на добром гласу. Срећом по мене, моја околина је генерално избегавала да се бави било чиме сем нас самих. Чак је и моја баба, која је надживела деду, мене научила да читам и пишем уз збирку неродне епске поезије. Краљевић Марко је за мене био неприкосновен лик. Није ми читала нити ми је причала никакву комунистичку пропаганду, иако је могла. Нисам знао шта су пионири до школе. Нисам гледао слетове и слична замајавања али су Немци увек били дежурни кривци у СФРЈ, поготово у Србији, за све што нам се догодило. Неко превише лепо мишљење једноставно нисам могао да изградим.
Са једне стране дедина искуства а са друге околина са лошим причама. Где сам ту ја?
Од пре пар година, тачније октобра 2006. године сам у Немачкој. Још увек немам сталну адресу и још увек мењам послодавце и места становања тражећи боље и перспективније за моју, ускоро за једног члана бројнију, породицу. Судар прича и замишљања о Немачкој и Немцима је био експлозиван. Све ми се догодило у тренутку. У року од неколико дана био сам бачен међу њих. Језик сам знао колико да не будем гладан и жедан али све остало... ух. Уређену државу сам очекивао али оволико, не. Више ми је времена требало да схватим шта не смем, него шта смем. Разлог је прост. Прво што ми је речено: „Ако не знаш шта си урадио и колика је штета, не брини, испоставиће ти рачун са објашњењем“. Схватио сам то пријатељско упозорење превише једноставно па сам се опекао пар пута. Брза вожња и заборављен кључ у стану. Оба пута сам много платио али од тада ми се сличне глупости више нису десиле. За државу са више правила и више законских и подзаконских аката за сваку могућу ситницу, која се у пракси у потпуности примењују, ја нисам чуо. То се мора поштовати али се човек мора тога и мало плашити. Све то може преко ноћи да се окрене против било кога. Зато, памет у главу а нешто друго у дупе, ко воли…, па полако низ улицу.
Ипак, по мене је највећи био културолошки шок. Да ли је зато што сам навикао на балкански систем вредности или су они заиста толико другачији, тек ја сам био поприлично затечен. Живео сам у неколико градова, у централној Немачкој, на западу исте и на истоку. Свуда иста прича. Кафића нема у очекиваном броју нити раде нон-стоп, сем у заиста већим градовима (типа Берлин, Келн, Минхен…), пекаре и сличне продавничице не раде кад год хоћеш, гужви у саобраћају има али се решавају на лаган начин, без галаме и сирене, прелазиш улицу где треба и нема глава да те боли, кучићи (и остали кућни љубимци као што су мачке, зечеви па чак и северноамерички твор) су на повоцу и ако се посеру негде успут, власник вади кесицу, купи то вного и баца га у канту и слично. Е сад, овде се може приговорити да је ово све дивно уређено али није само то. У питању је кутура понашања за све ово. Заиста јесте. Додуше систем казни је овде усавршен до танчина и успели су на тај начин да измене хаотично понашање, те је некадашња реченица „Немој срећо, казниће нас!“ прерасла у „Немој срећо, није лепо!“ Тако ја то капирам јер је њима и даље у глави да могу дебело да плате за свако срање које направе. Зато кад су ван Немачке... јуху... удри по свему што кући не смеш. То је класично иживљавање већине „западњака“ и понеког гастоса, због чега не волим немачке, енглеске и холандске туристе.
Ипак, ред је ред, дисциплина је дисциплина и на уређено се човек да навићи. Оно што ми највише смета и дан-данас је међуљудски однос. Тек неколико Немаца је искочило из клишеа али „изузеци само потврђују правило“ (Шерлок Холмс). Колико год да смо ми у Србији надрндани, сјебани због лошег посла и још горег послодавца, немогућих услова за живот ипак имамо духа. Умемо да се нашалимо, прихватимо шалу и уопште речено да попричамо са другима. У последње време су нам и шале и расположење изражено песимистични али околности су такве. Разумем то. На нас све утиче. Такви смо. Такви смо сви са Балкана али су такви и Италијани и Шпанци. Северније је хладније па ће бити и да су душа и срце мало тврђи, смрзнутији. Сви имају по мало класичан пословни однос. Јављају се и да пожеле „Добро јутро!“ као и „Добар дан!“, све је то по протоколу али они то некако по рефлексу. Проверио. :) Један дан сам кренуо пешке с посла, мало да се процуњам кроз град и помислим да проверим теорију. Јављао сам се људима на улици који су пролазили поред мене. Не као неки лудак, баш свима, већ сам то радио смислено. Кад год је неко сам и различита годишта. Сви до једног су ми одоговарали на поздрав, са све смешком на лицу. Зачуђених погледа понекад али сам ипак добијао отпоздрав. Додуше, догодило ми се и управо супротно. Човек кога сам сваки, али сваки јебени дан, виђао у ходнику на послу јер је радио у канцеларији поред моје, сам срео у подземном превозу. Излазимо из тог назови метроа и ја њему „Добар дан!“ а он, ништа. Само ме погледао у чуду у фазону „Који ти је? Шта ми се јављаш који курац!?“ и оде... Јавио сам му се јер ем га виђам ама баш сваки дан, ем ће и овако и онак освако да ми одогвори на поздрав, а он, јок! Ау бре, шта ли сам му урадио, муко моја? Ништа, наставим лагано до фирме, почнем да радим и кренем по кафу кад ето њега, наилази право на мене. Осмехну се, поздрави ми дан као да сам му род најрођенији. Нисам му се више у животу јавио. Ко те јебе бре... Ако ћемо службено, онда можеш меморандум да ми пишеш, заболе ме за тебе мајмунчино једна! Он је наставио да се јавља и тако... Изузетак.
