Prime Directive

И да будемо начисто. Вређање мене овде још и може да прође, задаћете коју рану мојој сујети, зарашће, нема везе, али вређање неког другог, на мом блогу, мојој авлији, не дозвољавам. Ово сматрам разбибригом и малом можданом гимнастиком а не огласним простором те ако неко жели некога да прозива, нек` лепо отвори свој налог па удри брате, сестро или шта си већ. Свађа и те клиначке глупости не долазе ни под који обзир! Није цензура већ немање разумевања за приземна срања. Ако ме нешто нервира и диже ми притисак је препирање ради препирања! Двоје не може да разговара ако имају исти став, то је јасно ко летњи дан у подне, али контрирање зарад самозадовољавања личне малограђанштине заиста нема шансу. Аргументовани ставови долазе у обзир, то волим и много ценим и надам се истима. Унапред хвала на разумевању.

Понешто о мени

Моја слика
Половина људи има константну жељу да другима прича приче и објашњава очигледно. Ја спадам у другу половину. Ако имам шта да кажем рећи ћу/откуцаћу овде па кога интересује, интересује. А кога не интересује... изгубио је 10 секунди живота док је и ово читао. Нек` тражи бољу кафану!

... а кога интересује више података о мени:

понедељак, 5. септембар 2011.

Крштење

          Ко би рекао да овако, у принципу, једноставна ствар може да буде компликована и да ме толико разљути?
      Да појасним. Ми нисмо у Србији али моја мајка јесте. Дакле, бака будућег крштеног Србина је отишла до цркве која је надлежна за нашу парохију. Оде жена а наш поп на одмору. Добро, мора и он кад-тад да одмори. Ништа, крене она да се распитује код других шта нам треба и да ли може да се закаже крштење за датум који је нама одговарао. Можда има неки црквени празник, шта ли већ. Они је одјебаше као будалу у фазону „па за вас је одоговран само ваш свештеник, не може то било ко да вам заказује!“ Не заврши шта је хтела, сачека десетак дана за колико су јој рекли да ће се „наш“ поп вратити са одмора и оде поново. Кад тамо међутим. „Јао, па управо сте се мимоишли. Мало пре је био ту...“ „Сачекаћу га, није проблем.“ „Их, не знамо кад ће се вратити јер је отишао, знате, у парохију па... не знамо кад ће завршити, знате већ, разумете ви то већ, зар не?“ „Опростите али није ваљда да ми баш нико од свештених лица овде не може рећи шта бих требала да спремим, да урадим, да купим пре самог крштења и да ли је уопште могуће заказати за жељени датум?“ „Жао нам је госпођо али парохија је парохија... и ми не желимо да се мешамо у туђе.“ Опет она оде као попишана кући. Распита се да ли је могуће крштење у некој другој цркви и одговор је био увек исти: „Ви не припадате нашој парохији па би било најбоље да питате свог свештеника.“ Брате мили, као да су кримоси. Не дилују на туђим ћошковима! Моја мајка је једна дивна жена па је отишла и трећи пут код њих. И нађе попа на радном месту. Успех! Пита га све већ речено а он ће: „Ви сте му бака. Заказивање могу само родитељи да заврше. Ви, не.“ „Опростите али они нису ту. Спречени су. Доћи ће кад вам већ, можда, буде касно. Има ли икакве шансе да закажем ја, не они?“ „Не! Само родитељи. Али кад већ инсистирате, нека ме позову (пружа јој визит-картицу са „ТТ“ подацима) на мобилни. И то понедељак између 8 и 8,15 ујутро, наравно.“ Кад ми је све ово испричала, мало је рећи да сам попиздео али сам јој и предложио да каже комшиници да га зовне у то време и закаже крштење за Младића или Караџића! Ово је било, у најмању руку, веома непословно са црквене стране.
         Мирко је крштен у манастирској цркви у Земуну. Крштења обављају у групама. Ко год дође да се крсти је добро дошао. И увек суботом. Милина. Ништа паре, ништа чашћавање и сличне финансије али смо сви оставили по који кеш. И ту се догодила епизода веома типична за овдашње просторе. `Ајд`што је бар половина присутних била леђима окренута олтару, старији су људи, у комунизму су одрасли, то му дође као оправдање али што младе мајке долазе у допичњацима у цркву, то је већ превише. Мајка једне девојчице, њена сестра и њене другарице су изгледале као да су се спремале за кастинг за порнић! Свега ми! Јесу згодне, нека су, али мини хаљине уз тело, нападних боја и још нападније нашминкане... А мучени свештеник прича о одбацивању грешних мисли. Гарантујем да се сваком мушкарцу тамо, који није имао физичких проблема са ерекцијом, стегла батина! Гарантујем!
          Прославили смо дан постанка православним Србином у стану, са доста драгих гостију и прасетином на столу. Мирков деда из Босне се побринуо за прасе. Хвала му. Пиће, прича, зезање и сјајна атмосфера са доста клинаца је помогла да се део негативне црквене енергије изгуби. О другим мукама, неком следећом приликом...

