Prime Directive

И да будемо начисто. Вређање мене овде још и може да прође, задаћете коју рану мојој сујети, зарашће, нема везе, али вређање неког другог, на мом блогу, мојој авлији, не дозвољавам. Ово сматрам разбибригом и малом можданом гимнастиком а не огласним простором те ако неко жели некога да прозива, нек` лепо отвори свој налог па удри брате, сестро или шта си већ. Свађа и те клиначке глупости не долазе ни под који обзир! Није цензура већ немање разумевања за приземна срања. Ако ме нешто нервира и диже ми притисак је препирање ради препирања! Двоје не може да разговара ако имају исти став, то је јасно ко летњи дан у подне, али контрирање зарад самозадовољавања личне малограђанштине заиста нема шансу. Аргументовани ставови долазе у обзир, то волим и много ценим и надам се истима. Унапред хвала на разумевању.

Понешто о мени

Моја слика
Половина људи има константну жељу да другима прича приче и објашњава очигледно. Ја спадам у другу половину. Ако имам шта да кажем рећи ћу/откуцаћу овде па кога интересује, интересује. А кога не интересује... изгубио је 10 секунди живота док је и ово читао. Нек` тражи бољу кафану!

... а кога интересује више података о мени:

субота, 27. април 2013.

Индија


                    Држава у којој нисам био. Искрено речено, почевши од онога што сам до сада о њој сазнао, или чуо, немам неку претерано велику жељу да је обиђем али ниво заинтересованости да је видим „изнутра“ се лагано мења.
                Друга на свету по броју становника а по броју религија и божанстава можда заузима и прво место. Одликује је брзорастућа економија која је почела да се прелива преко граница њених 29 савезних држава и седам унија, предивна природа, излазак како на море тако и на највише планинске врхове. Историја јој је била довољно бурна, захваљујући Великој Британији која где год да завлада само уноси немир и незадовољство. Ко није чуо за Џавахарлал Нехруа и Махатму Гандија, је вероватно млађи од двадесет година, можда је преспавао скорију историју или је одрастао у прашумама Бразила.
             Насупорт чињеници да заузима велику површину на којој живи огромна популација, нема велике културолошке и језичке разлике, као нпр. у Тајланду или Кини. Индијци са крајњег севера могу комотно и опуштено да комуницирају са сународницима са југа, на пример. Међутим, оно што омета многољудну Индију да буде још утицајнија на светском нивоу су тзв "касте". Они о томе не причају. Као да то не постоји. Према томе се понашају као да је у питању највећа тајна. Или је то нешто што константно желе да "гурну под тепих". А сведоци смо да се стално дешавају неке ненормалности. Групно силовање оне девојке у аутобусу (!), сексуално иживљавање на малолетницама, склапање уговорених бракова са малолетницима и слично. Све је то последица необразованости и вековног потискивања проблема као и лошег односа према другим припадницима свог народа. Времена се мењају, информације су знатно доступније и робовласнички однос према сународнику, само зато што га сматраш за припадника "ниже класе", је много више од превазиђеног у савременом поимању света. Истина је да се много државе понашају робовласнички и ниподаштавачки према остатку света али је то већ тема за себе.
             Свакодневно сам у контакту са Индијцима. Посао не познаје границе а они су баш јефтина радна снага. Звучи лоше али су они, ако их неко пита, задовољни. Доста њих ми се не јавља у ходнику, нити одговарају на нормално, културно "добро јутро". Нисам имао појма зашто. Мислио да је то зато што нисам Немац, па зато што сам нови лик у фирми и слично, међутим, скоро сам сазнао да се не обраћају људима које им није представило надређено лице. За нас, Европљане, чудно понашање, али опет, на Тајланду је сасвим нормално и пожељно чачкати нос на јавним местима.
              Исто тако, скоро сам сазнао, да сам планиран за пословно путовање у Индију. Крајем године. Пред зиму. Шест месеци, у цугу, или два пута по три. Видећемо. Још немам званичну потврду али "где има дима, има и ватре". Ето прилике да упознам Индију "изнутра". Што рече реклама на тв-у за туризам у Индији"Incredible India" Ево читавог сајта сличног имена http://www.incredibleindia.org/ који је покренула влада Индије.