Посао је посао. Капирам. Треба радити. И бити што успешнији у истом. Поготово кад те неко вреднује за то. Јесам странац али кад год виде да радим како треба, то цене. Бране ме. То ми се допада само тако. Знају да вреднују радника. Рачуница је јасна: добар и поуздан радник = квалитетно одрађен посао = много кеша. „Вуци сити и овце на броју“, рече вук једући чобанина. Однос међу запосленима би, понекад, могао бити мало опуштенији, са мало више разумевања за колеге али је довољан. Кад је крај радног времена, свако на своју страну и ћао. Нема ту пивце, или сок, са колегом па онда, неееее... Нити се ту ико дружи ван фирме. Јок бато! Само сам са једним колегом имао тај однос. Договоримо се па ако је леп дан, сврнемо у центар на ћепи, опустимо се па насмејани у своје пећине. Нажалост, нисам више у том граду а он је опет, шта? Изузетак.
Све су ово ствари на које се човек навикава. Неко веома брзо, неко веома лагано али на крају сви са свим овим могу да живе. Једино са чиме се сви у истој мери суочавају је однос према странцима. Многи које познајем а раде са Немцима су склони тврдњама како је то њима у крви, то је та њихова срж и слично. Признајем, и ја сам тако размишљао. Можда и јесте тако, помало је то мистерија. То је прво што човека дочека кад дође у Немачку и оствари било какав контакт са било ким. Па и продавачица у продавници је у стању да исцимава и зајебава странца! Узрок сему овоме, према мом мишљењу, је језик. Немци немају стрпљења за било кога ко не зна немачки. Немачки језик је очајно закомпликован правилима склапања реченица и којекавих сложеница, речи које имају једно и само једно значење и не могу имати чак ни неко пренесено, па кад се све ово зачини са падежима и временима... добије се веома мутна чорба. Њихов језик је и њих саме веома изоловао. Чување истог је у толикој мери да се један колега, факултетски образован, обрео у САД-у. Онако туристички. Било му лепо али је био изненађен што тамо нико не прича немачки!? Ау јебем ти, па јел могуће? :) Класичан пример будалетине... Филмови и уопште све на тв-у је синхронизовано што долази са не-немачког говорног подручја. Знам, то раде многи али они иду у крајност. Не воле чак ни на одмор да иду тамо где се не прича немачки. У принципу, зашто да и не поступају тако? Велики су, пуни кеша... не замерам им али замерам што ниподаштавају све где им се неко неће обратити на њиховом језику. Није ни чудо што се Немачка не граничи са неком државом која их воли. Јесте, ту је Аустрија али и њих зову сељацима и покрајином из које је дошао онај „Брка!“ А ШВабе су сви сликари наивци у пичку материну! Истини за вољу нису ни сви странци који овде дођу баш из најбоље намере ту. Турци су одличан пример како се вирусно увући у сваку пору система. Више се ни не труде да буду део Немачке. Имају своје докторе, своје адвокате, продавнице па чак и бензинске пумпе где се прича турски. Дакле, заболе их. Дошли су кад су овде биле рушевине и пепео. Подизали су Немачку кад јој је то највише требало и сад имају повлашћен статус. Да ли су им на томе захвални? Не! Данас Немци не могу очима да их виде! Скоро је објављено неко испитивање јавног мњења по питању странаца. Западни Немци већином немају ништа против било кога, јужњаци имају против свих (смета им чак што им долазе сународници из осталих делова државе) а источни не би имали ништа против да се поново подигне зид! Парадоксално звучи али је тако. За већину Немаца странци би могли да дођу, одраде шта треба и онда би било најбоље да се врате тамо одакле су дошли. Велики број људи који се међу Немцима сналази, ради услужне делатности. Што се староседоца тиче, ту би могли да остану. Лепо је кад те неко служи и ради то за мале паре...
Све што ја могу да учиним за себе је да наставим да се трудим да што је могуће више и што је могуће брже савладам језик. Тачно знам кад ми иде. :) Задовољно ми одговарају и настављају разговор. Кад погрешим, почне да их жуља ципела, сврбе их леђа и тако... Свестан сам чињенице да ћу увек имати тај нагласак који се разликује. Пар пута су погађали одакле сам. Био сам Пољак, Рус, Чех... али када кажем да сам из Србије, већини која није била под утицајем тв-а последњих десетак година, морам да објашњавам да нисам из Сирије нити из Сибира. :) Не вређа ме то. Они су необавештени, не ја. Једном је било толико криво што ме није разумео одакле сам да га је било срамота да са мном уопште комуницира. Знао сам да цени фудбал па сам му донео шољу за кафу са Звездиним грбом, на којој је на неколико језика писало име клуба. Чим је видео „Roter Stern“ одушевио се и почео да ми прича како је са одушевљењем гледао како су освајали све што се дало освојити. Чак је набројао и неколико играча! Било му је искрено жао кад сам морао да напустим фирму. Опет један изузетак!
Да не буде да се жалим, да сам неки залудни носталгичар рећи ћу само да сам овде јер ме је живот на то приморао. Тражио сам посао и мање стресну околину за живот и нашао сам их. Појма нисам имао да ће то бити баш овде. Своју животну средину уређујем са својом женицом према нашим мерилима и добро нам је. Сада радим, довољно сам цењен и све што још желим постићи је и да будем плаћен колико треба. Још увек имам условљавања кроз визе и слична срања али решићу и то. Тј време ради за мене ;) Да ми недостаје Србија, Београд, пријатељи за које бих све дао... недостају ми. Волео бих више од свега да се ствари промене у Србији. Од свега ми је, ипак, најжалије што су људи тамо као у кавезу. А нису то заслужили. Бар не ови које ја знам. Не би ми сметало што су они до којих ми је стало тамо кад би могли да дођу овамо кад год им се дигне. Једино што могу је да се надам да ће се то променити и да у будућности нећемо бити раздвојени и економским већ само животним путевима.
Одужио сам, знам, могао бих још али ценим да је и овако довољно дугачко...