20 коментара:

  1. E pa da cestitam i Mirku i vama roditeljima!
    A o popovima smo vec pricali. Cast izuzecima, ali vecina ih je takva kako si ih ti opisao.

    Oblacenje...sta reci?! Nemaju ljudi osnovnu kulturu. Sad je masovna pojava da deca dolaze u skolu u trenerkama, sto mene bas nervira. Naravno, nisam nikad nikom skrenula paznju na to, ali samo iz jednog razloga: jer zivimo u bedinji od drzave i nisam sigurna da li je dolazenje u skolu u trenerci stvar mode ili nuzde. Ali secam se da niko iz moje generacije nikad nije oblacio trenerku u skolu.

    Ali, narode, da vidite kako keve stignu na roditeljski...ne biste verovali. One pristojno obucene na prste da nabrojis. Moja mama se uvek lepo oblacila za roditeljski, tog se secam ko danas. A sad, dvadesetak godina kasnije, propast. Ili i roditeljke dodju u trenerkama i patikama, ili je to Grand varijanta.
    Jedna mama mi je jednom dosla u topicu sa pismo-torbicom ispod ruke, i zvakala zvaku. Kad se nisam prevrnula. A mobilni im zvone i zvone, vecina ih se i javi...a ja za to vreme drobim kako je kaznjivo kad deca nose mobilne u skolu i porukaju se na casu.

    I jos jedna informacija nevezana za ovu temu: u subotu sam opet isla na UZ, i sad je vec izvesno da ce i kod nas biti deckonja :)

    ОдговориИзбриши
  2. Čestitam, Lomi. Baš mi je drago i zbog Svušice, drago mi je što sve ide kako treba.

    Hah, ja verujem da Lomi svaki put popizdi kad vidi sve i svašta tokom boravka u Srbiji. Verujem zaista da su naše žene izrazito lepe i zgodne, ali se realno oblače kao drolje. I to u svakoj situaciji. A takva nam se odeća i nudi. Lepo i ukusno obučena žena, dozirano elegantna, prava je retkost. Ne oblačim se ni ja baš nešto, ali zaista se trudim da budem skromna dok ne nađem posao. Volim ja šoping, obožavam, ali trudim se da budem racionalna kad biram stvari.

    ОдговориИзбриши
  3. Лајка, у праву си. Да знаш да сваки јебени пут због нечега попиздим. Овај пут сам типовао на бирократију и административне послове "обијања шалтера" и, увек присутно, "Дечко, ФТ1П!" Е па зајебао сам се. Ауто је опет у питању... Јесте он старији, знам то, са тим ризиком смо и кренули на путешествије, али, јебено али, решио сам да овде заменим ламелу. Знам доброг мајстора, човек ради само французе, чак има и свој рели тим! Договорим се с њим и оставим му ауто. У међувремену је имао и смртни случај, објективно померање термина, разумем. Завршио је шта је требао да заврши, ја преузео аутић, провозао га и, са одређеном дозом сумње, пристао на неке тихе звукове којих пре није било. Можда су ту јер је нова ламела, немам појма. Цео дан сам га возао и дан после се спакујемо за пут. Крцат гепек стварчица које је Мирко добио на крштењу, кило кафе и два литра ракије за нас двоје па полако пут северне границе. И неких 100-нак километара пре границе, нисам више могао да пребацим из пете у било коју другу брзину... Хорор јебем ти. Станемо на некој пумпи, Мирко једе а ја зовем мајстора. Не знам шта би му рекао али га зовем. Недоступан! Некако упалим кола, успем мењач да углавим у другу, не били бар кренули па назад за БГ. Успео сам и у пету па је вожња по ауто-путу била иоле нормална. Стигне ми и порука да је доступан. Чујемо се а њему се био ипсразнио мобилни. Каже дођи сутра ујутро, није фрка. То јутро је ово али да је фрка, јесте. Већ сад знам да ћу остати без још којег дана одмора... без убацивања у рачун колико ме је ово живаца коштало... Сага се наставља.

    П.С.: Инспекторе, био си у праву. Србија је или маћеха или зла мајка... а мој проблем је што је и даље волим и што јој и даље дајем шансу да исправи све грешке. Питам се понекад, јесам ли ја мазохиста?

