Да појасним наслов. Досадио ми је Мумбај, само тако ми је досадио, па сам после комбиновања, размишљања шта и како и са ким и где, одлучио да се уздам "у се`" кад већ немам кљусета. А и није ми први пут.
Гоу сам планирао да посетим већ неко време. Плаже и добра клопа. Ништа више ми није требало. Окидач за овај викенд је био и фестивал бајкера из читаве Индије. Кажу и шире. Ипак, нисам их ни видео. Не жалим. Урадио сам шта сам планирао и поред чудних погледа и неверних Тома у мојој тренутној околини.
Нисам авантуриста, те ће многи који ме познају бити можда изненађени што сам се одлучио на овај корак. Али, корак није био мали и без припрема. Први избор транспортног средства је био воз. Постоје спаваћа кола и слично. Међутим, она нису као што смо сви у Европи навикли. Овде се под тим сматра место за спавање. Са ко зна колико још људи. За то ми је дефинитивно требала подршка још некога јер је мало теже пратити ко све улази, излази из воза. Стварно немам намеру да се читаво време осврћем да ли ми неко мерка пртљаг. С тога сам изабрао бус. Аутобусе које могу видети свуда, нису баш пример доброг превоза. Велики, бучни, пренатрпани... Ови су другачији. Прави међуградски. Могао сам да бирам између седећег, седећег/спаваћег и спаваћег. Изабрао сам ову другу варијанту. Чепркање по нету, уплата једне варијанте и то је то. Разлика између ова три нивоа је око 100 до 200 рупија по правцу. Дакле, од 1,5 до 2,5 Евра. Додуше разлика у цени спаваћег воза је дупло већа. Воз, по правцу, је око 500 Рупија а бус је од 800 до 1000. Да не смарам даље с бројевима, платио сам 1950 Рупија тамо и назад. Климатизован, довољно добро одржаван Волвоов бус. Три осовине. Дугачко чудо. Преко наслона сваког седишта беше пребачено по једно ћебе. О чистоћи истих нисам ни размишљао. Прашњава су у сваком случају. Чим је бус кренуо схватио сам чему она служе. Понео сам само једну поткошуљу, у случају да ми буде прохладно у бусу ноћу. Е па било ми је. Клима је радила тако да је он био претворен у фрижидер! Без претеривања. Да сам само понео дукс... Био би ми довољан. Овако сам се ипак покрио ћебетом. Као и сви уосталом. Оно што ме ипак чудило је понашање Индијаца. Косило се са свиме што сам до тада видео. Ујутро, када је температура око 20 степени, жале како им је прохладно. Облаче јакне и капе. Чак и шалове. Али чим су ушли у бус, сели на своје седиште, сви до једног су укључили да им вентилација, дува веома хладан ваздух директно у главу! Зашто? Чему ово, за бога милога? Јесам за климу, наравно, али зашто је стављена на 15 степени? 22 би била сасвим довољна и сви би били мирнији. У пола ноћи се пробудих, намештајући се у полулежећем седишту, а око мене као да су многи поумирали. Преко главе се покрили и умотали у ћебад. Хладно им. Е па нек` вам је, кад сте толико ненормални. Капе, јакне, прслуци типа "хвала ти бако", промаја у главу и ћебе преко главе. Логико, видимо се. То је то, "Indian way of doing things". Бусеви су удобни али путеви нису баш увек. Кишна сезона их много уништи. Неки буду поправљени, неки не и то је оно што у ствари чини вожњу нешто неудобнијом јер возачи не покушавају да возе лагано и удобно већ да, једноставно, стигну на одредницу. Љуљање, труцкање, нагло убрзање, нагло кочење, скретање, обилажење, трубљење да се склоне, ма све. Ипак, један део је високо у планини и доста је кривудав, па су ту били више него опрезни. Веома нежни са воланом и папучицом гаса. За поштовање. Умеће возача ових чуда на точковима, више не доводим у питање. Јесам у почетку, признајем али после те деонице, не. Ако следећи пут урадим овако нешто, а зашто не бих, уплатићу "Sleeper bus". Кревети к`о у возовима, у оним спаваћим вагоним. Бар ћу се боље наспавати, јер реално, у бусу се човек не може сасвим добро наместити. Увек нешто заболи. Леђа, ноге, руке...
Како ми је било тамо и шта сам видео, ћу рећи уз и кроз слике.
Да ли се разазнаје вила у даљини? Не, а? Е јеби га. Баш је лепа али ово растиње се испречи између мене и погледа. |
ПОсебно ми је драго што сам усликао овај детаљ. Много путева и путељака је оивичено палмама и иду кроз непрегледна поља пиринча. Диван поглед беше, заиста диван. |
Типично индијски. Један комшија има чиме да изгради лепу кућу. Други склапа крај с крајем и један дан с другим. Није тешко схватити ко је ко. |
Ресторан у којем да ручао. "Fisherman's Wharf". Тражио сам на нету препоруке за добар рибљи ресторан. Нисам се зајебао. Поред сређности, амбијента, услужних, али онолико колико треба, конобара, храна је... Полизао сам прсте. Јесам, мајке ми. Чак ми је конобар Драној (Drannoy) донео папирне салвете мислећи да ми требају. Кад једем рибу, једна рука је прљава, тражећи кости. А кад је риба лепо спремљена, немам проблем да олижем прсте. |
Панорамски поглед са стола за којим сам седео. Рибари. Стварно. Ресторан са овим именом није могао бити на бољем месту. Рибарев док, рибарево пристаниште. |
На крају, сетио сам се оног семинара "Упознајте Индију." Ово је било то. Није било екстремно као возом, можда, али било је ок. Идући за Гоу, већина путника су били млађи. Иду у провод. Повратак је била старија екипа али не много. Нису били бабе и деде. И тамо и овамо сам имао с ким да причам. И о чему да причам. Свима је прво питање било: "Како се зовеш?" Друго: "Одакле си?" И онда ја исто узвратим и разговор има приснију, опуштенију ноту. Имена се не сећам. Брзо кажу а мене блам да стално запиткујем али добро, није то ни толико битно. Битно је да сам ја био на плажи, прошетао се кроз воду, кад већ нисам могао да пливам. И било ми је лепо. Ко јебе ове само на комфор навикнуте Немце. У инат ми је било лепо.