41 коментар:

  1. Viši inspektor Bešević22. август 2010. 18:07

    Za sada samo na brzaka...kasnije cu malo opsirinje,jer ti je tekst sjajan.
    Pa sta hoces? :)) Ovde si vec naveo 3 ili 4 IZUZETKA...malo li je? :)) Ti bi hteo da cela firma ide na pice posle posla,a?!?! :))
    I strani fudbaleri kada dodju u Zvezdu njima Milijas,Milovanovic i ostali nisu hteli da dodaju loptu,pa ti sada vidi.
    Aj pa kucam kasnije...sad zurim. :)

    ОдговориИзбриши
  2. Viši inspektor Bešević23. август 2010. 07:34

    Nekako,sve sto bih napisao bilo bi jako slicno tvom iskustvu. :) Neke situacije i zapazanja skoro su preslikani. Ja sam neko ko ne voli promene,posebno ne one koje nisu planirane u mojoj glavi,ali se opet brzo i prilagodjavam. Tako da mi je sada sve ok. Jer ja lako prihvatam disciplinu, i sam takav. Moj stav je da je samo-disciplina osnova napretka. I trudim se da se toga drzim,ali nikoga na to ne prisiljavam. Ali ako mi kao nedisciplinovan dirnes u moje,bice svasta. :) Pa posto su svi severnjaci prilicno disciplinovani,onda je meni to ok. Ali ima nekih bitnih razlika. Pa bih samo njih da navedem.
    Nikako ne mogu da shvatim sta im znaci da se onako oleshe od alkohola svaki vikend,to mi nikako ne ide u glavu. Koje im je to zadovoljstvo,nije mi jasno?!?! Olesisi se u petak vece,da bi subotu celu prespavao,pa onda opet u subotu vece,da bi celu nedelju bio mamuran...i ode ti vikend uz kurac.
    Meni je lepse da se u subotu probudim oko 9-10h i da mi ceo dan protekne lepo i mirno. Nedelja takodje. Volim da uzivam u svakom satu kada ne radim. Da igram pikado,bilijar,da odem na kuglanje,da igram fudbal ili stoni fudbal...uvece izadjes negde da malo pojedes nesto uz picence,neko fino drustvo...to mi je provod i uzivanje,a ono njihovo...to nikako ne prihvatam niti razumem. Ni oni ne razumeju.
    To njihovo "dobar dan" uz osmeh,pa makar i vestacki mi je SJAJNO! PAr puta sam bio u iskusenju da kasirku u Srbiji uhvatim za gusu,izvucem preko one kase izvedem napolje i sutnem,samo zato sto mi ne odgovori "Dobar dan" na moje "Dobar dan". Ne mora da se smeje. Samo dobijem izliv krvi na mozak kada ne cujem povratno "DObar dan".
    Jos jedna stvar koja me nervira kod stranaca,ovih striktnih i discilinovanih je "POJAS U KOLIMA". Pun mi je kurac pojasa. KOji ce mi kurac pojas u gradskoj voznju gde se vozi 40 i gde skoro i nema saobracaja?!?! A oni svi kao telad...pojas,pojas,pojas,pojas...more sikter bre! Dabogda vam se auto zapalio u voznji,a pojas zaglavio,jebem vam mater i vama i pojasu. :) Na auto putu ok,stavljam ga,ali u gradu,to je kretenizam.
    Na ostale stvari koje si naveo sam prilicno oguglao,mada mi zesce ide na zivac kada me porede sa jebenim Poljacima ili Rusima. Jednom,kada me je neko od njih pitao da li sam Poljak odgovorio sam doslovce "Ne,ja sam previse zgodan i lep za jednog Poljaka". I nista nisam ni slagao. Ne kaze se dzabe "lep kao Poljak" :)I te fore Sirija,Sibirija...i na to sam oguglao,jer to nije do mene,to je do njihove gluposti. Mada,iskreno,nije im zameriti,jer i kod nas...svako ko je plav i beo zovu Svabo i verovatno da bi 99% ljudi kod nas bilo kog Skandinavca zvali Svabo ili bi pomislili da je Nemac.
    Slazem se i za turiste sto si rekao. I tu sam BOLJI od njih. I ja sam na nekim mestima bio BOGATI turista,pa se nisam ponasao kao pijani i drogirani milioner,nego sasvim normlano,pristojno,DISCIPLINOVANO. Rekao bih vise onako...JAPANSKI! :)) (stvarno nekada zazalim sto nisam rodjen u Japanu).
    I ne bih vise duzio,jer bih samo ponavljao ono sto si ti lomitelju vec napisao. Ako mi nesto padne na pamet napisacu. :)

    ОдговориИзбриши
  3. Против дисциплине и смисленог/планираног уређења друштва и државе ја немам, ама баш, ништа против. Мени нпр не смета ни то везивање појаса. Није фрка. Вежем се и кад ми нико не каже. Напред, назад, возач, суввозач, мени је свеједно. Једноставно ми не смета а чак сам и навикао па себе хватам како ми фали :) Због тога сам и у Србији био зајебаван од околине али на мене не утиче. Мени је то ок, а други... ма како год ко хоће.
    Чини ми се да смо већ једном разменили коју на тему опијања викендом али није згорег поново. То мене ужасава! Нема града, сеоцета, варошице да петком и суботом вече нема олешених на улици! Жасу! Није да се код нас не пије али се бар не дичимо тиме. Овде си фаца у друштву ако се на путу до куће срушиш неколико пута и бар два пута поооштееенооо исповраћаш! Не капирам то и готово. Ако им треба вентил од неког стреса... зар је могуће да немају неки бољи начин за то?
    Него, сећаш се сцене из филма "Лепа села лепо горе" кад уђе у Сканију а унутра завија ли завија зика са радија а ознојени Турчин мота волан. "Хладно у Шведској, а? Ал` стандард јеби га..." То је све део необавештености и неимања опште културе. Тога има свуда па сам огуглао и ја. Ево примера: иди у Босну и пробај, али само пробај, да некоме кажеш нешто против неког дизел аута из Фолксбурга... па ти си скоро мртав човек. Пробај да нахвалиш неки фрнацуски ауто, иајооо... има да те нема! :) Предрасуде и незнање су опасно зло. Ови овде нису исто тако ништа другачији, понекад су и гори.

    ОдговориИзбриши
  4. Još uvek sam na odmoru ali sledećeg ponedeljka... jok! Od 08:00 ću uzjahati komp na poslu pa će početi "mrtva trka" između posla i zabave u kojoj zabava uvek lako pobedi... he, he, he... Možda mi je zato pao na mozak (u otavi) onaj prastari vic za koji smo svi čuli tj. znamo njegov naslov ali kako ide i ne znamo baš. Odlično se (valjda) uklapa u temu ovog bloga pa sam se pomučio i našao jednu od verzija na netu. Siguran sam da ga se mnogi sećaju. Reč je o VICU O TRI DEBELA NEMCA...

    Spremni?

    ***

    Bila tri debela Nemca i dođu u Beograd.

    Šetaju oni tako gradom i reše da nauče malo srpski...

    Idu oni tako ulicom i ljudi za njima pričaju..."Vidi, tri debela Nemca,
    tri debela nemca, tri debela nemca..." - i prvi zapamti: "Tri debela Nemca".

    Idu oni dalje i nalete na uličnog prodavca koji viče: "Samo tri dinara za pola kila šećera... za pola kila šećera...". Drugi zapamti:"Za pola kila
    sećera".

    Put ih dalje nanese pored stadiona i tamo su čuli kako se ljudi deru:
    "Uraaa! Uraaaa!". To zapamti treći.

    Idu dalje i naiđu na neku gužvu. Proguraju se da vide sta se dešava, kad tamo leži mrtva baba. Tu je naravno bio i pandur koji ih je odmah pitao:"Ko je ubio babu?"
    Sad oni da se iskažu počnu... pa prvi kaže:"Tri debela Nemca"
    Pandur opet pita:"A zašto?"
    Drugi:"Za pola kila sećera"
    Pandur:"Sad vas odma` vodim u zatvor!"
    Treći:"Uraaa, Uraaa!"

    ***

    Ovo je, cenim, bilo na nivou nemačkog humora, a? O tom humoru je već bilo govora na ovom mestu... Ćus!

    ОдговориИзбриши
  5. Viši inspektor Bešević23. август 2010. 18:09

    Mirkoni,da i ja cenim da je to na nivou nemackog humora. Smesno je koliko je bzvze. :)))))
    I samo se pitam kako te nije sramota da jos uvek pricas da si na odmoru. Mesec dana si na odmoru. :))

    ОдговориИзбриши
  6. Inspektore, u Srbiji vlada neka druga ekonomija. Mi nismo uređeni na vaš kapitalistički način. U domovini se privredni rast najbolje ostvaruje ako niko ništa ne radi. Čim se radi, nešto brzo uprskamo i sve ode u "tandariju". Otud i ovoliko dugi odmori...

