Prime Directive

И да будемо начисто. Вређање мене овде још и може да прође, задаћете коју рану мојој сујети, зарашће, нема везе, али вређање неког другог, на мом блогу, мојој авлији, не дозвољавам. Ово сматрам разбибригом и малом можданом гимнастиком а не огласним простором те ако неко жели некога да прозива, нек` лепо отвори свој налог па удри брате, сестро или шта си већ. Свађа и те клиначке глупости не долазе ни под који обзир! Није цензура већ немање разумевања за приземна срања. Ако ме нешто нервира и диже ми притисак је препирање ради препирања! Двоје не може да разговара ако имају исти став, то је јасно ко летњи дан у подне, али контрирање зарад самозадовољавања личне малограђанштине заиста нема шансу. Аргументовани ставови долазе у обзир, то волим и много ценим и надам се истима. Унапред хвала на разумевању.

Понешто о мени

Моја слика
Половина људи има константну жељу да другима прича приче и објашњава очигледно. Ја спадам у другу половину. Ако имам шта да кажем рећи ћу/откуцаћу овде па кога интересује, интересује. А кога не интересује... изгубио је 10 секунди живота док је и ово читао. Нек` тражи бољу кафану!

... а кога интересује више података о мени:

понедељак, 19. јул 2010.

Е да га јебем ако много псујемо!?

Не спадам у тамо неку врсту пуританаца. Не снебивам се кад год нешто није по ПС-у и слично, али ипак се понекад око једне ствари запитам. Да ли је могуће да толико псујемо? Не мислим ту само на Србе већ на све оне које би разумели само са знањем српског језика. Јел то Балкан неко згодно легло за псовање? Као да се свака псовка баш ту родила. Имао сам прилике да упознам различите људе у свету. Од хрватског молера преко немачког инжењера до пољске продавачице. И сви су имали неки свој начин изражавања беса и негодовања. С том разликом што нико није псовао. Бар не као ми. Њихове најјаче псовке нама звуче као да се обраћају детету. Понекад и смешно. Једно је сигурно: бога не псују. Нисам чуо нити једног странца да га је опсовао.
Не би ми ово можда толико ни пало на памет да нисам скоро са једним познаником случајно цитирао једну од реплика из наших старих филмова. У питању је „Варљиво лето `68“ где деда после матурирања унука каже да цепа покерски дуг директора школе. И на упитни погледа оца он одговара „Ко га шиша! Што игра кад не зна...“ Крајње бенигна, некако као покушај псовања. Чуо сам много пута мишљење како је велики Зоран Радмиловић отворио Пандорину кутију псовки у легендарној улози Радована 3. По мени, то је било све у служби улоге. Веродостојнија је. Ипак, каснији филмови ипак добијају више и више псовања. Опет, није да ми смета али примећујем.

Да ли је могуће да је немогуће направити комедију, шалу без псовке? Некад смо могли. Данас је опсовати нешто у говору обична ствар. Каже се да бог у Србији и не облачи гаће јер га мало, мало па пошаљу да јебе ово, оно, оног, ону и слично. Не исплати му се. Ако ово чита неко свештено лице, у шта искрено сумњам али ипак, нека зна да „не хулим“ и ако тако мисли нека мало изађе из Аудија и прошета се међу народом. Па кад упита „Извините, можете ли ми додати...“ то и то, највероватније ће добити чувену српску негацију: „`Oћу, курац!“ Убацивање имена мушког полног органа, посебним изговором, који нажалост писана реча не може одсликати, негира целокупну реченицу. И то онако, у инат!