13 коментара:

  1. Jako mi je zao sto cujem da moras da ides tamo na tako dug period. Izbori se kako znas i umes da ne ides odjednom sest meseci, nego bar podeli to na dva dela pogotovo sto imas malu decu. O tome da njih i suprugu tamo ne vodis necu ni da pricam.

    Dobro vodi racuna o higijeni, zaboravi na navike iz civilizacije (da gricnes nesto nekuvano, s nogu, i sl.) jer u tom slucaju ne ginu ti minimum amebe, pa redom.

    Voleo bih da jos neki put posetim tu zemlju (na kraci period, turisticki), dosta sam radio s njima, pomalo natucam hindi ali realno - ako mi se ubuduce putevi ne budu ukrstali s njihovim, bio bih jako srecan.

    Za par osnovnih, saljivih informacija:
    https://plus.google.com/photos/117028591832208349760/albums/5364148584598046801

    Za nesto vise: indiamike forum.

    Za ostalo mozemo da se cujemo. Da li znas gde ides, tj. u koji region?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Да сам могоа да избегнем, веруј ми да бих избегао. Један је колега рекао да не жели да иде и шеф му је одговорио, цитирам: "Добро, како хоћеш, али знај да то неће бити баш најбоље прихваћено у фирми." Ја да се коцкам са послом, не смем. Он је самац и боли га дупе. Баш због деце и жене ја морам да идем. Парадокс, зар не? Иначе, нисам једини који ће ићи, већ цео тим, а неколоко колега ће тамо бити минимум годину дана. У цугу.

      Што се тиче чињенице да тамо могу да поведем породицу, то и није тако лоше али ипак, Индија... нека хвала. Ем су они мали, ем сумњам у чистоћу, ем се свашта тамо догађа и тако даље, и тако даље.

      Индија је једна од држава у којим компанија, за коју радим, има испоставе. Јефтина радна снага и крај приче. Ту су још и Тајланд и Египат. Од добростојећих држава, у игри су Америка, Русија и Аустралија. Клијенти су тамо где има изворишта природног гаса, а њега има где има и нафте. И да се не играмо даље асоцијација, знаш на које државе циљам. Елем, Индијци су ми свакодневица у Немачкој и као колеге су одлични. Замерки, до сада, немам. У умеће и искуство, па сад, то се увек може поставити као питање, одакле год да су. Међуљудски односи с њима су, за мене, веома задовољавајући и већ на најмању назнаку да бих требао да идем тамо, они су се понудили да ми помогну око сналажења и организације живота тамо. Зато ми се чини да ми тај део неће бити проблем. Плус је седиште фирме у Мумбају. Колика је то гаранција за неку уређеност, нисам сигуран. Ипак, видео сам о каквим се радним условима ради и ту немам замерки. Остаје да се види како ће то све изгледати "на терену".

      Доста рекох. Надам се да нисам сморио.

      П.С.: Ако тамо и одем, овај блог ће се претворити у "индијски путопис". :)

      Избриши
  2. Možda nisam bio dovoljno precizan ali ja sam i mislio upravo na to da ni po koju cenu ne vodiš ženu i tako malo dete/decu tamo.

    Jeste Mumbaj veliki grad u kome bi trebalo da ima svačega ali mi je i ostao u daleko najgorem sećanju upravo zbog toga što je svega (a prvenstveno ljudi i prljavštine) imao najviše.

    Ukoliko postoji mogućnost, bori se za Tajland, pa i Egipat ili ME; sve, samo ne Indija.

    Svako ima neko svoje lično iskustvo, može čovek dobro da prođe u kontaktu s njima ukoliko npr. demonstrira elementarno poznavanje jezika i kulture ali što se tiče posla, bojim se da nemam tako pozitivna iskustva.

    U svakom slučaju, nadam se da ćeš proći bolje nego ja i zapamti: stroga higijena!! (da, da - sa dva uzvičnika)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Схватио сам те, не брини. Ни ја нисам био децидан да их нећу водити већ сам рекао да је лепа могућност да и породице иде са мном, ништа више. И као што рекох, да сам могао ишта да бирам, бирао бих да останем у Нмечакој. Али, авај, нисам у позицији да бирам било шта.