    ОдговориИзбриши
  7. Viši inspektor Bešević23. август 2010. 22:15

    Ok.Sad razumem. :) Znaci da je u pitanju ona fora "skloni se da ne smetas". :) Ima neke logike u tome sto pricas. A i materijalnih dokaza za tvoju teoriju...gomile nedovrsenih ulica,puteva,kuca,zgrada...Sto se kaze "bolje da niste ni pocinjali"...ili "sedi tu i ne izazivaj djavola" :))

    ОдговориИзбриши
  8. Миркони, да знаш да ти је виц јесте на нивоу просечног Немца али да би га УОПШТЕ схватили морао бих да им га испричам у верзији са три дебела Пољака. Али немам живаца, стварно... :)Колико се ја сећам, ја сам овај виц чуо у трећем основне и свака ти част што си се уопште сетио овако нечега ;)
    Хтео сам и ја да приметим да ти је одмор, баш, баш онако фино дугачак али је инспектор ту да испита ситуацију ;)

    ОдговориИзбриши
  9. Ja koliko se secam u Nemackoj sam vidjala samo debele Nemice:). Bar ove mladje generacije. To mi je bilo super interesantno, devojke su bile u nekom gotik fazonu (ono crno da crnje ne moze biti, neke dugacke suknje, tona nekih mindjusa) a muskarci su bili ala Justin Timberlake. Mada mozes me ispraviti ako gresim. Verovatno se trend promenio.

    ОдговориИзбриши
  10. Тренд се мења онако како налажу "MTV" и "Viva". Када сам рекао да гос`н Ружичасти копира и примењује опробани принцип са запада, мало ко ми је поверовао. Откад су у моди велике наочари, свака клинка их носи! У принципу, клинци личе једни на друге на улици. Одећа се разликује само по бојама... И не враћају се 90те само код нас. Овде сам ушао у продавницу патика јер сам у излогу видео фамозну Ер-Макс двојку! Никад нисам иамо довољно да је пазарим. Какво је пре време било, можда ми је зато и глава на раменима, ко зна. Елем, беле боје... Мушки модел са неким браон додацима а за рибице са розе. Обе варијанте су мени биле одвратне. Упитам да ли имају тамно плаве? Код нас су се звале "пандурке". Продавачица, од неких 20так, ме погледа као да сам пао са Марса и рече: "Тај модел не постоји!" Знам ћеро да не постоји у твојој радњи али је то било веома популарно пре. Објасним јој кад а она ће у фазону "Па ја нисам знала да је овај модел постојао пре!" На питање шта мисли зашто је то Ер-Макс 2 а данас постоји и 5, 6 можда, она рече да јој то доста објашњава... Празноглава скроз. Типично немачки. Она ту ради, обавља задатак а да те информише о нечему, појма бре нема! Иза ње је монитор на којем се врте један од горе поменутих програма и то је све што она зна и што је потенцијалној клијентели неопходно. Мода је овде веома прецењена. Облаче и носе оно што је модерно по сваку цену. Огледало не консултују. Обуку се па се огледају на тв-у :)
    Да има дебљих примерака, има. "Излазак" у ресторан брзе хране је сасвим нормална ствар. Јефтино и накркаш се. А онда у ауто који је татица пазарио па полако кроз град. Заборавио сам да поменем да успут сврате у неку продавницу, пазаре неки брљиви алкохол и нејјефтинији сок, помешају па се налију а онда у клуб на по које пиво. Напију се и олеше да не знају где су. Сад пробај да замислиш дебљу, пијану девојку како се држи за бандеру и повраћа по истој док се друштво, исто тако пијано, око ње смеје и слика је најновијим моделом мобилног телефона. Да не грешим душу, нису сви овакви, наравно. Има и веома лепог и пристојног света али шта мислиш да ли би се овако и наши клинци понашали да имају довољно кеша?

    ОдговориИзбриши
  11. E kad pricas o vikend pijancenju mojoj kumi dosao prijatelj iz Slovenije i ona kao dobar domacin pozove drugare i napravi vecerinku. Pre nego sto smo mi dosli gost otisao u setnju. Vraca se sa 5 limenki piva (razlicitih) koje je popio za sat vremena i jos litar vina uz veceru. Na kraju je bio u stadijumu aligatora (gadjali smo ga novcicima da vidimo jel' ziv:)). Sutradan nam je objasnio kako oni tako svaki petak i subotu. Eeeeee truli kapitalizam:).
    A uz te airmax2 morao bi da uzmes i zicani kajs, to ne ide jedno bez drugog;). Nista mi ne pricaj o 90-im, odrasla sam u blokovima:))

    ОдговориИзбриши
  12. То је тај пијандура-трип. Не капирам...
    Што се тиче каиша, и они су у моди, само да знаш :) Рекох ти, све што је било се враћа само што ми то време памтимо по општој немаштини и злу а овима овде је то готивно. Као кад би ти сад обукла нешто што је носила Џенис Џоплин али питај оне у Вијетнаму по чему се они сећају тих година... А од мене имаш поздрав из 70а ;)

    ОдговориИзбриши
  13. Oooo komsija pozdravlja te 44-i blok, nemoj da ispadne da smo isli u istu osnovnu skolu:D.
    Ja iskreno 90-te pamtim po mnogo dobrom zezanju. Jes da je bila nemastina, plate 2dm, ulaz u KST cela babina penzija,al' pored svega znali smo da se dobro provodimo i bez kinte. Znali smo da sedimo i ispred Tritona i umiremo od smeha bas tim zicanim kajsevima, zacementiranim siskama, i gusimo se u mirisu zelene malicije:). Danas je neko drugo vreme, klinci misle da bez para nema nicega.

    ОдговориИзбриши
  14. Знаш шта, и ја сам у то време мислио да без пара нема ништа, као и они данас. То је тако. Хоћеш све и хоћеш то одма`! Као у оном вицу са младим и старим биком. Седе они на брдашцету и посматрају стадо крава. Каже млађи: "Е, матори, `ајд да се сјуримо доле и појебемо једну!?" Стари му мирним гласом одговори: "Ма јок. Сићи ћемо лагано па ћемо све да их креснемо!" Године нас ипак науче неким стварима... :)