    ОдговориИзбриши
  4. Nisi mazohista, samo voliš zemlju iz koje si. Evo, gledam po sebi, kad bih birala između pristojnog života ovde i savršenog života van zemlje, ostala bih ovde. :D :D :D Problem je što je teško izboriti se i za pristojan život. Kad je reč o nekim osobinama naših ljudi, možda imam i sreće što živim u severnoj prestonici. :P :P :P Ovde su slabije šanse da će se neko uvući u minić i otići u crkvu. Poslednjih dana sam češće odlazila u Bg, imala sam nekih obaveza i svaki put kad odem ja se šokiram prostaklukom, nekulturom, prljavštinom... Da stvar bude još gora, novopečeni Beograđani misle da su nešto mnogo bitni, pa nosom paraju oblake. Beograd je baš postao džungla, svakojaki ljudi su ga preplavili, ponašaju se bahato, iako su otišli iz svog rodnog grada pre dva meseca, već su zaboravili svoj akcenat, rodni kraj, prijatelje i rodbinu i sad su Beograđani. Fuj!

    ОдговориИзбриши
  5. Mah, mah, UM!!!
    Gde si ti, covece?!
    Mora da si se ubio od para ako si sljakao celo leto.
    Ne masi, nego gukni koju.

    ОдговориИзбриши
  6. Viši inspektor Bešević11. септембар 2011. 20:49

    Celu nedelju sam mislio SAMO NA SEBE i evo tek se sada setih vas. :)
    Gazda,ja znam da ti potajno znas da ja znam sta pricam i da ne pricam u prazno.
    Sto vise putujes i upoznajes nove ljude i nove zemlje sve vise se vidi kakva smo mi stoka. Da,da...stoka,nazalost...da se ne lazemo. Bar ja ne volim da lazem.
    "Ne mozemo da se mesamo u tudju parohiju" je vise nego savrsen i kulturan izgovor i zamena za "ma zabole me kurac za tebe i krstenje tvog deteta,ko te jebe sto nisi dosao kad sam bio tu".
    Ali bitno da si na kraju obavio posao. Znamda ti uopste nije lako kada menjas Dimenziju. Kada iz jednog uredjenog sistema predjes u dzunglu,makar i na odmor.
    Ja godinama nisam bio u Srbiji (preko 3 godine),ali citajuci novine i komentare i srecuci pojedine nase ljude van,sve mi je jasno.
    Nisam ja napustio Srbiju samo zbog love,nije lova toliko bitna u zivotu,nisam ja bio ni gladan,ni zedan,niti zeljan...niti sam otisao van da bih kupio Mercedes...inace zivim regularno i skromno i kupujem samo ono sto mi je neophodno. U mojoj kuci bitno je da je cisto,toplo i da ima sta da se jede,sve ostalo je tek sporedno.
    Mentalitet je ono od cega sam ja pobegao. Cak i ja koji mogu da zivim prilicno izolovano od spoljenjeg sveta,samo u svom krugu.
    Iskren da budem, u Srbiji mrzim SVE,osim nekolicine mojih prijatelja i nekoliko mesta i ulica. Sve drugo mi se gadi. DOk sam bio mladji verovao sam da moze bolje,medjutim poslednjih xy godina sam UBEDJEN da od toga nema nista. Nece biti bolje, i to neka svima bude jasno.Iako znam da je mnogima tesko za prihvatiti. Najgora smo nacija na svetu,najgora.
    I skoro sam dosao do zakljucka za one kurceve price o nasem gostoprimstvu i ostalim glupostima...to nema pojma. Klasicno licemerje,to gostoprimstvo je samo maska,goristimo ga da se pokazemo pred svetom,da nismo stoka i da nismo bas velike bitange. I samo nam je bitno sta ko misli o nama,a to je kompleks malih. Znas koliko Norvezane zabole kurac sta ko misli o njima...cvile im jaja,cela Norveska pisti od njihovog cviljenja jaja za tudjim misljenjem.
    Kao gostoprimljivi smo,druzeljubivi,a ovamo sa strane jebemo majku,spletkarimo,podmecemo,zakidamo,podvaljujemo...klasicno maskiranje,jer nemamo nijedan drugi ljudski kvalitet da ponudimo. DObri smo samo AKO MORAMO da budemo dobri. Takav nam je mentalitet i zato sam i ubedjen da nam nema pomoci. Svaku pametnu glavu smo odsekli,oterali,ugazili... nemam sta dalje da pricam. Nema svrhe. Ajde sredjuj tu lamelu i bezi.