      Што се тиче рада са њима, ја тамо нећу ићи да бих радио са њима већ да бих им био, па не баш шеф, али нека врста "супервизора". Надгледаћу шта раде током детаљног инжењеринга. Све је то по мало без везе јер нису ни шефови тамо без искуства. Ма, баш ме брига. Знам шта ми је чинити. Причао сам са колегама који су тамо већ били и они имају веома, веома позитивна искуства. Најпроблматичнији за сарадњу су Египћани. Убедљиво. Али они су нека друга прича...

      Хигијена ми је прва ставка. Поред чињенице да сам добио две туре, а чека ме и трећа, којекавих вакцина то је оно што ми је већ сад на првом месту.

      Умало да заборавим. Добар ти је онај форум, она Мајкова Индија. :) Хвала.

      Избриши
  3. Gazda, da zaključimo... od tvog potencijalnog odlaska u Indiju najveću korist će imati tvoja kafana. Ne mogu ni da zamislim šta ćeš sve tamo videti i opisati nam (i fotkati). Dobro, neku korist će imati i tvoj džep, ne ideš valjda tamo zbog klikera. I... da ne zaboravimo, tvoj imuni sistem će proći test svih testova. Malo sam cunjkao po netu i video neke reportaže o ritualima na svetoj reci Gang. Stvarno je "inkredibl". Mumbaj, srećom, nema tako drastične prizore ali, ipak... Sad mi je jasno zašto Indijci jedu jako ljutu i začinjenu hranu. U svemu tome se krije i neka vrsta zdravstvene zaštite. Borba protiv parazita i bakterija nikad ne prestaje! Zdravlje (ali i bolest) na usta ulazi...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ова кафана ће да се претвори у путопис, обећавам! Јесам ли до сада слагао или изневерио? не бих рекао... А о кликерима ћу тек да разговарам са шефом. Истина је да ту има неких бонуса и срања али мораћемо мало и да преговарамо. Сјајан је моменат за тако нешто.

      Поводом те чувене реке, Ганг. Скоро је била нека емисија о њој. Неки лик је морао за опкладу да се окупа у њој, тј. да прође тај неки ритуал прочишћавања. Мора да стане у воду, и да три пута чучне и устане али тако што ће потпуно да зарони. Поред њега ће бити неки "поп" који ће му помоћи око тог, је ли, назови крштења. Тај лик је све само не уредан. По било којим стандардима. А вода у реци Ганг има 150 пута, ПУТА, већи ниво ешерихије коли од уобичајеног и безопасног. Зашто? Па зато што они раде све на обали те реке. Од директног изливања фекалија у њу, преко прања веша и улица до спаљивања преминулих и испирања посмртних остатака, читај пепела, у њу. Буд бог с нама.

      Морам признати да ме мало брине и исхран тамо. Не само толико због бактерија, амеба и сличних "чудовишта", то је основна бојазан, већ и због чињенице да ја кари не волим. Може у траговима, као зачин, али у мери у којој га они једу, ух, видећу, не знам.

      Избриши
    2. Zapravo, hrana mi je jedno od malobrojnih lepih iznenađenja/uspomena koje sam poneo odande.

      Pre nego što sam otišao tamo, nisam podnosio ljuto. Ali ni u tragovima. Onda, dakle, odem tamo i vidim gde sam došao i koja je to prljavština i bolest. I nekoliko dana nisam smeo ništa da pipnem oko sebe, itd., a kamoli da jedem bilo šta lokalno. Tih par dana sam preživeo na par ambalaža koje sam poneo sa sobom (jafa, bonžita i sl.).

      E, a onda mi je nestalo zaliha. A već sam bio polu-gladan. Izdržao sam još jedan čitav dan dok glad konačno nije nadvladala strah od zaraze i gađenje higijenskim neprilikama. Sišao sam u lokalnu prčvarnicu koja se nalazila u prizemlju tzv. hotela. Gledao sam da uzmem nešto dobro prokuvano pa sam izabrao spanać s pirinčem, jer i jedno i drugo prvo prokuvaju pa onda zaprže.