    ОдговориИзбриши
  15. Viši inspektor Bešević24. август 2010. 16:35

    Pre neki dan,i ovde sam pisao,i popricah s jednim prijateljem u cemu je zabava napiti se kao govedo petkom ili subotom uvece. Ni njemu nista nije jasno. Citajuci vase komentare,setih se dve situacije. Jedna je bas sa tim pijancenjem. Neki Amer koga sam upoznao dok sam bio u Kini( oko 40+), mi je pricao kako je on pre x godina ispao strasna faca u drustvu jer se negde u Nemackoj napio kao cuskija i pisao sa terase hotela na 5. spratu. :))) Odmah je zvao ortake u Americi da im javi taj PODVIG! :)) Ja i jos par momaka iz Srbije smo ga gledali i gledali se izmedju sebe,a posle smo se smejali kada smo ostali sami. Koji moron! Ali njegovi ortaci su bili oduzevljeni,kao i on,sta reci?! Ustvari mislim se ja...blago tebi batice kad je to tebi bio zivotni san kao tinejdzeru ili mladom momku. Lako je tebi.
    Druga stvar,prodavaci/ce...isto, Kina,promenimo mi grad,samim tim i provinciju i posto je Kina velika zemlja onda se zvanje sa moba racuna kao neki roming,malo je skuplje ako ti je broj registrovan u drugoj provinciji. No,kupi nama neka kineskinja nove kartice,ja ubacim moju,ne mogu da saljem poruke u Srbiju. Nije mi jasno sta je. Kineskinja pojma nema,jednoj drugoj objasnim i kazem joj da zove call centar. Stekao sam utisak da je bolje da sam ja zvao kineski call centar nego ona. :)
    Pokupim se uvece i odem u najblizi china mobile. Znam da mi je stari broj bio nesto kao 312 a novi 318. Oni me odmah upute na menadzera radnje,jer jedino on zna engleski,kako ga zna,sto kaze moja baba-to moja dusa zna. :)))
    Ok,objasnim ja u cemu je problem,ukapira on to nekako i pazi odgovora..."ne mozete da posaljete poruku jer vam je telefon star" :))))))))) To je odgovor MENADZERA radnje China Mobile,coveka koji bi trebao da ima neku predstavu o telekomunikacijama. A ja tada nosio onaj Erikson R310 "ajkulu" koji jeste bio malo stariji,ali to je van pameti da neko kaze da ne mogu poruke da se salju jer je telfon star. Kreten. I da bi on meni pokazao da je upravu uzme moju karticu i stavi u svoj ponosni super moderan telefon i posalje poruku na moj srpski broj (tj. drugi telefon koji nosim) i pokazuje mi ponosno kako je poruka otisla. "Alo,mentolu,pise da je otisla,ali NIJE stigla,jebot te Mao,debilu jedan glupi" POkazujem mu telefon sa srpskim brojem i pokusavam da objasnim da poruka NIJE STIGLA na srpski broj.On me gleda kao tele. Uglavnom,da bih skratio tu agoniju,pitam ja njega da li cu moci da saljem poruke ako uzmem novu karticu tj, ako uzmem tu 312 ponovo,samo registrovanu na tu provinciju. On mi kaze "ne". Hahahaha! Naucen vec do tada,da Kinezi blage veze s mozgom ne sastavljaju,ja mu kazem...ako je NE,onda mi odmah daj da kupim 312,a tebi evo poklanjam ovaj 318 broj nosi kuci igrajte se. Naravno sa 312 sam mogao da saljem poruke. :)

    ОдговориИзбриши
  16. Moram ovo da podelim sa vama (mislim da sam podelila sa svima sa kojima na bilo koji nacin komuniciram:). Hit
    http://www.vesti-online.com/Dijaspora/drzava/Nemacka/Moj-zivot/73160/Potrosili-trosoban-stan-za-slavlje

    p.s. Lomitelju uklapa se u temu, casna pionirska;)

    ОдговориИзбриши
  17. Pozdrav za Sanjci i od mene :)

    nije me bilo par dana, zato sto sam, verovali ili ne, imala pozar u stanu!! Stanu koji iznajmljujem. Kazu-zapalile se dotrajale instalacije, a sreca u nesreci je sto se to desoilo preko dana, a ne nocu dok smo spavali, inace bi bilo svasta....Deo stana je izgoreo, srecom su vatrogasci stigli na vreme, pre nego sto je bila veca steta. i Srecom, mojoj sobi nista ne fali... Gazde su se pojavile, tek toliko da kazu da ce oni okreciti i srediti ''cim budu imali vremena''. od tad je proslo 6 dana i naravno da se niko nije pojavio, a mi se pogusismo od dima koji je usao u zidove, odecu itd...i naravno da smo sami iskesirali majstore, elektricare, molere, pa cemo biti borba za povracaj novca od gazdi. Imam neki osecaj, da se to desilo u nekoj drugoj zemlji, dobila bih neki silan novac samo za pretrpljen strah, da ne pricam za ostalo... a ovako sam na cistom gubitku - kasljem vec danima, sami samo iskesirali popravke, masina za vec non stop radi, plus dim nikako da izadje :( Treba li da napominjem, da nisam mogla da uzmem ni jedan slobodan dan na poslu? Srpska posla...

    ОдговориИзбриши
  18. Јаооо пионири малени ми смо војска права... ;)
    Ово је толика класика, поготово за тај крај Србије, да ја немам речи. Колико је чудно, смешно, неописививо толико је и јадно јер се новцем само увећава она најјаднија сељачка сујета. Знају сви шта мислим кад кажем сељачка, јел тако? Поред свега тога, ово предпоставља да смо сви који јесмо, или идемо, тамо негде у овом фазону. Или бар као Бора Тодоровић у Мерцедесу у серији "Врућ ветар"... И кад нисмо, има они који се изненаде! :)
    П.С.: Да не буде забуне, моја љубав према Мерцедесу је скоро па неизмерна, небитно ми је годиште истог, и кад га будем купио, а купићу кад-тад, има да се возам к`о бесан. Сваки ауто хвали али Мерцедес вози! Моја малена је једина која је успела да скине Мерцедес са врха топ листе. И свесна је тога ;)

    ОдговориИзбриши
  19. Hvala draga:). Zao mi je za pozar. Mi smo cak razmisljali da osiguramo kucu jer se meni desavalo da dva puta zaboravim ukljucen sporet. Ali jbg, zivimo jos uvek u nelegalizovanom objektu. Bedak.

    ОдговориИзбриши
  20. Ал` се пер-леи убаци између коментара... :) Шалу на страну, јеси ли ти добро? Мислим, нема опекотина, повреда и сличних проблема? Што се тиче стана, газду за шију, друге нема. Немој само да паднеш на фору да планира да прода стан па да те/вас покуша избацити напоље! Догађало се, веруј ми. Комшија поред је као момак исто живео у изнајмљеном стану. Договорио се са газдом да среди све, Окречи, фарба столарију, мења полчице и слично јер је планирао да доведе своју девојку коју ће ускоро и да жени. Овај рече може и договоре се да годину дана псоле тога не плаћа кирију. Доведе човек мајсторе, све среди. После метар дана ето газде са причом како продаје гајбу. Овај попиздео. Наравно, нису имали ништа написмено и шта друго него напоље. Али, пре него што су се иселили, донео је од једног аутомеханичара старо моторно уље, помешао га са пепелом из смедеревца на који се грејао, узео четку па полако... мазао по зидовима... Иселио се и отишао. Да ли га је газда можда тражио? Није му пало на памет. Драга пер-ели, надам се да ти нећеш доћи у ову ситуацију али ово је једно од могућих решења ако пожели да те истера напоље.
    У праву си. Да ти се све то догодило овде, све би ти било сређено. Ти би могла само да надгледаш радове :)

    ОдговориИзбриши
  21. I Lomitelju, ja biram BMW. Mecka mi je nekako u fazonu her Zike Pavlovica;D.

    ОдговориИзбриши
  22. jes, ubacih se ja... :)

    dobro sam, hvala, fizicki sam dobro, a psihicki cu biti uskoro, za sad jos uvek nocu imam neke tripove da osecam dim i sto puta u toku noci skacem i proveravam sve sobe :)

    ma gazda i da hoce, nece moci da me istera, posto sam KONACNO odlucila, da posle svega ovog uzmem neki stan sa momkom i konacno pocnemo da zivimo zajedno :) jeeeeeej

    ali dobro, nisam bas TOLIKO promasila temu, pitala sam se da li bi u inostranstvu prosla bolje nakon ovog i odgovorio si mi ono sto sam i mislila...

    inace i ja sam u blokovima, kao i sanjci i ti sto si bio...ja sam u 23.bloku...jos uvek, ali ne zadugo :)

    ОдговориИзбриши
  23. Гроф од Милутовац! :) "Jawohl, jawohl ich liebe Alkohol!" Хер Жику ми не дирај. Човек је знао знање и то само тако... И данас је примењиво оно што је он радио и говорио.