    ОдговориИзбриши
  7. Viši inspektor Bešević11. септембар 2011. 20:50

    @Lajka
    Sve ja to razumem i to je lepo,ni ja ne bih isao nigde van Srbije,ali normalan zivot u Srbiji je IMAGINACIJA...neopipljiva kategorija. Bez obzira na kolicinu para. Jer normalana zivot podrazumeva i normalno ponasanje na ulici,normalno oblacenje,kulturu govora i obracanja,kultura ponasanja u kafani,bioskopu,skoli,pozoristu,cekanja u redu,prodavnici i sl. Sve ono cega nema u Srbiji a nije vezano za pare. Nama je najbolji izgovoro za sve finansijiska beda...na sta se ja UVEK setim reci svog ujaka koji je tamo negde 80ih bio na zimovanju u Cehoslovackoj i izjavio sledece "Ti vidis da su oni beda i da nemaju,ali ako su beda onda makar neka bude sve cisto i sredjeno". Takva je Ceska,to je takav narod...metla,krpa i kofa vode ne kostaju skoro nista. Nam aje bre DECENIJISKI problem bacanje smeca kroz prozor...EJ!!! Koji je to nivo?!?!!? DEcenijiski problem su nam javni toaleti,zapisani haustori i razni prolazi i manje ulice u koji se se odmah oseca neprijatan miris urina. O cemu mi onda pricamo?
    Pricamo o ljudima koji daju 50 evra za Armani majcu,500 evra za telefon i 150 za patike,a kuci bacaju smece kroz prozor,nemaju plocice u kupatilu poslednjih 30 godina od kada je vecina poispadala,zive u zgradi koja smrdi,u kojoj lift ne radi,nema svetla i svako zivi u svom cumezu u toj istoj zgradi i zabole ga kurac za bilo sta. Bitno je da se Armani i novi telefon prosetaju kroz Knez i sta ti ja znam. Zaradjujem 10 x vise od te stoke i ne nosim nista sto oni nose,jer se ne iskazujem na taj nacin.Nemam komplekse te vrste,svoj sam covek maksimalno. Moj nacin pokazavanja je taj da je sve oko mene,na meni i u mojoj kuci CISTO I SREDJENO! Obisao sam pola sveta...Otisao sam jer ne zelim da zivim sa takvom stokom.
    I na kraju,zalim ljude kao sto si ti,jer jos uvek sede u Srbiji i nadaju se da ce biti bolje. Zalim u smislu da mislim da bi trebali da se sklone iz tog svinjca...eto.

    ОдговориИзбриши
  8. Čitao sam vas letos, ali sa telefona nisam mogao da se ubacim u razgovor, tako da ću, kada nađem vremena, pogledati stare tekstove i komentare, jer sam na nekim mestima baš žarko želeo da odkenjam nešto.

    Svuška, sve najbolje u nastavku trudnoće i kasnije.

    Inspektore, mnogo se slažem sa ovim komentariuma gore. Ko da si srošio ono što i ja mislim, tako da pomišljam da iskopiram to i možda iskorisim negde, na nekom forumu, da se ne mučim i sam smišljam, kada imam ovde na gotovo :)

    Krštenje...
    Ja moje dete ne bih (pretpostavljam) krstio čak i da sam vernik. To da li će se krstiti, trebalo bi svako za sebe da odluči, pa bih ja to ostavio njemu za kasnije... kada odraste.


    p.s. zeznuo sam se tamo gore nešto, he, he... (Gazda može da vidi na mejlu), pa zato...

    ОдговориИзбриши
  9. Viši inspektor Bešević12. септембар 2011. 13:19

    Ulicni,dobrodosao nazad!
    Uzmi sta ti treba,iskoristi slobodno, sto da se mucis,necu da te tuzim za autorska prava. :)

    ОдговориИзбриши
  10. Inspektore,
    Napisao si dosta tačnih stvari. Baš dosta. Nisu svi ljudi takvi kao što opisuješ, dosta ljudi nije takvo, ali ti koji prave haos su mnogo uočljiviji od onih koji ga ne prave. Ja opet moram da kažem da su ljudi u Novom Sadu ipak drugačiji. Ovde nije prljavo, nema bacanja smeća kroz prozor, komšiluk mi je u svakom stanu bio dosta pristojan... U prestonici nije tako. Svai put primetim ogromnu razliku između dva grada kad odem u BG. Dođoh jednom u BG vozom (jedan vagon), prvo na stanici što osetiš je, što reče Inspektor, miris urina. Izađem napolje, kad tamo Cigančići koji viču da im daš pare ili će te pljunuti, ulični prodavci što su na neku ćebad raširili kasete onog Knindže, kalendare sa Mladićem i Karadžićem itd. itd. itd. Odem ja do Voždovca, treba da se popnem na nadvožnjak... tamo opet pišaćka na sve strane... Uđem u 17, 18, šta li već, neki čovek hoće da bije neku babu itd. itd. itd.