      Prvi zalogaj sam uzeo bojažljivo, plašeći se da će momentalno da mi sprži jezik, nepca, jednjak, kompletan probavni takt i stolicu podamnom. Kad ono - ništa. Uzmem drugi zalogaj, malo veći - opet ništa. Treći - ništa. Četvrti - kad je krenula da radi ljutina od onog prvog! Majko mila! Ali nisam imao kud, glad me je pritiskala da ni slučajno ne prekidam kada sam već počeo. Bilo je tragikomično, nisam baš plakao ali su me oblile doslovce graške znoja.

      I tako sam proveo ostatak putovanja - jeo sam sve to pod prisilom/nedostatkom alternativnih načina ishrane. I desila se najinteresantnija stvar - zavoleo sam ukuse, upravo istih onih stvari koje su mi do tada, a i do dan danas, izazivale gađenje ukoliko ih je detektovalo čulo mirisa.

      I kasnije gde god sam išao maksimalno sam koristio priliku da jedem po indijskim restoranima, pošto ih u Beogradu nema da išta valjaju, a fala Manituu, obično sam išao tamo gde ih ima ko šaše. Npr. sad u KSA, u Interkontinentalu, svako veče su imali drugu kuhinju i između ostalih jednom nedeljno je bila indijska večera. Smešno je bilo to da sam po pravilu jeo sam u restoranu, ne samo da nije bilo ostalih zapadnjaka, nego ni njih samih. Verovatno ih je bilo blam, šta li :)

      Tako da - pripazi se, ko zna kakve ćeš ti sam navike da poneseš odande!

      Druga lepa uspomena su hramovi. Svaka selendra ima neki veličanstven hram. Vidi ako stigneš da odeš do pećina Elore ili Ađante, u istoj su državi kao i Mumbaj.

      Избриши
    3. Што се тиче смештаја, то ме за сада не брине јер је питање да ли ћу бити у хотелу од 4 или 5 звездица. Трудићу се да се тамо и храним. Љуто није да не волим, већ избегавам јер прокукам кад год излази на другу страну. То ми је проблем. Ако је заиста толико љуто колико се прича, онда ћу се вратити гузице црвене к`о у мајмуна! Биће као у филму "Тито и ја": "Замислите, другови и другарице пионири, њему се ојела гуза!" :)

      Путовање... па, сад, за то ћу врло вероватно имати и мање времена од планираног јер је радно време "екипи" у Индији 6 дана по око 10 сати дневно. Чисто сумњам да ћу баш сваког викенда негде да цуњам. Пре ће бити да ћу да спавам, да се чујем и видим са породицом и чистим ову кафану. Надам се да ћу имати снаге, јер воље имам, да видим и нешто ван хотела и посла.

      Избриши
  4. Viši inspektor Bešević5. мај 2013. 06:48



    U Indiji nikada nisam bio,niti nameravam. Sama pomisao na Indiju mi nije prijatna. Cak su mi mrski i ljudi koji se loze na Indiju u bilo kom smislu.
    Ne bih da ti stajem na muku,prosto osecam da ti se uopste ne ide tamo,ali da nemas izbora. Ali sta da smisli nesto,neki izgovor...satro deca bolesna,zena bolesna,kriticno,tetki da das lek i to? :)
    Ziveo sam u Kini. Ko mi kaze da su kinezi vredni,ja bih mu se popisao po glavi.
    U Indiji,rekoh,nisam bio,ali Indijaca ima svuda po belom svetu, i sterao sam ih. PO onome sto sam mogao da vidim dosao sam do zakljucka da nema vecih debila na planeti. Ne zanimaju me price o njihovim programerskim vestinama i bla bla bla,oni su za mene takvi debili da ne umeju da rese saobracajnu raskrsnicu. Svakom Indusu treba zabraniti da vozi kola,jer izaziva opstu opasnost po sve ostale ucesnike u saobracaju. U skladu sa tim dati im 20% popust na taksi.
    Licno sam bio svedok kada se jedna hindu devojka od nekih 14-15 godina i visinom od oko 150cm umalo nije udavila u bazenu dubine 1 metar,i to pored stepenista za ulazak u bazen (znaci i plice od jednog metra). Ne znam kako,ali ni ona ni njena majka su bile operisane od proste logike da je dovoljno samo ustati i ne mozes da se udavis. Cudu nisam mogao da se nacudim. Kada sam to video i kada sam video kako voze kola bilo mi je jasno zasto i kako su ih Englezi jebavali vekovima.
    Nekoliko ljudi koje znam,a koji za komsije u zgradi imaju Induse kazu da je katastrofa kada oni krenu da spremaju hranu. Cela zgrada smrdi gore nego bilo koji podrum zgrade u Srbiji (aludiram na kiseli kupus).
    Nemam nista protiv njih kao ljudi,ali za sve ostalo mi se gade.
    Ja sam ipak za sile osivine Japan-Nemacka i tako to (rat je puk'o jer su ubacili u pakt cigane sa Apenina,ehehe).
    U svakom slucaju zelim ti PUNO SRECE (citaj da te nekim spletom okolnosti skinu sa tog programa). Ako imas zelju mozes i turisticki da odes...2 dana recimo,dosta je. :)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ни ја тамо нисам био, нити сам намеравао али... већ сам објаснио зашто идем. Да избегенем, врло вероватно бих могао али би се баш лоше одразило на многе ствари. Ценим, можда грешим али то је утисак који сам стекао до сада међ` колегама.