    ОдговориИзбриши
  24. Her Zika je moj najomiljeniji lik, u rangu sa Sojicem:D.
    Domindzenja :)

    ОдговориИзбриши
  25. Totalitarna monodrama, hocu reci monotonika;).
    Extra!!!!

    ОдговориИзбриши
  26. Viši inspektor Bešević25. август 2010. 20:45

    Mrzi me da pisem. :)

    ОдговориИзбриши
  27. Драги гости, ја се извињавам. Јуче нисам стигао да будем све време у локалу јер је било неких других обавеза ван...
    Дакле, хтео сам ја раније да приупитам овде на тему странаца: како ви видите себе и друге у том смислу? Ја сам, да нагласим, у тексту изнад био искрен. Можда сам мало пазио на речник, угризао се мало за језик... Јебеш фолирања и фразе. Нити радим за неку обавештајну службу па ћу сад све да вас `апсим! :) Да се вратим на тему. Оно што ме интересује је следеће: вас неколико овде је ван своје државе, живите и радите, као и ја, ништа против немам, па ме у том смислу интересује како се осећате као странци? Колико то утиче на вас, вашу породицу, околину и слично, узевши у обзир утицај државе у којој сте? Без навођења ко је где, није обавезно заиста, али какав вам та држава пружа осећај? Јесте ли добродошли, нисте, боли ли ту државу уво што сте уопште ту и слично? Сви ви који нисте отишли било где, поштујем и ту одлуку, наравно, али како посматрате странце? Да су вам они ок, да ли би радили за странца и слично? На крају, једно генерално питање: када одете негде на одмор, да ли тамо примећујете било шта необично? Имате ли онај трип као да сте кући на одмору или имате утисак да вас вазда неко посматра? И од чега вам то све зависи?

    ОдговориИзбриши
  28. Ja radim za strance i mahom sa strancima i na pocetku sam imala veliki problem da objasnim da mi ovde ne jedemo malu decu,a pritom su manje vise sve visoko obrazovani i prilicno bogati ljudi. Izludjivala su me pitanja tipa "a gde da drzimo novcanike, u tasni ili zadnjem dzepu".Uzas. Vremenom se i to promenilo, kad jednom dodju odusevljeni su. Generalno nemam problem sa njima. Najveci deo rodbine mi je po inostranstvu i gledajuci njih nisam bas najsigurnija dal'bi i ja otisla u tu pricu. Eto,imala sam srece,znanja i kontakta da sebi pronadjem pristojan posao i ovde. Znam da sam jedna od retkih i zato ne kukam, znam da u mojoj bransi u inostranstvu zaradjuju mnogo vecu lovu ali meni i mojoj porodici je ovo sto imam trenutno dovoljno.
    Sto se odmora tice,mi bas cesto putujemo, sto duze varijante sto one na produzeni vikend i vise se ne osecam cudno, ne osecam se kao stranac. Pre je to bilo izrazenije ali mislim da je to bilo zato sto sam se ja osecala kao stranac pa sam se tripovala kako me svi gledaju, pogotovo posle rata/bombardovanja, ali poslednjih godina ne.
    I zbog posla putujem,jer moja kompanija ima kancelarije u oko 150 zemalja,i moram da priznam da sam najsmesnija iskustva imala sa Rumunima i Bugarima. Oni i dalje imaju ogroman kompleks od nas a pokusavaju da se ponasaju nadmeno jer su jel' u EU.

    ОдговориИзбриши
  29. Лепо је чути речи испуњене особе, свега ми. Ствари су једноставније кад се не бојиш сутрашњег дана и зато ми је баш драго што си ту где јеси на послу који ти је довољан у сваком смислу. То задовољство и доноси смиреност у односима према странцима. Чини ми се... као што рекох горе, предрасуда има, није да није, и сама кажеш да су и они имали гадне трипове. А Румуне и Бугаре нећу ни да коментаришем кад и дан-данас прелазе нашу границу "на црно", а могу лепо и културно са сошком из Еу где `оће, да па окопавају кукуруз код нас за 1000 динџи дневно! Посебна су сорта...

    ОдговориИзбриши
  30. Znas kako, moram da priznam da meni niko ne garantuje da "sutra" neki od visih direktora nece doci sa pricmo "smanjujemo zaposlene" . Istina je vremenom sam stekla neku poziciju ali uvek moram iznova i iznova da se dokazujes. To zna da bude prilicno naporno ali donosi i satisfakciju. Najgore mi je kad dodju oni iz drzavnih sluzbi sto rade po poreskim upravama,raznim agencijama, sluzbama,opstinama i pocnu da kukaju na svoje iznad proseka plate. Malo im je, a ne zapitaju se kako je moguce da imaju i toliku platu kad brat bratu intenzivno rade 2-3 sata dnevno. Drzavne jasle su najbolje:D

    ОдговориИзбриши
  31. Престаћеш да се доказујеш тек кад отвориш своју фирму :) Иако је скретање са теме, морам ти рећи да су државне јасле СВУДА најбоље. Службеници у Немачкој имају толико повлашћен статус да је то страшно. Више дана одмора, бенефицирани радни стаж, скоро па бесплатно здравствео осигурање, плаћене све трошкове транспорта, 6-часовно радно време, 5-дневну радну недељу и тако даље... Али имају само један једини услов. Не смеју да буду дебели! :) Ко би рекао али је тако. Има гојазних, није да није али они су се угојили после запошљавања јер их такве ни под којим тужбама не би примили, а сада кад су се подгојили морају да смршају јер им је плата мања! Све има дају, баш све а они се крмаче мо канцеларијама. Е па неће моћи! Или смршај или тражи други посао, па ти види шта ћеш. По мени, мнооогооо добар трип!

    ОдговориИзбриши
  32. Zezas za to da ne smeju da budu debeli:)? Sad ja skrecem sa teme, jel'si slusao audio "Mica ubica"? Preslikani nasi salterski sluzbenici.
    Ja sam kao klinka mastala kako cu da zavrsim Fakultet politickih nauka i odem u diplomatiju:). To mi je strava, odes u neki konzulat ili nasu ambasadu, milina. Placaju te tamo neki poreski obveznici koji ne mogu da te kontrolisu. Dok ti zivis u gajbi koja se placa 7.000e mesecno oni nemaju mleko gde da kupe (aktuelna tema:)). Mada kad razmislim za ovo ti ni ne trebaju politicke nauke, dovoljna je dobra politicka veza, bez nauke:).