Скоро ми је мајка рекла да је нашла неке старе аудио касете. Немам појма одакле их је извукла и како је физички могуће да још увек раде и имају тонски запис али ето. Само су пар година млађе од мене јер их је снимала моја баба. Тј снимала је мене :) Видео камере су тада биле луксуз па је она кришом укључивала снимање на радио апарату. Кришом јер ја кад год сам видео да она то ради нисам хтео реч да проговорим иако сам имао две до највише три године. Елем, ја сам на тим касетама толико псовао да је то страшно. Моја баба, која се сама описменила, у животу није опсовала ништа јаче од „Сунце ли ти твоје мало!“ а ја... Где ли сам ја све оно чуо... остаће мистерија. Најупечатљивији пример је кад ми је рекла да позовим њену комшиницу на кафу. Ја се лепо попнем на столицу, нагнем кроз прозор према њеном дворишту и викнем: „`Ајде на кафу, јеб`о те магарац!“ Баба ми је после причала да је била забезекнута одакле ми то. И дан-данас понекад повучем ручну да не опсујем. Некако ми је то ушло у свакодневницу опуштеног разговора. Кум, којег сам скоро венчао, ми је рекао да ћу да му крстим и дете и ако буде псовало да ће то да буде због мене! Он сам није веровао кад смо једном разговарали колико је он пута изрекао псовке за то кратко време. Разговор је био телефонски а ја сам са стране лупао рецке. После десетак минута разговора он је употребио 18 „неваљаштина“. Није могао да верује... Колега са факса ми је причао да је једном приликом био код свог деде на селу у околини Врања током лета. Тј таман је снег био окопнио у том мају кад је он стигао код њега и шетају они тако и наиђу на неког дединог комшију и они почну пре „Добар дан“ са „`Де си јебем ли ти сестру да ти јебем, а?“ „Ево ме пичко једна стара, нема те целе зиме, све ти јебем!“ И тако пар минута... Он упита деду што му се јавља кад се толико псују а овај му одговори у стилу, па нисмо се видели дуго па ето, мало, ред је... ! Све оно што нису рекли један другом због снега који их је раздвајао они сасуше један другом у лице, изљубише се и одоше сваки својим послом.

Да ли је богатство језика управо у тим добрим/лошим речима? Сочним псовкама? Кад се само сетим „Јебем ли ти све што ти се за кваку хвата!“ и мог фаворита који већ дуго није скинут са првог места на мојој топ листи псовки (које сам чуо, не и употребио јер су прејјаке) „Јебем ли ти први ред у сахрани!“ Колико духа је потребно да се све ово смисли? Колико ово далеко иде је за мене запањујуће... Многи лингвисти тврде да је погрдно изражавање мана народа, неинвентиност, сиромашност језика. Као, немаш ништа паметније да кажеш па опали по мајци, теткама, сестрама а ако си у Црној Гори и по оцу, браћи, стричевима... Нико се неће извући! :)

Моје мишљење је да те ситнице обогаћују слику коју желимо направити. Истакнути нешто. Наравно, није за сваку прилику али у опуштеној конверзацији, што да не? Сигурносни вентил треба да буде ван погона кад је опуштен разговор у питању. Ако неко не може нешто да каже, нема велики „вокалбулар“, ма нек` ожеже, шта има везе. Битно је да се ми разумемо, јел тако? Стресних службених ситуација има колико нећеш тако да се тада сви морамо понашати некако стегнуто. Зна се ред. Посао је посао. И не и пред децом. Знам, знам и ја сам му јеб`о кеву колико сам псовао док сам био мали али деца ипак не схватају у потпуности смисао својих речи а све ће да понове. И то вероватно у нејнезгоднијим могућим ситуацијама.

6 коментара:

  1. Moram da priznam da nisam od psovačke sorte. I kad psujem, to je najčešće "sebi u bradu" i kad nema svedoka. Obično kad nešto ne ispadne kako valja pa me ponese afekat. U mojoj porodici se NIKAKO nije psovalo (niti se psuje) i to smatram za veliku vrednost. Da se razumemo, nemam ništa protiv psovki ali ih treba koristiti u pravo vreme i na pravom mestu što i nije čest slučaj. Nama po psovkama nema premca... Čuo sam i da Mađari imaju lep "arsenal" ali nemam potvrdu toga. U slučaju Srbalja (i svih ostalih sa našeg područja), pretpostavljam da nas je muka naterala da se odamo psovkama. Pošto smo (kroz istoriju) najčešće bili u podređenom položaju ili pod raznim vidovima represije, moralo se negde pronaći lufta a psovka je bila (i sad je) idealna za to... Možda i grešim... JEBEM LI GA...

    P.S. 1 Sad kad "vratim film unazad", najviše sam psovao dok sam svojevremeno igrao ulični basket sa ekipom... Auu... to je bilo straobalno! Toliko sam psovao onu loptu da me čudi kako nije pukla od muke!

    P.S. 2 A kako je sa psovkama kod "Švabenzi"? Imaju li se čime pohvaliti? Još me više interesuje nemački humor. Koliko puta sam na kablovskoj video nekog "žovijalnog" tv voditelja (vodi njihovog MILIONERA) kako zasmejava unaokolo pa sam neretko poželeo da znam šta priča. Možda bi mogao da nam ovde pokažeš kroz primer neku nemačku psovku i neki nemački vic koji si skoro čuo. Meni bi bilo baš interesantno.