Lepa reportazica! Samo mislim da si se ipak presao sto nisi isao vozom. To mi je bilo jedno od najlepsih iskustava odande - prva ili druga klasa, spavanjac preko noci, jastuk, cebe i posteljina zapakovana u papirnu kesu :) Ventilator na tavanici iznad svakog kreveta :) :) :) Nikakvih problema s prtljagom. Zapravo, ako ti ne smeta da delis kupe sa jos par njih koji bi samo kao i ti da prespavaju put, prva klasa je overkill.
ОдговориИзбришиSledeci put na https://www.irctc.co.in/, registruj se i uzivaj!
Размишљао сам стварно доста о томе чиме би требао да идем. Ипак је превагнуо бус. Искрено, опет би бусом. Не знам да ли знаш али у протеклих месец дана индијска железница је имало доста проблема. И то не малих. Скоро се запалио вагон и умрло је десетак људи. У пола ноћи. Док су угасили... Јеби га. И сви возови су ишли из Мумбаја, што на север, што на југ. Не кажем да су бусеви сигурни, наравно, јер ко је био и видео ово што они зову саобраћајем, све му је јасно. На крају је одлука пала, бус. Возом неки други пут. Имам још пар разлога а везани су и за то што сам ја овде, ипак, пословно па... све има своје. Разумеш ме, сигурно.
ИзбришиDakle, gazda, drznuo si se i otputovao si na jug. ;)
ОдговориИзбришиNeka, zaslužio si! :)
Nisam znao da i u Indiji postoje sedeći/spavaći i spavaći autobusi. Mislio sam da su to isključivo južnoamerički izumi; na španskom ih zovu semi-cama i cama (polu-krevet i krevet). Tamo sam imao priliku da se vozim cama busom na relaciji Santa Krus, Bolivija-Asunsjon, Paragvaj. To je voznja od nekih trideset sati, dobrim delom kroz džunglu, a potom i kroz Čako pustinju. Da mi nije bilo tog kreveta mislim da bi u Asunsjon stigao polu mrtav (ili polu živ).
Što se vozova u Indiji tiče, ja bi', bogami, morao da se provozam i njima, pa kud puklo da puklo. Ti pretrpani vozovi su mi jedna od glavnih asocijacija na Indiju. Naravno, dolazio bi u obzir isključivo privatni kupe ili tako nešto. :)
И било је лепо! :)
ИзбришиБиће да спаваћих аутобуса има само у државама са нижим стандардом, да не кажем сиромашнијим, у којима сигурност путника није на првом месту. Битно је само да стигну тамо где су кренули. Немам проблем са трајањем вожње. Нисам имао друштво јер Немца наговорити да иде нечим другим сем авионом по Индији је немогућа мисија. После су ме запиткивали како је било јер су знатижељни к`о свраке. Причао сам да је било ок. Неповерљива лица и успутни коментари како нема шансе да тако нешто ураде су ми у једном тренутку прекипели. Питао сам их како су пре путовали? Како су пре ишли на море? У посете једни другима? И на крају, како мисле да упознају Индију ако не упознају Индијце? Народ који је свуда око њих. Питао сам их шта је Индија за њих. Шта ће причати деци после, шта су видели, шта и кога су доживели? Није Индија шетња смрдљивим и прљавим улицама северног Мумбаја, како многи сматрају, већ разговор са тим људима. Размена речи, Али јок, многима је то фуј. Сероње. Надмене дркаџије и сероње. У одласку сам седео поред једног момка, студента. Фино смо причали о свему и свачему. Потпуно опуштено и пријатељски. Па онда један пар из Европе који је на пропутовању кроз Индију. Али они су бато мој дували нешто опасно... У повратку су иза мене била дечица са мајком. Купио сам им чоколаду а они су остатак пута дали све од себе да не буду гласни и да не ударају у моје седиште, без да је то била моја намера. А нису имали више од 3... 4 године. Једноставно су захвални. Па викање, урликање боље рећи, кондуктера на свакој станици у ком правцу идемо јер је било празних места. "Гоа, Гоа, Гоа!" или "Мумбај, Мумбај, Мумбај!" То је Индија. И знам да је воз више од свега овога али... Возови су нешто што ћу вероватно само одгледати.
Ускоро би требало да почне са радом и метро у Мумбају. Тачније у фебруару. Чак су направили и неки једношински. Увек се сетим епизоде Симпсонових у којој је Хомер био машиновођа тог једношинског који није могао да стане. Сачекаћу да прође тест вожња па ћу онда да га испробам. :)
Ти и риба = за мене уметност како све одрадиш виљушком и ножем, док већина као и ја умеша прсте и мрљави по тањиру и наравно останем гладан... :) Сваки слободан викенд, тренутак...искористи за овакве ''екскурзије'', бар знам да ја бих. :)
ОдговориИзбришиБуде ту мало и прстима али безначајно. Вежбало се, вежбало. Искористио бих ја св ки трен, не само викенд да не будем сјебан и уморан. То је мука. Кратак ми викенд за пуњење батерија које се испразне већ у четвртак. А мрзим четвртак... јебени дан. Ићи ћу ја још којекуде, сигурно. У овој мртваји од Индије нећу остати све време, нема шансе! :)
Избриши