    ОдговориИзбриши
  33. Не зезам се. Прошле године сам разговарао са једном девојком чија је другарица хтела да једе из државних јасли. Први пут је одбију јер је имала вишак кила. Неко би рекао дебела, неко пунија а неком би била таман али тако је. Рекли јој да има годину дана да смрша па да поново проба. Следеће године је дошла са мање кила али није смршала довољно и рекли јој: "Жао нам је али и даље не одговарате стандардима." Како јој је то био други пут да покушава, и није успела, више нема право ни да се пријављује на огласе! Озбиљни су по том питању само тако...
    А Мицин израз "Фали ти ФТ1П!" је и овде примењив, веруј ми. Дођем у заказано време и онда ми крене шта ми све треба. Ја кад год идем код њих носим један регистар где ми је све могуће и немогуће и каћем да имам све, а она ће ми у фазону, не, не можете сада, нисам се припремила! Па ко ми је заказао овај термин пре две недеље ћурко неспремна, свега ти!?! Ништа. Закаже ми поново за две недеље, ја одем одрадим шта има па ми закаже термин за још две недеље да дођем по образац који је она пред мојим очима одштампала и оставила са стране! На питање, што не могу сада да га добијем? Одговор је, морате да уплатите па да ја ту уплату видим на стању па да оверим и тако ја са њима ратујем око сваког папира... "Мице" су свуда око нас ;)

    ОдговориИзбриши
  34. To me podseca na one oglase za posao u kojima pored kvalifikacije koje treba da ispunjava, osoba koja je javlja mora da bude i "prijatne spoljasnjosti":D. Obzirom da su ukusi razliciti, diskutabilno je sta je kome "prijatna" spoljasnjost.
    Idem sad malo, pao mi je "sistem" mora da ga podignem sa 300g bureka i 2 jogurta;).

    ОдговориИзбриши
  35. Viši inspektor Bešević26. август 2010. 14:27

    Ne znam da li ja jos nesto treba da napisem pored ovog sto sam vec gore napisao,ali cini mi se da ti lomitelju forsiras. :))
    Ok,samo bih na ova pitanja koja si postavio.
    Kao stranac se osecam dobro. Mnogo bolje nego kao domaci u Srbiji. I mislim da je sve to licne prirode. Danas je malo lakse biti van,jer postoji internet,pa mozes svaki dan da se cujes sa kim god hoces. Slusao sam neke price malo starijih emigranata iz 90tih. Gledas vesti oni pricaju svasta,a nemas para da zoves svaki dan kuci,jer kosta,nego zoves jednom nedeljeno da pitas kako su. Pa ti onda sve nedostaje,prijatelji i familija posebno. Sada je to bitno izmenjeno. Skajp resava ogroman deo problema.
    Sto se tice mog odnosa sa strancima ja sam ga izgradjivao samo-disciplinom. Mene UOPSTE nije interesovalo kakvo oni imaju misljenje o meni i da li imaju stereotipe. Ja znam zasto sam tu gde jesam i odlicno znam ko sam,sta sam i odakle sam i koliko vredim i sta mogu.
    Zapadnjaci imaju TOTLANO drugaciji sistem razmisljanja. Oni ne mogu i ne umeju da mrze kao mi. Mi mrzimo i rodjenu decu,roditelje,celu familiju. Oni ne. Oni mogu najvise da imaju neke ne simpatije,ali niakako onu mrznju koji ih tera da se izdrkavaju nad vama kao sto to u Srbiji znaju da rade. Da vam zagorcavaju zivot iz minuta u minut i da se time slade. Stranci to nemaju pojma. Oni gledaju racionalno. Gledaju TV pa misle da je to tako,ali kada vide nesto drugo onda gledaju drugacije. Znaci,bez posebnih emocija i samo ono sto vide. Kada VIDE,ne zanimaju ih nikakve price i televizije. Oni imaju stav i dokaz i objasnjene za taj stav i tu je kraj. Tako da sma ja sa kao stranac u odnosu sa ostalim strancima u drzavama u kojima sam radio vrlo brzo razbio sve ono sto su oni do tada imali u svojoj glavi,a to sam uspeo samo i iskljucivo svojim radom,odgovornoscu,disciplinom,svojom fizickom i mentalnom higijenom...sama cinjenica da ne pusim i ne pijem,sto znaci da na poslu ne uzimam pus pauzu i da necu doci mamuran,sto znaci i da cu bolje i vise raditi i napraviti bolje rezultate za njih je bila vise nego dovoljna da me prihvate. Jer kao sto rekoh,oni Zapadnjaci su velikom vecinom racionalni i gledaju samo krajnji rezultat. A ja sam donosio krajnji rezultat i pre vremena. To su oni znali da postuju ITEKAKO! Svi stereotip u njihovim glavama,sto se mene tice su pali vrlo brzo. Radio sam vise,bolje i kvalitetnije od svih njih,jer sam ZNAO da mi je to JEIDNI put. Sto UOPSTE nije slucaj u Srbiji,naprotiv. Jos jedna bitna stvar,nikada se nisam zalio,iako sam mogao,iako mi mnogo stvari nisu bile potaman...i nikada nisam trazio slobodne dane preko onih koji zakonski dobijam. Dva ili tri godine sam radio sa samo jednim danom rashoda,mimo onih na koje imam pravo i to zbog bolesti. Uvek su mogli da se oslone na mene,sto se posla tice. Nikada nisam zakazao. To je bio jedini put.Drugi put je vodio nazad u BRLOG. IZbor je bio za mene JEDNOSTAVAN. I nista mi nije bilo tesko. A ni plata nikada nije zakazala sto je PRILICAN stimulans. Dobijao sam pohvale usmene i pismene od ljudi iznad mene. Sve to mi je pomoglo da dodjem do ljudi koji predstavljaju nesto i da mogu da im se obratim za pomoc ako mi zatreba,a ti ljudi su mogli SVE. Pojedini su mi i doslovce rekli "sta god da ti treba javi se" a to na Zapadu nije kurtoazna recenica.

    ОдговориИзбриши
  36. Viši inspektor Bešević26. август 2010. 14:28

    (nastavak)