    ОдговориИзбриши
  2. Ја сам у Немачкој тек неких три и по године. У принципу није мало али није ни много. За то време сам се нагледао свега и свачега. Транутно су у фазону "stand-up-comedy". На сцену изађе неки самозвани комедијаш и почне. Не измами ми ни смешак. Није битно који програм гледаш, исто је. Неки њихов виц нисам чуо. Заиста нисам. Или не могу ни да га се сетим... не знам сад. Свеједно. И да сам ипак чуо неки, очигледено није био интересантан па сам га избрисао. Оно што сам генерално приметио је да воле да исмевају друге. Најчешће кроз имитације. Управо им многи други, а поготово њихове комшије, доста замерају. Раде то понекад веома усиљено. Чини ми се да је код њих проблем у језику. Сувише је прецизан, дозвољава мало вишезначности. Нема игре речима на чему се заснива доста хумора код других народа. Према мојим речима се да закључити да ми је овде досадно, а? На неки начин и јесте. Част изузецима али такви су. Изуеци капирају и страни хумор и умеју да схвате шалу али са већином... само опрезно. Доста њих ће то све погрешно да схвати. Псовке нису вредне пажње, заиста. Оно што сви знају је "Scheiße", мада кажу и "Mist" што код нас и нема неко велико значење али код Енглеза је то нешто типа "Bollocks". Умеју да искористе и "F-word" али и то је, онако, чудно. "Verdammt" се исто да чути а то је "Проклетство" или "Дођавола". У принципу нама смешно. Њима интересантну ноту у псовању доносимо управо ми странци. Прошле године сам чуо од једног познаника, Србин, ради са клинцима овде, да псују неке нове ствари. Парафразирам "Твоја мајка ради на броду као смрад". Ово му дође више као нека увреда али не могу да се сетим ничег увредљивијег :) Чини ми се да је то пољски фазон али не држи ме за реч...
    Као што рекох, нису интересантни по том питању.

    ОдговориИзбриши
  3. Psujem,vrlo,da! :) I ne obracam paznju.Ali znam da su me ceo zivot opominjali za psovanje. Najgori sam u celoj familiji. :)
    Imam drugara u Holandiji,koji je tamo rodjen i ucio skolu i njihove psovke su blago receno smesne. U fazonu psuju te da si sidas ili da si oboleo od raka. Sto je smesno. Kod nas bi prevod bio otprilike "dabogda oboleo od side" ili "daboda te rak iz'eo" :)) Oni ljudi jednostavno nemaju psovke za majku,sestru,brata,oca,Boga,dete,babu...kulturan svet. zato im je valjda i bolje nego nama.
    Tako da da...i skandinavcima isto...Dodjavola je WOW!!! :))) Do kurca! :))))
    Obrati paznju,cik da im se ovo prevede sa smislom:
    jebem li ti sisu sto te zadojila.
    jebem li ti lebac krvavi.
    jebem li ti dete nekrsteno.
    jebem li ti oblandu.
    jebem li ti boga detinjeg.
    jebem li ti sitno zito.
    jebem li ti trunje.
    jebem li ti seno ne koseno.
    jebem li ti sve po spisku.
    jebo ti pas mater.
    jebem li ti lebac zagoreli.
    napases mi se muda.
    nadojis mi se jaja.
    krv ti jebem slinavu,slinu ti jebem krvavu.

    I samo da kazem da nemam vremena ovih dana...i da nemam inspiracije za neko posebno komentarisanje. Inace sam ziv i mrdam...do daljnjeg. :)) Jebiga! :)))

    ОдговориИзбриши
  4. Пре него што поставим следећи блог, драго ми је да си ту! Могу ти рећи да сам почео да се питам, шта се збива. Миркони и ја сами... Иначе, ја овима овде нисам смео ни да покушам да преведем неке наше псовке. Бојим се да ће тек онда да промене мишљење о мени :)

    ОдговориИзбриши
  5. Ih sunce vam kalaisano.
    Tu li ste se sakrili.

    ОдговориИзбриши
  6. `Де си бре Предаторе!? Нисмо се сакрили, ово је кафана отвореног карактера само није у центру града, није у фенси сокачету па је мало мање посећена. Доћи ће и гости, није фрка... Добродошао ти мени па нек` иде живот!

    ОдговориИзбриши

Пратиоци

Претражи овај блог

...

free counters