Prime Directive

И да будемо начисто. Вређање мене овде још и може да прође, задаћете коју рану мојој сујети, зарашће, нема везе, али вређање неког другог, на мом блогу, мојој авлији, не дозвољавам. Ово сматрам разбибригом и малом можданом гимнастиком а не огласним простором те ако неко жели некога да прозива, нек` лепо отвори свој налог па удри брате, сестро или шта си већ. Свађа и те клиначке глупости не долазе ни под који обзир! Није цензура већ немање разумевања за приземна срања. Ако ме нешто нервира и диже ми притисак је препирање ради препирања! Двоје не може да разговара ако имају исти став, то је јасно ко летњи дан у подне, али контрирање зарад самозадовољавања личне малограђанштине заиста нема шансу. Аргументовани ставови долазе у обзир, то волим и много ценим и надам се истима. Унапред хвала на разумевању.

Понешто о мени

Моја слика
Половина људи има константну жељу да другима прича приче и објашњава очигледно. Ја спадам у другу половину. Ако имам шта да кажем рећи ћу/откуцаћу овде па кога интересује, интересује. А кога не интересује... изгубио је 10 секунди живота док је и ово читао. Нек` тражи бољу кафану!

... а кога интересује више података о мени:

петак, 12. април 2013.

Католичка болница

                 У Србији би се ово звало Клинички центар. У овој болници је, рекло би се све. Од службе Хитне помоћи, тзв. Ургентног центра, преко одељења за хирургију и операционих сала, све до породилишта и разних саветовалишта. Говорим о болници у оквиру које је породилиште где је Малена донела на свет једну дивну девојчицу, болници Свети Јосиф. Кога интресује више детаља ево и директног линка.
                      Не бих да их хвалим нити бих да их кудим. Све што могу рећи је да тамо раде искусни, добронамерни и веома љубазни људи. Има их из целог света. Један од главних уролога је црне пути, док је једна од докторки која је сврћала до Малене била из Шпаније или из неке друге државе у којој је шпански главни језик. Истини за вољу, морам рећи да је од клинике у Котбусу, после порођаја са Мирком, добила више поклона. Врећица за спавање је уобичајена ствар, као и пакет "Памперс" пелена али је то овде било све. Тамо је Мирко добио и још неколико делова одеће и тако даље. Оно што је за мене био интересантан податак је да ово католичка болница.
                      Ова чињеница их не спречава да лече све који дођу, или буду донесени, већ говори да је оснивач исте управо Католичка црква. Како ми је речено, изграђена је 1951. године а обновљена 2004. Све жене се ословљавају са "сестро". Мени и Маленој је било чудно кад смо чули и да је спремачица "сестра". Како бре? Није ваљда да толико штеде па је одређен број медицинског особља одређен да чисти и спрема? Није. Једноставно је. Ради се о сестринству. Није чудо видети калуђерицу (монахињу) на улазу, у пријавници.
                        Нећу прећи међ` католике али не могу да се на запитам због чега све "цркве" не би учиниле овако добра дела и изградиле болнице, вртиће, школе...? Православна црква има проблем са свештеником који је покушао да оснује вртић у оквиру цркве. Не сећам се где то тачно би али знам да сам читао о томе, пре пар година. Овде, на југу Дортмунда, где већинско становништво чине чистокрвни Немци (на северу има доста потомака Османлија) је почела да се гради највећа џамија у овом делу државе! Мало је рећи да су многе обрве подигнуте, да се многи Немци мрште али да ли би тако заиста било да су уместо ње направили, добро не морају баш клинику, али Дом здравља би био веома добродошао. Зар не?

12 коментара:

  1. Viši inspektor Bešević14. април 2013. 05:20

    Srpska pravoslavna crkva ima para da finansira ceo zdrvstveni sistem Srbije,ali zasto bi kada oni vise vole da zive kao Kacevenda-seks,droga i RnR...u Audiju Q7 po mogucnosti.
    Nisam cuo da su nesto dali za onu malu Tijanu. Niti sam za zivota cuo da su igde ista dali,samo su uzimali i otimali.
    Katolici naravno brinu za svoje. I da ih lece i da ih zaposle i sve.
    Da ne ispadne da katolike,nego je tako,relano. Ja ionako ne ulazim ni u jednu crkvu,verujuci sam ali ne idem po crkvama,posto ni Isus nije zalazio po crkvama,niti mu je sveti Jovan naplatio krstenje. :)
    Mada sam se uvek pitao sta im znaci to kada pise katolicka bolnica,da li da se lece samo oni,ili je oni finansiraju...tako da si mi lepo objasnio,Lomi.
    Gazda,od srca ti cestitam rodjenje cerke,neka je ziva,zdrava i srecna i da vas pusti malo vise da spavate nego sto je Mirko.
    Pivo moze. Ziveli! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Хвала на честитки. Пиво је ту, увек! `Леба мож` да нема али пива... јок! :) Иначе, Мирко је и даље гласнији од ње. Она се накрка, заспи и не јавља се ни због грчева, ни због подригивања, ма ништа бре. Кунта све у 16! Мирко одржава ритам. Два до три пута се јави и дигне узбуну. И тако. Ма порашће па ћу све ово заборавити.

      Један од многих колега с факса ми је причао о својој тетки из Америке која му је рекла да ако хоћеш да се "увалиш" међу Амере кроз цркву, православну је л`, све што треба да урадиш је да одеш до Чикага, уђеш у једну од њих и попричаш са свештеником. Он ти организује посао, стан, дакле све што треба у замену за 10% плате коју будеш примао, али доживотно! Па је л` то црква? Сачувај ме боже, као да потписујеш пакт са ђаволом у сред цркве!

      У цркву одем кад осетим потребу. А та потреба ми се јавља овде. Дође ми да запалим свећу ћалету на гробу али пошто сам подалеко, ја одем до цркве и одрадим тај мој мали обред. Онако, лагано, за себе, у тишини. Не треба ми ни прича ни подршка већ ми је то мали одушак да се опустим. Не волим кад ме притискају та осећања..

      Избриши
  2. Ma, lopovske bande su sve crkve. A, to su samo mrvice koje daju, tj. VRAĆAJU onima koje su pokrali, što im, inače, služi kao reklama, tako da im se opet vraća.

    Crkve ne mogu da smislim. Da se ne vrti toliko para u celoj toj priči, baš bi me bilo briga, ali ovako me jako mnogo nerviraju. Vernik nisam i mnogo sam ponosan zbog toga. Protiv vernika nemam ništa, njihova stvar, ali crkve mi idu na živce... :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Цркве су организације грађана као и све друге. Будући да се не финансирају од производње било чега, морају се користити триковима како би стекли кеш. Ко скапира трикове, скапира, ко не скапира... Знаш и сам.
      Е сад, бити верник је већ нешто друго. То је у реду. Скроз је у реду. Многим верницима је проблем да не дозволе да буду искоришћени. Ни не примете кад их музу. Јеби га. Сваком свој порок. Да ли се дрогираш, пијеш, пушиш, коцкаш, купујеш фенси срања, дајеш паре цркви, све је то исто. Новац се узимао, узима се и узимаће се.

      Избриши
  3. Анониман9. мај 2013. 11:20

    Koliko ja znam katolocka kao i protestantska crkve se finansirju upravo iz poreza koje naplacuje svojim vernicima. A o bankama koje poseduju da ne govorim...o lepoti, multi kulturalnosti i koliko je sve to bajno prosudite sami.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Поздрав Анонимни, или Анонимна. Добродошла. Шта пијеш?

      Истина је да те цркве наплаћују тај фамозни порез. Па и мене су питали чим сам се пријавио у Немачкој да ли желим да плаћам тај "црквени додатак". Рекао сам да сам православац али је одговор био да то нема везе са тим које сам вере, већ само да ли хоћу. Нека хвала. Било како било, ја тај додатак не плаћам али се моја жена породила у тој болници без да ју је ико питао које је вероисповести. И још нешто. Нека се и финансирају из тих додатака, што да не. Боље да граде болнице, вртиће и друге културне институције а не само да се взикју у прескупим џиповима. Кинези имају изреку: "Новац који даш цркви, потроше калуђери." Није далеко од истине али је лепо кад се један део тог новца врати народу, зар не?

      Избриши
    2. Анониман10. мај 2013. 15:01

      Imace katolici se voze na biciklima? Papamobile...