    Tako da i tada i danas nastupam isto. Totalno ne me zanima sta ti mislis o meni,jer verovatno ni ja nista bolje ne mislim o tebi,mozda i gore. Ja kao Srbin ti vec jebem majku i sve po spisku,a nisi me ni video. :)) Nego reci sta treba da se uradi i zavrsi pa cemo posle da vidimo sta ces da mislsi. Jednostavno igram po njihovim pravilima i to radi.
    U privatnim odnosima sa ljudima,van posla,nisam hteo nista da menjam. Ja sam takav kakav sam...ono sto je za mene normalno za njih nije i tu se za mene svaka prica zavrsava. O tome sam i pricao. Necu da pijem,jer mi to ne prija i tacka,nema dalje price. A ti i vi svi ostali radite sta hocete to se mene ne tice. Platicu celu turu u kafani,a vi ostali ne morate nista da platite,jer sam ja tako naucen i to je deo mene,takav cu i da umrem. Osecam se LOSE ako ne platim turu pica u kafani. I tako redom.
    Sa druge strane postujem i uvek cu postovati tradiciju zemlje u kojo zivim i obicaje. Sve praznike i sve ostalo. Recimo dok sam bio u Kini isao sam u neki budisticki hram na neku njihovu sluzbu.Rece mi jedan prijatelj zasto imdem kada nisam budista. Idem jer sa njima radim i jer ih postujem i hocu to da im pokazem da bi ioni mene sutra postovali. To nema veze ni sa religijom ni bilo cime drugim.Isao bih i u dzamiju,bez problema. Jer nemam dilemu ko sam i sta sam,niti se cega bojim. To je jednostavno izraz postovanja,koji je prilicno stran kod nas. Takvim ponasanjem sam stekao dosta poznanika i prijatelja stranaca,a da sam pritom ostao svoj. Od stranaca sam prihvatao sve ono sto je donosilo boljitak. Stalno gledao sta rade i slusao sta pricaju i kako razmisljaju. Merio,proveravao i donosio zakljucke. Neverovatna je stvar kada shvatite da na jednu istu stvar neko drugi ima potpuno drugacije glediste od vas i jos moze da vam objasni zasto je to dobro tako.
    KOnkretan primer,jedna moj prijatelj Amerikanac,cist Amerikanac...americki oficir. Pricam sa njim nesto u vezi sa krizom i pomenem kako su skoro sve velike americke firme prodate strancima i nisu njihove. A on meni kao iz topa,jedan totalno za mene neocekivan odgovor..."da,to je tacno,ali te firme porez moraju da plate americkoj drzavi tako da je sasvim svejedno ko ce da ih drzi u vlasnistu,bitno je da ovde placaju porez". Odgovori mi covek VOJNICKI precizno. Nije bilo sta da se prigovori. Oni tako gledaju,samo rezultat. Za nas malo neobicno,ali to ima svoje prednosti. Od svih njih...od Kineza,Norvezana,Amera...svi ostalih koje sam sretao naucio sam nesto. Nije to mala stvar.

    ОдговориИзбриши
  37. Ја форсирам, није него... Ово је одговор који ми више значи од свега што си пре рекао. И то из само једног разлога: и ја размишљам и радим исто тако! :) С том разликом што ја још увек нисам довољно дуго међу њима. Променио сам фирму па ми је Јово-наново. У претходној сам им био толико добар да су хтели да ме задрже, али... криза, не примају нове људе, а ја био изнајмљен и тако. Сада је опет ситуација, објасни ко си и шта си. И да, тренутно најважнија чињеница, нисам плаћен колико треба. Имам једно 30 до 40% мању плату од оне коју би требало да примам. Ћале ми је давно рекао "стрпљив спашен" па радим најбоље што могу, а ови то цене, па ћемо да видимо... Можда ускоро опет променим фирму, појма немам.
    Као што рекох, на уређеност сам се навикао. И могу тако, није фрка. Себе нити могу нити хоћу да мењам али нећу чињеницу да сам другачији ни да натурам на нос било коме. Живимо своје животе и ћао. Човек мора мало низ воду, наравно... али ме струја не носи. И у праву си: НЕ МРЗЕ већ НЕ СИМПАТИШУ. Где год сам био упознао сам Немце којима сам само понашањем, и ничим другим разбијао предрасуде па су ми после долазили на кафу. Турску :) А ја код њих идем на кобасице :)

    ОдговориИзбриши
  38. Viši inspektor Bešević27. август 2010. 02:00

    Ma veruj mi da si ti dovoljno dugo medju njima,sasvim dovoljno,samo je to stvar licne prirode i prilagodjavanja. Ja nisam puno ni razmisljao o prilagodjavanju. Navikao sam se na sve za godinu dana. Jedno vreme su mi samo smetala cesata preseljenja,sada sam se malo stabilizovao,poslednje 2,5 godine i bice tako nadam se...do daljnjeg.
    Sto se tice ostalog...ni ti ni ja,ni bilo ko drugi ne moze da se probije drugacije nego da radi vise nego oni,a da bude manje placen od njih. To je jedini put,za prvo vreme. Dovoljno je samo da se setis koliko bi malo bio placen u Srbiji i sve ti je lakse. O postovanju rada i zalaganja kod nemaca necu ni da pricam.
    To je sjajna stvar...oni kod tebe na tursku kafu,ti kod njih na kobaje...tako je i kod mene. Oni kod mene na gibanicu i sarmu,a ja kod njih,kako gde...riba i ostalo morsko "bilje":) I super nam je.
    Jedino sam se plasio kod Kineza da idem na rucak. Jer zna da bude svega odvratnog. Ono sto mi se kod njih svidja mi je fenomelano,ali ono sto ne,to je ocaj! Kod Amera je najlakse...samo rostilj,pice i pileci bataci...ne razmisljas nista. :))
    Ali kada keva dodje i kada umesi kolace...jao majkoooo!!! To je izginuce.

    ОдговориИзбриши
  39. Баш та пресељења ме смарају, само тако. Морам негде да нађем место где ћу да "свијам породично гнездо" ;) а ово где сам сад ДЕФИНИТИВНО није крајње решење. Знам, Џејмс Бонд рече "Никад не реци никад" али ја имам бар жељу, а можда и план, да идем одавде :)

    ОдговориИзбриши
  40. Viši inspektor Bešević7. септембар 2010. 19:35

    ovo namerno kucam ovde. Prvo da ne uzurpiram aktualeni blog,a drugo da se malo sklonim od znatizeljnika,a samim tim i rasprave...racunam nece nikome pasti na pamet da ide unazad i cita,posebno ne komentare. Pa sam hteo u miru da ti kazem...svaka ti cast na hrobrosti! Kojoj hrabrosti? Inace,a sad posebno na onoj za lupetanje Aristotela,Hegela,Kanta...i ostalih DZABALEBAROSA. Od celog zivota i dzabalebarenja ostal im je po jedna ili dve recenice. A bistrili i "burgijali" ceo zivot. Jebes ti taj pos'o. To sto su oni 40-50 godina burgijali,to moze da se cuje u svakoj trecoj kafani u Srbiji za 2 sata. :)))
    kada sam polazio preko,jedan drugar mi pokloni knjigu "Tako je govorio Zaratustra" Nice,naravno. Auuuuu brateeeee!!! Prvih 30-40 strana i djene djene...ok. Ali posle...koje tupljenje sunce ti jebem,koliki dokon mozak moras da budes da bi onoliko bistrio i svirao kurcu,pa jos i knjigu da napises. Lebac ti jebem krvavi. :))) Jos ce meni neki tamo Nice da topi mozak,nista kurcom nije mrdnuo ceo zivot,zevao okolo i jebavao svapske kurve i on ce da mi tupi o zivotu. :)) Jebes ti to. Znas bre sta je Zoki Radmilovic za njega? :)) Hegel,Kantu,Platon,Aristotel i Tales iz Mileta u paketu pa na KUB! :))
    Jos jednom,svaka ti cast na dimamu. :)))
    Ovo kada procitas,obrisi da niko ne vidi. Hahahahahaha!

    ОдговориИзбриши
  41. "This massage will sefdestruct in 10 seconds!" Од брисања нема ништа! Ниси "повредио правилник" :) И хвала на честиткама. Нисам оно баш доживео као нешто на чему ћу се касније захваљивати, јебем ли га али ок, хвала још једном. Кажем шта мислим, трудим се да не увредим неког другог и то је то.

    ОдговориИзбриши

Пратиоци

Претражи овај блог

...

free counters