      Рођен сам у Европи и било која варијанта која би укључивала Европу ми је ок. Немам ама баш ништа против. Сматрам да смо генетски, физички и психички предодређени да радимо и живимо на континентима на којима смо рођени. Мене Азија, у било ком смислу, не привлачи. Ни туристички, ни пословно. Као ни Америка. То је већ друга прича али сам је навео као пример колико-толико уређене државе. Немам ништа против било кога ко је отишао или се спрема да иде било где у "бели свет" да ради или живи, далеко било али је ово моје скромно виђење проблема међуконтиненталних радова и компанија. Јебена глобализација! Иза свега се крије јефтина радна снага, ништа друго. Који бре курчеви програмери, математичари и срања!? Па шта ако су Кинези направили зидину која се, шатро, види из свемира!? Па шта!? То ме не може задивити. Људе ценим по ономе како се односе према другим људима, шта раде а не по ономе одакле су.

      Ко је колико вредан од Индијаца, је ствар процене и људи са којима се ради. Инжењери са којима сам до сада радио су веома дисциплиновани и желе све да буде што пре готово. Сасвим супротно од дефиниције ленштина. Међутим, пар колега ми је "испод ока" рекло да они што тамо завршавају послове нису за пример радилица. Веома много воле да кривинаре. А ја ћу да будем к`о десетар и да им џеџим над главама и тако. Ма нисам одушевљен варијантом, али уопште, веруј ми!

      Избриши
  5. Inače, "Kineski Zid" se uopšte ne vidi iz svemira, to je samo priča u koju veruje većina ljudi... ;)
    Mislim, nisam bio u tom drljavom svemiru, ali informacija je proverena :)

    Ne znam kako će tvoji da izvedu to da žive bez tebe toliko dugo u komadu, možda će kod babe i dede u otadžbinu?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Нисам био ни ја, и да будем потпуно искрен, не верујм ни онима који су тамо били па га мало виде, мало не виде, све у зависности од тога да ли "волимо" Кину или је "мрзимо". Политика на сеоском нивоу.

      Што се тиче мојих најмилијих, то ћемо управо такоа и да решимо. Мирко, за сада, није добио место у вртићу од јесени, а мале су шансе да ће се то и променити. Да је којим случајем добио место, можда би Малена и остала неко време овде па онда у отаџбину. Овако, нити иду у школу, нити имају неких других обавеза, Малена, на жалост не ради, тако да... Ситуација је јасна. Ја имам право на ормод док сам тамо, и лет ми је плаћен, па ћемо се већ договорити кад и како и тако све редом. Логистика је сад на испиту. Магистрираћемо је у наредном периоду! :)

      Избриши
    2. http://www.b92.net/zivot/vesti.php?yyyy=2012&mm=09&dd=16&nav_id=643536

      Избриши

Пратиоци

Претражи овај блог

...

free counters