      Избриши
    3. Наравно да се не возе бициклима. Ако мало боље прочиташ шта сам рекао, видећеш да сам рекао "а не само да се возикају у прескупим џиповима". Сви се попови, директори, председници и било који управници возикају у луксузним возилима, зар не? Питање је ко и колико даје свом народу. За свештенике ме заболе да немаш појма али црква је нешто друго. Институција. Обележје народа. А свештеници су људи и самим тим грешници. И на ову тему нећу даље да расправљам јер нисам ни желео да се спуштам на ниво грешника већ комплетне инситуције.

      Избриши
  4. Анониман10. мај 2013. 15:08

    Nisam cuo da te u bilo kojoj bolnici koje nisu katolicke iko pita ko si i sta si...doktorska etika. Bay the way pravoslavci nisu u obavezi kao ni muslimani ali za katolike i protestante dileme nema. Bas me cudi zasto nisi pristao za stvar koja ti se toliko dopada da placas porez?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Види, ти си из неког разлога љут/љута. То се види из последња два, помало заједљива коментара. Зашто је то тако? Не знам. Знам да ја сасвим сигурно нисам разлог томе и примећујем да имаш нека уверења и убеђења о којима нећу да дискутујем. Рећи ћу ти само да католици и протестанти НИСУ у обавези да плаћају тај додатак. То је ствар избора. Знам то, поуздано знам.

      А шта се мени допада или не допада, је моја ствар. О томе овде није ни било речи. Ја све своје обавезе, порезе и разрезе плаћам и ником ништа у животу нити дугујем, нити сам дуговао. Плаћам и здравствено. Болница, која год да је, је наплатила своје услуге од здравстеног осигурања, па не видим разлог због чега бих се осећао прозваним да нешто платим два пута, зар не?

      Сад се опусти, попиј пиће и уживај у животу, може?

      Избриши
  5. Анониман13. мај 2013. 14:17

    Tvoj zivot nikoga ne zanima i tvoja je stvar sve dok ga ne "okacis na oglasnu tablu", a priznaces kafana je poprilicno javno mesto. Mislio sam da je ovaj blog mesto na kome mogu da se izensu misljenja iako suprotna od tvojih ali vidim da ti suprotnisoti iz nekog razloga smetaju. Necu vise da ti smetam i kvarim ti koncept koji si odabrao. A pice ce mo kad dodjes. Pozdrav iz matice.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Да мој живот и није нешто бог зна колико интересантан, говори управо ова кафана. Није баш превише посећена. А и ја се трудим да мој живот држим подаље од ове кафане, тако да смо на истом. Много више ми се догађа ван овог виртуелног света, ако ми верујеш.

      Што се тиче супротних мишљења, ако мало прошеташ по кафани и обиђеш старе столове, видећеш да су се овде најчешће и износила супротна мишљења, тако да ти та примедба да их ја не волим уопште не стоји. Да их не волим, укључио бих проверу свих коментара пре објављивања па бих их брисао до миле воље. Овако су сви коментари овде. Нисам до сада обрисао ни један, због чега су поједини гости били чак и увређени. Код мене је слобода говора докле год не почне вређање. Али вређање између гостију. Ово сам написао на почетку стране, "Prime Directive". Док смо већ код супротних ставова, које је твоје мишљење о католичким болницама? Сматраш их добрим, лошим, ужасним, замераш им то што су католичке, што не лече добро људе, што су превише везане за цркву... Опрости али нисам схватио твој став. Могу само на основу тога што си рекао да си изнео супротно мишљење да закључим да их сматраш лошим. Зашто, опрости, ниси објаснио.

      И још нешто. Концепт ниси покварио. А и како би кад си рекао коју. Управо је то концепт. Свако ко сврати би требао нешто и да каже. Ко сврати и ћути руши концепт. И да будем искрен, било би супер када би свратио и на најновији сто па да и други могу да се укључе у разговор. Или више волиш овако, тет-а-тет.

      Врло је могуће да ћу следећег викенда до Србије. Ето прилике за то пиће. Немам појма ко си али ако се познајемо, може. Што да не. Наћи ћеш ти већ начина да ме контактираш. Нисам у свађи ни са ким кога сам до сада у животу упознао.

      Поздрав из Дортмунда.

      Избриши

Пратиоци

Претражи овај блог

...

free counters