    ОдговориИзбриши
  11. Sad vidim da sam drugu rečenicu gramatički strašno loše sklopila, ali imajte razumevanja, premorena sam... Učenje, jurnjava, gosti tokom celog vikenda, kasno leganje, rano ustajanje... Jedva gledam.

    ОдговориИзбриши
  12. Ја не волим генерализовање. Ценим да се већина, вас сталних гостију, изјашњава као Срби и, искрено, сумњам да ико од вас баца ђубре кроз прозор, пљује и пиша по хаусторима и ходницима, лупа вратима од лифта, пије по ћошковима и добацује комшиницама и слично. Чињеница је да таквих људи има. Има их свуда само се код нас то почело одомаћивати као нормална појава уз чувену реченицу, која мене много нервира: "Шта ћеш... такав смо народ па то ти је!" Јесмо зајебани, скроз смо зајебани али и сјебани. Не правдам било кога. Немам разлога за то. Јебе ми се баш што Ковачевић са другог спрата смара целу зграду. Ем није хтео да плати 200 кинти за кречење унутрашњости целе зграде, ем није хтео да плати још 200 за ново поштанско сандуче... Али ме нервира константно терање ината, мајке ми моје миле. Сад је цео улаз окречен и само око његових врата је остављено неокречено и прљаво, само његово сандуче изгледа као говно на сред пута (не можеш да га не видиш)! На крају крајева, ко је гори? Он или сви остали који су хтели да га изолују као посебан случај? Мени су и једни и други исти. Ја и још један комшија са четвртог смо хтели да окречимо и око његових врата али је већина гракнула да то не радимо, јер су хтели "да му покажу" и да "он не може тек тако лако да се извлачи!" Ово терање ината, мака на конац или како год ово звали је толико широко распрострањена појава од које се мени диже коса на глави. На сваких десет становника у Србији дође по један Ковачевић. Усуд, шта ли је? И да Инспекторе, у праву си за лицемерје. Је л` неко можда не прича са Ковачевићем? Је л` му се не јаве кад га виде? Сви су са њим и даље на "Добар дан!" Невероватно...

    Никада, али НИКАДА, нећу рећи да мрзим своју државу, нити бих ширио лоше гласине о њој. Према мом схватању, ја бих тада био лош човек. Бранио сам је кад год то сматрао за сходно и разумно. Трудио сам се да се представим као Србин и да будем добар колега и још бољи домаћин. Ја сматрам да је то једини начин да се побољша слика Србије у свету. Али, Србија, испоставило се, је маћеха. Дефинитивно. Али и маћехе одхрањују децу. Мој отац своју мајку никад није упознао, маћеха га и није баш нешто волела и све то га није спречило да постане велики човек. Ни Србија мени није много дала. У ствари, није ми дала ништа. Већ сам говорио на ову тему али ћу поновити. Мени је жао људи који су и даље у њеном загрљају и не могу да се отргну. Болео би ме курац где живим, а живим тамо где ми је боље, кад би ми најбољи пријатељи могли свратити кад год пожеле. Желе они и сад, али не могу. Србија има баш, баш чврст загрљај...

    ОдговориИзбриши
  13. Нови сто ће сутра... Знам да касним. Много сам и нервозан и сјебан и сметен да то није нормално... Пар дана ми треба да се средим и наспавам па ћу бити боље.

    ОдговориИзбриши
  14. Gazda, da li mogu prvi deo ovog posta da postavim kao temu na "popovskom" forumu, na kome sam nekada bio aktivan, pa da vidimo šta će da kažu?
    Imena mogu da promenim, ako treba.

    ОдговориИзбриши
  15. Ostavio bih ovde link, pa bi mogli svi da pratimo raspravu, ako je bude bilo.

    ОдговориИзбриши
  16. Опрости Улични али немој. Нека остане ту где јесте. Хвала на разумевању.

    ОдговориИзбриши
  17. A, da prepričam svojim rečima, bez imena ljudi, mesta...

    ОдговориИзбриши
  18. Причу си чуо у кафани... Е сад, колико ти је то меродаван извор, размисли. Кафанске приче или нешто уверљивије... ;) Препричај, то може.

    ОдговориИзбриши

Пратиоци

Претражи овај блог

...

free counters